- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
#40 registratie 1 punt FTV 1 punt Jubileejaar 1 punt 1+1+1=3 punten totaal; 286 +3 = 289 punten
Simon, King of the Witches (1971)
99 minuten 2*
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81jxdEyTANL._RI_.jpg
"Don't touche me. I'm a Religious Object "
Euh... iemand moet zwaar onder de psychedelica hebben gezeten tijdens het maken van deze film! De film begint direct door de vierde muur te doorbreken; 'Mijn naam is Simon. Ik woon in een regenwaterafvoer.' Wat volgt zijn een heleboel dialogen met wicca-mumbo-jumbo, scenes met salontrucs, op een feest met rijke aanwezigen, en een zwevende rode bol...En dat is pas het eerste gedeelte; want hierna zie je Simon een ritueel uitvoeren met de dochter van de officier van justitie, Linda. (Brenda Scott) Uiteraard moet je hier naakt voor zijn! Hilarisch “Magnetic — electric — charge" … Is er opeens een uitstapje naar een heksen -ceremonie geleidt door Andy Warhol Factory-icoon Ultra Violet. Zodat men de kans had om een ritueel te laten zien met geiten, naaktheid (bovenstaande quote) gezangen en iets over bezemstelen. Vermoedelijk serieus bedoeld maar het werkte vooral op de lachspieren. Oh en de climax bevat een of ander spiegel-trip met stroboscoop-effecten en een een sociaal statement??? Uiteindelijk is Simon, koning van de heksen , een behoorlijk rommelige aangelegenheid. Er gebeurt niet echt veel. Hoofdrolspeler Andrew Prine draagt veel New Age-achtige dialoog uit. Tja afgezien van de korte naaktheid van Scott en het 'Religious Object'en ik meerdere keren heb moeten lachen over wat ze nu weer lieten zien, was er maar weinig goed aan deze film! Waarom dit dan ook geen turkey-score bezit, is mij niet echt duidelijk?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Nou ik ben weer terug van een weekje vakantie met nog steeds 3 registraties in de wachtrij, hopelijk kan ik er deze week genoeg tijd voor vrij maken.
Zie dat sommigen alweer aan indrukwekkende aantallen zijn gekomen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 281
In 2018 draaide het gedrocht The Nun in de bioscoop. In datzelfde jaar kwam ook deze The Bad Nun uit, die qua poster en titel probeerde mee te liften op het commerciële succes van de Corin Hardy film. Waar The Nun een budget van ruim 22 miljoen had, staat The Bad Nun te boek als een 'no-budget movie'. Chapeau dan ook om stukken beter te zijn dan die belediging van een horrorfilm uit de Conjuring Universe.
The Bad Nun speelt zich bijna volledig af op één locatie en de scènes zijn soms onnodig langgerekt. Het acteerwerk is zeer matig, maar het achterliggende verhaal is prima. De 'twist' zie je vrijwel meteen aankomen, maar ook dat is eigenlijk geen probleem. Kills zijn amper te zien, er zitten stukken in de film waar minutenlang niets gebeurt en de keuzes die de personages maken zijn verre van logisch.
Toch heb ik me uitstekend geamuseerd met dit simpele project. In 2020 is er schijnbaar zelfs een 2e deel verschenen voor het niche publiek dat zich met deze film vermaakt heeft. Een no-budget film, je weet waar je aan begint, het ontstijgt net het amateuristische; 't is maar een waarschuwing voor degene die deze nu ook zou willen bekijken.
