- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
inderdaad alexspyforever, er gebeurt bijna altijd wel iets! Eens!
Ok, Empire (1964) is niet zo heel enerverend, en daar kon ik ook niets mee. Maar of wat je ziet en hoort en voelt in een film je interesseert, is wel weer een tweede. Want wat saai is, is uiterst subjectief.
Ik zit toevallig net A Casa (1997) te kijken (even pauze), en dat is de moeder aller Alexspyforever-bezwijkt-onder-de-artyness films. Ok, hyperbool, maar het komt in de buurt
. Wibro heeft die erg hoog zitten, een van de redenen dat ik hem op heb gezet.
En nee. ik vind het niet saai en er gebeurt van alles, mits je het ok vindt niet alles te begrijpen, en je overgeeft aan de beelden en sfeer. Voor het plot hoef je het niet te doen (er is wel behoorlijk wat naakt Alexspy, dat dan weer wel)!
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
35 Nightmare Cinema (2018) FTV
https://rogermooresmovienation.files.wordpress.com/2019/06/night2.jpeg?w=640&h=427
Wisselvallig omnibus filmpje die gaandeweg qua niveau daalt. Het eerste filmpje is meteen het sterkste deel omdat dit filmpje je enigszins weet te verrassen en gewoon heel leuk uit de hoek komt. Tweede filmpje over een vrouw die plastische chirurgie ondergaat, is ook goed. Leuke bodyhorror ! En dan wordt het al wat minder met het derde filmpje : redelijk bloederig, maar het kwam allemaal wat fake over. Het vierde verhaal vond ik dan weer het minste ondanks de mooie opvallende zwart-wit beelden. En het laatste filmpje vond ik eerder matig. Het verhaal vond ik niet echt boeiend. Opvallende vaststelling is wel dat er niet echt een slechte tussen zit. Dat is ook al veel waard gezien dit soort films qua opzet. Gemiddeld 5,5 afgerond naar boven omdat de vijf verhalen je niet vervelen. 6/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
36 Burnt Offerings (1976) FTV
http://3.bp.blogspot.com/-zs32uxy8hQ4/VjPuvjBHhcI/AAAAAAAADzs/pKUHpzYjh1A/s1600/tumblr_m9m5yo18gv1rsrjeno5_1280.jpg
Ondertussen al 43 jaar oud deze film en eigenlijk kende ik de film niet tot vorig jaar in de horrorchallenge.
Nu eindelijk eens bekeken en het is best wel een goede horrorfilm. De film moet het vooral hebben van een rustige, goede opbouw met aandacht voor de verschillende personages en de duistere sfeer die heerst rond het verhaal. Prima acteerwerk overigens. Er gebeurt misschien te weinig, maar het verhaal blijft wel boeiend tot het einde. Daarbij heeft het verhaal wel een leuk gegeven : het huis voedt zich met de zielen van de mensen die er komen wonen. Leuke ' oude ' ontdekking ! 7/10
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
10. Willard (1971) - FTV
You don't fuck with the rats! Ik heb wel eens een hele dominante gehad die uiteindelijk ook mij wilde domineren, geven ze echt geen moer dat om dat je groter en sterker bent. Niet gelukt uiteindelijk, maar je bespringen en in je bijten doen ze zelfs dan niet. Ook in deze ratten-horror is weer duidelijk te zien dat de ratten van een paar meter ver richting de acteurs worden gegooid.
Volgens mij de moeder der ratten-horrors, kreeg zelfs nog een vervolg met een titelsong door Michael J.. Maarten 't Hart kon dankzij de film zelfs nog even bij Willem Duys langs met zijn ratten, kon meteen sluikreclame maken voor zijn eerste roman.
De ratten zijn het leukst, film bestaat verder uit wat uitermate onsympathiek mensen-volk, ja je kunt ze heel goed dingen leren, alleen de mijne maken geen fluitgeluiden.
