• 15.825 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.112 gebruikers
  • 9.378.158 stemmen

Vrije filmchallenge

zoeken in:

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#52: Bitter Moon (1992)

https://nypdecider.files.wordpress.com/2015/03/bitter-moon-5.png

Speelduur: 139 min.

Land van herkomst: Frankrijk

Beoordeling: 4.5*

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: nee

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey):

Aantal punten alg. kl: 139+10=149

Aantal punten alg. kl totaal: 6078+149=6227

Letterboxd

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#36 Shun Liu Ni Liu (2000)

Hongkong

Actie / Misdaad

113 minuten

75 stemmen

FTV

Hou hier toch een behoorlijk dubbel gevoel aan over. Enerzijds een vrij sterke actiefilm, maar aan de andere kant niet goed genoeg uitgewerkt om meer dan aardig te noemen. Want het begin is namelijk matig en kent eigenlijk een zwakke opbouw. De eerste 40 minuten staat vooral dialoog centraal en pas na 45 minuten begint de film wat beter om te slaan naar grootsere actiescènes. Daarna gaat de film behoorlijk los en doet de scene in het appartementencomplex denken aan het werk van John Woo. De actiescènes weten dan ook prima te vermaken en het wordt zo nu en dan waanzinnig knap in beeld gebracht. Daardoor blijft een film over wat de eerste helft totaal niet vermaakt, maar wordt het de rest van de film gelukkig nog goed gemaakt.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#37 Virtual Combat (1995)

Verenigde Staten

Actie

97 minuten

3 stemmen

Imdb score 4,1 (turkey)

FTV

Een actiefilm waarin de gamewereld in de echte wereld overgaat waardoor de personages uit het spel het echte leven binnenstappen. Een film zoals je in het algemeen wel in de lijn der Don 'The Dragon' Wilson films kan verwachten. Een zwak, flinterdun verhaal, met de nodige belabberde effecten, maar ook met de nodige actie wat bij tijd en wijle zo nu en dan redelijk vermaakt. Hoogstaand wordt het uiteraard niet, maar dat is wel te verwachten bij Wilson. Op zich zijn het geregeld leuke films als je tegen het b genre kan, en zo is het ook met Virtual Combat, al is het hier bij vlagen.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Clueless (1995) - 97 minuten - RW – 8 augustus 2017 – 970 stemmen – 97 punten - Tussenstand: 2736 punten

Het voordeel aan een slecht geheugen is dat je films na enige tijd weer kan kijken, zonder nog precies te weten wat er ging gebeuren. Het nadeel is dat ik geen flauw benul heb waar de 4* vandaan komen.

De film is niet slecht, allesbehalve zelfs. Het verhaal is leuk en loopt goed in elkaar over, de grootste twist had ik nog wel onthouden, maar geloof dat ik hem vorige keer pas vrij laat aan zag komen. Dat maakt deze film dan ook net iets unieker dan andere chickflicks, dat er überhaupt een twist in te vinden is natuurlijk, maar ook dat het geen film is die je vanaf het eerste moment al volledig uitgestippeld hebt. Silverstone zet haar rol goed neer, lekker over-de-top, maar wel goed in haar rol. Dash haar prestaties vind ik wat minder, ook over-de-top, maar veel minder overtuigend. Toch kan deze film dat prima hebben, ondanks dat het soms lijkt dat Dash gewoon wat op zit te lezen. De overige cast, zoals Murphy en Rudd, zetten hun personages leuk en overtuigend neer.

In de film komen veel thema’s naar voren, de één wat uitgebreider dan de ander. Het gaat dieper dan alleen een rijkeluistiener die alleen maar kan shoppen en daar haalt deze film ook de kracht vandaan. Natuurlijk zijn vrijwel alle clichés wel in de film verwerkt, maar dit hebben ze op de juiste manier gedaan, door de vele thema’s aan te snijden. Er wordt niets uit de weg weggegaan, zoals een relatie aangaan met de stiefbroer (in hoeverre je dat nog zo kan noemen natuurlijk). De thema’s die worden aangesneden zijn ook 22 jaar na dato nog relevant, ook in deze tijd stuit ik vaak nog op de thema’s die in deze film worden gebruikt. Een donkere beste vriendin, een jongen waar je op valt blijkt homo (toch vrienden blijven), je hoeft je niet onder druk te laten zetten, seks is iets waar je over kan praten, maar echt nog niet gedaan hoeft te hebben op die leeftijd, niet iedereen gebruikt drugs en men kan daar van afkicken, mensen in nood helpen is iets goeds, ook als dit niet in je (directe) omgeving is gebeurd. Dit zijn dingen waar tieners (en helaas ook een hoop volwassenen) nog veel van kunnen leren. De film weet die vreselijk goed te verwerken, zonder dat de film één en al drama wordt. Het wordt zelfs helemaal geen drama, het is gewoon een luchtige film.

