• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.903 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

29. This Island Earth (1955)

FTV: 2 punten (totaal: 58 punten)

Categorie: nr. 20: space horror (totaal: 18 punten)

Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22 & 23

https://render.fineartamerica.com/images/rendered/default/flat/puzzle/images/artworkimages/medium/3/this-island-earth-1955-classic-science-fiction-film-promotion-poster-retro-graphika.jpg?&targetx=-1&targety=-12&imagewidth=1001&imageheight=777&modelwidth=1000&modelheight=714&backgroundcolor=F4EDE7&orientation=0&producttype=puzzle-20-28&brightness=93&v=6

50s horror en space horror zijn niet bepaald favoriete genres, deze combinatie van beide was ook weer niet bepaald geweldig. Beetje saai, beetje truttig en vooral geen memorabele momenten. Zwaar door de ondergrens zakt het nergens, maar een voldoende gaat me wat te ver. 2,5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

30. Not of This Earth (1957)

FTV: 2 punten (totaal: 60 punten)

Categorie: nr. 12: Sci-fi horror (totaal: 19 punten)

Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22 & 23

https://image.tmdb.org/t/p/w780//o5Q4t6JhubD084jTFoUAaSao2oN.jpg

Ook weer über brave 50s 'horror' die tenminste nog op sommige momenten leuk wordt door de hoofdrolspeler die als alien best wel een geinige prestatie neerzet. Verder zal ik me deze film niet lang meer gaan herinneren. 3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

31. Escape Room: Tournament of Champions (2021)

FTV: 2 punten (totaal: 62 punten)

Categorie: n.v.t.

Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22 & 23

https://images.pathe-thuis.nl/28451_1920x1080.jpg

Leuker dan ik verwacht had. De film steekt prima in elkaar ook al is het veel van hetzelfde. Het overkoepelende verhaal is behoorlijk voorspelbaar, maar de 'rooms' zijn wel origineel. Geen geweldige film, maar ik heb me er wel heel goed mee geamuseerd: dat vind ik het belangrijkste. 3,5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

21 Night of the Eagle (Film, 1962)

Speelduur: 90 minuten

FTV - 1+1= totaal 40+2= 42

Thema: 60s horror; totaal 14 punt

Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/07/12/13/15/18/20/21/22/23

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81xGoJrC3VL._RI_.jpg

Sigmund Freud omschreef het begrip 'unheimlich' als een milde vorm van angst: iets griezeligs of 'onhuiselijks' die ontstaat wanneer datgene wat van oudsher vertrouwd was, plots vreemd lijkt. Wat is er meer 'onhuiselijk' dan een liefhebbende vrouw die in hekserij gelooft en beoefent? Terwijl manlief een psychologieprofessor juist die hekserij en bijgeloof afdoet als onzin. Hij is dan ook woedend als hij de ‘beschermingen’ van zijn vrouw Tansy door het hele huis ontdekt.

Op het eerste gezicht, althans in het begin, is het meer psychologisch drama, waarbij universiteitspolitiek en relatieproblemen worden vermengd. Het is gereserveerd maar langzaam laat men de bovennatuurlijke gebeurtenissen binnensijpelen. Zodat er tegen het einde er geen enkele twijfel meer te laten bestaan dat er in de wereld meer is dan wat we kunnen bewijzen.

Nu is film uit de jaren zestig is het sinistere misschien minder schokkend dan in de huidige tijd. Maar de momenten zijn wel erg sfeervol en subtiel. De manier waarop het bewijs van het occulte eerst wordt bespot en vervolgens langzaam maar zeker wordt uitgelegd, het is allemaal heel … nou ja, Brits. Daarbij komt dat de climax nog steeds staat als een huis!

De film is prachtig geschoten in zwart-wit met sfeervol gebruik van belichting. Die effecten en schaduwen maakte de film toch net wat angstaanjagender! Ook de uitvoeringen zijn prima! Het waarschuwende intro met de spookachtige vertellersstem die het publiek een soort bescherming geeft tegen kwade krachten die ons tijdens de film kunnen beïnvloeden, liet me een beetje gniffelen. Ja dit was een best verrassende suggestieve horrorthriller over hekserij die zich afspeelt op een universiteit.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