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
57. Rawhead Rex (1986) - FTV
https://i1.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/04/rawhead.jpg?fit=700%2C426
Dit is er voor mij eentje uit de categorie 'zó slecht dat het leuk wordt'. Nonsense van de bovenste plank, maar zeker vermakelijk zat. Niet voor iedereen, maar af en toe kan ik dit soort trash goed hebben. 3*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
36. Alien 2 - Sulla Terra (1980) - FTV
http://1.bp.blogspot.com/-mKzR5stGjQ4/T0OGG9sn5VI/AAAAAAAAAXg/ZuS9qUo-Ma0/s1600/Poster.jpg
Het blijft me verrassen dat jeroentjuhhhhh aan dit soort troep zo een hoge waarderingen kan geven. Nu goed af en toe zit er wel eens iets tussen dat me wel goed meevalt. Maar dit is dus niet zo een film. Ik sluit me aan bij Basto en hoop dat hij die blu-ray niet te duur heeft betaald. Een beetje Alien en een beetje van The Descent al zou die natuurlijk pas veel later worden gemaakt. Enkel wat goede gore scènes redden deze van de minimumscore.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#12 Indigenous (2014) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98240.jpg?cb=1400110231
Leuk probeersel cliché horrorfilmpje met de uitstraling van een spaans/australische soap.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#13 Eyes of a Stranger (1981) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9961.jpg?cb=1382659849
Verrassende meevaller, aardige 80's thriller/horror.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
40. Up from the Depths (1979) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25077.jpg?cb=1535998919
De stranden bij een tropische resort in Hawaii worden het territorium van een prehistorisch vis. Het is duidelijk dat Roger Corman wel brood zag in Jaws- wannabees, want nadat hij publiek kon aantrekken met Piranha (veel betere film) probeerde hij het nog eens maar nu met dit...
Er is een grote cast met niets anders dan cliché en stereotiepe personages Ze weten ook nergens enige charme op te weken. Nu denk je natuurlijk, hé dan is er waarschijnlijk meer dan genoeg menselijk voer voor de 'monstervis' Tja dat klopt wel, maar de aanval-scènes bestaan uit: Wankele beelden + rode kleurstof en bubbels + schokkerig bewerken = Monsteraanval Dit alles is in dezelfde first-person-benadering als Jaws, compleet met regelrechte rip-off van de beruchte score. Echter is die net iets te laat en werkt het totaal niet. Misschien dat de regisseur het heeft ingezien dat de film niet te redden was want nadat de film over een derde van zijn speeltijd is worden er plots nog gauw wat blote borsten in gegooid.
De film is slecht. En toch... ik kan mezelf er niet helemaal toebrengen om het de laagste rating te geven, omdat er in feite wel een klein beetje lol uit te halen viel.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
41. Unlucky Charms (2013) - FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY3Nzk3NTc1OV5BMl5BanBnXkFtZTgwNDAwNTIwMDE@._V1_.jpg
Charles Band en zijn Full Moon-producties maakte ooit leuke pogingen van een soort straight-to-video horror. Echter lijkt de man hier gewoon geen enige aanstalten meer te maken om er nog iets van te maken. Wat je ziet is vooral inspiratieloos.
Zucht... werkelijk, een reality-competitieprogramma voor een lingeriemerk en waarin vijf deelnemers worden gespeeld door een verscheidenheid aan Eye Candy. Een modediva die zielen wil stelen met een armband die macht geef over een klavertje vier euh... een cycloop, een banshee, een hobgoblin en de rode kabouter Farr Darrig. Borstomvang was belangrijker dan acteerprestaties en zodoende was Playboy Playmate, Nikki Leigh hier het acterende hoogtepunt. Zucht 70-minuten lang naar modellen kijken die tegen elkaar kibbelen. Het engste in de film zit aan het begin als je een schattig klein meisje ziet. Het is totaal niet beangstigend en ook niet hilarisch slecht. Om je wakker te houden laten een paar dames een glimp van hun borsten zien.
Charles Band op de automatische piloot, is niet beangstigend, is niet grappig, is zelfs niet opwindend ondanks in lingerie lopende vrouwen(enige positieve), het is dus domweg gewoon niets.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
42. The Dead Want Women (2012) - FTV
http://104.236.196.111/imdb//media/photo_images/lJChRMSONva7rAfQWyq8STbs0yZ.jpg
Wat Charles Band een jaar eerder maakte was zelfs nog erger! Na een interessante opening waarin we verschillende oude beelden/foto's van zwarte-wit films zagen, belanden we bij een feest van actrice Rose Pettigrew in de "roaring twenties" Na wat flauwekul gaat zij met enkele vrienden naar een geheime ruimte voor een orgie die zo lang is verlengd dat waarschijnlijk deze soft-core scenes de duurste waren van de gehele film. Ze zijn in ieder geval de meest spannende momenten. Proest...! Ook denk ik omdat er niet genoeg budget was om twee vrouwen te betalen om naakt rond te blijven lopen, er één meisje werd vermoord. De rest van de film verplaatst zich naar het heden en zie je goedkoop ogende geile geesten. Het is een typische moderne Full Moon productie ongeïnspireerd, geen goede horror en ook niets spectaculairs. En met een script waar je, tenzij je héél véél talent hebt, denk ik niet veel meer mee kunt doen om er iets leuks van te maken.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
43. Bliss (2019) - FTV
https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2019/08/Bliss-1.jpg
Drugs, bloed en artistieke wanhoop ontmoeten elkaar in deze punkrock-vampierfilm. Tot nu toe kwam het maar niet van om de films van schrijver / regisseur Joe Begos te bekijken. Zodoende is dit pas mijn eerste kennismaking. Naar verluid zijn die eerste (Almost Human en The Mind’s Eye) ook een eigen verhaal aangevuld met retro-invloeden. Moet die toch gauw gaan zien! Hier zijn die invloeden heel duidelijk Abel Ferrara's The Driller Killer (1979) en The Addiction (1995) terwijl het qua drugs-trip en f*cks Pop Skull (2007) naar de kroon steekt!
