- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
18 Mickey's Mouse Trap (Film, 2024)
80 min.
FTW ( 2 punten )
Totaal : 36 punten
https://static-images.lpnt.fr/cd-cw809/images/2024/01/05/25861488lpw-25863296-mega-une-jpg_10027598.jpg
Solliciteert voor de slechtste film wat ik afgelopen jaar gezien heb. Man man....moet dit een film voorstellen ?
Het is een chaotisch verhaal met in begin veel brakke dialogen en de moorden worden niet in beeld gebracht. Weinig budget of wat ? Ok, naderhand toch een paar kills....maar zo goedkoop gefilmd. Daarbij heeft de regisseur een bizarre, onnozele toevoeging gegeven aan de moordenaar want hij kan zichzelf teleporteren. Hoe belachelijk klinkt dat ! En dan de slotscène....als kijker verwacht je toch nog iets, maar neen hoor de film stopt opeens wanneer de moordenaar het hoofdpersonage letterlijk een kopje kleiner maakt in het gezelschap van haar vrienden. Wat er nadien volgt, krijg je niet meer te zien. De credits beginnen al te lopen. En wat is dat met die meid in de gevangenis die constant in het verhaal het woord krijgt als enige overlevende om over de hele gebeurtenis te vertellen? Na de credits krijg je een antwoord....alé een antwoord is veel gezegd, vaag en niks zeggend. Het neemt telkens de aandacht en het tempo weg uit de film. Slecht acteerwerk overigens, vooral die twee agenten die de meid in de gevangenis ondervragen. 1/10 en dat is voor Micky Mouse masker en de tekenfilms op de achtergrond. Dan heb je de rechten op Micky Mouse en dan maak je zoiets.
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
65 minuten (Koolhoven Presenteert)
FTV (2): totaal aantal punten = 28
Subgenre: 24. Benelux/Nederhorror
Themaklassement: 14 punten (complete subgenres 2, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 31, 35, 39, 64, 79, 98, 100)
Eigen rating : 3,5*
Witte Wieven is deze challenge al meerdere keren voorbijgekomen. Ik had deze niet op de lijst staan, maar de interesse was meer dan gewekt door de prima beoordelingen. Na een lekker potje voetbal vanavond nog een uurtje over om deze aan te slingeren.
Zeer fijn filmpje van Didier Konings. Eigenlijk vanaf de eerste minuut pakt de film je aandacht. De sfeer is de hele speelduur onheilspellend, niet in de laatste plaats door het ‘mysterieuze’ Nedersaksische taaltje en de perfect passende soundtrack. Qua verhaal heeft het allemaal niet gek veel om het lijf. Maar de passie van de acteurs en ook de kundigheid van de regisseur vallen positief op. Voor je het weet is Witte Wieven alweer afgelopen.
Kennelijk heeft Konings leentjebuur gespeeld bij The VVitch van Eggers. Die moet ik nog (steeds) zien. Staat wel op de rol voor deze challenge, dus binnenkort kan ik zelf toetsen in hoeverre beide films overeenkomen. Hoe het ook zij, geef deze beste man maar zeer rap wat meer budget om een (nog) langere (horror)film te maken. Als je dit al kunt bewerkstelligen met een gering budget, dan ligt er zeker nog heel wat moois in het verschiet!
Witte Wieven is (gratis) te zien op NPO Start
shugenja
-
- 647 berichten
- 1603 stemmen
Uncle sleazo's toxic and terrifying tv hour Uncle Sleazo's Toxic and Terrifying T.V. Hour (2022) - IMDb - m.imdb.com
Met veel liefde en minimaal budget gemaakte kelder horror. Haha ik hoor vaak mensen zeuren van "b film bfilm" maar dit is eerder d of e kwaliteit. Dat hindert verder niks. Ik vind het juist wel charme hebben.
Godzijdank zijn de effecten allemaal practical en camerawerk ziet er erg vintage uit. In feite zijn er drie korte films die uncle sleazo aan elkaar praat. Ook zijn er wat nep trailers tussendoor en wat andere nep reclames die bizarre producten aanprijzen.
