• 8.612.632 stemmen

Mr. Harrigan's Phone (2022)

Drama / Horror | 105 minuten

Genre: Drama / Horror

Geregisseerd door: John Lee Hancock

Met onder meer: Donald Sutherland, Jaeden Martell en Kirby Howell-Baptiste

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Mr. Harrigan's Phone

"Some connections never die."

Een oudere miljardair, Mr. Harrigan genaamd, komt te overlijden. Een jongeman, die goed bevriend was met de man, stopt voordat hij begraven wordt zijn telefoon in zijn zak. Wanneer de jongen een laatste bericht verstuurt naar de man, is hij geshockt als hij een bericht terug ontvangt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dat is volgens mij weer een Stephen King verfilming. Hoop wel dat het een spannende film word, want vaak zijn de boeken beter dan de films bij de Stephen King verfilmingen.

avatar van Walter S.

Walter S.

Verhaal gelezen, dat was niet heel erg horror, maar wel een prima King verhaal. Zou hier dus geen full blown horrorfilm van verwachten.

avatar van Biologiedocent

Biologiedocent

Och. Kijkt prima weg hoor, maar absoluut geen horror. Eerder een tienerfilm.

scorsese

Goeie film over een jongen die wekelijks voorleest aan een oude, rijke man. Een goed opgebouwd en redelijk origineel verhaal van Stephen KIng. Echt spannend wordt het wellicht niet, maar een bepaalde spanning is wel bijna de gehele speelduur aanwezig. Goed gecast en de film lijkt aan te sturen op een grote plotwending, en in dat opzicht is het einde best verfrissend.

avatar van teigertje

teigertje

Een prima film naar een verhaal van Stephen King echter is deze minder spectaculair als gehoopt.

Wat betreft de spanning en het mysterie.

Dat is er wel,maar niet bijster sterk.

Wat dat betreft, helaas niet een van de betere.

avatar van lang pee

lang pee

Stephen King of niet, dit is weer gewoon van een kort verhaal een lange saaie tienerfilm gemaakt. Het ligt niet aan het acteren, en al zeker niet aan de stokoude Sutherland, maar het verhaal boeit geen moment....boring as hell..

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik had echt gehoopt dat dit eindelijk weer eens een spannende Stephen King verfilming zou worden, maar zoals ik al vreesde zijn de King boeken vele malen beter dan de films, die iedere keer weer teleurstellen. Eigenlijk weet je het al van te voren dat het de zoveelste flop wordt. Toch jammer want er zijn toch wel enkele Stephen King verfilmingen die wel echt goed zijn. Mr. Harrigan's Phone valt daar niet onder. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het wel goed vinden zoals ik hier ook kan lezen, maar die meningen deel ik beslist niet.

avatar van CeeU

CeeU

scorsese schreef:

Welke plotwending? Heb ik wat gemist? Want ik vond het werkelijk nergens op slaan

avatar van mikey

mikey

redelijk verhaaltje als aanklacht tegen die verdomde smartphones... jongen houdt contact met een rijke bejaarde na zijn dood via de iphone. En hij wordt gepest door een Andre the Giant lookalike op school. Lijkt me best klote als je 60 jaar geleden dagelijks bent belaagd door Andre the Giant himself. Wat kan je tegen zo'n gast nou beginnen? Je kan de goden verzoeken natuurlijk..

avatar van Diederik58

Diederik58

Een saaie film over de relatie tussen een tiener en een oude man die komt te overlijden. De tiener is het braafste jongetje van de klas. Ik kreeg jeuk van dat kwijlerige gedrag.

Geen vleugje spanning. Alleen het mysterie blijft over.

Sutherland als oude stervende man was prima gecast. De monotone krakende slome stem deed het goed.

Martell deed zijn plicht als brave godvrezende puber die toch ook nieuwsgierig is naar het bovenwereldlijke.de IPhone als communicatiemiddel met de doden.

Het is dat Strphen King de schrijver is van dat korte verhaal. Anders had ik het links laten liggen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Aangename verfilming van een kort verhaal van Stephen King, die vooral profiteert van een mooie rol van Donald Sutherland. De gebeuertenissen ontvouwen zich rustig en de film kabbelt prettig voort, al raakt de plot enigszins stuurloos naar het einde toe. Dan begint ook op te vallen dat het verhaal feitelijk heel klein is; wellicht iets te klein. Niettemin sfeervol en meeslepend, mooi in beeld gebracht en goed gespeeld.

scorsese

CeeU schreef:

Je hebt niks gemist, daarom zei ik ook 'lijkt aan te sturen op'.

avatar van joolstein

joolstein

Wie denk een avondje lekker griezelen, heeft het met deze film mis! Want zowel het korte verhaal als deze film zet men de horror op een laag pitje om een ​​coming-of-age-verhaal te vertellen. Het houdt zich meer bezig met volwassen worden, de negatieve impact van het digitale tijdperk (smartphones, internet) en omdat het een Stephen King is, komt daar een klein beetje bovennatuurlijke wraak bij kijken. Maar van die gebeurtenissen zie je "alleen" de nasleep en niet de feitelijke gebeurtenis. Typische Blumhouse... Tja, als je de horrorverwachtingen loslaat, is het nog een aardige film maar het doet het wel allemaal netjes volgens het boekje!

avatar van rickromero

rickromero

Net gekeken! Leuke film! Maar het miste iets! Ik denk dat het beter tot zijn recht was gekomen als aflevering uit een serie!

