- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
24. Leprechaun 1993
https://i.pinimg.com/originals/71/bf/63/71bf63e8db395ebdf7e64a7f0b282bb2.gif
RW
92 minuten
Subgenre : komedie .
https://i.pinimg.com/474x/23/d9/db/23d9db9f2947cc66ab0df2ff5000c48a.jpg
Tja, Jennifer Aniston is hier door doorgebroken , het is in iedergeval vlak voor haar doorbraak .
Ik vind het geen leuke film . Het is mee een compleet raadsel dat dit een franchise is geworden .
Horror kan een vreemd genre zijn. Met als dieptepunt in de ruimte ( deel drie dacht ik ) maar ergens ook wel hilarisch dat ze daar groen licht aan hebben gegeven .
Ik kan hier verder weinig mee , ga wel even zoeken of ik de rebooth kan vinden ergens want die is een stuk leuker bruter en serieuzer .]
Han Solo 420
-
- 250 berichten
- 1697 stemmen
23. The Substance (Film, 2024)
FTV
Puntentotaal: 44 + 2 = 46
Na lovende verhalen op et forum, had ik aan de directrice gevraagd of ze met mij mee naar de bioscoop wilde gaan. Ze zei: "Ik heb al met een vriendin afgesproken." Toen heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en ben ik in mijn uppie gegaan.
En ja hoor, wat heb ik hier van genoten.
Het begon eigenlijk direct wanneer we een hand een spuitje in een spiegelei zien zetten. Het ei ontwikkelt dan extra dooier. Deze symboliek werkt goed. Het hoofdconcept van de film wordt geschetst door middel van een object dat kan worden gezien als het begin van een nieuw leven. Plus eieren zien er gewoon ranzig uit. Dan gaan we al gauw naar het hoofdpersonage. We leren haar kennen op het hoogtepunt van haar carrière. Dan gaan we in een sneltreinvaart naar het begin van het verhaal. Haar hoogtepunt is dan voorbij. Zoals haar wereld het ziet: de aftakeling is begonnen. Dit hele proces wordt verteld door een montage van beelden van haar Hollywoodster. Meer beelden ga ik hier niet omschrijven, maar de film zit vol met beelden die veel vertellen zonder dat er ook maar iets gezegd wordt. Ik houd hiervan.
De film kent ook flink wat thema's. Op het eerste gezicht zien we een mannenwereld die alleen maar interesse heeft in jong vrouwelijk schoon. Maar we zien ook dat zij zich zelf graag jong ziet; ze heeft bijvoorbeeld een grote jonge foto van zichzelf pontificaal in haar woonkamer hangen. Als kijker kreeg ik nooit een eenduidig antwoord of het haar eigen mening was of de mening die ze van de industrie had overgenomen. Ik vind het sterk om dit in het midden te laten. Na een kort innerlijk conflict, gaat ze dan toch met 'The Substance' in zee. Wat het uiteindelijke verdienmodel van het bedrijf is, is mij nog steeds niet duidelijk. Maar geen moeilijke vragen stellen.
Door de hele film door zien we de jonge en de oude versie met elkaar touwtje trekken. Tegenover ieder genot in het heden staat een kostenpost in de toekomst. We zien dat hoofdzakelijk de jonge variant van de oude steelt en niet omgekeerd. Ook zien we dat beide versies moeite hebben met te begrijpen dat ze dezelfde persoon zijn. Mijn interpretatie is dat men over het algemeen meer oog heeft voor de korte termijn dan voor de lange termijn.
De regie en de montage van de film vond ik zeer sterk. Er was een goede dynamiek tussen spannende snelle stukken en wat tragere mysterieuze stukken. De grote finale met het monster was ontroerend en ranzig tegelijkertijd. Zelf was ik niet zo te spreken over de muziek. Maar goed, ik kan me voorstellen dat men moeilijk op de muziek van Frank Zappa (Dancin' Fool) kan dansen. Ook gingen de dansscènes me iets te lang door. Ik vond dit de minst leuke scènes van de film.