Al met al best te genieten. Het eerste verhaal was de minste daarna werd het wel beter. Je moet ervan houden maar wat mij betreft is het prima 3 sterren. Er wordt toch met minimaal budget het maximale doen en ook qua acteerwerk is prima.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
79 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 91 punten
Subgenre: 40. Experimental horror
Themaklassement: 45 punten
Eigen score: 3.5*
https://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2016/05/Phil-Stevens.jpg
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2017/11/flowers6.png
Deze kreeg ik als tip van John Milton voor het experimental genre en hij stelde zeker niet teleur. Film is zonder dialoog en we krijgen vooral een aantal gruwelijkheden te zien dat meerdere vrouwen (maar vooral toch wel 1 vrouw) overkomt. Qua gore valt het nog best mee, maar qua ranzigheid (wormen/maden kotsen en alles) is het wel top. Ik keek zelf tijdens het eten en voor lui met zwakmaag is dat geen aanrader dus.
Verder moet je wel een beetje geduld hebben want er is vrijwel 0 plot, en echt personages zijn er ook niet. Ja het zijn die vrouwen, en het is allemaal behoorlijk nasty en ongemakkelijk, maar daar moet je zelf wel flink voor je best doen zeg maar. De film gaat je geen hand toereiken wat dat betreft. Voor mij slaagde de film absoluut in het ongemakkelijk laten voelen. Wél miste ik eigen wat POV shots om de boel wat claustrofobischer te maken. Had blijkbaar ook gekund want ze konden wel een camera angle van binnen in een lichaam fixen. Desalniettemin zeker een aanrader voor fans van experimentele cinema.
101 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 93 punten
Subgenre: 68. Psychological horror
Themaklassement: 46 punten
Eigen score: 3.5*
https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/07/longlegs-nicolas-cage.jpg
Uiteraard is dit een heerlijke rol van Cage en hij speelt het ook echt waanzinnig zoals alleen Cage dat kan. Ook viel mij Maika Monroe op, ben niet echt bekend met haar, maar haar manier van acteren was hier heel intrigerend. Bijna op z'n Yorgos Lanthimos. Dit zorgt in ieder geval voor een zeer intrigerend schouwspel met een heel boeiend verhaaltje. De sfeer is ook uitstekend door fel gele lampen, donkere hoeken, en natuurlijk ook af en toe de 4:3 aspect ratio.
Door het acteren van zowel Cage als Monroe blijft het behoorlijk bevreemdend, en was ik benieuwd waar het naartoe zou gaan. Overigens moet je wel wat geduld hebben, het tempo ligt niet al te hoog. Ik vond dat overigens wel fijn, ik had een goed nachtje gedraaid en de shots zelf waren erg mooi. Hiermee wordt ook de spanning goed op gebouwd en krijgt ook een hele fijne climax. Ook ik zou hem graag nog een keer zien voor een betere beoordeling, maar voorlopig 3.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Voor mijn gevoel zat ik in mijn bioscoopstoel zoals Margaret Qualley eruit ziet in bovenstaande still. Wat een genadeloze, nietsontziende mokerslag dient Fargeat ons hier toe, en dat op mijn verjaardag!
Van harte gefeliciteerd John. Op naar de 45 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
On my merry way! Na The Substance weer even mijn smaakpalet geneutraliseerd met gisteravond The Bikeriders en nu wakker worden met een Winnie the Pooh film (nee, niet dié Pooh film, de kleine keek mee
).
Grappig detail: tijdens bijlezen van dit topic net liet ik even de iPad op de bank om koffie #2 in te schenken, en ik hoor opeens bijna 2 jarige dreumes Milton roepen: “Mickeyyyy! MICKEY!”