6 (3*)
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
#41 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1 =2 punten totaal; 289 +2 = 291 punten
Aenigma (1987)
90 minuten 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/14000/14174.jpg?cb=1488535106
De perikelen in een meisjesschool. Tja... en die meisjes doen de standaardfilm dingen; Bitchen tegen elkaar, stiekem roken, met elkaar hangen in hun ondergoed, vriendjes daten, sportleraar verleiden of als je ziek ben de dokter, dagje naar het museum. Oh en ook heel handig om te weten; in de musea van Italië staat er alleen alarm op de schilderijen dus kan je 's nachts altijd naar binnen! Euh...maar wacht ik ging toch naar een horrorfilm kijken i.p.v. één of ander onopvallend wel en wee van meisjes? Ja klopt er is ook een vrij zwakke mix tussen Amerikaanse slasher en films met een bovennatuurlijk thema. De kills die daar uit voortkomen zijn ook het enige waar deze film nog een beetje zich mee onderscheidt. Tsja, helaas zijn ze echter erg braaf, bloedloos en gore is amper aanwezig, (Lucio Fulci maakte toch furore met zijn gore?) Terwijl de scènes die er zijn, gewoon erom smeken! Al zijn de kills van moordende dubbelganger, slakken of een standbeeld nog wel innovatief te noemen! Ja als hier meer gore in had gezeten dan had de film moeiteloos een extra punt gekregen! Maar nu schiet het tekort op de cruciale elementen en is het eindresultaat een weinig opzienbarend filmpje die ook sommige dingen leent uit andere horrorfilms. Duidelijk (en ook pijnlijk) dat de uitzinnige Fulci-koek wel een beetje op was!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#15 The Hills Run Red (2009) (1) - 81 minuten - FTV (1) - Totaal: (35)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
39. The Terror Within (Film, 1989)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 283
http://basementrejects.com/wp-content/uploads/2012/03/terror-within-1989-gargoyle-monster-review.jpg
Goedkope Alien rip-off met flinke bak 80's charme. Arme George Kennedy moet nog even komen opdraven om zijn gezicht te laten zien, maar echt veel passie lijkt hij niet in zijn rol te stoppen. Het monster is wel geinig en de setting okay. Een voldoende kan ik wel kwijt aan deze pulp.
5,6 (3*)
--------------------------------------------------------------------------------
40. The Terror Within II (Film, 1991)
FTV (2) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 286
http://basementrejects.com/wp-content/uploads/2019/10/terror-within-ii-1991-witch-woman-shot.jpg
Dan ook maar meteen deel II gekeken. R. Lee Ermey en Stella Stevens hebben zich voor dit project laten strikken en stiekem vond ik dit best een leuke film. Het is behoorlijk slecht hoor; de hoofdpersoon is plots een soort Rambo geworden, de dialogen zijn zo houterig als maar kan zijn en het gebruik van wapens werkt op de lachspieren (let vooral op de geweren wanneer er 'geschoten' wordt). Het oogt allemaal bijzonder knullig, maar ik vond het wel een sympathieke prent.
5,7 (3*)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#41 Jubileejaar 1 punt
87' is geen jubileejaar toch?
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Oeps nee klopt! Alleen de jaren met 1 en 6 Inmiddels aangepast!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#16 The Host (2020) (IMDb) (1) - 102 minuten - FTV (1) - Totaal: (37)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Oeps nee klopt! Alleen de jaren met 1 en 6 Inmiddels aangepast!
Oeps, jaja valsspelert! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
23. La Fiancée de Dracula (Film, 2002) - MovieMeter.nl
91 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 54
http://www.impetueux.com/wp-content/uploads/2015/12/fiancee-de-dracula-2002-07-g.jpg
Jean Rollin was vooral actief in de jaren 70 tot midden jaren 80. Na deze periode bracht hij wel nog films uit maar een stuk minder regelmatig. In de 21ste eeuw regisseerde hij nog een 3-tal films waarvan deze de eerste was. Rollin had altijd al een voorliefde voor vampiers. Dit zou dan ook zijn laatste vampierfilm worden. Voor een Rollin is het een straightforward verhaal (dat is ongebruikelijk). In het kort Dracula is op zoek naar een geliefde. De potentiële huwelijkskandidate bevindt zich in een soort instelling dat wordt gerund door nonnen. Het zijn echter de nonnen zelf die niet goed wijs zijn. Dan is er een Van Helsing figuur die lijkt op 'Vader Abraham' die dit wil verhinderen en daarbij wordt geassisteerd door een jonge kerel met een weelderige krullenkop. Zij moeten hier wat obstakels overwinnen zoals een vrouwelijke vampier die wordt bijgestaan door haar geliefde - een uit het circus ontsnapte dwerg uitgedost als nar (inclusief zotskap, een vrouwelijke ogre die kennelijk graag baby's eet (ze ziet er echter uit als een normale vrouw dus geen Shrek toestanden). Ook is er een She-Wolf gespeeld door Brigitte Lahaie (op wie Rollin vaak een beroep deed) maar we zien ook haar enkel in menselijke vorm. Haar optreden is vrij kort, een cameo zeg maar. Ze mag er nog best zijn maar ze houdt braafjes haar kleren aan. Het zijn vooral de vampierdame en Dracula's aanstaande bruid die het naakt verzorgen. Voor een Rollin blijft dat toch aan de magere kant hetzelfde voor de blood en gore. Er is de gebruikelijke gekkigheid maar het lijkt nooit helemaal los te willen gaan alsof het eerder een verplicht nummertje was voor de regisseur.