Ik was aan het twijfelen tussen de 4* en 4,5*. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de hogere score, omdat ik de jas van het hoofdpersonage zo mooi vond; Prachtig geel. Top film! 4,5*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
100 minuten - Italië
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 133
Subgenre: 62. Occult & Witchcraft Horror
Themaklassement: 62 punten (Voltooid: 1-62)
Bron: Pindakaas
Fijn, na een flink aantal vijfjes, zesjes en zeventjes is daar weer een 4* film. Eentje waar Basto, Alexspy en ik elkaar vinden in onze waardering; iets dat zoals Alexspy al opmerkte ook niet iedere dag het geval is.
Purif, een jong meisje dat leeft op het Zuid-Italiaanse platteland, wordt door de fanatieke, plaatselijke bevolking ervan verdacht dat ze een heks is en bezeten van de duivel. Iedereen in het dorp is haar vijandig gezind. Ze is hopeloos verliefd op de reeds verloofde Antonio, een man die hoewel hij zich wel tot haar aangetrokken voelt, haar toch hard afstoot.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/2RzqKJ22hs3p1IgSYzrQYHbYNLz.jpg
Regisseur Brunello Rondi schreef het scenario voor Fellini’s La Dolce Vita en 8½ en zijn cameraman en hij hebben het relaas van Purif vakkundig vastgelegd. Daliah Lavi was mij niet bekend, maar ze speelt bijzonder fijn als de getormenteerde, van hekserij beschuldigde Purif. Not too hard on the eyes as well.
Al voel ik me met zo’n opmerking na deze film gelijk vies; mannen zijn bijzonder hypocriete zwijnen in de wereld van Il Demonio. Al zijn de hysterische oude vrouwtjes die zich de inquisitie wanen, niet veel beter. Fijne ontdekking en onterecht onbekend witchcraft horrordrama.
4*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
44. Ravenous (1999)
101 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 102
Subgenre: 97. War Horror
(Voltooide subgenres 1 t/m 20,23,24,28,29,32,42,46,49,54,55,58,63,65,66,68,77,80,83,86,91,97,100)
Themaklassement: 42 punten
Eigen rating : 3*
Voor mij scoorde deze film toch wel boven het gemiddelde, maar toch vond ik het moeilijk deze film te beoordelen. Achteraf bekeken is het toch een raar, uniek geval. Gaat het nu over individuen met weerwolf-trekjes? Een soortement vampirisme? Of gewoon kannibalisme met een mythische insteek? Nogal een vreemd gedoe. Maar toch boeide het. Kwam dat door de originaliteit? Geen flauw idee. Ook de soundtrack klonk zo eigenzinnig. Het speelde zich trouwens af tijdens de Amerikaanse burgeroorlog. Vandaar de "War Horror"-genreaanduiding. 
PS. Even een blik geworpen op de rangschikking. Een top-5 plaats lijkt me onhaalbaar
Mijn sociaal-familiaal leven is vergeleken met een jaar geleden blijkbaar enorm druk geworden 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
100 minuten - Canada
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 135
Subgenre: 63. Outer Space Horror
Themaklassement: 63 punten (Voltooid: 1-63)
Bron: Pindakaas
https://image.tmdb.org/t/p/w780/4T36vemb9WkGBwdh0NhDIHwNLmt.jpg
Op een afgelegen mijnplaneet is tijdens een jarenlange oorlog een nieuw wapen uitgevonden: zelf-evoluerende robots die vijanden aanvallen en doden. Dit project is echter uit de hand gelopen, en de robots doden nu alle levende wezens. Kolonel Hendricksson, één van de weinige overlevenden van de Alliantie, is verraden door zijn superieuren, en wil nu met de vijand gaan onderhandelen. Daartoe moet hij echter eerst een groot moeras doorkruisen, waar de robots van de Alliantie zelf een groter gevaar zijn dan de vijand.
JM was 15 toen Screamers uitkwam, en rond die tijd begon bloeide de filmliefde op. Ik zag Screamers in het videojaarboek, maar op de een of andere manier trok het me niet genoeg om te huren. Wellicht was het de poster. Ook in de jaren erop is hij nooit op mijn watchlist gekomen. Pas zoekend voor het subgenre Outer Space Horror kwam hij echt op de radar. Phillip K. Dick? Dan O’Bannon? Peter Weller? En nog een Cult film ook, kennelijk. Nou, toch maar eens proberen dan, dit Canadese genre-werkje.
