- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Vraagje mag ik de afleveringen van Chucky seizoen 3 gebundeld naar 60+ minuten registreren of tellen enkel anthology reeksen?
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
95. AM1200 (Film, 2008) &The Signalman (Film, 1976)
39 & 38 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 190
Subgenres: compleet (Voltooide subgenres 1-85)
Themaklassement: 85 punten
Eigen rating: 3.5* en 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124337.jpg?cb=1554543123
Mysterieuze kortfilm waarbij een automobilist 's nachts op de radio een noodbericht ontvangt. Met reden, want een man heeft zichzelf vastgeketend bij een radiostation, en is buiten zinnen van paniek. AM1200 slaagt vooral op een donkere onheilspellende sfeer, met donkere autowegen, een club waarin Leland Palmer zich bevindt, en vooral het donkere station waar een groot deel van het verhaal zich bevindt. Maar de film weet, misschien ook door de lengte en misschien ook door toch op een gegeven moment de dreiging concreet te laten worden, niet écht onder de huid te kruipen. Een vermakelijke 40 minuten is het alsnog.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124641.jpg?cb=1556010466
Een mysterie met spooktintjes die ze bij de BBC wel vaker plachten te maken. Ook deze is degelijk, maar wel wat aan de saaiige kant. Het vertelt over een spoorwachter die bij een tunnel geregeld een geest ziet, en die daardoor nogal verontrust is aangezien hij het als een omen voor een ongeluk interpreteert. En terecht, want door zijn obsessie wordt hij zelf door een trein aangereden. Redelijk en dit soort type film kan ik altijd wel pruimen, maar ik heb ze wel beter gezien.
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Vraagje mag ik de afleveringen van Chucky seizoen 3 gebundeld naar 60+ minuten registreren of tellen enkel anthology reeksen?
Dus: Chucky valt helaas buiten de boot 
https://i0.wp.com/fandomize.com/wp-content/uploads/2020/07/chucky.gif?resize=500%2C305&ssl=1
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
87 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 344
Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.
Bron: Pinda
https://image.tmdb.org/t/p/w780/c1qPy98mvHu1kjTzzyT4TukjdvU.jpg
Uiteraard moest het rechtgezet worden dat ik vanmorgen met deel 2 begonnen was. Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet welke van de twee ik beter vind. Misschien de sequel. Al speelt wellicht ook mee dat zelfs op de pindakaas deze niet in een even goede transfer beschikbaar was als zijn iets jongere broertje, al komen ze uit hetzelfde jaar.
2,3*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
108 Day of the Woman (Film, 1978)
101 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 216 punten
Themaklassement: 85 voltooid
Eigen score: 3.5*
Fijne revenge film met wellicht een net iets te lange aanloop en zo ook een net iets te lange speelduur. Wél knap is het hoe Keaton zo'n uitzichtloze gelatenheid weet uit te drukken. De filler is gelukkig vrij vermakelijk, de rape scenes zijn ook écht nasty en de revenge is erg fijn. Zeker voor die tijd een dappere film (hoewel je dat ook van een dergelijke film in 2023 zou kunnen zeggen).
