- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Halloween horror challenge 2019 liep van 21 september tot en met 10 november. 101 films
Halloween horror challenge 2020 liep van 25 september tot en met 11 november 119 films
Halloween horror challenge 2021 liep van 25 september tot 11 november 104 films
Halloween horror challenge 2022 liep van 15 september tot 15 november 143 films
Ik was in al deze edities ook nooit de nummer 1 dus die keken er nog iets meer
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Dan heb ik nog wat te gaan, haha! En in totaal dan, met elkaar, want we zitten ongeveer op de helft en nu al over de 1000 prentjes met elkander
Oei...ja daar vraag je wat..? Zeg gemiddeld 100 films (al zal dat ook niet altijd iedereen doen) om in de top 10 te komen dus dat is sowieso al 1000 films. Dit jaar zijn er als ik goed geteld heb 37 deelnemers, zeg dat afgezien de top 10 iedereen gemiddeld 20 films kijk dan zijn dat nog eens 540. Natuurlijk kijken meerdere deelnemers ook soms dezelfde films maar ik denk dat het getal ergens rond of boven de 1500 zal uitkomen...
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Tja ik ben de Joop Zoetemelk van horror-Challenge "eeuwig tweede of derde" Of jij er één gewonnen heb, weet ik niet...de andere gegadigde moeten Shaky, ikkegoemikke en Noodless zijn..denk ik?
John Milton heeft in 2021 gewonnen. Noodless in 2017, 2018 en 2020. Shaky in 2019 en 2022. joolstein is inderdaad de Joop Zoetemelk van de Horrorchallenge. Net zoals alexspyforever, ikkegoemikke en U96. Dichtbij maar nooit de winnaar.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Oei...ja daar vraag je wat..? Zeg gemiddeld 100 films (al zal dat ook niet altijd iedereen doen) om in de top 10 te komen dus dat is sowieso al 1000 films. Dit jaar zijn er als ik goed geteld heb 37 deelnemers, zeg dat afgezien de top 10 iedereen gemiddeld 20 films kijk dan zijn dat nog eens 540. Natuurlijk kijken meerdere deelnemers ook soms dezelfde films maar ik denk dat het getal ergens rond of boven de 1500 zal uitkomen...
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Op hoeveel films zaten jullie voorgaande edities eigenlijk?
2020 - 89 films (Noodless winnaar)
2021 - 96 films (John Milton winnaar)
2022 - 173 films (Shaky winnaar)
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Aankomend weekend ben ik drie dagen naar een festival (ik vertrek over een half uur). Dus dit is voor dit weekend mijn laatste inzending, maandag weer door!
20. FleshEater
88 minuten
FTV 2 punten = 2 + 38 = 40 punten totaal
Subgenre: 7. 1980s Horror
(Afgevinkt: 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 18, 31, 39, 45, 49, 52, 54, 58, 61, 62, 68, 71, 81)
Themaklassent: 20 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23786.300.jpg?cb=1599322761
Deze film gaat al heel lang mee, en weet al een groot aantal jaar op mijn kijk-lijsten te komen. Ik wou de film ook al best lang zien maar, om één of andere reden toch links laten liggen. Ik denk mede omdat mijn aandacht vaak uitging naar andere films. Nu zo op een middag is dit een vermakelijk tussendoortje. Toch is aan vrijwel alles te zien dat dit gewoon een amateuristisch projectje is geweest. De film komt vooral op het begin nogal gedateerd over, een stotterend beeld is daar voornamelijk de boosdoener in.
Want ondanks de negatieve opmerkingen die ik gaf, is deze film vermakelijk, en is die kleine anderhalf uur toch heel snel voorbij. De mix tussen vrij bloederige gore (en toch best goede make-up want de wonden zagen er goed uit), het typisch standaard zombie concept en simplistisch verhaal. Genoeg naaktheid om de dopamine nog wat op te krikken, en de aandacht erbij te houden. Leuk, zeker voor het niveau, ik ken ze veel slechter.
(de beste dame uit de film in mijn ogen, en samen met Carrie uit het schuurtje in het begin
).
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ga nu veel horrorliefhebbers boos maken
.
36. Cannibal Holocaust (Film, 1980) - MovieMeter.nl
https://www.grindhousedatabase.com/images/Ch25.jpg
FTV 2 punten.
Totaal aantal punten = 70 punten.
Subgenre: 26. Cannibalism.