En dat viel nog niet mee. Gelijk bij de openingcredits schreeuwen de computertitels B-film, en dat gevoel ging tijdens de film niet weg, integendeel! Ik vraag me serieus af of ik in ‘96 of ‘97 meer van deze film had kunnen genieten, of toch nu. Ik heb geen idee, maar volgens mij had het niet veel uitgemaakt. De retro decors zijn nog wel aardig, maar het acteerwerk en de special effects zijn echt wel kont.
Voor sommigen kennelijk een cultfilm, voor mij gewoon wat matigjes.
2,5*
Pfff. Ik ben weer bij 
oup
-
- 588 berichten
- 3193 stemmen
23. Evil Dead II (1987)
84 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 46
Subgenre: 67. Prequel/Sequel Horror
Themaklassement: 23 punten (complete subgenres 2, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 27, 31, 35, 39, 43, 46, 47, 57, 64, 67, 77, 79, 93, 98, 100)
Eigen rating: 2,0*
Evil Dead zag ik ruim 1,5 jaar geleden. Mijn verwachtingen lagen toen best wel hoog gezien de prima beoordelingen op MM en IMDB. Plus de aanwezigheid in aardig wat ICM-lijsten. Viel mij toen toch wel behoorlijk tegen. Verder dan een 2,5 kwam ik niet.
Nu dan het vervolg gezien. Evil Dead 2 is nog een stuk zwakker dan het eerste deel. Het jammere is dat Raimu met dit vervolg gewoon volledig in herhaling valt. Maar nu met nog brakkere acteerprestaties. Als je na een kwartier al op de klok zit te kijken, dan weet je dat zelfs een slordige 80 minuten een aardige zit gaat worden. Het tweede deel haalt het net voor mij nog een klein beetje op, maar meer dan een nipte 2,0 kan ik hier toch echt niet aan kwijt.
24. Ringu (1998)
96 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 48
Subgenre: 83. Techno Horror
Themaklassement: 24 punten (complete subgenres 2, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 27, 31, 35, 39, 43, 46, 47, 57, 64, 67, 77, 79, 83, 93, 98, 100)
Eigen rating: 3,0*
Ringu had ik dus gewoon nog nooit gezien. Dat is best opmerkelijk omdat 'ie in liefst 12 ICM-lists prijkt. Het is een fijn filmpje. Sfeer is best in orde, al gaat het allemaal wel tergend langzaam. De acteerprestaties zijn nogal onderkoeld, maar er zitten een aantal prima scènes in (uiteraard is de uit-de-tevee-kruip-scène hét moment in de film). De laatste 20 minuten o.a. in de put was nogal vaag. En ineens was de film ook vrij abrupt afgelopen. Een iets interessanter/spannender einde was welkom geweest. Prima om eens gezien te hebben, maar heeft de tand des tijds toch niet helemaal goed doorstaan.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Toch nog vandaag een overzichtje weten te make. Hopelijk geen fouten door vermoeidheid Tsja en de nummer 1 staat 10 films voor op de tweede en 12 voor op nummer drie. Ook duidelijk te merken is dat er sommige op vakantie zijn want onverbiddelijk worden ze ingehaald door andere Ach...er is nog voldoende tijd want oktober is pas begonnen en Halloween of Samhain (31 oktober), Allerheiligen (1 november) en Allerzielen (2 november)zijn nog even weg!