109. I Spit on Your Grave 2 (Film, 2013)
106 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 218 punten
Eigen score: 3.5*
https://images4.imagebam.com/34/9f/29/ME65I3N_o.png
Had de remake al wel eens gezien dus maar direct door naar deel 2. Wat mij betreft wederom een geslaagd deel. Enkel dat politie/priester stukje had uit de film gemoeten, maar verder was dit echt heel erg lekker. Fijne opzet, brute rape scenes, en rauwe martelingen met een uitgebreide climax die zeer bevredigend is. Enkel dus dat politie/priester stukje wat de boel een beetje komt saboteren. Gelukkig duren die stukjes niet te lang. Morgen maar deel 3.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
89 minuten
Puntentotaal: 210
Subgenre : Ronde 2: 47. Holidays Horror (Christmas, Easter, Summer Vacation etc) (12, 16, 21, 27, 31, 43, 47, 52, 64, 69, 74, 75)
Themaklassement: 85 + 12
1980s slasher met ambities (regisseur lijkt voorheen veel films in Israël gemaakt te hebben), muziek is okay en duur klinkt, niet slecht gefilmd maar verhaal is minimaal tot een haast experimentele niveau, er is een meningsverschil of het slecht genoeg is om onintentioneel komisch te zijn of gewoon saai. De kills zijn niet slecht, gefilmd in verlaten hospitaal 's nachts geeft het een haast onintentionele spooklocatie gevoel, zeker met al die onrealistische patiënten. Niet echt goed maar toch beetje interessant op onbedoelde manieren.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 174
Subgenre: compleet
Themaklassement: 85 punten (vol)
Afgevinkte categorieën: 1-85
Eigen score: 2,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/dab0TVdngupULeTOdgMde21FEnp.jpg
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
173. La Momia Azteca contra el Robot Humano (1958)
65 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 346
Bron: Pinda
"Misschien moet ik mijn woorden over deel I en II herzien na het zien van deze puinzooi. In vergelijking met dit zijn de eerste twee films pareltjes." - Shaky
Terugzoekend in de challenge vond ik bovenstaande duiding van Shaky, en toen werd ik natuurlijk extra benieuwd. Het is inderdaad de minste van de drie, maar stiekem nog steeds vermakelijk, en de eindscène was hilarisch. Ik kan er alsnog wel een acceptabel cijfer aan kwijt.
Dat waren ze weer voorlopig, na drie Rafael Portillo Momia films ook wel weer zin in iets anders.
2,2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Aah ok. Nee, dat heb ik niet met deze film. Wel met Martyrs bijvoorbeeld. Climax hoef ik niet iedere maand te zien, maar smaakt bij herziening meer dan prima. Zeker met een wijntje en wat marihuana
.
Martyrs past bij mij in de categorie overhyped en Climax kan gelabeld worden als retesaai. Maar zo van die kunstzinnige filmpjes vind ik eerder een apart genre, geen horror. Ik gruw ervan om die te zien genomineerd worden in lijstjes of de horrordraft. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik niet sta te springen om nog eens een horrordraft te doen.
En John Milton eerst de sequel kijken dat heb je wel vaker precies. Misschien begint het toch een beetje het brein aan te tasten zoveel films kijken 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Mijn Brein? Dat spreek ik vaak niet eens aan tijdens een film aanzwengelen vanaf de plex server als ik even snel wat wil kijken met beperkte tijd. In dit geval dacht ik 'ah, een Mexicaanse horror van een uur, die kan ik nog precies afkijken voor de volgende verplichting zich aandient!'
*presses play*
Daar zit op zo'n moment inderdaad geen gedegen onderzoek bij 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
127 min.
RW 1 punt
Puntentotaal : 235 + 1 = 236
Subgenre : 82. Video Game Adaptation Horror
Subgenre klassement : 69 punten
waardering : 4*
https://hips.hearstapps.com/digitalspyuk.cdnds.net/16/11/1457971989-silent-hill-film.jpg
Nog steeds een spannende horrorfilm met een uitstekende creepy sfeer en schitterende visuele beelden. Ook de cast is dik in orde. Prima horrorfilm ! 8/10
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
91 min.
RW 1 punt
Puntentotaal : 236 + 1 = 237
Subgenre : 73. Survival Horror
Subgenre klassement : 70 punten
waardering : 3*
De openingsscène van deze film is knap ; origineel en schokkend. Jammer van het laatste halfuur waarbij de ontknoping en het slot enorm tegen vallen. Gemiddeld. 6/10
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
112 Hubie Halloween (Film, 2020)
102 min.
FTW 2 punten
Puntentotaal : 237 + 2 = 239
Subgenre : /
Subgenre klassement : 70 punten
waardering : 1,5*
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2020/10/hubie-halloween-adam-sandler-netflix.jpg
Adam Sandler heeft een paar leuke komische films op zijn palmares, maar deze film is toch wel een misser. Bijzonder flauwe grappen en overdreven stijl van Sandler in zijn rol. Uiteraard de bedoeling, maar hier neigt het naar irritatie. 3/10
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
113 Encarnação do Demônio (Film, 2008)
100 min.
