• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.489 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

95. The Twilight Zone

60 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 190

Subgenre: Geen (Voltooid: 1 - 29, 31 - 34, 38, 40, 45 - 65, 69, 74, 76, 80)

Themaklassement: 60 punten

*

The Twilight Zone - Nightmare as a Child (1960) - 25 minuten

https://pbs.twimg.com/media/Fu50WEvWwAMaOCp.jpg

Helen Foley is een lerares die bij thuiskomst op een dag een wat stil klein meisje op de trap voor de deur van haar appartement ziet zitten. Helen nodigt haar uit binnen te komen en geeft haar een kop warme chocolademelk. Vreemd genoeg lijkt het meisje echter veel over haar te weten - eigenlijk teveel. Ze weet ook wat Helen eerder die dag heeft gedaan, waaronder het zien van een enigszins bekende man, Peter Selden, achter het stuur van een auto. Als Selden even later bij haar appartement aankomt, zegt hij dat hij voor haar moeder werkte, maar Helen kan zich niet herinneren wat er al die jaren geleden met haar moeder is gebeurd. Als haar herinneringen terugkeren, komt ze echter in groot gevaar.

Degelijk aflevering, maar niet bijzonder memorabel. Behalve dat ik opeens Jerry Goldsmith als composer bij de credits zag staan.

3,3*

+

The Twilight Zone - A Stop at Willoughby (1960) - 25 minuten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjE4MzJjNWYtYzcxMi00YzI3LWJhMGItMmYxNjZjNjNkYWUwXkEyXkFqcGdeQXVyMDgyNjA5MA@@._V1_.jpg

Gart Williams, leidinggevende bij een reclamebureau, heeft een bijzonder zware dag achter de rug - zijn jonge protégé is vertrokken om bij een ander bureau te gaan werken en heeft een account van $3 miljoen meegenomen. Gart valt in de trein naar huis in slaap en wordt wakker op een andere plaats en in een andere tijd. Het is juli 1888 en hij is in het dorpje Willoughby, een vredig stadje waar het leven gemakkelijk is. Hij komt bij, terug in zijn eigen tijd, maar als de druk van het werk en zijn privéleven blijft toenemen, besluit hij dat Willoughby precies de plek is waar hij de rest van zijn dagen zou willen doorbrengen.

ZEKER geen horror, maar wel een aardig verhaaltje. Zesje. 8,5 op IMDb though. Vast de Amerikanen.

3*

+

My House (2020) - 10 minuten

https://static-a.eventive.org/159997456132397f14dcaa95c2f097ab4.jpg

Een spelletjesavond met het hele gezin wordt dodelijk wanneer een beschermende moeder wanhopig probeert om haar beurt in het spel geheim te houden.

Geinig gegeven. Niet helemaal geloofwaardig. Maar om tien minuten mee te spenderen is dat zo erg niet.

2.8*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

John Milton heeft in 2021 gewonnen. Noodless in 2017, 2018 en 2020. Shaky in 2019 en 2022. joolstein is inderdaad de Joop Zoetemelk van de Horrorchallenge. Net zoals alexspyforever, ikkegoemikke en U96. Dichtbij maar nooit de winnaar.

Voor de eerste horroreditie van start is gegaan heb ik bij wijze van probeersel eens een horrorchallenge gedaan tijdens de zomermaanden. Volgens mij had ik bij die editie de meeste films gezien, gemiddeld 2 per dag maar ik zat op dat moment ook zonder werkproject dus dat speelde in mijn voordeel. Dat zal denk ik 2016 zijn geweest. En ja een aantal veelkijkers deden toen ook nog niet mee.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2941 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Voor de eerste horroreditie van start is gegaan heb ik bij wijze van probeersel eens een horrorchallenge gedaan tijdens de zomermaanden. Volgens mij had ik bij die editie de meeste films gezien, gemiddeld 2 per dag maar ik zat op dat moment ook zonder werkproject dus dat speelde in mijn voordeel. Dat zal denk ik 2016 zijn geweest. En ja een aantal veelkijkers deden toen ook nog niet mee.

Ik tel 'm!