De versie die ik heb gekeken had een Duitse titel en het was een Engelse dub. Klonk natuurlijk wel raar.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
49. Frankenstein's Army (2013)
FTV
Totaal aantal punten: 337 + 2 = 339
https://images.mubicdn.net/images/film/103102/cache-70199-1552482008/image-w1280.jpg
Deze Engels gesproken, in Tsjechië opgenomen nederhorror is een titel die ik nooit geneigd was op te zetten, gezien de gemiddelde score op MM en IMDb. Maar door vaak positief genoemd te zijn bij challenges en toplijsten, verscheen hij toch op een gegeven moment op de watchlist. Ondanks die wat bescheiden gemiddelde waardering, mag Frankenstein's Army (2013) Joolstein en Tonypulp met 4,5* onder zijn pleitbezorgers rekenen, en met 4* Onderhond, Woland en beavis. Hoog tijd om eens aan te zwengelen dus. Ik wist dat de eerste 20 minuten niet de beste zijn, maar dat het daarna toffer zou worden. En dat bleek tot op de minuut nauwkeurig te kloppen.
en nu dus ook 4 sterren van mijn kant. Hoop dat ze Raaphorst nog zo'n film laten maken, is hoog tijd... Hij vermaakt zich goed in 'the art department' als ik zijn IMDb zo zie, maar ik zeg geen 'nee' tegen meer van dit.... Mooie sfeer, fijne effecten en erg creatief.
Raaphorst was trouwens afgelopen zomer weer even in het nieuws met deze film. Hoe dan ook, graag nog zoiets.
4*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
90 minuten
FTV
1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten (Totaal 10 punten)
De combinatie Horror en nazi's heeft meestal mijn aandacht, want nazistische slechteriken leveren horror- en pulpregisseurs voldoende uitgangspunten op. De tirannieke en rondborstige SS’er Ilsa was goed voor drie klassiekers binnen het exploitatiegenre en nazi-zombies werden al meerdere malen tot leven gewekt, waaronder in het Noorse "Død Snø (2009)" en recent nog in "Sky Sharks (2020)". Deze "Outpost" geeft de weinig ethische insteek van het zogenoemde naziploitation een iets meer verantwoorde aanpak. Maar het verder bekende gegeven blijft onaangetast, de nazi’s waren en zijn nog steeds de ultieme bad guys.
Het budget voor "Outpost" zal wel niet al te hoog zijn geweest, maar desondanks is het best een goed uitziende film en dat met mooi aangeklede decors, aardige speciale effecten, fraai geluid en licht, een best aardige cast en een sfeervolle cinematografie. De spanning wordt langzaam opgebouwd en bestaat voor lange tijd vooral uit suggesties, zoals het opeens zien nazi-laarzen en nazi-gegrom in de nek. En helaas geldt het bekende probleem van veel horrorfilms hier ook, namelijk dat het onzichtbare eigenlijk alleen echt spannend is zolang het ook onzichtbaar blijft.