(afbeelding)
01 Shadowed 81films
02 joolstein 71 films
03 Fisico 66 films
04 Tartarus 65 films
05 Threeohthree 64 films
06 John Milton 62 films
07 77ships 61 films
08 Number23 en robertinho 47 films
09 ikkegoemikke 43 films
10Brabantze 39 films
11 ibendb 37 films
12 Woland 35 films
13 mezzanine en Tanguy 34 films
15 Shambala 29 films
16 Dentheman en Noodless en john mcclane 2 23 films
17 oup en Han Solo 420 en alexspyforever 22 films
18 j_u_u_l en ZZ TOP 20 films en Sanderkeuh 20 films
22 Theunissen 14 films
23 jordandejong en Kondoro en shugenja en Collins 13 films
24 cinemanukerke 11 films
25 madmadder 10 films
26 Splinters en stef89 7 films
27 wendyvortex 6 films
28 rebelkush en De gestoorde filmfanaat 5 films
Fun fact, vorig jaar stond joolstein ook na 24 dagen op 71 films. Shadowed is tov vorig jaar duidelijk meer gaan kijken, die stond vorig jaar na 24 dagen op 31 films! Zoals hij zelf al aan gaf ook Robertino heeft flink meer gekeken waar hij vorig jaar op 26 stond na 24 dagen. Geldt ook voor Fisico die vorig jaar na 24 dagen op 39 films stond. Number23 stond vorig jaar op 18 rond deze tijd dus ook flink meer. John Milton (83), Woland (56), maar vooral Noodless (71) hebben er iets minder gekeken dit jaar.
Als we wat lager kijken heeft Denthemen er een stuk of 10 minder gekeken tov vorig jaar en j_u_u_l juist een stuk of 10 meer.
De rest staat allemaal ongeveer op hetzelfde aantal films als vorig jaar na 24 dagen.
Het zijn maar statistieken natuurlijk. De bal is rond en 11 november is nog ver, maar vind het zelf altijd wel interessant om bij te houden. Als ik naar mezelf kijk heb ik al 1x 5* uitgedeeld, 1x 4.5* en 4 maal vier sterren en we zijn nog niet op de helft, dat belooft een mooie editie te worden.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
65. The Watchers (Film, 2024)
102 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 129 punten
Subgenre: 51. Woods
Themaklassement: 64 punten
Eigen score: 3*
Bron: HBO
https://www.heavenofhorror.com/wp-content/uploads/2024/02/The-Watchers-2024-Horror-Movie-1200x675.jpg
Duidelijk wel wat M Night invloeden en zodoende is het best een interessant concept. Film is ook best spannend en ook hier kwam de vraag naar boven die bij M Night vaak naar boven komt: is het waarheid? Ondanks de grotendeels single location is het continue spannend en bevreemdend en was ik benieuwd waar het heen zou gaan. Mja, dat viel helaas behoorlijk tegen. Op zich is het idee dat Ishana wilde vertellen best cool, mja ik zat er persoonlijk niet helemaal op te wachten na dik een uur vol in de spanning gezeten te hebben. Wel echt zonde want de rest van de film is erg mooi.
66. Glass (Film, 2019)
129 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 131 punten
Subgenre: 81. superhero horror
themaklassement: 65 punten
Eigen score: 1*
https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/01/glass5.jpg
Ik verwachtte er al vrij weinig van, mja M Night ook wel eentje waar ik graag alles van gezien zou hebben. Ik vond Unbreakable al weinig aan, maar ik vond Split vrij goed dus had zodoende wel een klein beetje hoop. De eerste pak hem beet 30 minuten zijn daarom nog best aardig, best leuk die herkenning van het personage van James McAvoy, maja het leidt werkelijk tot niets. Het is bijna 2 uur kletsen in een Asylum, dan 2 minuten wat actie en dan 10 minuten filmen filmen hoe elk personage sterft. Vond het echt een moeilijk lastige zit. Zodoende ook de laagste score deze horrorchallenge.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
83 films vorig jaar rond deze tijd, pffff. Dat zat er dit jaar echt niet in. Al mag ik met 68 titels alsnog niet klagen hoeveel tijd ik hier al aan heb mogen spenderen naast de andere zaken die aandacht vragen. 
En ik moet zeggen: ik vermaak me weer uitstekend deze editie met de registraties van iedereen. En de films die ik zelf zie, uiteraard.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
83 films vorig jaar rond deze tijd, pffff. Dat zat er dit jaar echt niet in.
Als ik het me goed herinner, had je toen ook 1 of 2 nachtdiensten waar je flink veel hebt gekeken. Dit jaar had je ze ook, maar was er helaas dus geen tijd voor een filmpje 
Wellicht de volgende ronde!