22 The Video Dead (Film, 1987)
FTV - 1+1= totaal 42+2= 44
Thema: shot on video; totaal 15 punt
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/07/12/13/14/15/18/20/21/22/23
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjI1NTc4MzM3NV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzY2Mjg4NA@@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
Wow...ik bereidde me eigenlijk voor op het ergste met deze Shot on Video maar wat was dit opvallende..."goede gekheid!" De film in ieder geval aanspraak maken op een paar heerlijke niet-traditionele aardigheden van de zombies. In plaats van dat zombies zichzelf uit hun graf graven of het resultaat zijn van een gekke wetenschapper, is het in deze film een ​​bovennatuurlijke tv die een zwart-wit zombiefilm afspeelt genaamd "Zombie Blood Nightmare" en de zombies uit het scherm spuwt. Deze wezens verlangen op-één-of-andere manier nog naar hun oude leven, gebruiken dan ook apparaten zoals blenders, wasmachines of stokken. Giechelen....ja echt! En als ze zichzelf in de spiegel zien, krijgen ze zowaar zombieschaamte. De enige manieren om ze te doden is; ze te laten rotten omdat ze niet begrijpen dat ze dood zijn en ze bij ernstige verwondingen dus overtuigd zijn dat ze dood gaan. Of door ze in de val te lokken totdat ze gek worden en elkaar opeten. Ook vallen de zombies alleen aan als je bang voor ze bent! Niet de standaard kwijlers dus! Tuurlijk de make-up had beter gekund, het acteerwerk is van voor de hand liggende amateuristische cast maar hé...je kan niet alles hebben met een laag budget! Maar dankzij de fantasierijke zombie-kennis en samen met de wat vreemde humor in de dialoog vond ik dit helemaal niet zo slecht! Ja dit was zowaar erg leuk!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

John Milton schreef:

Maar ze frezen nu sleuven bij de buren voor nieuwe electra, en de vloer gaat eruit. Ik rek het nog een uurtje (tot ik begin te bazelen) en dan gaan de noise cancelling headphones op. Vanavond om 23 uur moet ik weer, dus ik er moet fatsoenlijk worden getukt. Vraag me af hoe joolstein zich door dat soort ongein slaat.

Het geluk hebben dat je in een rustig dorp woont, in een straat waar je alleen maar komt als je er moet zijn en dat je buren rustige mensen zijn die er al jaren wonen. Maar misschien weten ze ook dat ik naar horrorfilms kijk en zijn ze daarom wat voorzichtiger...

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

alexspyforever schreef:

Film die wellicht in de vergetelheid was geraakt moest die niet op de video nasties lijst zijn terechtgekomen. Zeker niet een van de beste maar veel beter dan een hoop andere die op de lijst terecht zijn gekomen. Zo nu zit ik aan 100% op deze lijst

Ik heb nog even te gaan want ik kom met pas op 34, net niet de helft dus...van de Section 1 & 2 films. Ben je ook van plan om de Sectie 3-video nasties te gaan kijken ? Of hou je het alleen bij de eerste? Of heb je die ook al gekeken? Van alle drie de Secties heb ik er nu in totaal 81 van 163 gezien...

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

17. https://www.moviemeter.nl/film/1125679/]The Vast of Night (Film, 2019) - MovieMeter.nl

Speelduur: 89 minuten

FTV - 2 (totaal: 34)

Thema: Sci-fi (13)

Afgevinkt: 2, 4, 5, 9, 10, 11,12, 13, 16, 17, 20, 22, 23

[url=https://ibb.co/Wg0W1ZF[/url]

Kreeg het horror label mee op LB maar er was weinig horror in deze film, ik vond hem met name erg saai.

2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:
22 The Video Dead (Film, 1987)
FTV - 1+1= totaal 42+2= 44
Thema: shot on video; totaal 15 punt
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/07/12/13/14/15/18/20/21/22/23
(afbeelding)
Wow...ik bereidde me eigenlijk voor op het ergste met deze Shot on Video maar wat was dit opvallende..."goede gekheid!" De film in ieder geval aanspraak maken op een paar heerlijke niet-traditionele aardigheden van de zombies. In plaats van dat zombies zichzelf uit hun graf graven of het resultaat zijn van een gekke wetenschapper, is het in deze film een ​​bovennatuurlijke tv die een zwart-wit zombiefilm afspeelt genaamd "Zombie Blood Nightmare" en de zombies uit het scherm spuwt. Deze wezens verlangen op-één-of-andere manier nog naar hun oude leven, gebruiken dan ook apparaten zoals blenders, wasmachines of stokken. Giechelen....ja echt! En als ze zichzelf in de spiegel zien, krijgen ze zowaar zombieschaamte. De enige manieren om ze te doden is; ze te laten rotten omdat ze niet begrijpen dat ze dood zijn en ze bij ernstige verwondingen dus overtuigd zijn dat ze dood gaan. Of door ze in de val te lokken totdat ze gek worden en elkaar opeten. Ook vallen de zombies alleen aan als je bang voor ze bent! Niet de standaard kwijlers dus! Tuurlijk de make-up had beter gekund, het acteerwerk is van voor de hand liggende amateuristische cast maar hé...je kan niet alles hebben met een laag budget! Maar dankzij de fantasierijke zombie-kennis en samen met de wat vreemde humor in de dialoog vond ik dit helemaal niet zo slecht! Ja dit was zowaar erg leuk!