Als het (niet erg mysterieuze) mysterie is ontrafeld en de vijand in zijn volle glorie te aanschouwen is, deed me een beetje denken aan Blake en zijn mannen uit John Carpenter's "The Fog (1980)" met de wervelende mist en hun plotselinge verschijningen, is de fut er een beetje uit. Dan verdwijnen er ook een aantal huurlingen, die dan door de nazi zombies worden gemarteld en gedood (o.a. met een bajonet en een pikhouweel). Echt veel gore krijgen we wel niet niet te zien en het meest gore wat er te zien is heeft betrekking op een oog.
De geluidseffecten, de animatiefilm van de nazi's en de muziek dragen bij aan de sfeer en het is leuk om te zien dat regisseur Steve Barker niet bang is om het verhaal op te bouwen en ervoor te zorgen dat we de huurlingen leuk gaan vinden. De huurlingen bestaan ook uit een bont gezelschap en zit vol met personages die ervoor zorgen dat je meer over hen wilt weten. De stoere huurlingen gedragen zich ook als echte soldaten en niet als een stelletje lafaards of jaknikkers en soms hebben ze ook leuke oneliners.
Al met al had "Outpost" voor mij rauwer en harder gemogen. Meer durf en wat meer "plastische" momenten hadden de film zeker geen kwaad gedaan. Aan de andere kant, echt saai wordt het nooit en bovendien is er met de grauwe kleuren, stoere huurlingen en onheilspellende muziek in de oude bunker nog genoeg aanwezig voor de liefhebbers om toch circa 85 minuten zoet te zijn.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Maandagavond zombinazi-avond, Theunissen... 
Al is het eigenlijk nog net middag.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Hij past goed onder het door jou gekeken "Frankenstein's Army", welke ik begin dit jaar heb gezien 
"Outpost" heb ik gisteravond gekeken en de dag erna (vandaag dus) heb ik er een recensie over geschreven. Dat doe ik meestal met films die ik laat op de avond bekijk.
"Frankenstein's Army" is overigens wel iets beter dan "Outpost", maar mijn persoonlijke favorieten in dat genre zijn toch "Iron Sky (2012)" (is wel geen Horror) en "Død Snø 2 (2014)". "Sky Sharks (2020)" kan ik ook nog enigszins aanraden en is min of meer een combinatie van horror, nazi's en erotiek, oftewel 3 voor de prijs van 1.
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
11. Evidence (2012)
76 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 23 punten.
Evidence is een redelijk ontspoorde film die goed weet te vermaken, maar zijn budgettaire beperkingen niet kan verbergen tijdens de finale. Deze film doet erg hard z'n best om origineel over te komen, maar maakt vooral een rommelige indruk, en dat laatste is waarschijnlijk wat je voornamelijk bij gaat blijven na afloop. Ontzettend vermakelijk en soms creatief, verder een niemendalletje.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tot 1996 dan toch. Voor de rest klopt je redenering 
En als we volgend jaar dat jubileejaar weer doen dan telt 1987 wel voor een extra punt 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
24. Late Phases (Film, 2014) - MovieMeter.nl
96 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 56
https://www.on-magazine.co.uk/wp-content/uploads/late-phases-film-review-main.jpg
Niet iedereen is even enthousiast. Opvallend dat horrorbuffs als Boeikens en ikkegoemikke deze film zo laag waarderen. De gore momenten waren toch meer dan ok dacht ik zo. Een sterk begin en ook een einde. Dat we met een blinde hoofdrolspeler te doen hebben, is ook een fijn gegeven. De hele verhaaltjes om zijn persoon en zijn relatie met zijn zonen en de buren die het trage middenstuk vormen waren dan veel minder interesssant. Al bij al toch een aangename film.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
21. Halley (Film, 2012) - MovieMeter.nl
FTV, 84 minuten, 2 punten - Totaal 46 punten
Je hebt traag, je hebt heel traag, en je hebt Halley. Nu kan ik best wel wat contemplatieve cinema waarderen, en ik zie ook wel dat deze film op allerlei aspecten best interessant is. Het ziet er behoorlijk fraai uit, het heeft ook wel sfeer waarbij vooral de zwaarmoedige, deprimerende wereld van de decomposerende zombie Beto ook een dito sfeer weet op te roepen. En, niet te vergeten, de film is behoorlijk smerig. Maar toch, wat is dit allejezus traag. Het sleept als een gedrogeerde slak. Misschien is het niet het moment voor mij, maar ik moest me er echt doorheen vechten, ondanks bovengenoemde positieve punten. 2.0*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#17 ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (2) - 111 minuten (unrated version) - FTV (1) - Totaal: (40)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV (2) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 289
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/06/haunted3-e1559914103905.png
Standaard haunted house film waar we wel twee bekenden voorbij zien komen: Ed en Lorraine Warren. Wellicht dat die personages voor de hoge waardering op MovieMeter zorgen?