Maar heb me wel zeker vermaakt! Goed geacteerd, goede cast!

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Geen slechte film, maar in de verste verte geen horror. Toen ik Ryan Murphy zag staan op IMDB verwachtte ik dit wel. Ik denk dat we dan met The Watcher eerder aan onze trekken zullen komen.

Wel een goede film verder, prima acteerwerk vooral ook. Het zit leuk in elkaar, alleen duurt het wel heel erg lang voordat er echt iets gebeurd, en zelfs dan is het niet heel veel. Het komt er dus op neer dat Harrigan bepaalde mensen vermoord terwijl hij zelf al dood is, en dit allemaal via de gesprekken via de telefoon. De laatste moord deed we wat aan Death Note denken. Het jochie vroeg echt aan Harrigan of hij die ene man kon doden en het gebeurde. In Death Note schrijft de protagonist in het boekje wie er dood moet en.....

Maar ik was niet heel tevreden met het slot van de film

Was echt beter geweest als een short story in zo'n soort anthalogy film die je wel vaker ziet.

avatar van Yalcini

Yalcini

Ik vond het wel een aardige film. Ik zou niet weten waarom in zo'n geval het lezen van het verhaal te verkiezen zou zijn boven het zien van de film.,.Er wordt aardig geacteerd, zeker door de inmiddels stokoude (?) Sutherland

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

voor genre horror voelde ik me wel bedrogen, het is meer een drama met iets paranormaals, waarvan ik het paranormale niet echt begreep.

pas na een uur begint het verhaal pas een beetje , maar echt spannend word het ook weer niet.

verhaal is mooi, acteerwerk is prima, camerawerk en muziek idem, maar de clou mocht wel iets meer in Jip & Janneke taal .

avatar van umbra

umbra

Het label horror is hier totaal ongepast, snap het ook niet dat m'n zelfs nog maar 1 seconde denkt, hier horror op te plakken Had dan ook iets van horror verwacht, maar het is een sober, kijkbaar drama, met een paranormale touch, geworden. Best çva geacteerd, nergens wow, fijn vr 1 x. 6/10.

avatar van dekschrobber

dekschrobber

Een film met een onduidelijk plot. Halverwege de film krijgt het opeens een andere wending en wordt het een beetje a la horror film. Jammer.

avatar van m1701

m1701

Echt geen reet aan...snap niet dat ik nog steeds in die Stephen King films trap. Elke keer weer teleurstellend

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Prima film waarbij ik echt even dacht dat Freek de Jonge ook een rol had gekregen.. . Verder gewoon heel relaxed en waarvan ik wist, van het boek zelf, dat dit geen horror is maar gewoon echt heel relaxed. En dat was het dan ook. Rustig verteld waarbij Jaeden Martell een prima invulling gaf aan de rol van Craig. Tuurlijk, het is een tussendoortje maar King heeft in zijn oeuvre ook veel tussendoor verhaaltjes. Dit verhaal van hem is dan ook niet te vergelijken met zijn grote verhalen.

Van mij mogen ze een film gaan maken van Joyland wat ik echt één van de beste boeken van King vindt.

avatar van schumacher

schumacher

Miljaar zeg: wa saaie film was me dit zeg, kon er echt niet naar kijken, afgezet.

avatar van Delta65

Delta65

Dit had een hele vette horror kunnen zijn.

Had...kunnen...zijn...

avatar van Noodless

Noodless

Zeer traag opgebouwd dramatisch coming-of-age-verhaal gecombineerd met iets paranormaals die daarbij een kritische kijk geeft op onze huidige maatschappij van smartphones en internet. Best aardig met prima rollen van Jaeden Martell en Donald Sutherland. Maar als geheel biedt het toch te weinig en qua horror stelt het weinig voor. De film lijkt een eeuwigheid te duren. 5/10

avatar van Vidi well

Vidi well

Het verhaal las ik afgelopen zomer en was benieuwd hoe ze dit mijmerende dagboek-achtige verhaal zouden vertalen naar het witte doek. Niet zo geslaagd helaas.

Het sfeertje is best fijn, en de beelden vaak mooi, maar het korte verhaal voelt hier uitgerekt en uiteindelijk wat saai aan. Dat er veel gebruik gemaakt wordt van voice-over laat zien dat dit verhaal zich beter leent in boekvorm dan voor film.