Hopelijk zijn er nog meer SOV's die je gaat uitproberen. Ik vind het stiekum een leuk 'genre'.
Deze vind ik eigenlijk nog een must: Video Violence... When Renting Is Not Enough! (Film, 1987) - MovieMeter.nl

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

alexspyforever schreef:

Hopelijk zijn er nog meer SOV's die je gaat uitproberen. Ik vind het stiekum een leuk 'genre'.

Deze vind ik eigenlijk nog een must: Video Violence... When Renting Is Not Enough! (Film, 1987) - MovieMeter.nl

Hm, de kans dat het nogmaals opvallend positief uitpakt is denk ik ook wel klein... "ik bereidde me eigenlijk voor op het ergste" Er zijn verschillende films die men in lijstjes ook SOV noemde, en heb bekeken;

Night Feeder (Film, 1988)

Ozone! Attack of the Redneck Mutants (Film, 1986)

The Nail Gun Massacre (Film, 1985)

Biohazard: The Alien Force (Film, 1995)

Anthropophagous 2000 (Film, 1999)

Tja en die waren allen dus geen succes! Daarnaast kom ik ook nog genoeg moderne werkjes tegen die ook er op lijken, (huisvlijt noem ik ze) Alle kregen meestal ook dezelfde waardering! Zeg nooit nooit maar echt zoek gaan naar SOV-films om te kijken...nee dat doe ik ook niet gauw! Zo nu met de challenge wil ik me er best eens aan wagen met soms dus ook een verrassing Maar het is gewoon niet mijn soort van film...

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

40. Guinea Pig: Ginî Piggu - Akuma no Jikken (1985)

Speelduur: 43 minuten

FTV - Thema: Found Footage

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-3, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 8 = 54 punten

Challenge: 78 + 1 + 1 = Totaal 80 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780//jbUD9pEJaZTbDTqTr0FiPp6N4IO.jpg

Zoals Joolstein al schreef, veel plot is er niet. Rechttoe rechtaan found footage snuff film van een meisje dat 40 minuten lang allerlei martelingen ondergaat. Niet slecht gedaan, en in het horrorgenre is dit wel een vroege uiting van zowel torture horror (daar kun je hem natuurlijk ook voor kijken) als found footage. Ik vond de 40 minuten niet heel snel voorbij gaan.

2*

41. Ginî Piggu 2: Chiniku no Hana (1985)

Speelduur: 42 minuten

FTV - Thema: ‘80s horror

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-4, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 9 = 55 punten

Challenge: 80 + 1 + 1 = Totaal 82 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780//3gngLp4zgjYLOUKC5MBHfszdvz9.jpg

Aangezien deel 2 volgens umbra de beste van de reeks is, en onze Woland er ook een voldoende aan kwijt kon, wilde ik ook die even proberen. Hij is inderdaad iets beter, maar ik blijf die dikke ellende niet voor mijn lol kijken. Meer een curiositeit dus dan genieten.

2,5*

42. Muralim (2011)

Speelduur: 43 minuten

FTV - Thema: ‘80’s horror

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-5, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 10 = 56 punten

Challenge: 82 + 1 + 1 = Totaal 84 punten

http://www.midnighteast.com/mag/wp-content/uploads/2011/10/david-shaul-as-dani.jpg

Een zombie-komedie uit Israel. Overduidelijk geen film met een heel hoog budget en iets te kolderiek naar mijn smaak, maar ik moest toch wel een paar keer grinniken. Met 43 minuten ook geen al te grote aanslag op mijn dag

3*

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

11. Glorious (Film, 2022) -

Speelduur: 80 minuten

FTV -

Thema : Locked in a room .