Themaklassement: 30 punten
Afgevinkte thema's: 7, 8, 9, 11, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 26, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 44, 45, 49, 52, 54, 55, 62, 69, 73, 75, 76, 82.
2*
Gewoon geen film voor mij. Moeilijk om alle zaken op te noemen waar ik me aan stoorde, maar bovenaan staat toch wel de dierenmishandeling.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik ga nu veel horrorliefhebbers boos maken
.
2*
Gewoon geen film voor mij. Moeilijk om alle zaken op te noemen waar ik me aan stoorde, maar bovenaan staat toch wel de dierenmishandeling.
Waarmee? Je mening?
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ne joh, grapje. Cannibal heeft veel fans.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 61
Subgenre: 70. South American Horror
Sub-genre puntentotaal: 31
Eigen waardering 3,5*
Ana, de dochter van een filmoperateur neemt de middernachtvoorstelling van een bijna lege oude bioscoop in Montevideo van haar vader over. Wat ze niet weet, is dat een meedogenloze moordenaar, wiens gezicht schuilgaat onder een kap, zichzelf heeft ingesloten met de overgebleven kijkers en ze een voor een te grazen neemt.
ik heb sowieso al een zwak voor films die zich afspelen in een bioscoop . Deze film haalt zijn invloeden vooral in de giallo. Elke kill is mooi in beeld gebracht met bloed dat er echt goed uitziet .
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 63
Subgenre: 47. Holidays Horror (Christmas)
Sub-genre puntentotaal: 32
Eigen waardering 1*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1149000/1149516.jpg?cb=1670876734
In een slaperig bergstadje worden Cindy's ouders vermoord tijdens de kerstdagen. Een bloeddorstige groene figuur in een rood kerstmannenpak is de dader. Maar wanneer het vraatzuchtige wezen, dat een hekel heeft aan Kerstmis, het stadje opnieuw begint te terroriseren en de feestdagen dreigt te verpesten, vindt Cindy een nieuw doel - het monster vangen en doden.
The Grinch maar dan in de horror versie . Ik kan hier heel kort over zijn . Bagger, rommel, niet de moeite .
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
33 No One Will Save You (Film, 2023)
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 65
Subgenre: 14. Aliens passen
Sub-genre puntentotaal: 33
Eigen waardering 3,5*
Brynn Adams is vervreemd van haar gemeenschap. Eenzaam, maar altijd hoopvol, vindt Brynn troost binnen de muren van het huis waar ze is opgegroeid, tot ze op een nacht wordt gewekt door vreemde geluiden.
Hoe minder je van deze film weet op voorhand, hoe beter . Ik wist er niks van en was aangenaam verrast .
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 90 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 84
Subgenre: even getwijfeld, maar ik gooi hem toch onder 71 - splatter & gore
Themaklassement: 40 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 43, 47, 48, 52, 56, 57, 60, 61, 63, 64, 69, 71, 73, 75, 77, 80 en 81)
Review: Aantal keer gezien ondertussen, denk dat het wel een must see is voor horror liefhebbers, de effecten van met name de transformatie in het begin van Frank Cotton kunnen mij wel bekoren tov alle digitale opsmuk tegenwoordig, alhoewel ik verder niet zoveel heb met al die viezigheid en het sadisme. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik de film vrij traag op gang vind komen en ook eigenlijk op een aantal momentjes na niet heel spannend vind, tevens zou er wat meer aandacht aan het achtergrond verhaal gegeven mogen worden van mij.
Waardering: 3 (dan met name voor de transformatie van Frank
)
https://i.postimg.cc/7L7CFVZH/Frank-1st-Death.webp
Speelduur: 96 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 86
Subgenre: 25 - body horror
Themaklassement: 41 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 23, 25, 27, 28, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 43, 47, 48, 52, 56, 57, 60, 61, 63, 64, 69, 71, 73, 75, 77, 80 en 81)
Review: Ik zat vanochtend nog te mopperen op mijn streamingsdiensten, maar bedacht mij ineens dat deze jaren 80 klassieker op Disney te zien is, en die kan ik mooi wegstrepen op body horror. Dus de dvd`s maar even links laten liggen tot vanavond. Ik kon mij flarden herinneren die ik weleens hier en daar voorbij heb zien komen, maar de film zelf had ik nog nooit gezien, dus gelijk een FTV mooi erbij ook weer! Tsja wat zal ik zeggen, ik kan Jeff Goldblum altijd wel waarderen, ik vind dat hij het typetje "manisch/verstand kwijt aan het raken/doorslaan in eigen gedachte" altijd wel mooi neer kan zetten. Ook in deze film kan ik de transformatie wel waarderen en de tijd en energie die in de make up en de effecten is gaan zitten. Net als de voorganger krijgt deze van mij ook een welverdiende 3 sterren, want geweldig is het nou ook allemaal weer niet. Eens kijken of ik vanavond nog iets op kan zetten dat het niveau van de dag wat omhoog kan krikken 
Waardering: 3
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Totaal niet horror-gerelateerd dit bericht, maar ik wil jullie mijn dommigheid niet onthouden....