Staat dat bovenste bericht van Noodless nog op het scherm

Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 92 minuten
Datum van zien: donderdag 26 september
Bron: Amazon Prime
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 27 punten
Subgenre: 33, Creepy kids horror
Themaklassement: 14
Afgewerkte thema`s: 6, 11, 14, 20, 21, 22, 29, 33, 48, 65, 68, 82, 85 en 93
Waardering: 4
Review: Ook bij deze zat ik in dubio, 3,5 of toch 4, waar ik normaal gesproken een glas half leeg type ben en vrij kritisch zal ik ook deze afronden naar boven. Want eerlijk is eerlijk, dit is toch wel een film waar je een groot deel van de tijd met een onbehaaglijk gevoel zit te kijken en dat is volgens mij wat een horrorfilm hoort te doen. Althans, als ik Dimitri Goossens mag geloven in zijn boek "In de ogen van Medusa". Ik dacht leuk, deze lees ik tijdens de horror challenge, kan ik gelijk wat verbanden leggen waarom ik horror nu zo leuk vind. Maar wat een taaie kost tot nu toe zeg
. Dat terzijde, terug naar de film! Het kindacteurtje speelt echt subliem, waar ik toch vaak vind dat je met kinderen al snel hebt dat je niet echt betrokkenheid voelt, vanwege de gemaakte manier van acteren. Deze veranderd echter voortdurend van aaibaar jong naar één die je het liefst aan de ketting legt, knap voor die leeftijd (of misschien juist eng, dat ie daartoe in staat is, haha). Ook "fijn" dat de film anders eindigt dan veel andere films, in mijn idee dan in ieder geval, want het is niet allemaal rozengeur en maneschijn... Zoals gezegd, ik ben niet van de diepzinninge/uitvoerige analyses en baseer mij op mijn onderbuikgevoel, dat gevoel vindt dit een aanrader! 
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Voor mijn gevoel zat ik in mijn bioscoopstoel zoals Margaret Qualley eruit ziet in bovenstaande still. Wat een genadeloze, nietsontziende mokerslag dient Fargeat ons hier toe, en dat op mijn verjaardag!
Ook gefeliciteerd!
44. Scream, Queen! My Nightmare on Elm Street (2019)
99 min. – USA
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 87
Subgenre: 36. Documentary / Mockumentary Horror
Themaklassement: 44
(1, 14, 20, 24, 26 – 32, 34 – 36, 40 – 42, 46 – 49, 53 –54, 57, 64 – 65, 67 – 68, 70 – 71, 75 – 76, 78 – 81, 84 –85, 87 – 88, 90, 92 – 93, 96)
https://www.metacritic.com/a/img/catalog/provider/2/13/2-63455e1f7fbf44030415676d097546e1.jpg
Ik had niet verwacht om ontroert te worden door een film tijdens deze challenge maar het is toch gebeurt. Ik was niet de enige, gezien bij mijn moeder samen met mijn partner en mijn partner moest toch een traantje wegpinken.
De kans is groot dat als jij ooit “A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy’s Revenge” hebt gezien dat de queer ondertonen of de duidelijke queer natuur ervan jou duidelijk is geworden. Als jij het Wikipedia artikel van die film opzoekt dan zie jij dat het stuk over de homo-erotische aspecten van de film zowat het langste stuk is. Robert Englund zag de film bijvoorbeeld als biseksueel en speelde daarop in. De schrijver bleef dit gegeven jarenlang bizar genoeg ontkennen. Voor wie niet mee is, is er deze handige video:
Ik zie dat YouTube een leeftijdsfilter op zet, ja de film is technisch 18+ in veel landen. Ook belachelijk gezien wat jij voor de rest op YouTube kunt zien.
Maar hoe exact is dit eigenlijk gebeurt in 1985 toen Hollywood extreem homofoob en AIDS-foob was? De president van Amerika had uit haat iedereen in steek gelaten en haat tierde welig. Deze film vertelt zelfs op een gegeven moment hoe een journalist misbruik maakt van iemand maakte om niet alleen iemand te outen dat hij AIDS had. Maar ziekelijk genoeg ook foto’s in ziekenhuis op zijn sterfbed te gaan maken voor de krant terwijl zijn geliefden daar zaten. Er is een montage in de film van hoe vaak zelfs in kinderfilms en TV-reeksen men gretig het woord fag gebruikten.
“Scream Queen” is het verhaal van Mark Patton die de hoofdrol in “A Nightmare on Elm Street Part 2” speelde. Hoe een extreem beloftevolle carrière start ontaarde hierin. De exploitatie kant van hem t gebruiken toen hij in niet openlijk homo was. De reputatie van de film. Hoe alles op de achtergrond van de AIDS epidemie was terwijl zijn geliefde en al zijn vrienden stervende waren en Hollywood bleef hameren dat hij hetero moest overkomen.
