Ozone! Attack of the Redneck Mutants (1986)

Horror

geregisseerd door Matt Devlen
met Scott Davis, Barbara Dow en Brad McCormick

Deze film vertelt het verhaal van een afgelegen dorpje, waar de inwoners in bloeddorstige monsters muteren na een ongeluk met chemische verwerkingsstoffen. Niemand kan ontsnappen aan deze Redneck Mutants.

avatar van The Eye
Wie denkt dat Manos: The Hands of Fate slecht is zou deze eens moeten kijken. Hierbij vergeleken is Manos van Kubrickiaans niveau. Shit wat was dit een bagger! Onvoorstelbaar! Het is soms best leuk om van die slechte amateuristische splatterfilms te kijken, maar dit kun je gewoon beter niet zien. Zoals er films zijn die zo mooi zijn dat je er geen woorden voor hebt, zo zijn er dus ook films die zo slecht zijn dat je er geen woorden voor hebt.

avatar van zombie
Inderdaad...dit heb ik precies 5 minuten vol gehouden, toen maar afgezet...:n

avatar van jeroentje
heb je hem op dvd ralph ?
dan kom ik hem wel eens bekijken, lijkt me een hele belevenis

avatar van otherfool
Voor een appel en een ei gemaakte troep dat qua titel en verhaal zo een cultklassieker had kunnen worden, maar helaas. Daarvoor is het geheel toch wel te dom en saai voor woorden. Een fikse tegenvaller.

0,5*.

Dit is inderdaad bagger. Tijdje terug gekocht bij de free record shop nota bene.. ook na 10 minuten uit gezet.
Geef mij maar Redneck Zombies, die is gewoon vet!!

Juist omdat iedereen hem hier zo slecht vind, vind ik hem al een 5* waard

avatar van The Eye
Tsja, gelukkig heb je er een diepgaande oprechte uitleg bijgegeven waarom de film zoveel voor je betekend.

Moet ook bij elke film he; een diepgaande visie blabla. Interessante gebral altijd! Ik heb gewoon genoten van anderhalf uur smerige splatter.

Dat is toch altijd nog waar films voor dienen? Vermaakt worden?

avatar van The Eye
Da's een betere redenatie om deze film een hoog cijfer te geven dan omdat ieder ander die deze film gezien heeft 'm kut vind.

Doelde meer op het feit dat juist de slechtheid van deze film, de film maakt! Als dit helemaal mooi met special effects enz. gemaakt zou zijn, zou het gewoon bagger zijn mijns inziens

Heb hierbij toch echt vaker in de deuk gelegen dan bij doorsnee kazige hollywood producties waarvoor flink wat geld over de balk is gesmeten. Pure "slechte" entertainment gemaakt met het budget niet hoger dan het wekelijkse zakgeld van mijn 14 jarige nichtje

Hoe dan ook is het genre splatter een unieke vorm van vermaak..... En ik weet me er zeker wel mee te vermaken

avatar van Mug
Mug
Amateuristische direct-to-video troep waar echt alles slecht aan is. De mutanten zien er uit alsof ze ingesmeerd zijn met bosbessenjam of chocoladepasta terwijl ze maar eigeel uit blijven kotsen. De geluidsband is opgenomen na de film, zodat de acteurs hun teksten ("ah ah ah ah ah ah ah ah ah", voornamelijk) konden opzeggen in een microfoon en de man-met-de-voetstappen-doos zijn ding kon doen, de makers vergaten dit te doen voor geweer-schoten etc.

Gedrocht van een film. Een dik verdiende halve ster.

avatar van Chainsaw
Soms is slecht gewoon slecht. Soms is slecht goed. En soms is slecht ... Ozone! Attack of the Redneck Mutants. Want wat moet je hier in hemelsnaam nu over zeggen? Want inderdaad alles aan dit no-budget projectje is zo slecht als de pest. Maar het is tevens een tijd geleden dat ik zo ontzettend gelachen heb bij een film. Grandioze en tegelijkertijd waardeloze troep, dit.