..... het duurde 41 registraties en een maand van deze challenge spelen, maar nu pas zie ik wat jouw usernaam 'zegt' Dentheman. Ik dacht de hele tijd, 'hmm.. als in Drenthe waarschijnlijk, maar dan zonder r, bijzonder'. Ffs Shaky....
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Cosmic Horror / Outer Space - vallen aliens op aarde hier ook onder of moet de film zich echt afspelen in outer space zelf? Anders pas ik het genre aan

Ik weet niet of deze dat doet? Anders zou hij wel in 14. Aliens passen, natuurlijk.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
95 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 49
Subgenre 32: Mockumentary Horror
Afgevinkt : 3-6-7-8-9-11-12-22-23-25-32-37-38-40-41-42-52-54-56-57-58-60-64-66-69-76-77-80-85
Subgenre punten = 29
Sterbeoordeling : 2*
https://images.static-bluray.com/reviews/1149_4.jpg
Wat George A. Romero bezielde om dit 'om gauw te vergeten'-filmpje te maken is me een volslagen raadsel. Dit lijkt eerder op het allereerste project van een debuterend filmmaker en dan is het ook nog niet bijzonder geslaagd. Hier en daar zie je nog wel de hand van de grootmeester maar ze lijkt eerder spottend te zwaaien. Het idee om met found footage te werken is op zich nog wel goed gevonden en de nodige gore is ook alweer volop aanwezig maar de acteurs staan erbarmelijk te acteren en de zwartgallige humor (iets wat nochtans een handelsmerk is van Romero) werkt in deze film totaal niet mee
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
2020 - 89 films (Noodless winnaar)
2021 - 96 films (John Milton winnaar)
2022 - 173 films (Shaky winnaar)
Ik meende dat jullie al langer de challenge van 2 maandjes hadden, maar uit deze stats maak ik op dat jullie vorig jaar voor het eerst op 15 september begonnen zijn? Ik zou persoonlijk gokken dat jullie tot 2021 dan gewoon (braaf) 31 dagen hebben gedaan. Dan had JM een gemiddelde van 3,09 films per dag (Noodles 2,8) en Shaky vorig jaar 2.9.
Dus als we JM en Shaky z'n huidige gemiddelde per dag (3,35 en 3,25) extrapoleren komt de mogelijk winnende score net onder de 200 films/registraties uit (197,5), wat wederom een record zou zijn.
Edit: Zie nu pas dat het vrijdag de 13de is, kijken of ik nog een toepasselijk filmpje kan vinden.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
[ Ik zou persoonlijk gokken dat jullie tot 2021 dan gewoon (braaf) 31 dagen hebben gedaan. Dan had JM een gemiddelde van 3,09 films per dag (Noodles 2,8) en Shaky vorig jaar 2.9.
Een paar berichten voor je staat hoeveel dagen de challenges die jaren duurden. Geen enkele keer 31 dagen, allemaal lang:
Halloween horror challenge 2020 liep van 25 september tot en met 11 november
Halloween horror challenge 2021 liep van 25 september tot 11 november
Halloween horror challenge 2022 liep van 15 september tot 15 november
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
78 Cobweb (Film, 2023)
88 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 146
Subgenre : /
Subgenre klassement : 62 punten
waardering : 3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmEwOWJhM2MtMzI1NC00Mjk5LWI2NzYtMjFmN2ZhM2RkZWE4XkEyXkFqcGdeQXVyMTUzMTg2ODkz._V1_.jpg
Geslaagde horror/thriller met een paar zeer effectieve horrorelementen zoals de nachtmerrie van Peter, de uitstekende nare sfeer in het huis, de bizarre creepy ouders en de enge finale die misschien een beetje erover gaat. Wel spannend, maar het slot kon beter uitgewerkt worden. De cast speelt degelijk en weet de film naar een hoger level te plaatsen. Toch blijf je met wat vragen zitten : o.a. waarom reageren de ouders op die rare manier. En wat is er nu echt gebeurd met dat kind dat weggelopen is ? Tof, eigenaardig horrorfilmpje ! 7/10
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV
Speelduur : 116 minuten
Subgenre :aquatic horror .
https://media0.giphy.com/media/jfrpOhemvE4Qkxfo8A/giphy.gif
om maar positief te beginnen : want dat kan ik het kort houden . De actie scene's zijn dik in orde .