Bij mijn vorige kijkbeurt heb ik het 4*, ik vind het jammer dat ik eerder nooit recensies schreef en dus niet kan kijken waar ik mijn cijfer toen op gebaseerd had. Ik ben dan ook van mening dat 4* iets overgewaardeerd is. Toch verdient de film een hogere cijfer dan hier het gemiddelde, ik hou het voor nu dus op 3.5*.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

#36 American Beauty (1999)

VS

122 Minuten

RW

>250

Algemeen klassement

4472 + 122 = 4594 punten

Periode klassement

21 punten

Landenklassement

57 + 1 = 58

https://cinemashock.files.wordpress.com/2012/05/american-beauty-color-scheme-2.png?w=1920&h=824

#37 21 (2008)

VS

123 Minuten

RW

>250

Algemeen klassement

4594 + 123 = 4717 punten

Periode klassement

21 punten

Landenklassement

58 + 1 = 59

http://gamona-images.de/676758/dd28d927fdacff46d09d9e0bbf7df370.jpg

#38Bonnie and Clyde (2013)

VS

240 Minuten

FTW

<250

Algemeen klassement

4717 + 240 + 10 + 5 = 4972 punten

Periode klassement

21 punten

Landenklassement

59 + 1 = 60

https://pmcvariety.files.wordpress.com/2013/12/bonnie-and-clyde-ratings.jpg?w=1000&h=563&crop=1

De zomerdip is laat dit jaar maar toch onvermijdelijk. Gelukkig heb ik me wel goed kunnen vermaken met twee herzieningen, beide stonden op vier sterren. American Beauty een halve ster erbij gegeven, blijft een fantastische film met de rol van Spacey als hoogtepunt. Vanwege hem ook dat ik 21 daarna ook een herziening gunde, al verwachte ik wel minder van deze film. Dat bleek maar voor een klein gedeelte terecht, het blijft een zeer vermakelijke film. Vier sterren vond ik hier wat te optimistisch dus een halfje er af.

Aan Bonnie and Clyde ben ik volledig onwetend begonnen en dat viel aan het begin toch een beetje rauw. Over het geheel is het een fijn sfeerbeeld van de twee en de omgeving maar erg spannend is het allemaal niet. Maar goed het is dan ook een drama en geen thriller en er zijn genoeg interessante en mooie scenes om gemakkelijk door de speelduur heen te komen. Een nipte drieënhalve ster, mede voor de aankleding.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Bij deze kondig ik even aan dat ik komende dagen in Duitsland zal verblijven en dus even geen scores ga bijhouden nadat Tim's wacht erop zit, de schade haal ik dan weer volledig in als ik terug ben met als het goed is Zondag gewoon een tussenstand. Tot snel

Overigens voor fans van Suspiria, ik ga in Freiburg proberen een glimp op te vangen van de beruchte dansschool uit de film.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#82. In Hot Blood (1968)

70 minuten - FTV - <250

zwart/wit

USA

Algemeen: 70 + 10 + 5 = 85 (Totaal: 7718 punten)

Rariteiten: 1 (Totaal: 73 punten)

Landen: 1 (Totaal: 93 punten)

http://www.iphotoscrap.com/Image/341/1288093541-m.jpg

Weinig tot geen plot, modellenwerk dat al snel ontaardt in vrij makke orgieën met lichte sm en fruitfetish. De regisseur heeft zijn best gedaan om rondborstige dames te selecteren.

baspls veel plezier gewenst!