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAmHL09j-HOmi4ABVGOQ47ztANeSVBMfZTaA&usqp=CAU

https://www.soundtrackmania.net/wp-content/uploads/2022/08/glorious-1280x720.jpg

helemaal blanco gaan kijken deze horror film , en ik raad aan aan iedereen om dat ook te doen . Dus geen trailer , geen verhaal . Een man in een openbare wc met een persoon ...

En door de korte speelduur was het een leuke zit . Ryan Kwanten is prima in deze rol .

En heel even was ik bang dat het een heel plat plot zou krijgen waardoor ik even 2 minuten zou moeten lachen en dan was de film verpest .

Maar het einde en de twist is gewoon degelijk !

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

43. ‎Murrain (1975)
Speelduur: 55 minuten
FTV - Thema: Folk horror
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-5, 10-12, 17, 19
Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 11 = 57 punten
Challenge: 84 + 1 + 1 = Totaal 86 punten

https://static.frieze.com/files/inline-images/editorial-articles-vlcsnap-00556.png

Film uit de BBC anthology serie Against The Crowd. Murrain stond totaal niet op mijn radar, maar daar zijn die Letterboxd lijstjes nou handig voor. Echt horror is het niet ondanks de LB genre-aanduiding, het wordt eerder wat spooky wanneer de Britse boertjes vermoeden dat hun grond behekst is door een lokale vrouw, en een intellectueel besluit het beschuldigde vrouwtje te gaan helpen. Aanvankelijk is het enge hier natuurlijk de dreiging die uit kan gaan van een groepje simpletons wanneer hun bijgeloof omslaat in de neiging tot vervolging. Maar in de laatste tien minuten gaat het dametje toch wat eng doen, worden er mensen ziek, en zakt de leider van de groep in elkaar wanneer ze op het vrouwtje afstormen. Was het een hartaanval, of… Zou het dan toch?. Met minimale opsmuk gemaakt, dit filmpje, een music score had het wellicht wat meer pit gegeven. Met die seventies ruis is het toch een wat saaie rit. Ik vind de 3,7* op LB en 7,2 op IMDb dan ook wel wat te hoog.

3*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Hm, de kans dat het nogmaals opvallend positief uitpakt is denk ik ook wel klein... "ik bereidde me eigenlijk voor op het ergste" Er zijn verschillende films die men in lijstjes ook SOV noemde, en heb bekeken;

Night Feeder (Film, 1988)

Ozone! Attack of the Redneck Mutants (Film, 1986)

The Nail Gun Massacre (Film, 1985)

Biohazard: The Alien Force (Film, 1995)

Anthropophagous 2000 (Film, 1999)

Tja en die waren allen dus geen succes! Daarnaast kom ik ook nog genoeg moderne werkjes tegen die ook er op lijken, (huisvlijt noem ik ze) Alle kregen meestal ook dezelfde waardering! Zeg nooit nooit maar echt zoek gaan naar SOV-films om te kijken...nee dat doe ik ook niet gauw! Zo nu met de challenge wil ik me er best eens aan wagen met soms dus ook een verrassing Maar het is gewoon niet mijn soort van film...

Ach het is zoals met vele (sub) genres er zit ook wel wat bagger tussen. The Nail Gun Massacre vond ik zo slecht nog niet. Maar ik verteer trash een beetje beter dan jij denk ik behalve Troma dan, dat werkt niet zo goed voor mij.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Hoi John Milton Is die laatste registratie wel geldig? Volgens mij niet...? Doordat het onderdeel is van de tv-serie Against the Crowd (TV Series 1975) Letterboxd is inderdaad handig voor lijstjes maar hanteert soms ook wel heel vrij de definitie van film of MM is te streng Om dezelfde reden kan ik ook Into the Dark (Serie, 2018 - 2021) niet kijken! Letterboxd ziet de afleveringen als op zichzelf staande films, MM als geheel van een serie! Alleen bij de Masters of Horror heb je geluk want die staan op MM zowel als film als serie Masters of Horror (Serie, 2005 - 2007) Tja en series zijn zover ik het begreep uitgesloten...? Hoe ziet de rest van spelers en spelleiding dit? alexspyforever

mrklm

• 11437 berichten
  • 9929 stemmen

9. The Borderlands/Final Prayer (2013)

FTV: 2 punten (totaal: 18 punten)

Categorie nr. 2: Found Footage (totaal: 9 punten)

Drie onderzoekers reizen af naar een 13e-eeuwse Kerk om namens het Vaticaan vast te stellen of hier werkelijk een religieuze openbaring heeft plaatsgevonden. De technische man filmt de gebeurtenissen met een combinatie van geplaatste camera's en individuele headsets. Goed uitgewerkte personages zorgen voor een onderhoudende aanloop. Jammer dat de mysterieuze gebeurtenissen in en om de kerk in kwestie niet erg enerverend zijn.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik zie het verschil niet met Masters of Horror, behalve dat hij niet op MM staat.