De film is niet perfect met soms iets te melige muziek, filler shots en conventies kunnen maar zo interessant eruitzien. Maar Mark Patton zijn optimistische persoonlijk is verwarmend, zijn mogelijkheid om trauma bovenop tee komen en hoe sterk zijn verhaal is. Dit is een film van triomf en een emotioneel en optimistisch verhaal.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Aah, blijkbaar is de derde Terrifier film ook al echt in première gegaan. Met Art the Clown en Sienna weer.
Terrifier 3: Art the Clown Gets Naughty in Damien Leone's Best Movie - indiewire.com
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
45. A Beginner's Guide to Snuff (2016)
87 min. – USA
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 89
Subgenre: 82. Survival Horror
Themaklassement: 45
(1, 14, 20, 24, 26 – 32, 34 – 36, 40 – 42, 46 – 49, 53 –54, 57, 64 – 65, 67 – 68, 70 – 71, 75 – 76, 78 – 82, 84 –85, 87 – 88, 90, 92 – 93, 96)
https://variety.com/wp-content/uploads/2017/06/a-beginners-guide-to-snuff.jpg?w=1000&h=562&crop=1
Dit is denk mijn 6de film in deze challenge met een castratiescene. 13 % van alles wat ik gezien heb had castraties in, begint beetje raar te worden nu. Het aantal castraties is pak hoger dan 6 nu.
“A Beginner's Guide to Snuff” is een domme komedie over twee broers die een actrice besluiten te kidnappen om een snuff film te maken. Achteraf zullen zij haar wel vertellen dat het gewoon voor realisme was en rijk worden met de film. Het slaat allemaal op niets en de twist halverwege de film zal niemand verbazen. Het is een heel flauwe film met zowat overal slechte reviews maar ik vond hem nog best vermakelijk. Flauw maar ja toch soms wel grappig, het is zeker geen kwaliteit. Een horrorfilm die voor mannelijke eye candy (zeker Dresden) gaat en de grappen over de gender switch hier beetje verpest door erover te beginnen (geen film met subtiliteit). Hoe vaak heb jij niet dat zodra vrouwen in films thuis zijn dat zij direct tot ondergoed uitkleden om dan te gaan douchen? Dat twee broers zodra thuis zijn in hun witte onderbroek om geolied te gaan gewichtheffen, lijkt het logische antwoord hierop.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
19. Night of the Animated Dead (Film, 2021) - MovieMeter.nl
https://assets-prd.ignimgs.com/2021/08/03/night-of-the-animated-dead-1628012611488.jpg
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 38 punten.
Dit was toch wel een teleurstelling. Een matige remake van het superieure origineel met amateuristische animatiebeelden en weinig toegevoegde waarde. Alles straalt overbodigheid uit. De stemacteurs doen het goed, er zit gelukkig wat humor in en de speelduur is kort. Dat is het enige positieve.
2.5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Aah, blijkbaar is de derde Terrifier film ook al echt in première gegaan. Met Art the Clown en Sienna weer.
Terrifier 3: Art the Clown Gets Naughty in Damien Leone's Best Movie - indiewire.com
Wattan? Als die in NL draait ga ik er sowieso heen.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Op Letterboxd doe ik voor het eerst mee met de "Hooptober" challenge (begonnen op 15 september), lijkt me leuk om ook hier voor het eerst aan te sluiten.
Horror is verre van m'n favoriete genre dus goed moment om wat films te ontdekken die ik anders niet snel zou opzetten.
Ik blijf wel wat veilig (misschien té?), geen Martyrs, Saw en Hostel toestanden voor mij, dat gaat me net nog wat te ver... 
7. Yi Boh Lai Beng Duk / Ebola Syndrome (1996)
98 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 12 + 2 = 14
Subgenre: 80. Splatter & Gore Horror
Themaklassement: 7 punten
2.5/5
Serieus, horror komedie...? Dan mag Salo ook komedie label krijgen. Brute en vuile film, wanneer ze klaar zijn met shockeren zakte het wat in elkaar en werd het lange zit.