Dora Madison als Dezzy, een getalenteerde Los Angeles gebaseerde jonge kunstenaar worstelt om voorbij een creatief-blok te komen, ze wendt zich tot drugs, seks, en industriële metal/rock om te ontdekken dat ze misschien niet meer volledig menselijk is, dat ontwikkelt zich tot een met bloed doordrenkte derde handeling,
De prestaties van Madison is één van de grote kracht van de film. Ze is onbeleefd, rommelig, hatelijk en menigmaal naakt. Niet het type heldin wat erg sympathiek is maar dat past hier uitermate goed! Ze slaagt erin om alle slechte gewoonten geloofwaardig over te brengen.
Het idee van een kunstenaar die bezeten raakt om een meesterwerk te maken, werd enkele jaren geleden ook verkent in Devil's Candy, maar 'Bliss' gaat een enorme stap verder. Degradeert die film tot ... kinderfilm. Het lijkt alsof regisseur Joe Begos hier zelfverzekerd de vrije hand nam en de film maakte zoals hij die graag wilde zien. Het resultaat; een groezelige, bloederige compromisloze visuele en auditieve explosie! Oftewel een heerlijke door drugs aangedreven nachtmerrie. Tot slot nog een voorspelling; deze film ga door zijn eigengereidheid nog zeker een stel lage ratings krijgen! Daarom maakte de regisseur in ditzelfde jaar ook nog een film voor Fangoria-films.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
44. The Mind's Eye (2015) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/416000/416601.jpg?cb=1467188930
Ondanks soms houterige dialogen en een eenvoudige maar creatieve verhaallijn was dit verloren gewaande Scanner-vervolg, toch wel erg leuk om te kijken. Terwijl je aan het begin, nog moet denken aan First Blood (1982), waarbij de politie een bescheiden ogende zwerver (ditmaal Zack Connors (Graham Skipper) lastigvalt wiens krachten ze ook niet kennen. Het is daarmee de perfecte film voor fans van horrorfilms uit de jaren 80. Het is bloederig en vol met indrukwekkende praktische effecten. Ook de telekinetische heldin Rachel Meadows betreft, Lauren Ashley Carter (The Woman, Jug Face) levert sterk spel. En dan was er nog de altijd memorabele Larry Fessenden. Een ander sterk punt van de film is de pulserende score van Steve Moore (ook de componist van The Guest en Welp (Cub)
Het geeft je een beetje het gevoel, de beleving van, de film die je in een hoekje van het rek van videotheek vindt, die je op goed geluk meeneemt en die achteraf een erg leuke film blijkt te zijn! Net zo goedkoop als het was in de jaren '80 maar oprecht en aangenaam.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
15. Hush (2016) FTV
4,0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjg5ODQ1N2QtZmU3NC00MWU2LWIzZTQtZDVlOTNjNTA3OTZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzgxMzc3OTc@._V1_SX1777_CR0,0,1777,740_AL_.jpg
Het derde horrorfilmpje van Mike Flanagan die ik gezien heb en ja in tegenstelling tot Absentia en Oculus die mij behoorlijk tegenvielen was deze film wel een schot in de roos. 3 x is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Deze film kende een uitstekende spanningsopbouw, de horrorsfeer die werd neergezet was meer dan geweldig. Had overigens niet verwacht dat de perverse moordenaar zo snel zijn masker af zou zetten. Een van de heftigste scènes vond ik die van na ruim 10 minuten toen Sarah op de vlucht voor de psychopaat tevergeefs tegen het raam bonkte omdat de doofstomme Maddy nu eenmaal niets hoorde. Ik hoorde mij nog zeggen: "Doe die deur toch g.v.d. open stomme trut". Ook die scène dat die creep de dode Sarah tegen het raam aan drukte om Maddy de stuipen op het lijf te jagen vond ik zeer schokkend. Daarna volgde een kat en muis spelletje waarvan je natuurlijk kon weten hoe dat af zou lopen. Maar so what, ik heb mij zeer vermaakt met deze uiterst spannende thriller die mij voortdurend op het puntje van de stoel hield. Of het nu allemaal geloofwaardig was of niet, dat zal mij een worst wezen. Een horrorfilm is voor mij geslaagd als hij mij onafgebroken in zijn greep houdt ofwel een horrorfilm moet je gewoon voelen.
