- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Wist niet dat ie morgen al op een streamingdienst te zien is, morgen disney+ maar aanzetten of netflix...The Midnight Club komt morgen ook uit. Anyhow... ik ga waarschijnlijk heletijd bij pinhead denken dat het niet pinhead is maar een trans, beetje het elliot page idee....wel benieuwd verder.
Beetje zoals sleep away camp maar dan net even anders 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Jeetje Noodless je gaat als een speer ! Niet bij te houden .
Geniet je er beetje van ? 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
john mcclane2 vind je? Nog geen tijd gehad voor updates van de laatste films, dus 4 films nu. Er zijn anderen die veel sneller gaan 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Maar kijk je dit op een dag Noodless.?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Jeetje Noodless je gaat als een speer ! Niet bij te houden .
Geniet je er beetje van ?
Hoezo, dat is toch zijn normale tempo? Noodless is een meervoudige winnaar en als hij het echt fijn vindt dan vliegt hij 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Neen, zijn nog films van vorige dagen....
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
Speelduur: 104 minuten
RW - 1 punt (totaal: 33 punten)
Thema 15: Teen horror (totaal: 12 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 6, 10, 11, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2021/12/The-Faculty.jpeg
Een zaligheid om te herbekijken 
Zowel de T-1000 als een Hobbit doen mee ... Zoiets kan je blijven zien 
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
RW: 1 punt (58 totaal)
Thema: Feestdagen (afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 en 23)
https://i.imgur.com/fG484XF.jpg
Een klassieker en wat makkelijke keuze voor het feestdagen thema. Toch moest ik deze dringend herzien alsook mijn man introduceren aan Sam.
Trick 'r Treat is bijna de ultieme Halloween film. Naar atmosfeer dan vooral. De film moet het hebben van de prachtige shots, mooi kleurgebruik en de setting in het herfstachtige dorpje op 31 oktober. De cast is dik in orde, de effecten zien er charmant en best creepy uit, de verhalen hebben een goede uitvalsbasis. En toch klopt er iets niet.
Dit kan liggen aan het feit dat de eerste helft beduidend beter is dan de tweede. Ook niet ieder verhaal heeft het gewenste effect. De urban legend over de schoolbus is praktisch perfect in uitvoering. Dan komt het tweede deel van dit verhaaltje en het werd allemaal te suf. Zo bedoel ik dus dat niet alles in goede balans zit met elkaar. Het segment met Anna Paquin (prachtige dame) vond ik erg leuk en best komisch. Mijn man vond dit dan weer iets te cheap en over de top. Het is hoe je het bekijkt.
Wat ik vooral zal onthouden is dat de film continu je verwachtingen omzeilt. Je denkt dat een verhaal op een bepaalde manier zal uitdraaien. Daar steekt de film echter een stokje voor en krijg je een heel onverwachte turn of events.
Ik denk vooral dat, grof gezegd, qua horror ik iets meer gewend ben. Dit was bijna kiddy-horror. Niets mis mee uiteraard, maar ik had mijn verwachtingen wat anders moeten stellen.
Toch een goede 3,5*, ben je geïnteresseerd in het horrorgenre dan kun je jou zeker amuseren.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Speelduur: 86 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 130 punten)
Thema - NVT
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1/2/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/15/16/17/18/19/20/21/22/23
Thema klassement : 23 X 2 = 46 punten + 21 = 67 punten
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/enLWUAV9cDC7WRO14YWDUHCju12.jpg
Tja, hier mogen ze van mij gerust dat label horror laten vallen. Want echt griezelig is het hier nog niet voor een seconde. Hou je van musicals en opera/operette dan kom je hier wel degelijk aan je trekken, want er wordt nogal een stukske afgezongen. Als notoire musical-hater werd ik daar niet bepaald happy van 
2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 148 punten)
Categorie: nr. 5 Zombies (totaal: 22 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2: nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 & 23
https://www.fusdb.com/wp-content/uploads/2022/07/Malnazidos-Im-Tal-der-Toten.jpg
Actie/horror met vrij weinig actie en nog minder horror. Ik kan me dan ook meer vinden in het gemiddelde cijfer op MovieMeter dan IMDB. Het verhaal klinkt nog best aardig, maar de uitwerking is nogal suf en neigt naar het kinderachtige. Geen memorabele momenten voor mij, saaie zit. Onvoldoende helaas, 2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
75. Crimes of the Future (2022)
FTV: 2 punten (totaal: 150 punten)
Categorie: nr. 1 Art/Elevated (totaal: 23 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2: nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 & 23
https://filmkrant.nl/wp-content/uploads/2022/05/crimes_of_the_future.jpg
: deze emoticon heet schijbaar 'sip, teleurgesteld' en dat vat mijn kijkervaring wel prima samen. Ik was echt teleurgesteld. Hier had ik heel veel van verwacht, maar het uiteindelijke product is slappe hap. Ontzettend voorspelbaar, weinig enerverende momenten, oninteressant acteerwerk, jammer jammer jammer.