Voorlopig afgevinkte subgenres: 06; 14; 18; 47; 75; 80; 86
Hahaha ja Ebola Syndrome is echt hard gaan als jij veilig wilt blijft blijven bij horror. Voor jaren 1990s Hong Kong cinema zijn de leeftijdscategorieën wel handig. Deze film is Category III en mensen gingen toen echt maximaal bij een 18+ film. Al die films zoeken echt wel extremiteiten op.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
113 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 80
subgenre= 94 video game adaptation horror
themaklassement= 40 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94
2* Kort maar krachtig: niet mijn soort film, te veel actie en te weinig horror. Ik had moeite om er doorheen te komen.
41. Antropophagus (Film, 1980)
91 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 82
subgenre= 95 video nasty horror
themaklassement= 41 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95
2,5* De film had eigenlijk alles om me blij te maken, maar toch deed het dat niet. Het eerste uur gebeurt er helemaal niks en is de film zelfs saai te noemen. Daarna gaat de film los en saai is het dan zeker niet, maar toch deed het me maar weinig. Er zaten een paar scenes in die vroeger zeker shockerend waren maar die we tegenwoordig allemaal eerder hebben gezien. Ze waren nog steeds "leuk" om te zien, maar raken doet het me niet meer. Soms denk ik wel dat ik al te veel horror heb gezien, als ik nu iemand op z'n darmen zie kauwen, denk ik: "O ja, ik moet ook nog even wat eten". Het afgrijzen is weg.
Misschien had ik dit in de jaren tachtig wel 4* gegeven, maar nu kom ik niet verder dan 2,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Enkele dagen geen registraties, gisteren in het ziekenhuis en hoera ik ben van dat verdomde steentje verlost al heb ik nog wel wat naweeën van de ingreep en mag ik een 2-tal weken geen zware dingen heffen.
Ik ga nog verder met de G van 'Gallery'.
14. Dr. Terror's Gallery of Horrors (Film, 1967)
Speelduur: 82 minuten
Puntentotaal: 28
Ik heb deze gezien onder de titel 'Gallery of Horror'. Dr. Terror's is eigenlijk de alternatieve titel. Een Dr. Terror is eigenlijk niet aanwezig tenzij men hier doelt op de verteller (John Carradine) die elk verhaal introduceert. het gaat hier om een horror anthology met 5 verschillende verhalen.
The Witches Clock: zoals de titel al aangeeft over een behekste klok. Voor mij hetgeen met het meeste potentieel, maar ze doen er totaal niets boeiends mee en een stompzinnig einde.
King of the Vampires: mensen worden vermoord met bijtwonden van een vampier en enige aanwijzing dat de moordenaar een slank figuur is. Een detective probeert te moordenaar te vinden. Veel te veel blabla.
Monster Raid: 2 wetenschappers doen een ontdekking en zoeken een proefpersoon om op uit te tesen. Een van de wetenschappers ziet zijn kans om zijn colelga uit de weg te ruimen en diens echtgenote in te pikken, een soort zombieverhaal voorspelbaar en flauw.
Spark of Life: basic Frankenstein verhaaltje met Lon Chaney jr. als de wetenschapper van dienst met het verschil dat het lijk dat men tot leven probeert te wekken die van een moordenaar is. Wederom voorspelbaar einde.
Count Alucard: Redelijk klassieke Dracula met een kleine twist. Deze is nog redelijk dankzij de setting en wat meer actie maar vanwege de korte duur is het allemaal haast en spoed.
De introducties van Carradine worden op zo een droge manier gebracht dat het geen meerwaarde biedt. BIjna alle verhalen wordt er ook teveel gepraat, biedt weinig verrassingen of creativiteit. Terecht een turkey ondanks dat er toch wel een degelijk budget voorhanden moet zijn geweest als je de inkleding bekijkt
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
20. Pillow Party Massacre (Film, 2023) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 40 punten.
Matig niemendalletje. Het ziet er allemaal zeer bedenkelijk uit en de moorden zelfs ronduit amateuristisch. Echt belachelijk slecht gedaan. Dit is geen film die zo slecht is dat het bijna leuk wordt. Nee, dit is gewoon slecht. Op één of twee aardige moordscenes na.
2*
madmadder
-
- 371 berichten
- 3058 stemmen
Nu ik weer aan het werk ben kom ik er eigenlijk niet meer aan toe om films te kijken. 