Dan nog iets over de lage waarderingen:
Het begint mij steeds meer op te vallen dat als een film op Netflix te zien is de waarderingen naar beneden vliegen en dat geldt vooral voor horrorfilms. Het is om die reden dat het gemiddelde van een film mij steeds meer Siberisch koud laat. Ik raadpleeg wel de recensies van bekende users of ik films wil bekijken of niet. Daar heb ik veel meer aan.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
11. The Burning (1981) - FTV
http://www.avenoctum.com/wp-content/uploads/2016/10/THE_BURNING_2D_BD.png
Na deze nog slechts één van de klassieke slashers te gaan. The Burning levert, lijkt natuurlijk allemaal erg op Friday the 13th, maar overtreft mogelijk alle delen in die serie.
Waarom zijn we ooit gestopt met het maken van dit soort simpele, maar effectieve horrorfilms. Fijne kills en fijne FX door meester Tom Savini, zonder allerlei onnodige CGI.
4*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
45. Almost Human (2013) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/87000/87928.jpg?cb=1409143858
Opmerkelijk speelfilmdebuut van Joe Begos. Het verhaal refereert duidelijk naar 'Xtro' (1982) en de Philip Kaufman-versie van 'Invasion of the Body Snatchers' (1978) aangevuld met John Carpenter en fijne bloederige jaren 80 slasher-scènes. Het uitgangspunt volgt verder de bekende sci-fi en horror-traditie uit de klassiekers. Iets nieuws doet de film niet! Maar dat hoef ook niet altijd want dit is ondanks zijn lage budget, verrassend goed gemaakt. Elke beslissing die wordt er genomen is een liefdevol eerbetoon in een of andere vorm. De soundtrack is een geweldige mix van Carpenter-achtige synth en orkestrale muziek. Een klein minpuntje was het gevoel dat ik kreeg bij bepaalde momenten, vooral in de derde act, waarbij het leek alsof het was opgevuld om de film de 80 minuten te laten halen. Echter dit is verder een heerlijke goed gemaakte throwback horrorfilm!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#14 Bite (2015) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/107000/107285.jpg?cb=1559212048
Body horror..
Het enige pluspunt van deze film is de transformatie van de geïnfecteerde, want dat zag er wel goed uit.
Maar dat was dan ook echt het enige pluspunt, want verder alles eromheen is matig tot slecht.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
58. The Gamma People (1956) - FTV
Te saai om te kunnen boeien. Er wordt ook geen keuze gemaakt; soms sci-fi, soms horror, soms komedie, soms thriller. Deze besluiteloosheid van de regisseur zorgt voor een vervelende zit als kijker. Het idee is vrij aardig, de setting oké, de sfeer matig. 2,5*.
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2733 stemmen
2. Haute Tension (2003) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15829.jpg?cb=1364584658
Nu ik terug ben uit Spanje kan ik eindelijk weer wat meer films gaan kijken!
Ruime 3.5*. Erg vermakelijke horror film die ik veel weg vond hebben van a l'interieur. Begon een beetje sloom maar na de eerste 20/30 minuten kwam er vaart in. Leuk plot-twistje nog op het einde. Niet een heel sterk verhaal, maar wel gewoon prima!
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
10. Mermaid Down (2019) - FTV
Een zeemeermin wordt door twee boerse vissers heel agressief gevangen genomen. Haar staart wordt er genadeloos afgehakt. Een psychiater die er gluiperig uitziet, bevrijdt haar van de vissersboot waarop zij gevangen zit. Vervolgens houdt hij haar zelf gevangen in zijn gesticht, dat veel weg heeft van een vervallen bedrijfsgebouw. Niemand gelooft dat zij een zeemeermin is. Ik geloofde er ook geen reet van.