Gelukkig had de film wel van die typische Cronenberg-elementen. Die stoel waar Viggo de hele tijd in zit had zo uit eXistenZ kunnen komen. Helaas zag die stoel er ook uit alsof ie uit het jaartal van eXistenZ kwam en werkte daardoor meer op de lachspieren dan wat anders.
Het ethische aspect wordt ook veel te simplistisch uitgewerkt en wordt daardoor wat zeikerig, en wat dan rest is eigenlijk niet veel meer dan een matige episode uit het werk van Cronenberg. Echt jammer, ik had hier zoveel meer van verwacht.
Dat het verder geen totale mispeer is, moge ook wel duidelijk zijn; daarvoor steekt de basis te goed in elkaar, maar meer dan 3* kan ik hier echt niet aan kwijt.
Tweede keer bingo nu. Op naar ronde 3.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
27. A Classic Horror Story (Film, 2021) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (54 punten).
Thema - NVT (totaal 13 punten).
28. Starry Eyes (Film, 2014) - MovieMeter.nl
https://gbhbl.com/wp-content/uploads/2018/07/Starry-Eyes-Pic-6-800x450.jpg
FTV - 2 punten (totaal 56 punten).
Thema - occult - 1 punt (totaal 14 punten).
Afgevinkte thema's: 1, 2, 3, 6, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 19, 20, 22, 23.
29. Underwater (Film, 2020) - MovieMeter.nl
https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2020/04/under22-800x452.png
RW - 1 punt (totaal 57 punten).
Thema - aquatic horror - 1 punt (totaal 15 punten).
Afgevinkte thema's: 1, 2, 3, 6, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 23.
Allemaal aardige horrorfilms, maar niets bijzonders of speciaals. Vooral Starry Eyes is wel interessant om een keer te kijken. En Matilda Anna Ingrid Lutz (Revenge) is nooit een ramp om naar te kijken, en dat is in A Classic Horror Story niet anders. Underwater vond ik de eerste kijkbeurt een leuke film, maar bij herziening valt wel op hoe repeterend en wazig het allemaal is. Soms heb je geen idee waar je naar zit te kijken.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
43. https://www.moviemeter.nl/film/101637]Unfriended (Film, 2014) - MovieMeter.nl
Speelduur: 83 minuten
FTV - 2 (totaal: 86)
Thema: found footage (59)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23) R2: 2, 3, 5, 6, 7, 12, 13, 16, 17, 19, 21, 22, 23
[url=https://ibb.co/0Fvn2tD[/url]
Het idee heeft wel wat verfrissend ten opzichte van andere found footage, maar het werkt toch niet helemaal. Het wordt nergens echt spannend, de horror valt wat tegen en na een tijdje is het staren naar een computerscherm ook wat saai.
2*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
41 Sissy (Film, 2022)
Speelduur: 102 minuten
FTV - 1+1= totaal 80+2= 82
Thema: nvt; totaal 21 punt
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/07/08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18/20/21/22/23
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145749.jpg?cb=1647783946
Laat het maar aan de Australiërs over om met prima opvallende horrorfilmpjes te komen! Streamingdienst Shudder heeft daar blijkbaar een neus voor en verzorgde dan ook de VOD voor de Amerikaanse markt en over het algemeen wordt de film dus goed ontvangen! Wat op zich nog best bijzonder is want met de bloederige scenes is het behoorlijk visueel en niet zo gauw de meest publieksvriendelijke film!