Wel toegestaan zijn miniseries en afleveringen van series zoals The Masters of Horror, die elk een aparte film op zich zijn (en ook allemaal als film zijn geregistreerd op MovieMeter).
Volgens mij is het woord ‘zoals’ hier belangrijk; het zijn allebei anthology series, met op zichzelf staande films. Op moviemeter staan leek mij geen doorslaggevend criterium, maar dat is weer interpretatie van mij? Mocht dat wel zo zijn, dan voeg ik hem wel toe

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton om eerlijk te zijn vind ik dat ook een beetje vergezocht nu. Je hebt eigenlijk al heel makkelijk gescoord door die MOH films. Als je dan nu die hele serie ook gaat aandoen is de lol er ook snel af.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Was ik niet van plan, ik wilde alleen deze kijken. Ik weet niet eens of de rest horror is.

Ik zie niet heel erg hoe deze anthologie anders is dan MoH. Maar als je hem niet geldig vindt, haal ik hem wel weg hoor? Zeg het maar.

mrklm

• 11437 berichten
  • 9929 stemmen

Hoi John Milton Is die laatste registratie wel geldig?

Letterboxd ziet de afleveringen als op zichzelf staande films, MM als geheel van een serie!

Tja en series zijn zover ik het begreep uitgesloten...? Hoe ziet de rest van spelers en spelleiding dit?

Ik ken de serie in kwestie niet, maar wil in deze discussie wel wijzen op de mini-serie Small Axe (die ik wél in zijn volledigheid heb gezien). Die bestaat uit vijf op zichzelf staande verhalen rondom één thema. Verschillende 'episodes' zijn afzonderlijk genomineerd of in de prijzen gevallen bij o.a. de Emmy's en de BAFTA's. Als de serie waar het hier over gaat óók bestaat uit op zichzelf staande verhalen, heb ik er geen probleem mee.

Maar de spelleider beslist uiteraard

Aanvulling: "Small Axe" staat op deze site óók vermeld als serie.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Was ik niet van plan, ik wilde alleen deze kijken. Ik weet niet eens of de rest horror is.

Ik zie niet heel erg hoe deze anthologie anders is dan MoH. Maar als je hem niet geldig vindt, haal ik hem wel weg hoor? Zeg het maar.

Ok op die ene zal het dan ook weer niet aankomen, laat maar staan dan.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

K. Ik zal me niet op anthology storten als The outer Limits

Verder genoeg films nog op mijn lijstje staan.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

44. The Naked Witch (1961

Speelduur: 59 minuten

FTV - Thema: ‘60s horror

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-7, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 12 = 58 punten

Challenge: 86 + 1 + 1 = Totaal 88 punten

https://m.media-amazon.com/images/I/51XyRzENyOL._AC_.jpg

Zo’n film waarbij de titel en de poster meer beloven dan de film waarmaakt. Een schlocky niemendalletje, dat na de intro weinig brengt en wat doet denken aan die educatieve infofilms over de gevaren van cannabis of seks voor het huwelijk. Ik kreeg een beetje een Reefer Madness vibe. Grappig genoeg zitten zowel joolstein als Alexspyforever bij de slechts drie mensen die de film voor mij zagen. Talk about your usual suspects?

Neuh, voor niet een al te lange sixties horror zou ik dan toch eerder Village of the Damned (1960) aanraden. Stukken beter, en kan natuurlijk ook als sci-fi horror worden gekeken.

2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

44. The Naked Witch (1961

Speelduur: 59 minuten

FTV - Thema: ‘60s horror

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-7, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 11 = 58 punten

Challenge: 86 + 1 + 1 = Totaal 88 punten

(afbeelding)

Zo’n film waarbij de titel en de poster meer beloven dan de film waarmaakt. Een schlocky niemendalletje, dat na de intro weinig brengt en wat doet denken aan die educatieve infofilms over de gevaren van cannabis of seks voor het huwelijk. Ik kreeg een beetje een Reefer Madness vibe. Grappig genoeg zitten zowel joolstein als Alexspyforever bij de slechts drie mensen die de film voor mij zagen. Talk about your usual suspects?