Vanavond ga ik wel naar Strange Darling (met McSavah!), dus dan kan ik er weer eentje registreren.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
16) Hunter Hunter (Film, 2020)
Speelduur: 93 minuten
Datum van zien: vrijdag 27 september
Bron: Canal+
Puntentotaal: 29 punten
Subgenre: 51, jungle/woods horror
Themaklassement: 15
Afgewerkte thema`s: 6, 11, 14, 20, 21, 22, 29, 33, 48, 51, 65, 68, 82, 85 en 93
Waardering: 3,5
Review: Goede film, duurt even voor je een idee krijgt waar het naartoe gaat, maar als eenmaal de vondst in de bosjes gedaan wordt weet je genoeg. Knaleinde, zo vlak voor m`n lunch, eet smakelijk! Wolf CGI viel overigens wel wat tegen...
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2020/12/HHSTILL1.jpg?w=1920&h=1080&crop=1
17) X (Film, 2022)
Speelduur: 105 minuten
Datum van zien: vrijdag 27 september
Bron: Canal+
Puntentotaal: 31 punten
Subgenre: 60, North American horror
Themaklassement: 16
Afgewerkte thema`s: 6, 11, 14, 20, 21, 22, 29, 33, 48, 51, 60, 65, 68, 82, 85 en 93
Waardering: 3
Review: Lekker filmpje voor na de lunch, maar ik vond hem weinig bijzonder. Geloof dat het er 1 uit een reeks is, mogelijk mis ik wat info, maar redelijk cliché film in mijn ogen. 3 punten voor het vrouwelijk schoon dan maar 
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
17. The Bird With The Crystal Plumage aka L'Uccello dalle Piume di Cristallo (1970)
Speelduur : 98 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 33 punten
Subgenre: 45. Giallo Horror
Zag nog nooit deze giallo van Argento ( z'n regiedubuut meen ik zelfs , maar 'correct me if I'm wrong' ). Zag helaas al vrij snel hoe het in elkaar 'stak' ( no pun intended ) , maar keek toch lekker weg ( zag 'm in 't Italiaans met Engelse subs ). De film komt vandaag de dag ietwat langzaam over.
3.5 *
Subgenres 27 - 30 - 33 - 34 - 35 - 45 - 49 - 50 - 54 - 55 - 70 - 79 - 80 - 82 - 86 - 88 - 93
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
26. Moon Ching Sap Dai Huk Ying (Film, 1994)
88 minuten - FTV
Puntentotaal: 52
Subgenre: 21. Asian Horror
Themaklassement: 25 punten (Voltooid: 1-3, 12-26, 38, 61, 78, 79, 81, 88, 92, 95)
Rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17873.jpg?cb=1605445816
Raar filmpje, soms op een positieve manier, maar ook net zo vaak niet. Het begint met een aantal historische martelscenes, maar vliegt daarna hele andere kanten op. Vaak ook op een hele warrige manier, een samenhangend plot stond niet hoog op de agenda. Zoals de titel suggereert komt er zeker wel wat marteling en bloed bij kijken, maar om eerlijk te zijn, niet zoveel. We zien ook een hoop softporno, martial arts, en een hoop kluchtige slapstick-humor. En vaak in combinatie, wat ook een aantal memorable scenes oplevert zoals de kung-fu kamasutra sessie. Niet heel goed, maar gelukkig ook niet heel saai.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nog eentje met een G van 'Giant'
15. Giant from the Unknown (Film, 1958)
Speelduur: 77 minuten
Puntentotaal: 30
Er zijn veel films over reusachtige monsters maar reusachtige mensen daar ken ik er niet zo veel van. Colossus kan ik me nog wel voor de geest halen en iets van een 50 ft woman. De reus waarvan hier sprake is zeker niet van die gigantische grootte. Hij is eerder een uit de kluiten gewassen kerel, niet zo zeer erg groot maar vooral breed en sterk. Nu is het idee en de uitvoering wel vrij aardig en ook de setting van de rotsachtige bossen helpt wel mee. Het probleem is dat je al bijna halfweg bent voor er sprake is van de giant en zit je met een langdradige en niet interessante opbouw dat hier aan voorafgaat. Het inkorten van de film en dan vooral het deel voor de giant opduikt zou het kijkplezier zeker ten goede zijn gekomen.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Enkele dagen geen registraties, gisteren in het ziekenhuis en hoera ik ben van dat verdomde steentje verlost al heb ik nog wel wat naweeën van de ingreep en mag ik een 2-tal weken geen zware dingen heffen.