Beste tienervrienden Cecilia, bijnaam Sissy en Emma komen elkaar weer tegen. Cecilia, een influencer, een zelfhulpgoeroe met meer dan 200.000 volgers op Instagram, wordt uitgenodigd voor Emma's vrijgezellenweekend, echter daar komt ze haar pestkop Alex van de middelbare school weer tegen. Het volstaat te zeggen dat dit vrijgezellenweekend toch geen gezellige of vellige plek zal zijn...
Eng of schokkend kan ik de film niet noemen, maar dat is voor doorgewinterde horrorfan toch al lastig, maar het bloed vloeit rijkelijke en er is leuke galgenhumor. Hahaha die kangoeroe-roadkill grap of het gezichtsmasker dat "Elon Mask" heet ! Aisha Dee is geweldig in de titulaire rol. We kunnen niet anders dan een beetje voor haar duimen, ook al neemt ze steeds wanhopiger maatregelen om te ontsnappen aan de gevolgen van haar acties.
Hoewel je een redelijk goed idee hebt van waar het naartoe gaat als alles eenmaal begint, was het wel ontzettend leuk om daar te komen! Praktische effecten en make-up vermengd met donkere humor en wat Ozploitation-gekheid leveren wederom een zeer vermakelijke film op!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
De site is weer eens brak gelooft ik! In ieder geval moeite om de films te posten! Dan maar 1 voor 1!
42 Alone with You (Film, 2021)
Speelduur: 83 minuten
FTV - 1+1= totaal 82+2= 84
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/07/08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18/20/21/22/23
De filmindustrie had het uiteraard ook zwaar tijdens de Covid-pandemie. Lockdowns en sociale afstand waren niet echt bevorderlijk! Tja zodoende deed Emily Bennett vermoedelijk bijna alles zelf! (met het vermoeden dat Justin Brooks, haar vriend/man is) Ze is te zien als actrice, scheef het script en was eveneens de regisseur. Een beperkt script dat wel, het handelt over een vrouw die in hun appartement in Brooklyn, reikhalzend uitkijkt naar de komst van haar partner. Hoe langer ze wacht, hoe meer ze gevangen zit in een helse koortsdroom De film speelt zich dus bijna volledig af in het appartement, met af en toe een flashback naar een verlaten strand. Veel van de horror berust op suggestie en sfeer, hoewel er een kleine uitbarsting aan het einde is. Bennett speelt niet slecht voor iemand die in elke scène van de film aanwezig was Alleen beste vriendin Thea (Dora Madison , Bliss, VFW, Lapsis) en haar moeder (Barbara Crampton)verschijnen soms in de film via een telefoon of computerscherm om met de hoofdpersoon te praten. Ja, er werd sociale afstand bewaard! Heel slecht was nu ook weer niet, echter ontbreekt het de film aan echt verrassende momenten!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
43American Carnage (Film, 2022)
Speelduur: 98 minuten
FTV - 1+1= totaal 84+2= 86
Deze film dankt zijn naam aan een citaat van Donald Trump tijdens zijn 16 minuten durende inauguratietoespraak gebruikte hij "American Carnage" om alles te beschrijven wat niet zijn ideale Amerika was. En met een opening waarin je een voice-over hoort (Amerika heeft een vijand nodig) en montage van politieke toespraken en nieuwsuitzendingen over immigratie ziet, is er geen twijfel mogelijk dit gaat over de immigratie problemen in Amerika.
De makers gebruiken het eerste half uur ofzo om de situatie op te zetten en ons kennis te laten maken met de personages uit de film. Je maak kennis met JP en zijn zus Lily Natuurlijk wordt JP in hechtenis genomen en gescheiden van Lily. Hij krijg een deal aangeboden waarbij, als hij zich vrijwillig aanmeldt om te helpen bij een bejaardentehuis, de aanklacht tegen hem zal worden ingetrokken. Als ze eenmaal bij Owl Manor zijn, duurt het niet lang voordat er vreemde gebeurtenissen plaatsvinden.