FTW 2 punten
Puntentotaal : 239 + 2 = 241
Subgenre : 70. South American Horror
Subgenre klassement : 71 punten
waardering : 3,5*
https://draven99.files.wordpress.com/2011/10/736cf-embodiment-of-evil-4.jpg
Nare film die in het eerste halfuur niet echt te plaatsen valt en op een B-filmpje lijkt gezien het rare verhaal, de acteerprestaties, verwijzingen naar Coffin Joe ( nooit gezien ) en een wir war van allerlei personages. Maar geleidelijk aan word je in het horrorverhaal gezogen als je de theatrale vertolkingen van het hoofdpersonage die gespeeld wordt door de regisseur zelf kunt loslaten. Qua gore zit je hier goed. Er zitten een paar magistrale bloederige scènes in de film zoals een heerlijke stijlvolle seksscène en een geweldige scène in het vagevuur. Daarbij ook heel wat hallucinaties van het hoofdpersonage die het horrorelement versterken. Het slot is goed gekozen en bevredigend. Grootste smetje op deze film is vooral de vertolkingen, vooral het hoofdpersonage en de priester. 7/10
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Dat is een legende in Brazilië, Noodless! De oudere Coffin Joe films hebben sowieso Alexspy en ik in voorgaande challenges gekeken, behoorlijk tof! 
Als ik dit zo zie word het hoog tijd dat ik deze ook ga kijken, wat een plaatje.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
113 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 211 + 2 = 213 punten
Waardering 2*
https://www.horrorgeeklife.com/wp-content/uploads/2022/11/Audrey-Rose-3.jpg
Van regisseur Robert Wise (veel bekender van West Side Story en The Sound of Music) zag ik al de sfeervolle horrorfilms The Body Snatcher (1945) en The Haunting (1963) en tja... ook zijn alle-begin-is-moeilijk mislukte horror The Curse of the Cat People (1944) het kon dus eigenlijk twee kanten op; helaas was dit meer als het laatste!
Ik verwachtte een horrorfilm of gezien de leeftijd op zijn minst een bovennatuurlijke thriller. Echter misschien zijn er nog een paar minuscule elementen aanwezig, maar de film draait niet om demonische bezetenheid, maar meer om familiedrama en schakelt daarna over naar een rechtszaaldrama. Met als het doel om een argument van wel of niet een reïncarnatie in de rechtszaal te plaatsen. Mag toch hopen dat een rechtbank meer geïnteresseerd in strafbare feiten? Nu kan het blijkbaar toch nog erger want in het boek besloeg de rechtszaak bijna driekwart van het verhaal!
De film gaat gebukt onder een langzaam tempo en een langdradig en statisch script. De dialoog zelf wordt als spanning gebruikt...en dat is helaas niet voldoende! Er zijn nog enkele effectieve scènes, bv. die waarin er brandwonden op de handen van het meisje verschijnen als ze ze op een koud raam legt. Tjonge dat meisje Susan Swift deed trouwens ook aan een beroerd staaltje over-acteren! Gezien wat ik heb gelezen over het bronmateriaal kan het denk ik ook niet heel veel beter...maar het is bepaald geen uitstekende film!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
108 Five Nights at Freddy's (2023)
110 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 213 + 2 = 215 punten
Waardering 2,5*
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/51b3dc8ee4b051b96ceb10de/f10104c0-f5a4-49bc-9836-cf96b5554e47/Screen+Shot+2023-08-21+at+1.58.17+PM.jpg Tja...wat moet je hier van zeggen...? Ik weet niets over de populaire horrorvideogames waar deze film op gebaseerd is! Wat ik wel weet is dat dit een Blumhouse productie is. Dat betekent dat de horror voor alle leeftijden moet zijn en de commerciële aantrekkingskracht van een titel voldoende om mensen naar de bios te trekken!
Na een moeizaam productieproces van zo’n tien jaar kreeg regisseur Emma Tammi (van de intrigerende westernhorror The Wind (2018) de niet te benijden taak om het spelletje over de pizzeria/amusementshal waar vier Animatronics ‘s nachts een eigen leven lijken te leiden, om te zetten naar film.