Ik ga nog verder met de G van 'Gallery'.
14. Dr. Terror's Gallery of Horrors (Film, 1967)
Speelduur: 82 minuten
Puntentotaal: 28
(afbeelding)
Ik heb deze gezien onder de titel 'Gallery of Horror'. Dr. Terror's is eigenlijk de alternatieve titel. Een Dr. Terror is eigenlijk niet aanwezig tenzij men hier doelt op de verteller (John Carradine) die elk verhaal introduceert. het gaat hier om een horror anthology met 5 verschillende verhalen.
The Witches Clock: zoals de titel al aangeeft over een behekste klok. Voor mij hetgeen met het meeste potentieel, maar ze doen er totaal niets boeiends mee en een stompzinnig einde.
King of the Vampires: mensen worden vermoord met bijtwonden van een vampier en enige aanwijzing dat de moordenaar een slank figuur is. Een detective probeert te moordenaar te vinden. Veel te veel blabla.
Monster Raid: 2 wetenschappers doen een ontdekking en zoeken een proefpersoon om op uit te tesen. Een van de wetenschappers ziet zijn kans om zijn colelga uit de weg te ruimen en diens echtgenote in te pikken, een soort zombieverhaal voorspelbaar en flauw.
Spark of Life: basic Frankenstein verhaaltje met Lon Chaney jr. als de wetenschapper van dienst met het verschil dat het lijk dat men tot leven probeert te wekken die van een moordenaar is. Wederom voorspelbaar einde.
Count Alucard: Redelijk klassieke Dracula met een kleine twist. Deze is nog redelijk dankzij de setting en wat meer actie maar vanwege de korte duur is het allemaal haast en spoed.
De introducties van Carradine worden op zo een droge manier gebracht dat het geen meerwaarde biedt. BIjna alle verhalen wordt er ook teveel gepraat, biedt weinig verrassingen of creativiteit. Terecht een turkey ondanks dat er toch wel een degelijk budget voorhanden moet zijn geweest als je de inkleding bekijkt
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
42. Frankenstein's Army (Film, 2013)
83 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 84
subgenre= 97 war horror
themaklassement= 42 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97
3,5* Ik dacht dat Død Snø (Film, 2009) de leukste zombies had, maar nee, deze zombies waren nog leuker. Wat een gave creaties! Alleen daarom vond ik deze film al erg leuk om te zien. Wel found footage wat niet iedereen kan waarderen, maar bij dit verhaal paste het wel.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Mooi dat je ervan af bent alexspyforever
Nu rustig verder opknappen dan maar!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mooi dat je ervan af bent alexspyforever
(afbeelding)
Nu rustig verder opknappen dan maar!