Tja...en met een cast van louter jonge spelers (waaronder Scream - actrice Jenna Ortega) is het niet gek dat dit meer een tiener-horrorfilm is! De laatste veertig minuten leveren wat spanning en akelige scenes op maar ondanks de titel en de "R" -beoordeling, is er niet veel bloedbad op het scherm te zien! Als ze meer op horror hadden gefocust, had het een veel betere film kunnen zijn. In plaats daarvan is er een beetje politiek commentaar, een paar schrikmomenten en een paar grappige momenten. Het is het bekijken zeker waard, maar ik denk dat het ook veel meer had kunnen zijn!.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
44 Mr. Harrigan's Phone (Film, 2022)
Speelduur: 105 minuten
FTV - 1+1= totaal 86+2= 88
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1148000/1148813.jpg?cb=1664982225
Wie denk een avondje lekker griezelen, heeft het met deze film mis! Want zowel het korte verhaal als deze film zet men de horror op een laag pitje om een coming-of-age-verhaal te vertellen. Het houdt zich meer bezig met volwassen worden, de negatieve impact van het digitale tijdperk (smartphones, internet) en omdat het een Stephen King is, komt daar een klein beetje bovennatuurlijke wraak bij kijken. Maar van die gebeurtenissen zie je "alleen" de nasleep en niet de feitelijke gebeurtenis. Typische Blumhouse... Tja, als je de horrorverwachtingen loslaat, is het nog een aardige film maar het doet het wel allemaal netjes volgens het boekje!
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Speelduur:101 minuten
FTV -
Thema: Kannibalen .
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3931.jpg?cb=1381687317
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRySGN9Le3Bylobfz7X6OjB23uYVRPVHAAcJg&usqp=CAU
Nou , hier kon ik geen chocolade van maken . Het schijnt serieus een cult film te zijn , maar ik had met dit thema veel liever weer een ouderwetse foute Italiaans klassieker opgezet .
De hele toon zetting, het voelde zo misplaats , soms grappig of een poging tot humor . Dan was het meer een avonturen film, maar uiteindelijk blijkt het een horror te zijn .
Maar was de film nog het meest de das om deed was de score . Wat een vreselijk irritante Kut score .
Ik kan deze van mijn ( nog te kijken ) lijst af schrijven .Da's het enige positieve ! Maar nog een keer kijken : zeker never nooit niet ..
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
32. A House on the Bayou (2021)
RW: 2 punten (60 totaal)
Thema: NVT (afgevinkt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 en 23)
https://i.imgur.com/F0OBb5S.jpg
In A House on the Bayou gaat een gebroken gezin op vakantie naar een oud landhuis in Louisiana om hun relatie te herstellen. Wanneer er twee gasten uit de buurt komen eten, loopt alles echter mis. Wat volgt is een avond vol twists en vreemde gebeurtenissen.
Gelukkig had ik geen trailer gezien vooraleer ik aan de film begon want ik was toch af en toe verrast bij de wendingen die de film nam. Mijn goed humeur was er echter niet vanaf het begin. In het eerste deel ontmoeten we overspelige vader, kille bitch moeder en zagekind dochter in een serie slecht geschreven dialoog en houterig acteerwerk. Beiden worden er niet beter op naarmate de film vordert maar je kan dan ook wennen aan een dode rat onder de koelkast.
Wanneer de twee gasten geïntroduceerd worden ging het bergop. De onbehagelijke sfeer en spanning (ja, spanning!) worden nog wat opgedreven naar een prettig niveau. Er wordt een mysterie opgebouwd waar ik toch benieuwd naar was hoe het allemaal in elkaar zat. Dan volgen nog wat plot twists die me niet erg konden bekoren. Toch bleef het gelukkig allemaal wel entertainend. Naar de climax toe ging het allemaal weer bergaf. Subtiliteit wordt overboord gegooid (wat verwacht je bij Blumhouse...) en de uiteindelijke pay off is nogal teleurstellend.