Dit verhaal gaat over Mike, die worstelt met een incident uit zijn kindertijd en noodgedwongen een nachtbaantje bij Freddy Fazbear's Pizza aanneemt omdat hij zonder inkomen de voogdij over z’n jongere zusje verliest. Dat Mike daarvoor veel slaapt omdat hij gelooft dat de antwoorden in zijn dromen liggen, was niet echt een goed idee! Euh...maar er kwamen toch animatronics in voor? Dat ging een beetje als volg; Oh ja...dat is waar ook... ach dan voeren we even gauw wat slachtoffers op! Dat doen ze door amper bloed te laten vloeien om vervolgens weer netjes terug te keren naar voorgaande drama!
Wat film wel in zijn voordeel heeft, is de sfeervol locatie van het restaurant en de animatronische figuren Freddy, Bonnie, Chica en Foxy uit Jim Henson's Creature Shop. Hoewel de animatronics er op het scherm altijd geweldig uitzien, voelen ze nooit als een echte bedreiging. De film weet misschien de fans van het computerspel te vermaken maar voor horrorfans is gewoon tam en te kindvriendelijk.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
109 Suitable Flesh (2023)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 215 + 2 = 217 punten
Waardering 4*
https://www.comingsoon.net/wp-content/uploads/sites/3/2023/09/suitable-flesh-red-band-trailer.jpg Wow....het lijkt erop dat de oudgediende even laten zien hoe je HOROR maakt! Want voor mij heeft deze film alles wat veel indie- en low-budgetfilms proberen te doen. Maar al te vaak houden ze zich in (soms ook door te kort aan budget)of maken het serieus, wat sowieso de dood betekent van veel horrorfilms.
Regisseur Joe Lynch ( Wrong Turn 2, Mayhem , Everly) krijg voor deze bewerking van HP Lovecrafts 'The Thing on the Doorstep ondersteuning van Dennis Paoli. Voor wie het niet weet dit is de schrijver die de Lovecraft-horrorklassiekers van Stuart Gordon Re-Animator, From Beyond, Castle Freak en Dagon schreef. Alle persoonlijke favorieten maar ook verantwoordelijk voor andere favorieten als Abel Ferrara's Body Snatchers (1993) en Brian Yuzna"s The Dentist 1&2. En laat die laatste nu net betrokken zijn bij deze film! Tja en als Barbara Crampton er ook nog in de film speelt, waart de geest van Stuart Gordon hier flink rond! (een niet-geproduceerd Gordon-script?)
Met zoveel aanwezig oud-talent denk je misschien... Ouderwets...maar nee! Zo zijn de personages uit het HP Lovecraft verhaal nu niet mannelijk maar vrouw en visa versa! Rollergirl uit Boogie Nights Heather Graham als Dr. Elizabeth Derby (in het verhaal Edward Derby) heeft het allemaal; een liefhebbende echtgenoot Edward, een goede vriendschap met collega Daniella Upton (in het verhaal Daniel Upton) Dat gelukkige leven wordt op zijn kop gezet met de komst van de jongeman Asa Waite (in het verhaal Asenath Waite) Hij beweert dat een mysterieuze entiteit bezit heeft genomen van het lichaam van zijn vader, Ephraim ( Bruce Davison) en dat hij nu ook het gevaar loopt.
Uiteraard zijn er voor fans van Lovecraft genoeg verwijzingen naar de schrijver HP Lovecraft te vinden! Zo als gewoonlijk speelt de Miskatonic Universiteit een rol, er is een afbeelding van Azathoth en er is een boek dat sterk op de Necronomicon lijkt te zien!
Daarnaast is de film ook net iets meer geïnteresseerd in de karakters en de gevolgen van body-hoppende chaos van de eeuwenoude kosmische verschrikking. Dat wil echter niet zeggen dat Lynch geen grotesk geweld toont! In tegendeel maar het is niet bloederige niveau van de Gordons films! Maar er zijn zeker meer praktische effecten dan in menig moderne film!