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Haha precies. Deze week 4 dagen kantoor, maar volgende week weer 3 nachten, dus als het rustig is biedt dat perspectieven. Maar ja, als het is zoals mijn laatste werkweekend, zie ik helemaal niets. En ben ik daarna uitgeput.
Het kan verkeren 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
126 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 133
Subgenre: Video Game Horror
Themaklassment: 66 punten
Eigen score: 3.5*
https://sm.ign.com/ign_nordic/gallery/s/silent-hil/silent-hill-2-remake-trailer-screenshots_m6rf.jpg
Vandaag is Silent Hill 2 uitgekomen op steam en in december kunnen we ook Return to Silent Hill (Film, 2024) verwachten die eveneens geregisseerd wordt door Christophe Gans. Voor de release van deze remake was ik niet eens zo heel geïnteresseerd in Silent Hill. Ik heb de games vroeger niet kunnen spelen en ze zijn tegenwoordig niet allemaal even goed speelbaar. Toen kwam er dus de remake en die heb ik vorige week flink veel gespeeld (deluxe edition). Geen idee of de gamers hier onder ons ook horror games spelen, maar dit is absoluut de moeite (zie bv die onderste screenshot).
Door deze remake was ik plots Silent Hill fan en moest ik meer hebben, zien, voelen, gewoon meer. Hoewel ik eigenlijk Five Nights At Freddy's had opgeschreven voor dit thema heb ik vanmorgen een judgement call gemaakt en direct de Silent Hill film opgezet. Originele game heb ik dus niet gespeeld, maar het Silent Hill dat Christophe neerzet komt wel écht overeen met de game die ik gespeeld heb. Qua sfeer heeft hij vooral de hoeveelheid mist goed ingeschat, dat is wel echt iconisch aan het dorpje. Ook helpt het dat ze de originele soundtrack in de film hebben en die is behoorlijk effectief.
Soms is het wel heel overdreven een video game verfilming wanneer er bijvoorbeeld ook een jumping puzzle in de film zit, maar hey, als gamers klagen wij daar niet over. Film is wellicht wel 30 minuten te lang, al waren de laatste 30 juist weer erg sterk dus wellicht had er wat in het midden geknipt kunnen worden. Hoe dan ook een erg fijne film en nu al zin in het vervolg. Game overigens echt een tip, maja wel beetje duur misschien.
99 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 135 punten
Subgenre: 67. Sequel horror
Themaklassement: 67 punten
Eigen score: 2*
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/01/img_8433.JPG
Sociaal-antropologisch vlak is het vrij interessant ja, en zodoende was ik in het begin behoorlijk enthousiast. Ik vond het echt knap dat ze een soort van nieuwe insteek hadden gevonden. Helaas was ik daar na een uurtje wel klaar mee, het blijft uiteindelijk maar een platform dat naar boven en beneden gaat. Best knap dat ze nog wat bedacht hebben voor een tweede deel, maar dat op zich niet echt gemaakt hoeven worden.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Ik moet naar onder gaan kijken. Zo hoog stond ik nog niet eerder, maar hoger klimmen lijkt bij voorbaat al uitgesloten. Net zo'n stomp in mijn maag als het einde van Speak No Evil (2022). Die registreer ik morgen overigens. Eerst effe huilen, braken en bijkomen.
Wij zitten in hetzelfde schuitje dus ik kan me vinden in je opmerking, maar ik kan heel stoer en oprecht zeggen dat nummer 7 bang moet zijn zodra ik weer thuis ben 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
95 minuten
FTV - Totaal 28 punten
Subgenre: 62. Occult & Witchcraft Horror
Themaklassement: 14 punten
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2008/FromWithin/dvd-film.ws/03.jpgFrom Within is een sfeervolle en spannende horror van Phedon Papamichael die zich afspeelt in een Amerikaans plattelandsstadje. Een broedplaats voor geloofsfanatici en andere idioten. Een plaats waar het bovennatuurlijke een prettige voedingsbodem heeft. Een uitstekende setting voor leuke horror.