De film is een beetje een kruising tussen het legendarisch slechte Manos: The Hands of Fate (zo duren sommige scènes in deze film ook een eeuwigheid, terwijl er geen zak dreigt te gaan gebeuren) en het wel geinige, amateuristische zombiefilmpje The Dead Next Door van J.R. Bookwalter. Eén van de eerste dingen die me meteen opviel bij het kijken van de film was de ongelofelijk slechte dubbing. De Gulle Minnaar is er niets bij. Vooral die lachende oude vrouw leek door die dubbing zo uit een Monty Python film te komen. En laten we eerlijk zijn, de gebeurtenissen en dialogen in de film maken het alles er ook niet bepaald intelligenter op.

Verder kan ik uiteraard nog wel een tijdje doorgaan met het opnoemen van de slechte punten van deze film (het belabberde camerawerk, het gebrek aan acteerwerk, de bijzonder lelijke montage, het belachelijke script), maar dat mag inmiddels allemaal duidelijk zijn. Maar ondanks dit alles is Ozone! gek genoeg niet het slechtste stukje low-budget horror dat ik ken. Er is genoeg gore/ranzigheid aanwezig en er valt ook genoeg te lachen. Ik heb me in ieder geval geregeld bescheurd van het lachen. Ik kom met m'n score dan ook uit bij een (op zich aardig hoge) anderhalve ster, puur voor het vermaak dat allemaal ontstaat doordat de film zo ontzettend slecht is. Hierbij dan ook een dankje richting Mug voor deze uiterst hilarische filmervaring!

1,5 sterren.

Oh ja, de Nederlandse ondertiteling op de DVD is trouwens ook té slecht voor woorden, zelden zo'n slechte vertaling gezien. Dus wie om de film niet kan lachen, heeft in ieder geval aan de Nederlandse ondertiteling nog genoeg om vermaakt te worden.

avatar van BlueJudaskiss
Chainsaw (beste collega van dvd-club.nl ): ik heb hier niets meer aan toe te voegen. Behalve dat ik qua score op 0,5* uitkom. De slechtste film die ik gezien heb is een feit.

avatar van INSTITUT777
Haha wat een film, zo nep en slecht dat ie leuk word!
irritant is die belachelijke overdreven voice-over (of wat het voor ingesproken prul is?)
1 ster voor het lachen

Soms kan een slechte film (en dan ook echt slecht op ELK gebied) nog steeds geweldig zijn om te kijken. Dit is een prachtig voorbeeld ervan: het geluid, de 'effecten', het verhaal, de regie, de nutteloze scenes, de vertaling.....echt allemaal even lachwekkend.

Vooral het geluid dat oma produceert tijdens haar minutenlang durende nutteloze scene is fenomenaal: een jaren tahctig pornofilm is er niks bij. Voeg daarbij een aantal scenes met geluid uit plaatsen waar j het totaal niet verwacht: bij een tandenborstel in de mond, , bankstel wat een drumstel lijkt, geweer dat op een kanon lijkt en even later hetzelfde geweer dat het geluid van een ploffend popcorntje produceert...Hulde, hulde, hulde voor zoveel kwaliteit!

Echt....hulde voor de man die dit heeft geregisseerd én uitgebracht: zoveel moed kom je niet meer tegen in het hedendaagse filmcircuit.

'Toppertje'!

NB: kijk deze wel met een stel vrienden in een vrolijke bui....

avatar van kirk douglas
best leuk gegeven heeft deze film maar het geheel is ondanks enkele grappige cenes wel erg slecht.
het geheel had wel op 45 min. geknipt kunnen worden.dat had de film nog kunnen redden.

avatar van vaxukarius
Als die vent in het begin onwel wordt ziet het er nog veelbelovend uit. Daarna komt er maar geen gang in de film en is de gorigheid te gering aanwezig.

avatar van joolstein
Vreselijk slechte film. Soms kan dat best leuk zijn maar in dit geval dus niet! De gore is ronduit slecht. Er zitten ellenlange scene`s in waarbij je, je af vraagt waar ze voor dienen? Oma die het eten klaar maak, een vrouw die haar tanden flost en poetst enz. En dan is er nog die jaren tachtig boodschap over de o- zone laag. Deze kan bij mij dus op het lijstje slechtste film die ik ooit gezien heb.