- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Gewoon jezelf vastketenen aan de stoel voor 31 dagen lang en je komt in de buurt van JM.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Gewoon jezelf vastketenen aan de stoel voor 31 dagen lang en je komt in de buurt van JM.

alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dan ben ik toch benieuwd naar de reactie van zijn vrouw en kinderen...
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Kan iemand mij misschien uitleggen wat godsdienstwaanzin films zijn? Moet ik dan denken aan films als de The exorcist? Of kan ik als ik een Folk Horror kijk over sekten hem ook kwijt bij godsdienstwaanzin
Het genoemde Midsommar (2019) valt namelijk onder Folk Horror; films over sekten, heksen, demonische offers en de folklore en bijgeloof van het platteland. Ook googelen op godsdienstwaanzin films brengt geen uitkomst...dus dat thema is vooral erg vaag...
Daarnaast klinken voor mij space en Sf gewoon hetzelfde dus om het een beetje duidelijk te krijgen; space horror is dan een film die zich afspeelt in de ruimte maar sci-fi horror is als diezelfde Buitenaardse wezens onze aarde opzoeken?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
En als je dat nu laat filmen, kunnen wij een vinkje zetten bij de torture categorie, zo helpen de leden elkaar toch maar mooi deze challenge door 
Pennywise76
-
- 57 berichten
- 54 stemmen
Hmm, eens kijken of ik een steentje kan bijdragen in deze challenge.
Het wordt wel creatief omgaan met de tijd ik heb (en ervoor wil spenderen), aangezien mijn vrouw geen filmliefhebber is en al helemaal geen horror....haha.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Maar sci-fi is toch meer dan enkel buitenaards leven. Al die films met gekke wetenschappers die mensen en dieren manipuleren zijn toch ook sci-fi? science = wetenschap en beperkt zich niet tot buitenaards leven.
Midsommar kan je dan toch zelf kiezen of je het als godsdienstwaanzin dan wel als folk horror registreert? Ik zie het probleem eigenlijk niet. ER zal bij zowat elke film overlapping gaan zijn. Je gaat toch ook niet specifiek 60s en 80s film gaan zoeken die geen enkel van de 19 andere thema's heeft? Snap je wat ik wil zeggen?
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Space horror is specifiek horror in de ruimte. Alien, Life, Event Horizon etc. Sci-fi is veel breder. Resident Evil, A Quiet Place, Annihilation, The Thing, The Invisible Man, Frankenstein, Cloverfield etc.
Folk horror en religie horror lijken inderdaad op elkaar. Maar er zijn uitzonderingen. The Exorcist is hier een voorbeeld van. Wel religie, maar geen folk horror. The Vvitch is dan weer een voorbeeld van een film die bij beide thema's past. Midsommar zou ik bij folk horror zetten, maar kan ook bij religie horror.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
En als je dat nu laat filmen, kunnen wij een vinkje zetten bij de torture categorie, zo helpen de leden elkaar toch maar mooi deze challenge door
Jij mag dat Shaky.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Dank je voor de verduidelijking... met de tag religie horror is er misschien wel iets te vinden want met bijna 2500 geziene horrorfilms is heel wat minder vanzelfsprekend om een film te vinden bij dat specifieke thema en het criteria dat mijn filmkeuze geen herzieningen (RW) mag zijn! Tja 60s en 80s is in dat geval heel wat eenvoudiger dat is gewoon elke horrorfilm uit het betreffende jaar! Echter Godsdienstwaanzin is geen genreaanduiding, ook geen sub-genre dus als je google..is er niets over te vinden?
Wat space en SF betreft vroeg ik mij eigenlijk af waar buitenaardse wezens die op aarde zijn of komen bij hoorde...Ik ga bv. deze film kijken Earth vs. the Flying Saucers (Film, 1956) Enfin zoals ik nu begrijp maakt dat misschien verder ook dus niet zoveel uit!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dank je voor de verduidelijking... met de tag religie horror is er misschien wel iets te vinden want met bijna 2500 geziene horrorfilms is heel wat minder vanzelfsprekend om een film te vinden bij dat specifieke thema en het criteria dat mijn filmkeuze geen herzieningen (RW) mag zijn! Tja 60s en 80s is in dat geval heel wat eenvoudiger dat is gewoon elke horrorfilm uit het betreffende jaar! Echter Godsdienstwaanzin is geen genreaanduiding, ook geen sub-genre dus als je google..is er niets over te vinden?
Wat space en SF betreft vroeg ik mij eigenlijk af waar buitenaardse wezens die op aarde zijn of komen bij hoorde...Ik ga bv. deze film kijken Earth vs. the Flying Saucers (Film, 1956) Enfin zoals ik nu begrijp maakt dat misschien verder ook dus niet zoveel uit!
Misschien kunnen we het dan beter religie horror noemen? Er zijn ook nogal wat horrors over sektes dat zal ik er dan ook onder zetten. Dan heb je wellicht een iets duidelijker beeld.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Om het wat duidelijker te maken godsdienstwaanzin vervangen door religie en sektes
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
21. jippie2010: religie en sektes
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Altijd goed "religie en seks" 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Zie dat het berichtje al volledig van de homepage verwijderd is. Nou goed, heeft er in ieder geval heel eventjes opgestaan en heeft al nieuwe deelnemers opgeleverd.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Altijd goed "religie en seks"

