- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Och God, kom maar dan.
Aangezien films zoals Cannibal Holocaust niets voor jou zijn, zijn er genoeg alternatieven, de allereerste kannibalenfilm valt goed mee, de gore blijft heel beperkt:
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
Ik wil ook wel meedoen.
Thema: Torture horror, goede reden om Martyrs oa weer eens te bekijken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Kondoro wat zei je ook alweer? Waarschijnlijk zal er weinig reactie opkomen of zoiets? 
Volgende keer laat ik John Milton gewoon dat bericht plaatsen heb ik minder werk met jullie allemaal te taggen haha.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Aangezien films zoals Cannibal Holocaust niets voor jou zijn, zijn er genoeg alternatieven, de allereerste kannibalenfilm valt goed mee, de gore blijft heel beperkt:
Ik wil ook wel meedoen.
Thema: Torture horror, goede reden om Martyrs oa weer eens te bekijken.
Dat is vast goed, en kijk lekker wat je wilt! Weet wel dat een torture horror kijken die je niet eerder zag, een extra (First Time View/Watch) punt oplevert 
Hans Landa en anderen: telt House of 1000 Corpses (2003) als Torture? Die heb ik nog nooit gezien 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Horror themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dat is vast goed, en kijk lekker wat je wilt! Weet wel dat een torture horror kijken die je niet eerder zag, een extra (First Time View/Watch) punt oplevert 
Hans Landa en anderen: telt House of 1000 Corpses (2003) als Torture? Die heb ik nog nooit gezien
Eerder als gore film, al is dat ook beperkt. Torture horror neen.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
The Seasoning House dan : -)
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
"House of 1000 Corpses (2003)" is Torture voor beginners. Ga dan voor "Daddy's Little Girl (2012)", "Gurotesuku (2009)" of alle films van regisseur Johan Nijenhuis.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Kondoro wat zei je ook alweer? Waarschijnlijk zal er weinig reactie opkomen of zoiets? 
Volgende keer laat ik John Milton gewoon dat bericht plaatsen heb ik minder werk met jullie allemaal te taggen haha.
'Wellicht'. JM's schrijfkunsten zijn gewoon niet te weerstaan natuurlijk.
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
John Milton Misschien heb je hier wat aan: What are the best torture horror movies you've ever seen? : horror - reddit.com. Op oa IMDB en andere websites staan ook films als Rambo onder Torture en 1000 Corpses en The Devil's Rejects oa zie ook ik niet als torturefilms. Maar wat Theunissen noemt is wel een goeie voor mijzelf, een Johan Nijenhuis film kijken, bijna alles nog niet bekeken.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Maar wat Theunissen noemt is wel een goeie voor mijzelf, een Johan Nijenhuis film kijken, bijna alles nog niet bekeken.

Die Torture kan je jezelf beter niet aandoen. Een Johan Nijenhuis film is voor niemand goed.
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
Heb je nog zin om een thema aan te dragen voor het themaklassement (zie enkele posts hierboven)? Die uitnodiging staat ook open voor bart007bond.
Wat betreft mijn eigen aquatic horror keuze: tips zijn welkom! Als het er eentje is met een hogere gemiddelde waardering, scrap ik deze niet alleen, dan heb je mijn dankbaarheid
Als thema zou ik voor foreign horror gaan.
Het moet niet steeds Engelstalig zijn. Tevens zijn er erg veel uitmuntende anderstalige horrorfilms!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Als thema zou ik voor foreign horror gaan.
Het moet niet steeds Engelstalig zijn. Tevens zijn er erg veel uitmuntende anderstalige horrorfilms!
Tenzij wij plots allemaal Amerikanen zijn geworden of Engels onze moedertaal is geworden, is wat mij betreft Amerikaanse en Engelstalige horror eveneens foreign horror voor ons. Ik snap je punt dat niet-Engelstalige horror minder wordt bekeken maar ik heb eerder ook aangegeven aan Woland toen hij voor Scandinavische horror wou gaan dat hij voor een thema ging die niet taal of regiogebonden is of in jouw geval eigenlijk een taal volledig wil uitsluiten.
Bovendien zoals je aangeeft zijn er genoeg niet-Engelstalige horrorfilms. Stel dat een deelnemer hier een hele stapel aan Aziatische horror heeft liggen die wrijft zich in de handjes aangezien dat hem/haar telkens weer een punt oplevert in het themaklassement.
Dus graag een keuze niet op basis van (of tegen) een taal of regio.