Dat gaat ook op voor de seksscènes in deze film. Er zitten er genoeg in maar de manier waarop het in beeld wordt gebracht laat net iets teveel te wensen over! Naakt om het naakt is niet meer van deze tijd! Dat neemt niet weg dat de film een goede mix weet te vinden met pittige inhoud en het meer psychologische. Ondanks die tekortkoming en een einde dat je waarschijnlijk al kunt raden is het resulteert een zeer plezierig bloederig en pittig stukje entertainment die zowel retro als nieuw aanvoelt!
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 359 stemmen
18. The Menu (Film, 2022) - MovieMeter.nl
92 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 36
subgenre 62: Revenge Horror (afgevinkt: 68, 23, 25, 48, 36, 54, 58, 41, 9, 8, 20, 52, 72, 45, 10, 51, 62)
Datum: Donderdagavond 26 oktober
Persoonlijke waardering: 8/10
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
126 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 348
Bron: Pindakäse
Eind jaren '90 stond deze film op mijn radar, maar het kwam er niet van. Inmiddels was hij alweer zowat verdwenen en wist ik alleen nog dat het misdaad was en met Rosie Perez. Ik had geen idee dat deze film horrorelementen had, maar hij is behoorlijk hard. Er gebeuren dingen met een vrachtwagen en kapotte fles die je niet in iedere film ziet.
Tegenwoordig zijn we meer gewend om te juichen voor de anti-held dan vroeger, maar in dit geval vond ik het toch wat lastig begaan te zijn met deze twee naarlingen. Geen slechte film, maar ook niet eentje die ik snel nog eens ga kijken. Javier Bardem speelt wel weer een erg geschifte rol. Wat kan hij dat toch goed.
3,2*
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 122 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 111 punten
Subgenre: 6 - 1970`s
Themaklassement: 58 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 43, 47, 48, 50, 52, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83 en 85)
Review: Klassiekertje, mag niet ontbreken in deze tijd van het jaar natuurlijk, meerdere malen gezien al ondertussen. Iedere keer weer valt het mij op hoe tergend traag de film eigenlijk is, tot je ineens in 1 grote chaos beland, waarvan ik mij voor kan stellen dat het zeker in die tijd voor sommige mensen to much was. Dat is dan ook precies de reden waarom deze film bij mij hoog scoort, omdat we het verdorie over een film van 50 jaar oud hebben, die nog steeds onder je huid kan kruipen!
Waardering: 4
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
66 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 25 + 2 = 27 punten
Subgenre: 49 (Jungle/Woods)
Themaklassement: 15 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/n3hrFScmx7gdfmJgRwpDKvneqnA.jpg
Toen ik deze film zag, dacht ik nog "Leuk, een kannibalenfilm die ik nog niet gezien heb", maar dit is geen kannibalenfilm (er is er ook geen enkele kannibaal in te zien, alleen wat indianen) en deze film verdient het predicaat "Horror" ook niet, want er zitten geen horrorelementen in. Dat de film o.a. als titel "Cannibal Holocaust 2" en "The Green Inferno" heeft, is dus totaal misleidend "Paradiso Infernale" is gewoon een avonturenfilm (met wat jungle-actie) en meer niet.
Als ik had geweten dat dit een avonturenfilm was, dan had ik de film natuurlijk nooit gekeken. En als een avonturenfilm vond ik er eigenlijk ook weinig aan (het verhaal is slecht en weet niet te boeien en het is ook allemaal flauw) en er wordt ook nog eens zeer slecht in geacteerd door de gehele cast. Verwacht in ieder geval geen horrorfilm, want dat is "Paradiso Infernale" absoluut niet!
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
79. https://www.moviemeter.nl/film/941]The Howling (Film, 1981)
91 minuten
Totaal: 158
Subgenre: 83 - Werewolves
Themaklassement: 76/85
Rating: 3*
Leuk om deze klassieke weerwolvenfilm eens gezien te hebben, en qua special effects staat het nog steeds prima. De film komt een beetje moeizaam op gang maar weet zich wel te herpakken. De scènes in het bos zijn erg sfeervol en mooi mistig, dat komt de film zeker ten goede. Een redelijk leuke zit.