En soms is de CGI best overtuigend .
Verder was het zwaar irriterende en belerende toontje waar ik vreslijk allergisch voor ben .
Kan de doelgroep zijn maar laat dat lekker over aan het school TV week journaal .
Ik geloofde voor geen moment dat Stathham dit met plezier gemaakt heeft . Automatische piloot .
Voor de rest zitten er best wat fouten in .
De vergelijking met sharknado is weer net iets te overdreven , omdat het budget duidelijk groter is .
Maar goed om nog terug te komen op de doelgroep : Dat is de chinese , die hier bijkbaar mee weg lopen .
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
37. Werewolf by Night (Film, 2022) - MovieMeter.nl
RW 1 punt.
Totaal aantal punten = 71 punten.
Subgenre: 83. Werewolves.
Themaklassement: 31 punten
Afgevinkte thema's: 7, 8, 9, 11, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 26, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 44, 45, 49, 52, 54, 55, 62, 69, 73, 75, 76, 82, 83.
La Sirena (Film, 2017) - MovieMeter.nl
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/oB101reEDk0d50MuaItoAkYgiAr.jpg
Beide 3.5*. Bij elkaar ook langer dan 60 minuten (75 minuten ongeveer). Werewolf vorig jaar al gezien, maar nog steeds zeer genietbaar. La Sirena weet in korte periode veel indruk te maken.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Op die manier heb ik de film op dit moment opstaan... die openingsscène alleen al doet me mijn levenskeuzes betwijfelen. Wat ziet dit er afschuwelijk slecht uit... zucht... nog 1 uur 54 zien vol te houden.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Totaal niet horror-gerelateerd dit bericht, maar ik wil jullie mijn dommigheid niet onthouden....
..... het duurde 41 registraties en een maand van deze challenge spelen, maar nu pas zie ik wat jouw usernaam 'zegt' Dentheman. Ik dacht de hele tijd, 'hmm.. als in Drenthe waarschijnlijk, maar dan zonder r, bijzonder'. Ffs Shaky....
Ik was geloof ik een beetje beschonken toen ik ervoor koos een account aan te maken, na een poos meegelezen te hebben, en kon toen even op niets creatievers komen dan dit... Maar ik kom niet uit Drenthe in ieder geval, alhoewel daar ook niets mee mis is natuurlijk
Tsja, hoe men een nickname voor zichzelf verzint is sowieso een leuk gegeven natuurlijk, ik kwam hierop doordat men dat op de basisschool vaak tegen mij zei
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
93. Skinford: Death Sentence (2023)
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 186
Subgenre: Die zijn al klaar, vol, voltooid, uitgespeeld, wined and dined.
Subgenre puntentotaal: 85 (1-85)
Sja, dat is het gevaar van mijn manier van films uitkiezen. Ik wil zo min mogelijk van een film weten voordat ik ga kijken. Acteurs, regisseur en speelduur zijn dan nog de enige dingen die ik vooraf wil weten, en dan eigenlijk alleen die eerste categorie als ik eerlijk ben. Zo wist ik dus niet dat dit een deel III uit een filmserie is. Voor mijn gevoel was dit in ieder geval ook prima als losstaande film te zien, ik dacht geen moment dat ik info miste om deze te kunnen volgen.
Rare film. Het schiet van hele flauwe komediestukken naar (bijna overdreven) dramatische / serieuze stukken. De film mist wat richting en ook het acteerwerk van de main character valt tegen. De dames doen het stukken beter. Het heeft allemaal echter te weinig te bieden om tot een voldoende te komen. 2,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 188
Subgenre punten: 85
Jack Jones speelt de hoofdrol in een horrorfilm? Waarom wist ik dat niet???
Jack Jones
. Wives and Lovers, The Impossible Dream, Lady en Old Man River zijn vaste songs in mijn playlist. Ja ik ben écht pas 37, maar ik denk zo rond groep 6 ontstond mijn liefde voor Crooners, Rock'n'Roll, Blues, etc. Waar de rest naar de Spice Girls en Backstreet Boys luisterden, ging ik los op Buddy Holly en Dean Martin.