Typische tv-film waarbij het acteerwerk nog prima te doen is, maar het verder bijzonder braaf blijft. Ik heb me niet echt verveeld, maar op een gegeven moment wist ik het wel met alle klopgeest kenmerken. Aardig voor een keer, maar niet eentje die ik me lang zal blijven herinneren.
6 (3*)
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Je hebt traag, je hebt heel traag, en je hebt Halley. Nu kan ik best wel wat contemplatieve cinema waarderen, maar toch, wat is dit allejezus traag.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
https://denachtvlinders.nl/wp-content/uploads/2011/09/vacature-horrorfilmrecensent.jpg
Benodigd: iemand die kan spellen 
Vacature: Horrorfilmrecensent bij De Nachtvlinders (Amsterdam) - denachtvlinders.nl (op vrijwillige basis)
Overige vacatures bij De Nachtvlinders (o.m. eindredacteur/organisator)
Met dank aan kappeuter voor het vinden. Ik heb er tegenwoordig de tijd niet meer voor, maar dit deed ik dus in mijn studietijd. Begonnen als redacteur, toen eindredacteur en tenslotte hoofdredacteur. En toen kreeg iedereen tegelijkertijd serieuze banen, kinderen en hypotheken en stortte het kaartenhuis in elkaar.
Maar als ik er de puf en tijd voor had, zou ik dit zo doen!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
44 Il Boia Scarlatto (Film, 1965) - MovieMeter.nl
87 min.
FTV (2) Totaal = 295
https://pics.filmaffinity.com/Bloody_Pit_of_Horror_The_Castle_of_Artena-164425027-large.jpg
Tja...qua setting en torture praktijken weet de film wat puntjes te scoren, maar op gebied van verhaal, spanningskracht, gore en acteerwerk schiet de film wel degelijk tekort. De film komt ook traag op gang en bevat heel wat saaie dialogen. Eénmaal in de torture kelder weet de film pas op dreef te komen. De scène met de spin en de zeer grote spinnenweb is wel heel belachelijk. Vooral die spin is een afknapper. Qua nudity blijf je ook op je honger zitten, want meer dan dames in ondergoed zal je niet te zien krijgen. 4/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
25. Le Masque de la Méduse (Film, 2010) - MovieMeter.nl
75 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 58
https://alchetron.com/cdn/le-masque-de-la-mduse-b2023583-8e84-49fb-96ba-3ba412248d0-resize-750.jpg
De zwanenzang van Jean Rollin. 1 jaar na het uitbrengen van zijn laatste film kwam de regisseur te overlijden op 72-jarige leeftijd. In deze film speelt zijn echtgenote Simone Rollin de titulaire hoofdrol. Zij was vooral bekend als schrijfster en zou enkel in de laatste 2 films van haar man acteren. De mythe van Medusa de Gorgon in conflict met haar jongere en aantrekkelijke zussen Euryale en Steno wordt in een modern jasje gestoken. Het is dan ook erg symbolisch en verwijst naar de carrière en leven van de regisseur. Het gaat dan vooral over de laatste fase, het einde van het succes, de angst om oud te worden, af te takelen en uiteindelijk te sterven. De regisseur speelt zelf ook nog een rol waarbij hij het afgehakte hoofd van Medusa gaat begraven in het zand (het strand en de zee keren heel vaak terug in zijn films). Pure symboliek waarbij hij afscheid neemt van een rijke carrière. Vergeten worden zal hij niet. Net zoals Medusa's hoofd onsterfelijk is, zullen er altijd fans zijn van zijn films. Deze film heeft dat alles mooi vorm gegeven op een sobere manier.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
45 W Lesie Dzis Nie Zasnie Nikt (Film, 2020) - MovieMeter.nl
102 min.