Het acteerwerk en script zijn best campy dus daar valt wel nog wat te zien. Moest alles net dat tikkeltje beter geregisseerd, geëdit en geschreven zijn, had dit best een beklijvende film geweest.
Toch een mooie 3* omdat ik me allesbehalve geërgerd heb. Behalve met die dochter dan. Wat een irritant kind.
mrklm
-
- 11437 berichten
- 9929 stemmen
28. Watcher (2022)
Amerikaanse vrouw kan moeilijk aarden in Boekarest waar haar Amerikaanse-Roemeense echtgenoot een nieuwe baan heeft aangenomen. Ze raakt in de ban van een mysterieuze overbuurman die zowel overdag als 's avonds vanuit zijn raam naar haar staart. En dat terwijl een seriemoordenaar in de omgeving jonge vrouwen de keel doorsnijdt. Is er een verband? Sfeervolle, maar wel erg trage slowburn heeft een schokkende, gewelddadige ontknoping dat verpest wordt door een waarschijnlijk van hogerhand opgelegde slotwending. Denk aan Hitchcocks Suspicion en je weet een beetje wat ik bedoel. Bruno Gorman is huiveringwekkend als de sinistere 'watcher' uit de titel. (***½)
Sinister familiedrama met een huiveringwekkende ontknoping bestaat uit drie delen. In elk deel speelt één van de drie kinderen van Josiah [Robert Patrick] een hoofdrol. Een knap geconstrueerd verhaal dat over het algemeen goed is geacteerd, maar sinistere muziek maakt nog geen sinistere film en er is een overdaad aan sinistere muziek. (***½)
30. The Timekeepers of Eternity (2021)
Maragkos kreeg toestemming om de 3 uur durende verfilming van Stephen King’s The Langoliers uit 1995 te hermonteren en bracht het terug tot een uur en richt zich aanvankelijk op de arrogante zakenman Craig Toomy [Bronson Pinchot], één van de passagiers van een vlucht van LA en Boston waarvan de crew en de meeste passagiers spoorloos verdwijnen terwijl hij slaapt. Toomy heeft zichzelf aangeleerd om stukjes papier voorzichtig te scheuren om niet buiten zitten te raken en dat verklaart mede waarom deze hermontage bestaat uit zwart/witbeelden die eruit zien als verknipte, vaak verfrommelde papiersnippers. Het verhoogt de claustrofobische sfeer en geeft uitdrukking aan de toenemende onrust , maar Maragkos gebruikt het ook als middel om sleutelmomenten in splitscreen te vertonen. Het helpt als je je de originele miniserie kan herinneren, maar op zichzelf staand is dit sowieso een grensverleggende, fascinerende SF-thriller. (****)
FTV: 3x2 punten (totaal: 60 punten)
Alle categorieën afgevinkt (46 punten).
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Even nog over hellraiser l hij komt uit op Hulu . En je kunt hem kijken met een vpn . Anders is er altijd Calvé .
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
60. Hellraiser (2022)
FTV - 2 punten (Totaal: 112 punten)
Thema - Torture - 1 punt (Totaal: 1 punt)
https://i0.wp.com/scariesthings.com/wp-content/uploads/2022/09/Hellraiser-2022-Pinhead.jpg?fit=1910%2C804&ssl=1
61. Fresh (2022)
FTV - 2 punten (Totaal: 114 punten)
Thema - Kannibalisme - 1 punt (Totaal: 2 punten)
https://i0.wp.com/www.eastmojo.com/wp-content/uploads/2022/08/Fresh-2022-Movie-Explained-Meat-as-Metaphor.png?resize=780%2C416&ssl=1
62. What Lies Beneath (2000)
RW - 1 punt (Totaal: 115 punten)
Thema - Haunted House - 1 punt (Totaal: 3 punten)
https://horrorobsessive.com/wp-content/uploads/2020/07/Claire-What-Lies-Beneath-1-Cropped.jpg
Thema van Fresh maar even in spoilers gezet, tof filmpje, keek lekker weg.
What Lies Beneath twee keer eerder gezien, was minder spannend dan ik mij herinnerde, sommige scenes hadden ook wat korter gemogen, eerste uur was meer dan prima.