Maar goed, terug naar deze film. Jack Jones doet het prima als 'has been' die van plan is een comeback te maken als zanger. Jazeker, Jack speelt een zanger in deze film, en we krijgen dus gewoon ook een deel van een song te horen! Veeg me op!
Opnieuw terug naar de film. Erg goede killer. Niet zozeer het uiterlijk of de kills, maar de beweegreden. Sowieso is deze film veel beter doordacht dan ik op voorhand verwacht had. Ook tijdens het kijken verwachtte ik een iets simpeler verhaal dan waar het uiteindelijk op uitdraaide. Erg leuk deze, prettige ontdekking. 3,5*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Een paar berichten voor je staat hoeveel dagen de challenges die jaren duurden. Geen enkele keer 31 dagen, allemaal lang:
Oh wat dom van mij, excuses, vond het al heel wat dat m'n wiskunde klopte met 4 uur slaap, maar die dagen totaal over het hoofd gezien. Wel een bijzondere toename dan opeens. Dan had Noodles in 2020 een gemiddelde van 1,89 en JM een gemiddelde van 2,04 in 2021. Ok jij had vorig jaar 173 (2,93), maar ook de rest had flink meer dan het jaar ervoor (zelfs als je de dagen terug schaalt).
Benieuwd hoe dat zo gekomen is. Mooi om te zien dat het in ieder geval flink populair is, het is ook wel aanstekelijk moet ik zeggen. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
30. The Hand of Night (Film, 1966)
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 58 + 2 = 60
Thema: 13. African horror
Themaklassement: 30 punten
https://4.bp.blogspot.com/-z4WOHm3JsX4/U6tHDeFrLoI/AAAAAAAARWk/x0Vrzy0Ja5E/s1600/hand+lcb.jpg
Eigenlijk al op dinsdag gekeken maar er was van alles en nog wat waardoor ik nu pas de tijd heb gevonden om de plaatsen. Het is een obscure film met een soort van vampierthema; Het lage gemiddelde schrikt ontgetwijfeld af maar ik vond het wel een degelijke film. Dit is vooral dankzij de aparte setting, enerzijds prachtige taferelen in luxueuze paleizen en dan weer de de desolate woestijn. Daarnaast zijn de surrealistische momenten vooral beleefd via de protagonist die een trauma te verwerken heeft (een auto-ongeluk dat hij overleefde maar zijn echtgenote haalde het niet).
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
Oh wat dom van mij, excuses, ....
Benieuwd hoe dat zo gekomen is. Mooi om te zien dat het in ieder geval flink populair is, het is ook wel aanstekelijk moet ik zeggen.
Ben je gek joh, geen excuses nodig! Honest mistake.
Hoe dat komt is volgens mij vrij simpel / menselijk: zodra iemand uitloopt of een bepaald tempo loopt, dan wil de rest volgen. Vorig jaar was ik dan toevallig die no-life 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
19. Friday the 13th: The Final Chapter 1984
RW
Speelduur : 90 minuten
Subgenre : 80's slasher .
https://i0.wp.com/thehorrorsyndicate.com/wp-content/uploads/2017/10/f133.gif?resize=579%2C326
Zowel Tanguy als ik hebben op de vrijdag de dertiende een deel op gezegd van de gelijknamige filmreeks .
Zelf heb ik even gezocht naar wat volgend de liefhebber de beste is . En dan komt dit deel al snel uit de bus .
Nou , ook niet kapot van . Maar inderdaad wel een van de minst slechte ( ik heb deze reeks nooit als indrukwekkend ervaren ) .
Mooie tietjes in beeld . Dat is blijkbaar stuk lastiger in moderne slashers .
Mijn voorkeur gaat uit naar de rebooth Friday the 13th uit het jaar :2009
De gore was redelijk , best aardig geregiseerd .
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2941 stemmen
34. The Boogeyman (Film, 2023)
98 minuten
Ftv
Puntentotaal: 68
Ik ga niet liegen, heb stukjes hiervan vanachter m'n vingers gekeken. Ben geen fan van jumpscares, maar dit was wel effe stukkie beter dan die Conjuringfilmpies - misschien m.u.v. die eerste. Pacing was goed en vooral de performance van Sophie Thatcher kon me bekoren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.