Het kleine onding heb ik meegekregen in een potje. Ongelooflijk dat zoiets kleins zo een pijn kan doen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
27. Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2 (Film, 2024)
88 minuten - FTV
Puntentotaal: 54
Subgenre: 29. Camp/Kitsch Horror
Themaklassement: 27 punten (Voltooid: 1-3, 12-26, 29, 38, 61, 78, 79, 81, 88, 92, 95)
Rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1161000/1161146.jpg?cb=1717444048
Vorige challenge heb ik deel één gezien, en dat viel me eigenlijk niet tegen. Natuurlijk, een belachelijk verhaal en belachelijke moordenaars, maar toch een niveautje vermakelijker dan de Asylum-achtige prut die ook nog wel eens voorbij komt in dit soort challenges. En deel twee is meer van hetzelfde, en ik vond het ook nu weer best kijkbare, genietbare onzin. Met nu ook Owl en Tijgetje die losgaan, en af en toe nog wat slap geouwehoer over een gestoorde wetenschapper om de aanwezigheid van one moordende vrienden te verklaren. Uiteraard geen topper maar je kan het slechter treffen in deze challenge, weet ik uit ervaring.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
32. Me and My Mates vs. The Zombie Apocalypse (Film, 2015)
90 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 56 punten
Subgenre -
Themaklassement - 28 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 22, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 55, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 98, 100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 3.4*
Super low-budget, maar door het taaltje hilarische zomedy. Cast brengt het leuk en zorgt ervoor dat de speelduur voorbij vliegt.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
89 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 58 punten
Subgenre - 57. Mystery Horror
Themaklassement - 29 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 22, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 55, 57, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 98, 100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 2.9*
Ik zat na Razorback eventjes vast in een Australische vibe, maar deze film had me er weer vanaf gebracht. De film was niet slecht, juist erg sober en sfeervol vanwege de setting, maar het verhaal was niet altijd even goed te volgen.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
44 Late Night with the Devil (2023)
93 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 86 + 2= 88
44. Found Footage Horror
Themaklassement: 1 punt = 44 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -6 -7 - 9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -44 -47- 48 -50 - 51- 60 - 63 -84 -65 -67- 69 -70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 4*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjgzNmY0NDctMDA1NS00OGM0LWFlYTItMmUxNDBjMDAwZTI2XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg “America in the 1970s: An era of mistrust,”
De film presenteert zichzelf als de nooit eerder vertoonde opnames van een speciale uitzending van de Amerikaanse late night show "Night Owls" met Talkshow-host Jack Delroy die op Halloweenavond 1977 in het teken staat van een occult thema...en wat uiteindelijk niets anders dan een noodlottige nacht zal zijn...
De Australische broers Cameron en Colin Cairnes bouwen hun film goed op, door in de film kleine vermeldingen en toespelingen te laten vallen (bijv. Ed en Lorraine Warren, herenclub Bohemian Grove, populariteit van hypnose, etc.) De jaren '70 setting wordt perfect nagebootst en zit vol met gave vondsten! En niet te vergeten David Dastmalchian in zijn bruine pak, die nu eindelijk eens een hoofdrol heeft.
Een prima 70-ies look, stijl en creativiteit zijn goed maar een horrorfilm kijk je natuurlijk voor schrik en angst en ook daar levert de film voldoende plezier! Het is heerlijk creepy en bouwt geweldige en rustig op naar zijn climax
Tja als een found footage-film goed in elkaar zit, met een geloofwaardig verhaal dan is het ook oprecht vermakelijk goed! Oh euh helemaal origineel is het niet want er bestaat ook al de film Ghostwatch (1992)
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
105 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 88 + 2= 90
52. Latin American Horror (Brazilië)
Themaklassement: 1 punt = 45 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -6 -7 - 9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 60 - 63 -84 -65 -67- 69 -70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BM2M4NjhhY2UtZDBjYy00OTYzLWIxMmYtYzU5ZDNiZGI5ZjRhXkEyXkFqcGdeQXVyODMwMTkyOQ@@._V1_.jpg In de jaren negentig worden de twee broers Ibraim en Henrique de Oliveira beschuldigd van de brute moord op acht vrouwen, een man en een kind in de omgeving van Nova Friburgo. Ze krijgen de bijnaam "The Necrophile Brothers" omdat ze seks hadden met de dode lichamen van hun vrouwelijke slachtoffers. Deze film voert op dat psychologische en fysieke mishandeling, evenals de intolerantie (racisme) van degenen die hen kenden, de reden waren voor de barbaarse misdaden die nooit volledig zijn opgelost.
Echter gaat het niet om het bestuderen van de daders maar meer over BOPE-sergeant Téo, die per ongeluk iemand vermoordt tijdens een operatie en dan het typische clichématige plot van "de jongen die de regio heeft verlaten en de geesten uit het verleden onder ogen moet zien" Euh... hoe dubieus, zijn die...als hij een13-jarig meisje zwanger had gemaakt? Dit problematisch personage in de schijnwerpers te zetten...is niet slim
De film doet het nog aardig door wat spanning te creëren als politiethriller, en profiteert van de locaties, enkele dode lichamen die beeld zijn. Maar zonder op zoek te gaan naar vage antwoorden of meer ruimte te geven aan lokale mythen was er maar weinig impact!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.