Neuh, voor niet een al te lange sixties horror zou ik dan toch eerder Village of the Damned (1960) aanraden. Stukken beter, en kan natuurlijk ook als sci-fi horror worden gekeken.

2*

Dat is een van de films die op Something Weird Video staan, daar heb ik jaren geleden ook een groot deel van bekeken. Meestal obscure films van een lage kwaliteit. Heel af en toe zit er wel eens een goeie tussen, maar deze duidelijk niet.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Mijn God John Milton is al bij 43 .

Waar haal je die films Vandaan John ? En waar haal je de tijd vandaan ?

It’s hard to keep up this way !

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

JM zit in de nachtdienst momenteel en het leek me leuk ook een soort marathon voor mezelf te doen, net als Ibendb in Brussel aan het doen is. En de Masters of Horror waren allemaal 50-60 minuten, dan gaat het hard. Ik zal vanaf midden oktober veel minder tijd hebben, dus ik heb wat voorsprong nodig

Films vinden ben ik heel handig in, bovenstaande stond gewoon op YouTube, maar ik zit ook op private torrenttrackers voor obscure films en betaal voor een heel goede nieuwsgroep die ook bijna alles heeft. Als de film bestaat kan ik hem in 99% van de gevallen wel vinden en ook vrijwel gelijk kijken. Dat Miss Milton en ik een voorkeur hebben voor Engelse ondertitels helpt wel op dat vlak, overigens.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

John Milton schreef:

MoH zal niet anders zijn maar staat door de koppeling van MM en tv meter nog twee keer op de site. Ik vraag het ook niet voor die ene aflevering maar omdat als het toegestaan is. Andere ook delen van film-tvv series mogen kijken. Ik kijk het aangehaalde voorbeeld van into the Dark niet omdat MM het als serie ziet. Dus vandaar de vraag mag dit...want dan geldt dit voor een ieder...alexspyforever klopt het dat het akkoord is?

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Mijn God John Milton is al bij 43 .

Waar haal je die films Vandaan John ? En waar haal je de tijd vandaan ?

It’s hard to keep up this way !

Dit zijn vragen die ik mij elke editie weer afvraag. Je denkt na een tijdje toch dat alles wel is geweest

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

45. A Bay of Blood (1971) (Uncut)

Speelduur: 84 minuten

FTV - Thema: Giallo

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet, ronde twee: 1-8, 10-12, 17, 19

Themaklassement: 23 punten x 2 = 46 punten + 13 = 59 punten

Challenge: 88 + 1 + 1 = Totaal 90 punten

https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2018/08/A-Bay-of-Blood-skewer.jpg?w=1280&ssl=1John Milton zou ook wel in bed willen liggen, maar niet als het zo moet.

A Bay of Blood opent als een giallo, en legt daarna eigenlijk een beetje de blauwdruk voor de moderne slasher voor ons neer. Een film bij uitstek wat mij betreft die je voor beide thema’s zou kunnen kijken, maar omdat ik ze mooi op volgorde afga, parkeer ik hem onder giallo. Ik was erg te spreken over Bava’s Black Sunday en Black Sabbath, en ook deze stelt niet teleur. Goede make-up van Rambaldi, lekker veel kills en een toffe score van Cipriani. Bava stond vanwege het budget zelf achter de camera (ik lees iets over een kinderwagen als dolly), en dat doet hij prima. Alleen jammer dat hij niet met zijn fikken van de zoom af kan blijven. Beetje te.

3,7*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

25. Saint Maud (2019)

Speelduur: 84 minuten

FTV - 2 punten (Totaal : 50 punten)

Thema - Religie en sektes (Totaal : 20 punten)

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/15/16/18/19/20/21/23

https://www.ritcs.be/sites/ritcs/files/2021-09/Saint%20Maud%20%282019%29%20-%20Rose%20Glass.jpg

Echt horror zou ik dit niet noemen (op enkele scènes na) maar eerder een psychologisch drama. Maar het is wel een film die indruk maakte. De manier waarop de psychose vol hallucinaties en waanbeelden, die overduidelijk Maud's leven overheersen, worden uitgebeeld, is ronduit formidabel. De wijze waarop Morfydd Clark de stemmingswisselingen speelt, is gewoonweg subliem. Nee, het is geen horror, maar je krijgt er wel de koude rillingen van.

3.5*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.