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
Tenzij wij plots allemaal Amerikanen zijn geworden of Engels onze moedertaal is geworden, is wat mij betreft Amerikaanse en Engelstalige horror eveneens foreign horror voor ons. Ik snap je punt dat niet-Engelstalige horror minder wordt bekeken maar ik heb eerder ook aangegeven aan Woland toen hij voor Scandinavische horror wou gaan dat hij voor een thema ging die niet taal of regiogebonden is of in jouw geval eigenlijk een taal volledig wil uitsluiten.
Bovendien zoals je aangeeft zijn er genoeg niet-Engelstalige horrorfilms. Stel dat een deelnemer hier een hele stapel aan Aziatische horror heeft liggen die wrijft zich in de handjes aangezien dat hem/haar telkens weer een punt oplevert in het themaklassement.
Dus graag een keuze niet op basis van (of tegen) een taal of regio.
Had wel zoiets verwacht.
Dan laat ik het themagebeuren even links liggen. Er zijn al veel leuke thema’s in de lijst. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
john mcclane 2 en Hieriskoetjeboe jullie mogen als deelnemers ook nog een horrorthema voor dat klassement voorstellen.
Zijn bijvoorbeeld nog niet gekozen:
slasher
vampiers
weerwolven
fantasy horror
clowns
silent horror
space horror
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
De beste staan er al tussen , dus dan maar de clowns ?
Persoonlijk vond ik dit echt een geweldig leuke film ….
Clown (Film, 2014) - MovieMeter.nl
Maar verder is het niet het leukste subgenre ..
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
Hier wil ik ook wel eens aan meedoen.
Als ik dan een thema mag kiezen dacht ik aan space horror.
Altijd leuk om een buitenaardse substantie zich een weg door het lichaam van een mens te zien vreten 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Wat een leuke lijst van thema's al!
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
Ik ken ook niet veel clown films naast IT en Clown..., Terrifier is ook erg tof mocht je die nog niet gezien hebben.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik ken ook niet veel clown films naast IT en Clown..., Terrifier is ook erg tof mocht je die nog niet gezien hebben.
Poltergeist (Film, 2015) - MovieMeter.nl krijgt ook niet al te beste recensies. Maar goed, als het een themapunt oplevert...
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
Alle Poltergeists al gezien, maar zie ik dan weer niet als een clownfilm, meer als griezel/geestenfilms zoals Paranormal Activity.
Ik zet in iedergeval The Seasoning House op m'n lijstje voor torture, niet eerder gezien.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik zet in iedergeval The Seasoning House op m'n lijstje voor torture, niet eerder gezien.
Zeker een aanrader, waanzinnige maar ook walgelijke film.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je bent niet verplicht om er eentje te kiezen natuurlijk en voor een thema gaan dat je niet aanspreekt is nu ook niet de bedoeling. Het thema is niet dik bezaaid. Denk dat jij dit thema eens had geopperd Theunissen of ben ik mis?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Jullie maken me erg nieuwsgierig naar The Seasoning House! Die gaat op de zogenaamde kijklijst.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Jullie maken me erg nieuwsgierig naar The Seasoning House! Die gaat op de zogenaamde kijklijst.
Heb jij die nog niet gezien? Dat had ik niet verwacht 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Brave Hendrik hiero; ik download niks. Dan mis je nog wel eens wat titels. Maar goed, zat andere titels te kijken zoals je aan mijn stemmen ziet 
Hoe dan ook, deze wil ik echt een keer zien. Zeker ook omdat Pertwee meedoet
.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
Je bent niet verplicht om er eentje te kiezen natuurlijk en voor een thema gaan dat je niet aanspreekt is nu ook niet de bedoeling. Het thema is niet dik bezaaid. Denk dat jij dit thema eens had geopperd Theunissen of ben ik mis?
laat maar lekker zitten dan ! ik vind het ook een prima lijst zo !
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Horror themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
Ding ding we zitten aan 20, het streefdoel waar John Milton op had gehoopt. Toch een goed idee van jou dat bericht op de hoofdpagina al is er ondertussen een trol die zich kennelijk interessant wil maken. Misschien moeten we eens een top 250 films challenge doen. Daar worden wij simpele horrorliefhebbers misschien wat slimmer van? Ok einde sarcasme.
Welkom moviemike, dat gaat nog versprekingen kunnen geven als ik jou of MovieMind wil aanspreken. 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Toch een goed idee van jou dat bericht op de hoofdpagina al is er ondertussen een trol die zich kennelijk interessant wil maken.
Frans (als je die bedoelt) kun en moet je niet serieus nemen. Die man is weer eens chagrijnig
.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik had me trouwens niet gerealiseerd dat je meermaals punten per thema kon scoren. Wat zullen we doen, Alexspy?
Als een film aan meerdere thema’s voldoet mag je zelf kiezen onder welk thema je hemt registreert, maar slechts een themaklassement-punt per film, correct?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.