Een fijne duistere sfeer in de film. Het verhaal niet erg origineel maar strak en pakkend verteld. Goed acteerwerk van beide hoofdpersonages. Af en toe een paar speciale effecten die juist door hun spaarzaamheid doeltreffend werken. Aan de regie is goed te zien dat Papamichael cinematografisch goed onderlegd is. Hij regisseerde slechts een paar films, maar deed het camerawerk voor vele bekende werken. In het rijtje horen films als Sideways (2004), Nebraska (2013) en Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023). Het zal dan ook geen verrassing zijn dat From Within is gezegend met goed camerawerk. Heb geboeid gekeken en genoten van de sfeer.
3.5*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
87 minuten - FTV
Puntentotaal: 72
Subgenre: 36. Documentary / Mockumentary Horror
Themaklassement: 36 punten (Voltooid: 1-3, 12-34, 36, 38, 61, 78, 79, 81, 88, 92, 95, 97)
Rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1154000/1154111.jpg?cb=1683400087
Geen geweldige found footage/mockumentary van Zuid-Koreaanse bodem, om eerlijk te zijn raakte ik de draad wel een beetje kwijt hier. Het is een film waar het verhaal in verschillende lagen speelt. Het is volgens de intro geconstrueerd uit footage van een verdwenen filmmaker, die filmmaker zelf maakte een docu over een moord die 17 jaar eerder gepleegd én gefilmd werd, die moord is dan weer geïnspireerd door eerdere gruwelijkheden (iets met bezetenheid) - en op al die niveaus gebeuren er ook dingen. Soms wel interessant met wat vleugjes shamanisme en zo, maar uiteindelijk ook best verwarrend en vaak erg traag. De film is ook niet zo expliciet en voelt vaak meer aan als een real crime docu dan als een horror. De ingrediënten waren er wel, maar de uitwerking had beter gekund.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
107 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 142 + 2= 144
96. Vinegar Syndrome Horror
Themaklassement: 1 punt = 72 punten
Afgevinkte categorieën: 2 t/m 11- 14- 15 -16 -18 - 20 -23- 24- 26- 31 - 32 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 53 - 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -63 - 65 -66 -67- 68 -69 -70 -71 - 72 - 74 - 76- 77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -92- 93 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 3*
https://2022.slashfilmfestival.com/uploads/2022/09/kondom-des-grauens.jpg De film is nu verkrijgbaar bij Vinegar Syndrome Horror maar als eerste bij Troma En die naam Troma wordt meestal geassocieerd met films die ze zelf produceren. Echter de meeste mensen vergeten vaak dat Troma naast een productiebedrijf ook een releasebedrijf is. Dus ik ging de film kijken met de verwachting een idioot domme film te zien. Gaat er iemand wel met hoge verwachtingen kijken naar een film met de titel Killer Condom? Wat een enorme verrassing! Want dit was een redelijk bijzonder goedgemaakte film. Die is gebaseerd op de graphic-novel van Ralf König,
Hardvochtige YPD-detective Luigi Mackeroni gaat op pad om een kwaadaardige roofdier te stoppen die lijkt op een condoom die met zijn vlijmscherpe tanden spontaan penisoperaties uitvoert bij de klanten van sekswerkers in het vunzige hotel Quickie in New York. In een sub-plot is er een driehoekverhouding met dragqueen en ex-partner Bob...Euh... Babette en oplichter Billy. Alhoewel dit zich allemaal afspeelt in New York City en daar ook is opgenomen, lijkt de stad nu opeens volledig bevolkt te zijn door Duitstalige mensen...
Er moet natuurlijk ook nog wat aandacht worden besteed aan de titulaire moordenaars van de film. Ze vormen een zeer dwaze bedreiging maar de vormgeving van d e special Effecten zijn niet mis! Volgens de credits was de legendarische HR Giger, creatieve adviseur maar werden ze vervaardig door Jorg Buttgereit (regisseur van NEKRomantik (1987) De norse en slonzige rechercheur Luigi Macaroni is heerlijk als hard-boiled detective-parodie. Hoewel het soms vreemd is, wordt het rechtlijnig en openhartig gespeeld, waardoor het een vermakelijke ervaring werd!