Shaky, mag niet klagen toch? Lang erop gestaan. Wel wat vreemd dat hij nu echt weg-weg lijkt, niet alleen naar pagina 2 oid.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
48 uur erop gestaan. Zeker niet klagen, ben allang blij dat ik weer kan lezen hoe Zac Efron zich voelt.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
Valt me op dat body horror, zoals de films van Cronenberg, hier nog geen enkele keer ter sprake is gekomen. Of moet ik daar hetzelfde als torture horror onder verstaan.
Een film als bijvoorbeeld Martyrs valt onder beide categorieën.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
48 uur erop gestaan. Zeker niet klagen, ben allang blij dat ik weer kan lezen hoe Zac Efron zich voelt.

Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
Valt me op dat body horror, zoals de films van Cronenberg, hier nog geen enkele keer ter sprake is gekomen. Of moet ik daar hetzelfde als torture horror onder verstaan.
Het is beide toch het verminken van een lichaam? Zou ik onder de zelfde categorie plaatsen.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Ik vind persoonlijk dat het 2 verschillende subgenres zijn.
Films als The Fly en Videodrome zijn toch net wat anders dan bijvoorbeeld de Hostel films.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Wel wat vreemd dat hij nu echt weg-weg lijkt, niet alleen naar pagina 2 oid.
Bij mij is hij niet weg hoor! Staat nog in Meer nieuws
Onder; Waargebeurde oorlogsfilm 'Black Hawk Down' van Ridley Scott vanavond op RTL 7
Boven Maker 'The Boys' haalt hard uit naar giftige fans: "Eet een zak lullen en 'f**k off' naar de
En naast jazeker; Zac Efron vertelt dat 'Baywatch'-fitnessroutine hem tot depressie leidde
Tjonge...och ja het gaat niet zo goed met Zac, depressies en fobieën

John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Och Godzijdank.
Als ik verder niets bereik in dit leven, staat in ieder geval mijn pennevrucht naast Zac Efron. Hopelijk archiveert de Wayback Machine dat voor het nageslacht!
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2409 stemmen
Ik doe mee, wel voor de sier vooral denk ik. De hoeveelheden die hier gekeken worden haal ik niet en dan ga ik ook nog op vakantie
. Maar wel leuk om zo wat nieuwe films te ontdekken.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
What the heck, ik doe ook wel mee. 
Als thema draag ik aan: locked in a room oftewel opgesloten in een ruimte. Dat soort films trekken mij altijd wel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Update themalijst
Niet echt mijn ding dat thema van Shinobi maar hoe meer diversiteit hoe beter natuurlijk. En welkom had jij al ooit meegedaan aan deze horrorchallenge?
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
21. jippie2010: religie en sektes
22. Shinobi: locked in a room
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
We gaan toch tegen de 30 deelnemers aanzitten. Dat heeft toch echt wel geholpen John Milton. Volgende keer mag jij de organisatie op jou nemen. Zolang ik het concept mag blijven uittekenen natuurlijk 
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
En welkom had jij al ooit meegedaan aan deze horrorchallenge?
De laatste keer was in 2019 zie ik.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Ik heb in de afgelopen weken (na morgen is mijn vakantie afgelopen) al de nodige thema's gezien (en herzien):
Splatter / Gore: Srpski Film (2010)
Torture: Gurotesuku (2009)
Zombies: Blood Quantum (2019)
Comedy: Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006), The Toxic Avenger (1984), The Toxic Avenger, Part II (1989) en Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV (2000)
Folk: Saloum (2021)
Elevated: In Fabric (2018)
Sci-fi: Nope (2022), Shadow in the Cloud (2020) en Prey (2022)
Animal: Jetski (2022)
Locked in a room: Green Room (2015)
Misschien zit er iets leuks en interessants bij voor degene die nog opzoek zijn naar films behorende bij die thema's.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Haha nee het is jouw challenge. I'll gladly help though 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.