[url=https://ibb.co/d5YWwMG[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-31, 33-36, 38, 39, 42-60, 62-66, 68, 69, 70, 72-81, 83-85
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
80. https://www.moviemeter.nl/film/37323]La Chute de la Maison Usher (Film, 1928)
63 minuten
Totaal: 160
Subgenre: 67 - Silent Horror
Themaklassement: 77/85
Visueel gezien is de film zeker de moeite waard, en wegens de korte speelduur is het ook geen doorbijter. Het verhaal is wat aan de vlakke en rommelige kant, dat is wel een minpuntje. Ook duurt het lang voordat het verhaal echt op gang komt. Toch was het best een leuke zit, sfeervol en mooi begeleid door de muziek.
[url=https://ibb.co/7gYDDhm[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-31, 33-36, 38, 39, 42-60, 62-70, 72-81, 83-85
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
Speelduur : 99 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 53 punten
Pure horror ? Na ja , meer een SF / actie film met brute kills die wat explicieter in beeld komen ( én een deel in de 'Predator' reeks , die toch wel als 'actie' te boek staat ) . Erg mooie plaatjes van de omgeving wel. Ik vond het een welkome afwisseling en heb me er goed mee vermaakt.
Rating : 3,5
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 359 stemmen
19. 4 Horror shorts
65 minuten
puntentotaal: 38
Subgenre 56: North American Horror (afgevinkt: 68, 23, 25, 48, 36, 54, 58, 41, 9, 8, 20, 52, 72, 45, 10, 51, 62, 56
The Strange Thing about the Johnsons (Film, 2011) - MovieMeter.nl
28 minuten
Persoonlijke waardering: 6/10
Ongemakkelijk en Onheilspellend, dat zijn de 2 beste woorden die in mij opkomen bij deze short film van Ai Aster. Alleen vond ik deze film zelf niet heel goed.
Spoiler Alert ➡️ KLIK HIER ¯\_(ツ)_/¯ ¨I´m sorry, i coulndn´t resist.¨
+
Unedited Footage of a Bear (Film, 2014) - MovieMeter.nl
10 minuten
Persoonlijke waardering: 9/10
Dit is een van mijn favoriete shortfilms geworden, Jezus Christus wat is deze goed en ik vind hem echt doodeng, een gevoel die ik lang niet meer gehad heb bij een film. Grote aanrader voor de andere gebruikers als je nog een korte film wilt/moet kijken. Krijg nu al zin om deze nog een keer te kijken.
+
Other Side of the Box (Film, 2018) - MovieMeter.nl
Persoonlijke waardering: 7/10
Laat ik ALTER net als JM ook even promoten, want het is een fijn YouTube-kanaal voor korte horrortussendoortjes.
+
This House Has People in It (Film, 2016) - MovieMeter.nl
12 minuten
persoonlijke waardering: 7/10
Ik kan hier maar een ding over kwijt: ¨Excuse me, what the fuck´
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
175. En la Palma de tu Mano (1951)
90 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 350
Bron: Peanutbutter&Jelly
https://i.ibb.co/zb2LfQ1/1.jpg
Van regisseur Roberto Gavaldón zag ik eerder de Mexicaanse klassieker Macario (1960), #4 op de lijst met Beste Mexicaanse Films. In the Palm of Your Hand plukte ik van een ICM lijst met Beste Mexicaanse Horrors, en hij heeft inderdaad een horrorcred op Letterboxd. Maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik begrijpt waarom die op IMDb en MM ontbreekt.
Jaime Karin is een astroloog, waarzegger en oplichter. Via zijn vrouw, die schoonheidsspecialiste is, wint hij informatie in om te gebruiken bij het waarzeggen. Op deze manier ontdekt hij dat miljonair Vittorio Romano is gestorven vlak nadat deze de ontrouw van zijn vrouw Ada had ontdekt. Jaime benadert Ada en komt erachter dat zij met de hulp van haar minnaar haar man heeft vermoord. Nu beweert Ada dat ze van Jaime houdt en wil ze dat hij haar helpt met het uit de weg ruimen van haar minnaar.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/mxBOzxiBzBhDlu0eJfAjGZhHCU8.jpg
Klinkt niet als horror he? Nee, daar moet je inderdaad goed voor zoeken bij deze titel. Ik vond het eerder een taco-noir, maar geen onverdienstelijke!