King’s verhaal hint af en toe naar de gevaren van verslavend telefoongebruik, maar hier ligt het er wel heel dik bovenop. Jongeren praten enkel nog via hun telefoon lijkt het. De film krijgt zo ook nog eens een wat prekerige toon mee, wat het niet beter maakt.

avatar van Collins

Collins

Film naar de gelijknamige novelle van Stephen King. Van veel horror is in de film geen sprake. Wel heeft de film een bovennatuurlijke exponent waarbij de titulaire telefoon een rol speelt. Tot het zover is, richt de film zich op de ontwikkeling van de ongewone vriendschap tussen twee protagonisten die erg van elkaar verschillen. Drama en coming of age. Mooie ingetogen rollen van oude rot Donald Suterland en de jonge Jaeden Martell.
Pas halverweg de film wordt de sfeer wat duisterder als de telefoon een verbinding legt met het dodenrijk. Ook dan kantelt de film niet maar blijft het zwaartepunt liggen bij de moeilijkheden en de hunkeringen die de levensweg van Martell plaveien. Regisseur en schrijver John Lee Hancock houdt het drama in ere en leukt de coming of age op met wat bovennatuurlijke elementen. Die elementen voeren nooit de boventoon.
Dat is jammer, want de bovennatuurlijke aanzetten zijn veelbelovend. Ze worden alleen niet consequent in het verhaal ingebracht. Ik zat me op een bepaald moment af te vragen of de film het niet beter zonder die elementen had kunnen doen. De poging om horror te verbinden met drama is niet zo geslaagd. Er is te weinig horror om van eem mooie wisselwerking te spreken. Andersom wordt het drama teveel afgeleid door de horrorelementen en is daarom slechts een aardig drama waarin prominent aanwezige en interessante thema‘s als wraak en gerechtigheid niet meer dan oppervlakkig worden behandeld.
Kies voor drama of kies voor horror. Of kies voor een uitgebalanceerde mix tussen beide genres. Nu is Mr. Harrigan‘s Phone gewoon een vermakelijk maar licht verteerbaar drama met horrorelementen en niet heel bijzonder. Na het zien van deze film kun je (zoals vaker) constateren dat het boek beter is dan de film.

avatar van DragQueen

DragQueen

Het boek heb ik nooit gelezen, maar deze film is op zich een aardige sfeervolle wegkijker. Wel had ik verwacht dat de Horror-insteek wat groter zou zijn. Desalniettemin stak het verhaal van Stephen King prima in elkaar, en doet de aanwezige cast, met o.a. de oude rot Donald Sutherland en de jonge Jaeden Martell in de gelederen, het verder ook naar behoren. 3 Sterren.

avatar van PsykB

PsykB

Best een aardige film. Het is een 12+ film dus hele heftige dingen mag je dan ook niet verwachten. De trailer maakt het iets spannender dan het uiteindelijk blijkt te zijn wellicht maar ik heb me er prima mee vermaakt.

avatar van Hoffmannseggi

Hoffmannseggi

Goed verhaal van Stephen King. En een heerlijk ingetogen verfilming. Ik heb er van genoten en me geen moment verveeld.

avatar van Mansterkas

Mansterkas

Gisteravond deze film gezien. Met voornamelijke reden vanwege het intrigerende onderwerp. Aardige film maar wel een beetje vlak allemaal. Daarmee doel ik niet op het acteerwerk want dat was prima. Donald Sutherland heeft zijn sporen natuurlijk verdiend maar Jaeden Martell vulde zijn rol ook prima in. Leuke acteur. Maar uit het verhaal had veel meer gehaald kunnen worden, echt een gemiste kans. Dan hoop je nog op een verrassend einde maar ook dat kwam er bekaaid vanaf. Samengevat, aardige film maar in geen 100 jaar horror. Twee en halve ster.

avatar van Doom4

Doom4

Zeker geen slechte film als het een verfilming is van een boek alleen dan zou ik het boek een beetje saai vinden.....

De film/boek komt traag op gang en als het dan werkelijk ''leuk'' begint te worden is het van korte duur.

Hier had veel meer mee gedaan kunnen worden qua horror dan klopt het maar niet met het boek. Jammer.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Redelijke verfilming van het verhaal van King, alleen is het verhaal om te lezen een stuk spannender. Maar goed: een verhaal (boek) of film moet je nooit vergelijken met elkaar, want het zijn totaal twee andere media. Waar je bijvoorbeeld bij het lezen van een verhaal zelf je voorstellingsvermogen moet gebruiken wordt het bij film voor je ogen getoverd. Het kan zijn dat je je totaal iets anders had voorgesteld dan dat het is weergegeven in de film. Toch boeide deze film me wel, met name het acteerwerk. Dat joch is echt wel een talentje. Sutherland speelt op automatische piloot, maar wel boeiend om naar hem te kijken. Ik denk trouwens dat King geen fan is van smartphones... Drie sterren.