Hellraiser was nog best aardig, mag hier best nog een deel van komen..pinhead ziet er verder niet uit. Vroeg mij zelfs even af waar pinhead bleef toen deze al in beeld was.
Bekeken thema's r3: 10/18/19
Ronde 1/2: afgerond
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
12. Scotland Yard Jagt Dr. Mabuse (1963)
Speelduur: 90 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 24 punten)
Thema - 60s horror (Totaal : 9 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 6, 7, 10, 13, 16, 21, 22, 23
Waardering: 4*
https://blob.cede.ch/catalog/16514000/16514031_1_92.jpg
Fijne aflevering weer van de jaren zestig Dr. Mabuse-reeks. Mabuse komt hier in het bezit van een apparaat waarmee hij mensen zijn wil op kan leggen en het doel is een staatsgreep te plegen in de U.K. Duitse inspecteur komt Scotland yard te hulp. Het is een Duitse film dus alle Engelsen spreken Duits, maar dat mag de pret niet drukken. Lekker tempo en niet te veel afleidend komische intermezzo's. Krimi met wat SF en een heel klein beetje horror.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
76. Untitled Horror Movie (2021)
FTV: 2 punten (totaal: 152 punten)
Categorie: nr. 2 Found Footage (totaal: 1 punt)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2
Found footage
. Zinloos om deze film te gaan kijken als je geen echte liefhebber van het subgenre bent. Standaard formule, eeuwige riedeltje dat altijd gebruikt wordt in dit soort films, met andere woorden: genieten voor deze Found Footage-slet: 4*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Speelduur: 78 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 132 punten)
Thema - NVT
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1/2/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/15/16/17/18/19/20/21/22/23
Thema klassement : 23 X 2 = 46 punten + 21 = 67 punten
https://torontofilmsociety.com/wp-content/uploads/2016/11/Body-Snatcher-4-620x400.jpg
Degelijke horrorklassieker met Boris Karloff en Bela Lugosi (weliswaar een kleinere rol). Eerlijk gezegd vond ik dit één van de beste rollen die Karloff heeft gespeeld. Het horrorgehalte is klein maar de sfeer is fantastisch.
3.5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 154 punten)
Categorie: n.v.t. (totaal: 1 punt)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2
Oei, niet best dit. Deze Australische film heeft meteen in het begin al veel last van een Amerikaans fenomeen: heul oude mensen casten om tieners te spelen. Mensen die de Gulden nog hebben meegemaakt en via een modem moesten inbellen om op internet te komen zijn misschien niet de beste keuzes om jonge tieners te moeten voorstellen. Na een paar minuten heeft de film de kijker dus al verloren. Wat volgt is een heleboel oninteressant gedoe, veel dialogen, liefdesverhaaltjes en plots iets met een reeks moorden. Erg rommelig, erg saai.
2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
78. Rum 213 (2017)
FTV: 2 punten (totaal: 156 punten)
Categorie: nr. 15 Teen Horror (totaal: 2 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2 & 15
Uhm... horror? DIT krijgt de horrortag? Totale bullcrap. Alleen maar omdat het woord 'geest' of 'spook' een keer valt? Ik was duidelijk niet de doelgroep en alhoewel dat niks uit hoeft te maken, is dat bij deze kinderprent duidelijk wel het geval. Dit is voor de zeer jonge kijkers, al had je mij hier als klein menneke ook al niet blij mee gemaakt. Ontzettend vervelende, lange zit die zo saai was dat er maar geen einde aan leek te komen. Heleboel over verliefdheid en 'first crushes', echt niet voor mij dit..
2*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
78. Rum 213 (2017)
Uhm... horror? DIT krijgt de horrortag? Totale bullcrap. Alleen maar omdat het woord 'geest' of 'spook' een keer valt? Ik was duidelijk niet de doelgroep
Zoals 'Shadowed' al in de reacties plaatst; kinderhorror. Dat betekent dus elke scheet wat je hoort is eng.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
Waren er maar scheten te horen, dan viel er tenminste nog iets te griezelen 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Klinkt als eentje die ik heel mooi links laat liggen, en ook nooit meer aan ga kijken
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.