3,4*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
110. I Spit on Your Grave 3: Vengeance Is Mine (Film, 2015)
92 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 220 punten
Eigen score: 0,5*
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2015/10/i_spit_on_your_grave_3_still.jpg?w=2000&h=1126&crop=1
Het origineel bevat 4 verkrachtingen in een tijdsbestek van 30 minuten, en ook in de remake en deel 2 zitten behoorlijk wat verkrachtingen, regisseur Braunstein doet daar nog een schepje bovenop en verkracht niet alleen deze hele film maar ook de naam van de franchise. Het hele rauwe/brute wat die vorige films zo aantrekkelijk maakte is hier nergens maar dan ook nergens terug te vinden. Oké, als regisseur wil je misschien iets nieuws, tja, ga dan voor een komedie, ipv zo'n kansloos serieus politiedrama.
En als je er dan 1 schrijft doe het dan goed. Dit was zoutloos, cringe, en slaapverwekkend. Ook vrij weinig sympathie voor de personages want er wordt niet echt onrecht aangedaan, en zodoende had dit als komedie nog best kunnen werken. En af en toe lijkt de film nog wel uit halen, maar dat blijkt dan gewoon fake/in haar hoofd te zijn, nou schiet mij maar lek.
111. American Carnage (Film, 2022)
98 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 220 punten
Eigen score: 2*
https://assets-prd.ignimgs.com/2022/07/14/american-carnage-hero-1657833990945.jpg?width=1920
De enige reden voor mij om deze film te kijken is Jenna Ortega, en de enige reden dat deze nog 2* krijgt is ook wel dankzij Ortega. Had hoger kunnen uitpakken als ze een iets grotere rol had gekregen. Overigens niet dat de rest van de cast het slecht doet, mja ze is wel duidelijk de beste van het stel. Film begint eigenlijk nog best geinig met leuke kleurtjes, beetje flauwe humor, en wat luchtig dialoog. Mja na zo'n 45 minuten wordt de toon al een stukje serieuzer, en gezien het concept op zich niet zooo gek maar dit is wel echt een budget 'Get Out' dat echt volledig vergeet uit te halen wanneer het moet.
Zodoende ook vrij lomp om tegen het einde je PG-13 rating om zeep te helpen, want deze hele film voelt aan als een PG-13 film, maar dat is het niet. Nu mis je eigenlijk volledig je target audience en ga je met verkeerde verwachtingen de film in. Nu doet het ook veul te weinig met het komedie genre waardoor het echt een ellendig lange zit wordt. Doe daarbij suffe dingen als de hele fucking clue uitleggen en onnodig emotionele scenes zoals die op het bed tussen die broer en zus en je helpt eigenhandig je project om zeep. Laatste 10 minuten en Ortega waren prima, de rest lag meer in het verlengde van de film die ik eerder vandaag zag.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
81. https://www.moviemeter.nl/film/53812]Ghostwatch (Film, 1992)
91 minuten
Totaal: 162
Subgenre: 32 - Documentary/Mockumentary Horror
Themaklassement: 78/85
Rating: 3.5*
Dit is best leuk, zeker omdat het zo 'echt' is neergezet. Het steekt goed in elkaar en het concept is gewoon erg vermakelijk. Zakt qua spanning af en toe wat in en de finale is wat over de top. Maar verder heb ik weinig slechts te zeggen over dit filmpje zo.
[url=https://ibb.co/pZnPkDz[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-36, 38, 39, 42-60, 62-70, 72-81, 83-85
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
82. https://www.moviemeter.nl/film/1125254]Z (Film, 2019)
83 minuten
Totaal: 164
Subgenre: 37 - Creepy Kid(s) Horror
Themaklassement: 79/85
Redelijk doorsnee creepy kid filmpje, althans zo lijkt het. Het heeft een soort van twist, waardoor het meer een psychologisch drama lijkt te worden. Al met al niet heel bijzonder, maar best leuk in elkaar gezet.
[url=https://imgbb.com/[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-39, 42-60, 62-70, 72-81, 83-85
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.