Waardeloos verhaal. Cinematografisch hier en daar nog wel interessant. Verder totaal niet.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
12. Sleepwalkers (1992) - FTV
https://bandsaboutmovies.files.wordpress.com/2017/10/sleepwalkers-poster.jpg?w=590
Beetje kinderlijke Stephen King-verfilming, zo'n beetje vergelijkbaar met Sometimes They Come Back. Best vermakelijk voor de tijd dat ie duurt, maar niet heel memorabel. Aardig tussendoortje.
3*
Kondoro
-
- 11525 berichten
- 2867 stemmen
Gezien de vreselijke film-dip waaraan ik leed begin dit jaar, ga ik voor mijn doen en gevoel toch best lekker.
10 - Cry_Wolf - FTV
Eigenlijk zonder enige verwachtingen de film in gegaan maar ik moet zeggen dat ik blij verrast er weer uit wist te komen. De film zit dankzij zijn verhaal vol met leuke verassingen, waardoor het kijken toch nog redelijk spannend bleef want voor het concept hoefde je het echt niet te doen. Deze high-school serial killer / slasher film is vrij lief, en er gebeurd tot op het einde niet veel goed met de vermeende moordenaar waar het de hele film over gaat. Toch zijn de plottwist, het toch redelijk leuke acteren van de cast en de lengte daarin wel een pluspunt wat de film nog enigszins op zijn benen liet staan. Je hoef er dus niet veel van te verwachten want een spektakel werd het nergens, erg weinig bloed, dood en verderf maar meer een soort speurders film met een horror achtergrond.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2193 stemmen
11. 13 Sins (2014) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/97000/97574.jpg?cb=1424967242
Sterke film. Het verhaal is leuk en de uitvoering prima. Erg onderhoudend.
3.5*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#15 Slither (2006) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/30000/30854.jpg?cb=1479979816
Geinig horrorfilmpje, heb me er wel mee vermaakt. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
11. The Burning (1981) - FTV
(afbeelding)
Waarom zijn we ooit gestopt met het maken van dit soort simpele, maar effectieve horrorfilms.
4*
Vaak zijn slashers op een jonger publiek gericht zeker wanneer er jongeren in de hoofdrollen zitten. Die jongeren van nu kijken dan ook vaak slashers van deze tijd waarin er wel gsm's en zo zijn. Ik erger me echter groen en blauw aan die tieneractiviteiten no matter hun ouderdom. Teveel opbouw die tot niets leidt duurt lang voor er gekilled wordt, een pijnpunt van veel oude slashers. Ik kijk daar niet echt op terug met nostalgie. Los daarvan is het ook niet echt mijn genre.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
16. Magic (1978) FTV
3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYmYyNDJiYTAtNGUzNC00OGIyLTk4NjctZmJmN2NlNDA2NjA1XkEyXkFqcGdeQXVyMzU4ODM5Nw@@._V1_.jpg
Kende van Richard Attenborough alleen de oorlogsfilm "A Bridge too Far" en zijn film over het leven van Ghandi. Films waar ik niet zo enthousiast over was. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik de thriller "Magic" maar aan mij voorbij liet gaan. Helemaal onterecht blijkt achteraf want Magic ervoer ik zonder meer een zeer genietbare thriller met duidelijke invloeden van Hitchcock. Bovendien bevatte de film ook nog eens flinke horrormomenten en dan heb ik het natuurlijk over de killings door Fats. Tja, en dan die kop van Fats die ook uitstekend paste in een horrorfilm zoals deze. Verder mag natuurlijk niet onvermeld blijven de meer dan voortreffelijke spanningsopbouw en het ijzersterke acteren van Anthony Hopkins.
Ja, mij best geamuseerd met deze thriller/horrorfilm die voor mij zonder meer de beste film is van Attenborough die ik gezien heb.
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2733 stemmen
3. Shaun of the Dead (2004) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17064.jpg?cb=1528094529
vanochtend vroeg moeders om een filmpje uit te zoeken. Was vorige week in Spanje dus leek het mij een goed idee om weer eens te kijken of er wat nieuwe films waren toegevoegd op netflix. Ik zag deze al snel staan en aangezien mijn moeder Hot fuzz kon waarderen leek mij dit een goede keuze. Ik vond de film erg vermakelijk dus een ruime 3*. Mijn moeder vond hem een beetje te flauw trouwens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.