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Mag ik vragen waarom er ooit voor gekozen is de periode van de challenge uit te breiden? Want 2 maanden om het aantal films te halen is vrij ruim, voelt bijna niet als een "challenge"... Maar misschien is dat makkelijk praten als ik het nu binnen 4 weken gehaald heb

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Sprekend voor mezelf: er zit altijd wel een drukke week tussen. En anders houdt je maar 3 weken and change over. Er zijn veel horrorfanaten hier die er het hele jaar naar uitkijken, die daarmee niet aan hun trekken komen

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

87. Konferensen (2023)

100 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 174 punten)

Eigen rating: 2,5*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/mQYig9irVVvQ9Tru3566iK1yhiI.jpg

Een aantal gemeentewerkers nemen delen aan een conferentie voor teambuilding. Ze verwachten er veel van maar het verandert in een nachtmerrie wanneer beschuldigingen van corruptie de ronde doen en de werkomgeving teisteren. Tegelijkertijd begint een mysterieuze gemaskerde figuur de deelnemers te vermoorden.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

john mcclane 2, de shorts mogen alleen als ze 60 minuten duren, anders moet je net zoveel shorts kijken totdat je aan 60 minuten gecombineerd zit. Die combinatie geldt dan als 1 registratie.

Klinkt wel aardig trouwens die short. Amanda zie je tegenwoordig ook niet meer zo vaak voorbijkomen.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Shaky schreef:

john mcclane 2, de shorts mogen alleen als ze 60 minuten duren, anders moet je net zoveel shorts kijken totdat je aan 60 minuten gecombineerd zit. Die combinatie geldt dan als 1 registratie.

Klinkt wel aardig trouwens die short. Amanda zie je tegenwoordig ook niet meer zo vaak voorbijkomen.

ja dit dacht ik al. Ik zal hem verwijderen .

Wel een kijk tip .

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

Of nog een paar short erachteraan kijken, dan heb je jouw 20e registratie gewoon lekker in de pocket.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

ja dit dacht ik al. Ik zal hem verwijderen .

Wel een kijk tip .

of je kijkt nog een paar Alter shorts erbij, dat kan ook

Je kunt je bericht aanpassen he

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Alleen de formulering verschilde iets, Shaky

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

Wij zijn gewoon veel te veel online John Milton. Weten we zeker dat we geen bots zijn?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

njah, ik heb wel trekjes hoor.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Shaky schreef:

Of nog een paar short erachteraan kijken, dan heb je jouw 20e registratie gewoon lekker in de pocket.

Ik zal kijken wat ik kan vinden

Morgen maar een afl van de del torro serie op Netflix.

Had ik sowieso nog graag afgekeken.

Even prioriteit voor me .

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Ik wil zo graag ( tegen beter weten in ) salo 120 dagen van sodom willen zien .

Om dat deze zo berucht is . Iets met chocolade vla

Maar hij staat niet op disney plus .

En geen zin om een dvd te kopen .

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Voor wie nog een paar minuten moet voor een registratie, check hier even:

ALTER Staff Picks | Celebrating 5 Years

Ook handig voor wie Mike Flanagan's House of Usher wil kijken, want 3 afleveringen zijn korter dan 60 minuten.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

Sprekend voor mezelf: er zit altijd wel een drukke week tussen. En anders houdt je maar 3 weken and change over. Er zijn veel horrorfanaten hier die er het hele jaar naar uitkijken, die daarmee niet aan hun trekken komen

Ik snap hem, gaat meer om de "challenge" dan om de challenge ... Ik vind het leuk in ieder geval, voor herhaling vatbaar! Heb veel kl*tefilms gezien (maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je eigen keuze), maar ook films die ik anders niet zou kijken en toch top zijn een keer gezien te hebben, met de credits voor het themaklassement

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

John Milton schreef:
Voor wie nog een paar minuten moet voor een registratie, check hier even:

......want 3 afleveringen zijn korter dan 60 minuten.

Pfffff, tssssss.... even lekker stoken(all in good spirits natuurlijk ), of je kijkt gewoon feature films als een echte vent in plaats van de kantjes er vanaf te lopen met shorts en afleveringen like a....

Ja? nou? Kom maar op. Keyboard warrior vs keyboard warrior!