Gang_Star Virtual Combat is een turkey, puntje voor het rariteitenklassement dus

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

baspls schreef:

Bij deze kondig ik even aan dat ik komende dagen in Duitsland zal verblijven en dus even geen scores ga bijhouden nadat Tim's wacht erop zit, de schade haal ik dan weer volledig in als ik terug ben met als het goed is Zondag gewoon een tussenstand. Tot snel

Overigens voor fans van Suspiria, ik ga in Freiburg proberen een glimp op te vangen van de beruchte dansschool uit de film.

ter aanvulling: zelf ben ik er ook een weekje tussenuit met ingang van vrijdag, vandaar dat de tussenstand laat in of net na het weekend van Bas komt

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

alexspyforever schreef:

Gang_Star Virtual Combat is een turkey, puntje voor het rariteitenklassement dus

Ik keek net op moviemeter zonder te zijn ingelogd en kwam er toen inderdaad achter. Zal het even aanpassen bij het bericht ?

scorsese

• 13171 berichten
  • 11080 stemmen

#75 Furious Seven (2015)

140 min

RW

Verenigde Staten

Algemeen klassement

8915 + 140 = 9055

Periode klassement

30

Landen klassement

121 + 1 = 122

Rariteiten klassement

7

Redelijke film waarin de vrienden uit zijn op wraak als één van hen vermoord wordt. Een nogal mager verhaaltje, maar uiteraard weer genoeg actie en spektakel. Maar wel nogal aan de lange kant. Verder weet Jason Statham niet te overtuigen als de bad-guy. De laatste beelden als eerbetoon aan Paul Walker zijn wel mooi gedaan met vooral een treffend eindshot.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Oh ja, Tron Legacy, die moet ik zeker nog een keer gaan herzien. Wat een gave soundtrack toch.

#101 Despicable Me 3 (2017)

96 minuten

USA

FTV

<250

Gelukkig bleven de Minions veelal op de achtergrond en was er meer aandacht voor dingen die wel leuk en schattig waren zoals Agnes, de varkentjes, de "unicorn" en de stem van Trey Parker.

#102 The Young in Heart (1938)

90 minuten

USA

FTV

<250

zwart/wit

Leuke momenten maar toch vooral erg voorspelbaar

Boenga

• 2633 berichten
  • 1537 stemmen

#12 - Katalin Varga (2009)
Roemenië
84 minuten
FTV
<250 stemmen (122)

Een ongewone mix van roadmovie en drama, maar ook thriller en zelfs randje horror.
Het begint met een bijna romantisch-landelijke sfeer uit het Roemenië van ruim honderd jaar na graaf Dracula, wanneer het doel van de reis nog niet duidelijk is. Maar het wordt na de confrontatie met mensen uit het verleden een behoorlijk harde zit.
Ook het personage van Katalin geeft een dubbel gevoel; ik vind haar het eerste half uur niet heel sympathiek, op het randje van irritant. Maar ook daar krijg je een heel ander gevoel wanneer je meer over haar te weten komt.

Sterk op vele vlakken, meeslepend, pakkend; maar helaas heeft Katalin Varga ook z'n minder goeie punten. james_cameron schreef het al: er is een irritante arthouse ondertoon, die hier helemaal niet thuis hoort. Een aantal onechte scenes en gebeurtenissen, zoals de zelfmoord, en het gemak waarmee Katalin zelf een man doodt, maken daar deel van uit. Het doden van de kerel die toekeek, tegenover de heel andere toenadering tot de dader, het is zo verbazend en absurd dat het een afstand schept tussen de kijker en het verhaal. Jammer.

Toch zeker goed voor 3,5*, en ook een tweede kijk waard. Ik denk dat je bij de tweede keer met een heel andere ingesteldheid in het verhaal gaat.

Boenga

• 2633 berichten
  • 1537 stemmen

#13 - Vares - Kaidan Tien Kulkijat (2012)

Finland

93 minuten

FTV

<250 stemmen (9)

Voor zover ik me kan herinneren de eerste Finse film ooit die ik zie, en een behoorlijke ontgoocheling.

Wat me bij blijft zijn: zeer matige acteurs; een irritante voice-over die bijna het verhaal in boekvorm lijkt voor te lezen; een simpele en goedkope plot die absoluut niet kan concurreren met een gemiddelde aflevering van Baantjer; en een paar onnozelheden om die dunne plot te illustreren - zoals dokter Hento die Vares uit z'n kabinet gooit, hem daarna een drankje in een verdacht flesje aanbiedt op een fuif, Vares die dat leegdrinkt en 10 seconden later (uiteraard) door z'n benen zakt.

