Guinea Pig: Ginî Piggu - Akuma no Jikken (1985)

Alternatieve titels: Guinea Pig: The Devil's Experiment | ギニーピッグ 悪魔の実験

Japan
Horror

geregisseerd door Satoru Ogura

Een groepje tieners wil graag een experiment doen op een jonge Japanse vrouw. Dit is echter geen normaal experiment. Het experiment is namelijk om te testen hoeveel pijn en leed een jonge vrouw aankan, en naarmate de tijd vordert, nemen de tieners extreme maatregelen.

avatar van joolstein
De eerste film in de Japanse Guinea Pig-serie. Geschreven en geregisseerd door Satoru Ogura (hij schreef ook een paar van de andere Guinea Pig-films, en is bekend als de producent,) Devil's Experiment is opgezet als een soort snuff-film en is verder heel rechttoe rechtaan; Een onaantrekkelijk Japans meisje ondergaat een reeks steeds sadistischer wordende martelingen uitgevoerd door drie relatief onopvallende Japanse jongens. We weten niet wie ze is, we weten niet waarom ze daar is en we weten niet wie de jongens zijn die haar martelen. Deze film gaat puur over sadisme en de speciale effecten, niet over karakterontwikkeling. Elk segment van de film is gemarkeerd met een titel op het scherm. We beginnen met "Hit" gevolgd door "Kick", "Claw", "Unconscious", "A Sound", "Skin", "Burn", "Worm", "Guts" en eindigen met "Needle" Inmiddels, is de film meer dan 30 jaar en zijn de speciale effecten met grote sprongen vooruitgegaan en hebben we ook veel meer verontrustende dingen op film gezien. Echt heel goed vind dit soort films niet want ik mis toch vooral een plot. Maar wel credit voor deze film want het zette toentertijd wel een nieuwe standaard voor extreme horrorfilms.