- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Ik had ook begrepen dat elke categorie 1x afgevinkt kon worden, dus met 20 films is dat extra klassement klaar. Toch?
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Een soort horrormaand-afvinklijstje?
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Ik heb thema giallo gekozen en gisterenavond ééntje bekeken om in de sfeer te komen, wel geen horror.
Giornata Nera per l'Ariete (Film, 1971) - MovieMeter.nl
https://www.framerated.co.uk/frwpcontent/uploads/2019/01/FifthCord01.jpg
Qua sfeer, locaties en de knappe cinematografie van Vittorio Storaro is dit een fraaie giallo thriller die een aantal spannende momenten kent. Maar het verhaal is net zoals voor de hoofdrolspeler ( Franco Nero als reporter ) bijna niet te ontcijferen. Er passeren heel wat personages waar eigenlijk niet veel aandacht wordt besteed. Het wordt dan ook een kluwen van verdachten, motieven en verbondenheid tussen de verschillende personages.
Franco Nero speelt zijn rol degelijk en er verschijnen hier wel opvallend mooie dames zoals Pamela Tiffin, Agostina Belli en Silvia Monti. Die laatste heeft wel echt een speciale mooie blik.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/0/0c/Giornata_nera_017.jpg
De kills zijn in deze thriller eerder matig. Anderzijds is het wel gedurfd wanneer de killer een kind wilt vermoorden. Het ontrafelen van het motief en de slotscène die er op volgt maakt weinig indruk en wordt matig uitgewerkt in een tweegevecht. Sfeervolle soundtrack van Ennio Morricone. 7/10
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Voor wie inspiratie nodig heb wat clown horror betreft, ik heb ooit een lijstje gemaakt Die is hier te vinden; Coulrophobia (COOl-ruh-FOE-bee-uh) the fear of clowns
Edit; scroll je door mijn lijstjes dan zijn daar ook Horror en War, Jaws-rip-offs; Sharks and other Fish, Herpetophobia (Alligators & Crocodiles) & Ophidiophobia (Snakes) en Arachnophobia (Spiders) and Entomophobia (Insects)
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Voor wie inspiratie nodig heb wat clown horror betreft, ik heb ooit een lijstje gemaakt Die is hier te vinden; Coulrophobia (COOl-ruh-FOE-bee-uh) the fear of clowns
De 'Terrifier' films stonden al op het lijstje 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
joolstein Out of the dark , The Last Circus en Terrifier 2 zijn voor mij de mogelijkheden. Die Camp Blood films zijn die wat vermakelijk? amaai wat een clownlijst
Geen idee want ook ik heb die niet gezien! Ik heb maar 18 clown films van dat lijstje gezien. De drie It-films, 100 Tears en 31 (mijn persoonlijke favorieten) Circus of the Dead was inderdaad ook een goede, het idee kwam van een wedstrijd voor een fictieve trailer bij de film Hobo With A Shotgun en de effecten zijn van Marcus Koch van de film 100 Tears Uiteraard zag ik ook Clown en Terrifier en waren goed! De rest van wat ik zag waren B-films soms ook best wel goed maar ook genoeg van mindere kwaliteit. Denk dat het subgenre sowieso heel wat middelmatige films heeft opgeleverd! Ik denk da ik ga voor de film Stitches die krijg ook ruime voldoendes...
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Edit; scroll je door mijn lijstjes dan zijn daar ook Horror en War, Jaws-rip-offs; Sharks and other Fish, Herpetophobia (Alligators & Crocodiles) & Ophidiophobia (Snakes) en Arachnophobia (Spiders) and Entomophobia (Insects)
Fuck wat een clown-lijst. En dan heb ik er nog maar 7 van de 114 gezien 
Het wordt toch wel eens tijd dat ik "Scary or die" ga kijken. Want daar heb ik mijn avatar van 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik had ook begrepen dat elke categorie 1x afgevinkt kon worden, dus met 20 films is dat extra klassement klaar. Toch?
Zo zouden we het kunnen doen maar dan eindigt iedereen die dit voltooid op 20 x 2 = 40 punten, dat zal mij dan ook niet motiveren om al die verschillende thema's te kijken.
In antwoord op je vraag John Milton
Ja je mag het thema zelf kiezen als meerdere thema's van toepassing, dus je kan nooit meer dan 1 punt per film in dit klassement scoren. Maar het staat je vrij elk thema meer dan eens te registeren.
Als ik zeg degene die als eerste alle thema's heeft aangedaan dan zou het snel voorbij kunnen zijn en is de rest ook niet meer gemotiveerd om zich nog met dat klassement bezig te houden.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Zo zouden we het kunnen doen maar dan eindigt iedereen die dit voltooid op 20 x 2 = 40 punten, dat zal mij dan ook niet motiveren om al die verschillende thema's te kijken.
Vandaar toch ook dat het een extraatje is?
De gemiddelde deelnemer hier kijkt met gemak 20 films uit de 80s deze challenge... dan heb je meer punten gescoord dan iemand die zijn best heeft gedaan om 19 verschillende thema's door te spitten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Met andere woorden toch genoeg clownfilms om uit te kiezen. Wil jij je thema misschien ruilen ikkegoemikke. Clown horror is meer een thema dan 60s horror en dat thema past perfect bij je avatar 
Je hebt een heel goed punt Shaky maar wat stel je dan voor? Jij en ik gaan er niet specifiek voor gaan, dus mij maakt het eigenlijk niet uit. Mijn voornaamste doelstelling blijft de 31 halen met minstens 16 FTV al de rest is bonus. Ik heb dit klassement erin gestopt voor mensen die nog wat meer challenge willen om thema's aan te doen die ze anders links laten liggen.John Milton jij als grote voorstander van het themaklassement, hoe zou jij het doen?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Je hebt een heel goed punt Shaky maar wat stel je dan voor?