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Toch nog vandaag een overzichtje weten te make. Hopelijk geen fouten door vermoeidheid Tsja en de nummer 1 staat 10 films voor op de tweede en 12 voor op nummer drie. Ook duidelijk te merken is dat er sommige op vakantie zijn want onverbiddelijk worden ze ingehaald door andere Ach...er is nog voldoende tijd want oktober is pas begonnen en Halloween of Samhain (31 oktober), Allerheiligen (1 november) en Allerzielen (2 november)zijn nog even weg!
(afbeelding)
01 Shadowed 81films
02 joolstein 71 films
03 Fisico 66 films
04 Tartarus 65 films
05 Threeohthree 64 films
06 John Milton 62 films
07 77ships 61 films
08 Number23 en robertinho 47 films
09 ikkegoemikke 43 films
10Brabantze 39 films
11 ibendb 37 films
12 Woland 35 films
13 mezzanine en Tanguy 34 films
15 Shambala 29 films
16 Dentheman en Noodless en john mcclane 2 23 films
17 oup en Han Solo 420 en alexspyforever 22 films
18 j_u_u_l en ZZ TOP 20 films en Sanderkeuh 20 films
22 Theunissen 14 films
23 jordandejong en Kondoro en shugenja en Collins 13 films
24 cinemanukerke 11 films
25 madmadder 10 films
26 Splinters en stef89 7 films
27 wendyvortex 6 films
28 rebelkush en De gestoorde filmfanaat 5 films
Hollywood007, waar ben je?
. Brabantze is verandert van Usain Bolt in een slak haha.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
32. Ku Bei (Film, 2021) - MovieMeter.nl
https://image.tmdb.org/t/p/original/klioTuA8JepFgV0EC7IxqV6VbrM.jpg
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 63 punten.
Na een aantal misperen was dit weer genieten geblazen (hoewel ik ook wel kan genieten van slechte horrorfilms). Maar The Sadness is horror zoals ik het graag zie. Bloederig, expliciet, weird en een fijne combinatie tussen drama en zwarte humor. Met acteurs die de schaamte voorbij lijken en er gewoon voor gaan. Vooral acteur Tzu-Chiang Wang is waanzinnig. Actrice Regina Lei zorgt er voor dat je emotioneel betrokken bent bij in ieder geval één personage. Misschien heb ik al te veel horrorfilms gezien, maar het einde zag ik al van ver aankomen. Hoewel buiten beeld moest ik wel een beetje denken aan Night of the Living Dead.
3.5*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Hollywood007, waar ben je?
. Brabantze is verandert van Usain Bolt in een slak haha.
LOL, ik heb nog films gekeken, maar moet ze nog even hier registreren, haha. Maar koploper ga ik zeker niet meer worden nee!
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Nou, daar komen mijn registraties van de afgelopen weken... 
40. Strange Darling (Film, 2023)
Speeltijd: 97 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 80
https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2024/08/Strange-Darling-copy-1024x576.jpg
Een gewonde vrouw is op vlucht voor een gewapende man. Ze krijgt hulp van een echtpaar van middelbare leeftijd dat geen idee heeft wat ze staan te wachten. Wie is deze vrouw? Wie is haar achtervolger en waarom probeert hij haar te vermoorden?
Beoordeling: 3,0*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 88 minuten
Puntentotaal: 82
https://i.ytimg.com/vi/dilB_qnTfvE/maxresdefault.jpg
Een jonge yuppie wordt door zijn vriendin gedumpt. Om zijn verdriet te verdringen begint hij aan een wilde nacht van zelfvernietiging. Daarbij daalt hij af in een door drugs aangewakkerde, gewelddadige nachtmerrie die hem op de rand van zijn gezond verstand brengt.
De slechtste film tot nu toe voor mij tijdens deze challenge...man man...
Beoordeling: 1,0*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 104 minuten
Puntentotaal: 84
https://image.tmdb.org/t/p/w780/9FX2a2QHtDPavm3LaUvX5Upzie0.jpg
In het jaar 1965 bewoont een jonge danseres een appartement in New York. Op een dag kampt ze met een afschuwelijke blessure. Een bijzonder ouder stel dat zich met duistere krachten inlaat belooft haar evenwel een mooie toekomst als beroemdheid.
