The Comeback (1978)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Pete Walker
met Jack Jones, Pamela Stephenson en David Doyle

Een Amerikaanse popster keert, na lange tijd, terug naar Engeland. Hij wil daar zijn carriere een nieuwe start geven, maar raakt betrokken bij een brutale moord op zijn voormalig echtgenote. Door middel van openbaringen van de geest van zijn vermoorde ex, moet hij proberen de moord op te lossen.

3 BERICHTEN 2 MENINGEN
Ik heb altijd een zwakte gehad voor the 70s British Horror. The House of Mortal Sin en Frightmare hebben ervoor gezorgd dat ik the Comeback ook heb besteld. Ik heb me geen moment verveeld, het sfeer, locaties, camera shots en de acteerprestaties(met name Mrs.B) maken van deze vergeten film een aanrader voor elke genre liefhebber.

avatar van wendyvortex
Zeer Britse horrorfilm waarin een voormalig tieneridool weer terugkeert naar de UK voor het opnemen van z'n comeback-album. Vol met excentrieke Britten en met slechts een paar (maar effectieve) bloederige scenes. We zijn vooral benieuwd naar hoe de vork nou precies in de steel zit en de uiteindelijke ontknoping is uitermate bevredigend, een uitzondering in het horror-genre wat dat betreft.

avatar van perceived
Engelse degelijkheid (dat bedoel ik niet enkel positief) en wat flets, maar bovenal een prima film. Dikke voldoende.