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Komt nog, Shaky, komt nog. Deze keyboard warrior is gesloopt door een menneke van 11 maanden en 2 nogwat weken. Ik probeer nog even de illusie hoog te houden dat ik nog in de race ben.

Maar het is een goed punt, ik moet sowieso mijn subgenres nog afwerken (24 te gaan), en nog een paar letterboxd hooptober keuzes. En een Bonus list ook nog

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

31. The Haunting (1963)

112 minuten

FTV : 2 (Totaal: 62)

Subgenre: 23. Black & White Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 31)

Eigen waardering: 4*

http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews_60/the_haunting_blu-ray_/800__the_haunting_blu-ray_subs_.jpg

The Haunting is een film die teert op sfeer. Op suspense. Expliciete scènes zoek je hier tevergeefs. De film gebruikt subtielere middelen om de kijker angstaanjagend te plezieren. Hier zijn het onbestemde geluiden, verontrustend gefluister, hard gegil, het verschijnen van teksten op de muren, het openen en sluiten van deuren zonder aanwijsbare oorzaak die een dreigende sfeer opwekken. Regisseur Robert Wise zoekt het in dergelijke geraffineerde technieken om spanning op te bouwen en Hill House als spookhuis te afficheren. Dat lukt hem uitstekend.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

John Milton schreef:

Komt nog, Shaky, komt nog. Deze keyboard warrior is gesloopt door een menneke van 11 maanden en 2 nogwat weken. Ik probeer nog even de illusie hoog te houden dat ik nog in de race ben.

Maar het is een goed punt, ik moet sowieso mijn subgenres nog afwerken (24 te gaan), en nog een paar letterboxd hooptober keuzes. En een Bonus list ook nog

Ah okay, fair enough dan JM, ik wist niet dat jij nog wat anders in je leven had dan deze challenge. Dat is wel het grote verschil dan met de rest van ons die 24 uur per tot hun beschikking hebben voor de Horror Challenge.....

SMOESJES! Alsof wij potverdikkeme niets anders hebben.

Come on Johnnie M., wij gaan straks gewoon gebroederlijk hand in hand over de eindstreep met precies hetzelfde aantal registraties. De Horror Challenge verbindt

Brabantze zal wel denken 'laat die twee hun tijd maar verspillen met dit geklets, kan ik als lachende derde iedereen voorbij.' Gelijk heb je Brabantze, gelijk heb je.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Shaky schreef:

(quote)

Ah okay, fair enough dan JM, ik wist niet dat jij nog wat anders in je leven had dan deze challenge. Dat is wel het grote verschil dan met de rest van ons die 24 uur per tot hun beschikking hebben voor de Horror Challenge.....

Come on Johnnie M., wij gaan straks gewoon gebroederlijk hand in hand over de eindstreep met precies hetzelfde aantal registraties. De Horror Challenge verbindt

Brabantze zal wel denken 'laat die twee hun tijd maar verspillen met dit geklets, kan ik als lachende derde iedereen voorbij.' Gelijk heb je Brabantze, gelijk heb je.

Ik zeg niks.... (letterlijk en figuurlijk)

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Shaky schreef:

(quote)

Maar ik gun het jullie van harte hoor. Zo ben ik dan ook weer.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Jaaaa.

Maar je bent nog steeds gevaarlijk Silvie. Ben ik straks weer 5 dagen op kantoor en log ik in, en dan...

https://cdn.theatlantic.com/thumbor/DN-Whxmrfpx2X394Yj3nO0rK5bo=/1344x0:4344x3000/1080x1080/media/img/mt/2018/04/TERROR_103_AM_0131_0089_RT/original.jpg

"Oh God... Brabantze has been busy...

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

Brabantze volgens mij is dit de enige challenge waar ondanks dat er keihard gestreden wordt, we het elkaar allemaal gunnen. Dat is op andere Meter-sites of bij andere spelletjes vaak wel anders hoor. De Horror Challenge is een happy place.

alexspyforever, zie je wat je veroorzaakt hebt? Op een site die de laatste jaren niet bepaald positief werd ontvangen is dit kleine hoekje heerlijk vertoeven.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Shaky probeert me zeer vakkundig af te leiden (en het lukt hem!), maar hier issie dan toch!