Beoordeling: 2,5*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 113 minuten
Puntentotaal: 86
https://image.tmdb.org/t/p/w780/yDVrfG4K1KefPZkyKrIp0lm6IjN.jpg
Ben Mears, een schrijver die een deel van zijn jeugd doorbracht in Jerusalem's Lot te Maine, is na vijfentwintig jaar teruggekeerd om een boek te schrijven over het lang verlaten Marsten House, waar hij als kind een slechte ervaring had. Al snel ontdekt hij dat een oud kwaad ook naar de stad is gekomen en de bewoners in vampiers verandert. Hij zweert de plaag van ondoden te stoppen en de stad te redden.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
44. It's What's Inside (Film, 2024)
Speelduur: 102 minuten
Puntentotaal: 88
https://image.tmdb.org/t/p/w780/jKZLAjm0qqVarsMjqpmy1ki70XV.jpg
Cyrus en zijn vriendin Shelby wonen een feestje bij van hun vriend Reuben waarop ook oude klasgenoten aanwezig zijn. Tevens is Forbes van de partij, een ex-klasgenoot van wie ze vervreemd zijn geraakt en die het nu maakt in de IT-wereld. Forbes stelt hen voor een baanbrekend spel te spelen waarna de spanningen hoog oplopen.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
45. My First Horror Film (Film, 2023)
Speelduur: 87 minuten
Puntentotaal: 90
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfuZ83uXpiCIv6IqOn1MmlAZ9Gyn_fXee_bA&s
Een jonge influencer wil graag doorbreken en krijgt haar eerste rol in een horrorfilm aangeboden. De problemen beginnen als de cast plotseling aangevallen wordt door een moordenaar en zo in een echte horrorfilm terechtkomt. Ze zullen moeten samenwerken om de moordenaar te slim af te zijn.
Beoordeling: 2,0*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
46. Hold Your Breath (Film, 2024)
Speelduur: 94 minuten
Puntentotaal: 92
https://image.tmdb.org/t/p/w780/tGSichIUND6Kzdvz4U5TuQOb5RG.jpg
Een jonge moeder wordt in Oklahoma van de jaren 30 door haar verleden gekweld. Door meerdere zandstormen zit het gezin vast in hun huis en de vrouw raakt ervan overtuigd dat een mysterieuze aanwezigheid het op haar kinderen gemunt heeft. Om hen te beschermen gaat ze over tot extreme maatregelen.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 78 minuten
Puntentotaal: 94
https://image.tmdb.org/t/p/w780/e6OKxX6v9w6paA8UEtkode8EKnv.jpg
Na een tragisch incident verkast Molly naar een nieuw appartement. Ze hoort er verontrustend geklop, volgens haar een noodsignaal of een bericht in morse-code. Terwijl het geklop aanhoudend en erger wordt en ze in contact komt met de buren, wordt het duidelijk dat niemand anders de mysterieuze geluiden waarneemt.
Beoordeling: 2,5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Poah Brabantze met die rits wakker je wel heel heftige gevoelens van competitie aan als ik dit zo lees vanuit m'n Italiaanse hotelkamer. Je bent daarin niet de enige, volgens mij heb ik dat de voorgaande jaren totaal niet gehad. Koortsdromen over de top 5 gehad zelfs 
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Hahaha Number23 
48. Invited (2024)
Speelduur: 71 minuten
Puntentotaal: 96
Wanneer een moeder de Zoom-meeting van haar dochter bijwoont, beseffen zij en de rest van de aanwezige familie al snel dat de bruidegom deel uitmaakt van een Russische sekte met dodelijke bedoelingen.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Speelduur: 81 minuten
Puntentotaal: 98
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSt7QUm59MXE7FMe8Zh4G2CEEPvwomSDYGXvg&s
Drie opeenvolgende bezoekers van een huis in New England stappen onbewust in het nachtmerrieachtige rijk van Beezel, een tijdloze heks die eronder woont en wier bestaan nauw verweven is met de aarde zelf. Elke nieuwe bewoner ontdekt de schrijnende waarheid die zich binnen de muren van het huis bevindt. Gedurende 60 jaar komen de noodlottige bewoners terecht in een ijzingwekkende spiraal van tragedie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.