The Snorkel (1958)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Guy Green
met Peter van Eyck, Betta St. John en Mandy Miller

Een tiener gelooft dat haar stiefvader haar moeder doodde en het voor zelfmoord liet doorgaan. Meer nog, ze verdenkt hem ook van de moord op haar eerste vader. Hij zou daarvoor gebruik gemaakt hebben van een ingenieus ademhalingsapparaat: de snorkel. En wanneer ze hardnekkig volhardt in haar overtuiging en haar stiefvader dit merkt, beseft ze dat ook haar eigen leven in gevaar is.

avatar van Mac Hammer Fan
Erg vermakelijke en spannende thriller van de Britse Hammer studio's. Naar een scenario van Anthony M. Dawson ofte Antonio Margheriti. De moorden gebeuren in een gesloten kamer op een inventieve manier. Cameraman Guy Green, die ooit nog bekroond werd voor "Great Expectations" van David Lean, stond zelf in voor de regie.
Peter Van Eyck (The 1000 Eyes of Dr. Mabuse) is in topform als de gemene stiefvader. Ook Mandy Miller is indrukwekkend als het intelligente meisje Candy. "The Snorkel" is een boeiende, erg geloofwaardige misdaadprent.
De Sony R1 Box-set "Hammer Icons of Suspense" is een aanrader.

avatar van Darbie
Wat een fantastisch & sterk eind !!

avatar van Brix
Darbie schreef:
Wat een fantastisch & sterk eind !!

Absoluut, het einde zou ik 4 * of méér toekennen

De casting director die Van Eyck wist te strikken voor deze film heeft hopelijk een dikke bonus gekregen destijds.
Wat een match acteur-rol!

Ingenieus! Geweldig einde!
Op Blu-ray in een onberispelijke uitvoering verkrijgbaar in een boxset via powerhousefilms.co.uk.