Zoals je aangaf: er kunnen 20 punten gescoord worden, 1 per categorie. Je puntenaantal wordt verdubbeld op het eind. Heb je alle categorieën afgevinkt 20 x 2 = 40.
Heb je ze allemaal 2x afgevinkt, dan 40 x 2 = 80
Heb je ze allemaal 3x afgevinkt.... etc.
Zoiets?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Dat lijkt mij prima, al zullen weinig mensen ze allemaal twee keer afvinken, gok ik 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Jij loopt niet weg voor die uitdaging 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Haha, we shall see. Moet ik NOG een kannibalenfilm kijken 
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Zoals je aangaf: er kunnen 20 punten gescoord worden, 1 per categorie. Je puntenaantal wordt verdubbeld op het eind. Heb je alle categorieën afgevinkt 20 x 2 = 40.
Heb je ze allemaal 2x afgevinkt, dan 40 x 2 = 80
Heb je ze allemaal 3x afgevinkt.... etc.
Zoiets?
Prima. Maar je moet wel alle 20 thema's aandoen om de verdubbeling te krijgen toch? Niet dat je maar 15 thema's aandoet, en dan ook je puntenaantal kan verdubbelen (15 x 2 = 30 bijv.). Het moet wel een uitdaging blijven om alle 20 thema's aan te doen. Als je 19 thema's aandoet heb je pech
.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Absoluut, dat is in ieder geval zeker wat ik bedoelde.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Welkom moviemike, dat gaat nog versprekingen kunnen geven als ik jou of MovieMind wil aanspreken.
Hmmz, ik zou mike diskwalificeren, probleem opgelost! 
Maargoed, ik ben niet de organisator. 
Maar alle gekheid op een stokje...
Valt space horror niet onder sci-fi horror?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
[quote]MovieMind schreef:
Ja je kan het idd een onderdeel noemen van sci-fi horror maar sci-fi horror is ruimer terwijl space horror zich specifiek in de ruimte afspeelt.
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8101 stemmen
Kan ik het thema 'Godsdienstwaanzin' aandragen, zoals bijvoorbeeld: Midsommar (2019)
En nee, dat valt niet onder occult 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Vind ik een mooi thema! (I can see your dirty pillows!)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Goed dan passen we de methode zoals aangedragen door IH88. Je krijgt telkens een punt voor het themaklassement als je een ANDER thema dan hetgeen je al hebt bekeken en geregistreerd. Van het moment dat je alle thema's hebt gehad (dat zijn er inmiddels 21) dan pas mag je de verdubbeling toepassen en kan je als je dat wenst terug door de thema's heen gaan.
Woensdagavond post ik sowieso nog eens de regels want er zijn nogal wat deelnemers voor wie het de eerste keer is dat ze meedoen. Tenzij zij weten wat FTV en RW betekent natuurlijk 
Ondertussen update van de themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
21. jippie2010: godsdienstwaanzin
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Goed dan passen we de methode zoals aangedragen door IH88. Je krijgt telkens een punt voor het themaklassement als je een ANDER thema dan hetgeen je al hebt bekeken en geregistreerd. Van het moment dat je alle thema's hebt gehad (dat zijn er inmiddels 21) dan pas mag je de verdubbeling toepassen en kan je als je dat wenst terug door de thema's heen gaan.
Woensdagavond post ik sowieso nog eens de regels want er zijn nogal wat deelnemers voor wie het de eerste keer is dat ze meedoen. Tenzij zij weten wat FTV en RW betekent natuurlijk 
Ondertussen update van de themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
21. jippie2010: godsdienstwaanzin
Is die verdubbeling dan alleen van toepassing op de themapunten of op het totaal behaalde punten. Indien op het totaal dan weet ik nu al wat ik tactisch moet doen 
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Is die verdubbeling dan alleen van toepassing op de themapunten of op het totaal behaalde punten. Indien op het totaal dan weet ik nu al wat ik tactisch moet doen
Volgens mij alleen themapunten toch?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Enkel op het themaklassement. Ik dacht dat jij het algemene klassement wou winnen? Of wil je de kannibaal uithangen en alles winnen? 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Enkel op het themaklassement. Ik dacht dat jij het algemene klassement wou winnen? Of wil je de kannibaal uithangen en alles winnen?
Ik wil alleen voor John Milton eindigen. Dat is al moeilijk genoeg 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Volgens mij was vorig jaar een uitzondering voor John Milton. (Energie)Pillen om zijn dip te onderdrukken, sociaal leven op slot, nachtrust laten of zoiets dergelijks. Normaal gezien zijn Noodless, Shaky en joolstein de mannen die niet bij te houden zijn.
Shorts waren ook toegestaan vorig jaar nu niet.
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8101 stemmen
Ik sla occult tijd over... ik houd wel van een psychologische horror, maar occult kruipt me onder de huid... 
Dan moet ik dus twee keer zoveel films kijken om aan mijn punten te komen haha
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.