• 8.557.493 stemmen

Alternatieve titel: The Demon

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Brunello Rondi

Met onder meer: Daliah Lavi, Frank Wolff en Anna Maria Aveta

IMDb beoordeling: 7,2 (808)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Il Demonio

"A night she wakes up bound to the bed and with the bleeding body. The revenge of the devil will not delay!"

Purif, een jong meisje dat leeft op het Zuid-Italiaanse platteland, wordt door de fanatieke, plaatselijke bevolking ervan verdacht dat ze een heks is en bezeten van de duivel. Iedereen in het dorp is haar vijandig gezind. Ze besluiten haar op een gewelddadige manier om het leven te brengen...

imageimageimageimageimage

avatar van beavis

beavis

een interessante screenshot... gezien een bekendere film die hierna kwam...

dit schijnt een uitstekende vergeten horror te zijn, binnenkort misschien maar eens een blik op werpen!

avatar van Basto

Basto

Mijn eerste uit de All the haunts are ours box is meteen raak!

Fantastisch neo realistisch drama over een jonge vrouw overmand door romantiek en seksuele verlangens. Door de zwaargelovige dorpsgenoten (met de in het zwartgeklede luidruchtig rouwende dames, waan je je soms in het Iran van de Ayatollah), wordt zij al gauw als bezetene bestempeld en moeten de boze geesten worden uitgebannen. Dat leidt tot een fantastische exorcist scene die kenners van de film uit 73 herkenbaar zullen vinden.

Verder doet de film bij vlagen denken aan The Wicker Man als het hele dorp zich tegen de eenling keert. Dat alles prachtig geschoten in het dorre zuid Italiaanse landschap.

Voor nu 4 dikke sterren, maar kan me voorstellen dat ik deze film in de toekomst nog meer ga waarderen.