96. The Twilight Zone

60 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 192

Subgenre: Geen (Voltooid: 1 - 29, 31 - 34, 38, 40, 45 - 65, 69, 74, 76, 80)

Themaklassement: 60 punten

*

The Twilight Zone - The Chaser (1960)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzczODY1ZjMtZmNmYi00OTgxLWI4ZjItMDI0NjRjYWY5NTM4XkEyXkFqcGdeQXVyMDgyNjA5MA@@._V1_.jpg

Een jonge man die geobsedeerd is om een ongeïnteresseerde schoonheid voor zich te winnen, krijgt meer dan hij verwacht wanneer hij een liefdesdrankje koopt om haar genegenheid te winnen.

Nu alweer vergeten, honestly. Prima, maar extreem vergeetbaar.

2,8*

+

The Twilight Zone - A Passage for Trumpet (1960)

https://midnitereviews.com/wp-content/uploads/2016/01/The-Twilight-Zone-A-Passage-for-Trumpet-3.jpg

Een wanhopige trompettist die moeite heeft zijn drankgebruik onder controle te houden, wordt aangereden door een auto. Plots bevindt zich in een bizarre wereld waar hij voor iedereen onzichtbaar lijkt te zijn, behalve voor één behulpzame andere muzikant.

Ook maar enigszins intelligente kijkers zullen veel van tevoren aan zien komen, maar het zijn de uitvoering en de goed gekozen hoofdrol die dit laten werken. Mij raakte het wel. Als je iets met muziek hebt, of ooit in je dertiger jaren wat existentiële onzekerheid hebt gehad, helpt dat vermoedelijk ook. Sorry twintigers, jullie zijn nog te jong.

3,7*

+

Terrible Things (2021)

https://i.ibb.co/d4B924W/1.jpg

Te midden van de dode, onbewoonbare wereld van de toekomst biedt de beschutting van een vergeten landhuisje een eenzame zwerfster de kans om de overgebleven sporen van haar eigen menselijkheid te erkennen.

Was de short in zijn totaliteit maar zo goed als bovenstaand short en de synopsis. Maar op de een of andere manier komt het niet genoeg bij elkaar.

3*

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

John Milton schreef:

Ik weet niet of deze dat doet? Anders zou hij wel in 14. Aliens passen, natuurlijk.

Het is aangepast

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

54. Bird Box: Barcelona (2023)

110 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 122

Subgenre: 38. European Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 39 + 44 + 46 + 51 + 52 + 57 + 60 + 63 + 65 + 76 + 77 + 83)

Themaklassement: 50 punten

Eigen rating: 3*

https://s3.amazonaws.com/static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/bird-box-barcelona-movie-review-2023/bird-box-barcelona-movie-review-2023.jpeg

Hola mannen, ik ben er ook nog Ik ga me voorbereiden op een offensief deze laatste weken Pffffft, zal moeilijk worden.

Deze net afgekeken voordat de Rode Duivels begonnen. En na de positieve einduitslag snel registreren zodanig dat ik aan de volgende kan beginnen uit de genre-lijst!

Ik vond de eerste "Bird Box" eigenlijk wel enorm goed (ook al erger ik me ook altijd aan Sandra Bullock). Het zou kunnen dat ik het wat lager zou waarderen als ik deze nu zou kijken. Maar herbekijken is bij mij een zeldzaamheid. Deze "Bird Box: Barcelona" is eigenlijk helemaal niet slecht. Alleen kan ik het wat minder appreciëren omdat het bijna identiek dezelfde film is, maar dan op een andere locatie. Vandaar het grote aantal sterren minder.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

Ik dacht dat ik opgezogen werd door beebie Dennie op die leeftijd, maar wacht maar tot je een paar jaar verder bent, die 1e 3 jaar moet je het er van nemen wat betreft films kijken

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

https://media.tenor.com/qWueCCw5uT4AAAAC/%E0%B8%9C%E0%B8%B5-horror.gif

Och nee, dat kan niet waar zijn. Het moet toch juist weer beter worden? Cineville? Pathé Unlimited? Museum Jaarkaart dan?>

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.