FTV (2) Totaal = 297
Toffe horrorprent uit Polen die op het eerste gezicht de zoveelste slasher over tieners in een bos lijkt te zijn, maar de kijker toch weet te verrassen door een verfrissende aanpak en een leuke twist. Daarbij een paar leuke gore scènes en een aangename cast die ruimte krijgen om hun personage een invulling te geven. 7/10
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 291
https://i.pinimg.com/originals/1f/e3/0b/1fe30b17bbea7fc9d1f1fc8ff1a6d5c9.png
Prima Duitse horror-thriller die toch wel wat gedateerd overkomt, maar genoeg te bieden heeft om te kunnen blijven boeien. De film kent twee gezichten: prachtige beelden / scènes en een behoorlijk sterke cast, maar aan de andere kant een uitgemolken verhaal en ondanks de getalenteerde acteurs toch met stereotype personages op de proppen komen.
Heb me echter geen minuut verveeld, dus ik wil hier zeker wel een 6,8 (3,5*) aan kwijt. Aardige film voor een mainstream bioscoop-horror.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
32. Bakjwi (2009)
133 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + >120 min(2) = 4 Punten
Tussenstand : 289 punten
https://i.imgur.com/uPl46Sw.jpg
Een redelijk eigenzinnige kijk op het fenomeen vampieren. Mooi verzorgde beelden en een verhaallijn dat alle kanten lijkt op te gaan. Bij momenten vond ik het ook nogal verwarrend. Spijtig genoeg haalt het niet het niveau van Park Chan-Wook's andere films. "The Handmaiden" blijft vooralsnog mijn grootste favoriet.
3*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
06. There's Someone inside Your House (Film, 2021)
96 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 13 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//yZPbpSGL7ONLJCyzlEXJreI00Kt.jpg
‘Netflix’ heeft de smaak goed te pakken en komt in de ‘horror’- maand aanzetten met een paar horrorfilms. De trilogie die ze eerder uitbrachten onder de naam ‘Fear Street’ was best een succes, althans ik vond hem zelf wel leuk! Dan zijn verwachtingen voor hun nieuwe horror films wel wat hoger, misschien was dat niet altijd even slim om te doen. ‘There's Someone inside Your House’ brengt namelijk een ongelofelijk clichéverhaal met zich mee die eigenlijk nergens wist te boeien, en dat was zonde. Daarnaast had de film ook geen fijne cast, die matige acteerwerkjes lieten zien en dat was ook niet zo erg overtuigend.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
43. There's Someone inside Your House (Film, 2021)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 293
Hey, we hebben dezelfde gekeken Kondoro
Behoorlijk misleidende titel. Ik hoopte op een home invasion horror, maar daar heeft dit helemaal niks mee te maken. We krijgen een zeer 2021-verantwoorde tienerhorrorfilm te zien waarbij inclusion een grote rol speelt. Dat kan behoorlijk op de zenuwen werken, zeker wanneer dat afleidt van waar het eigenlijk in een horrorfilm om zou moeten draaien.
Dat gezegd hebbende: er zitten een aantal zeer fijne kills in dit filmpje en de tijd vliegt voorbij. Jammer genoeg is het verhaaltechnisch niet al te bijzonder en zitten er subplots in die werkelijk nergens op slaan (wat is dat gedoe rond die oma en haar slaapproblemen voor een onzin??).
Voor een tiener flick niet slecht.
5,8 (3*)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.