Weinig ondertitelde films uit Finland, en dan pikken ze er nog zoiets uit...

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

#39 Duel (1971)

VS

90 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

4972 + 90 + 10 = 5072 punten

Periode klassement

22 punten

Landenklassement

60 + 1 = 61

https://hustonsite.files.wordpress.com/2016/05/duel_t750x550.jpg

Spielberg heeft met Duel een zeer interessante debuutfilm. Voor iemand die soms wordt verweten de 'ontdekker' van de blockbuster te zijn laat hij hier al zien dat hij ook met erg weinig een degelijke film kan maken.

De oneindige wegen door het zanderige Californië zijn een mooi toneel voor een vreemde strijd als dat er in Duel wordt afgewerkt. Dennis Weaver speelt de hoofdrol, de enige rol met betekenis in de film uitstekend, hij past goed in het geheel dat de film geworden is.

Sterk debuut! op naar de volgende: Jaws!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#83. The Secret of NIMH (1982)

78 minuten - RW - <250

USA

Algemeen: 78 + 5 = 83 (Totaal: 7801 punten)

Periode: 1 (Totaal: 47 punten)

Landen: 1 (Totaal: 94 punten)

http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/Mark-Lone-The-Secret-of-NIMH-poster-1.jpg

Hoewel ik het misschien beter niet moet doen ga ik toch de vergelijking maken met The Great Mouse Detective die ik ook recentelijk heb gezien en waar ik dan toch net ietsje meer van heb genoten. En toch denk ik dat Nimh toch net ietsje duisterder is. Ik denk dat het vooral aan het karakter Jeremy lag, die soms toch ietsje te onnozel was. Voor de rest blijft het een schitterende animatiefilm al sinds ik hem als kind voor het eerst op een videoband zag van de videotheek (we hadden eerst zelfs nog geen videospeler dus moesten er eentje huren). Zoals baspls al aangaf een schitterende soundtrack.

Gang_Star moet je ingelogd zijn op MovieMeter om de imdb score te kunnen zien van de film? Ik surf eigenlijk nooit op de site zonder ingelogd te zijn, maar dacht dat zulke info wel beschikbaar was ook als je als "gast" rondkijkt hier.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

#40 Jaws (1975)

VS

124 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

5072 + 124 + 10 = 5206 punten

Periode klassement

23 punten

Landenklassement

61 + 1 = 62

http://s3.amazonaws.com/images.hitfix.com/assets/8781/Jaws-openwater.jpg

Jaws is een film waarvan je niet kunt zeggen dat je hem nog nooit gezien hebt, en toch zag ik hem nu pas voor het eerst. Ik was er niet overtuigd van dat ik twee uur lang naar een witte haai zou kunnen kijken, blijkbaar kan ik dit prima

Het eerste gedeelte, wat zich op het land afspeelt, is qua aankleding erg sterk en bevat de welbekende Amerikaanse hysterie. Op het moment dat er uitgevaren wordt begint de film 'spannend' te worden. De haai is fraai en de sfeer tijdens de aanvallen op zee, mede door de muziek, is vele malen beter filmmateriaal dan dat ik verwacht had. Roy Scheider maakt deze film af met zijn rol als detective, zijn 'sidekicks' op de boot waren wat minder interessant.

Blij deze film eindelijk eens gezien te hebben, tevreden omdat die goed is bevallen.

scorsese

• 13171 berichten
  • 11080 stemmen

#76 Always Shine (2016)

85 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

9055 + 85 + 10 + 5 = 9155

Periode klassement

30

Landen klassement

122 + 1 = 123

Rariteiten klassement

7

Redelijke film over twee vriendinnen die samen een weekendje doorbrengen in de bossen. De vriendschap komt hier onder druk te staan en de twee hoofdrolspeelsters weten dit goed neer te zetten. De film heeft een licht onheilspellend sfeertje en een aangenaam tempo. Echter valt het einde wat tegen en op een gegeven moment ook voorspelbaar.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Om in de film sferen te blijven: I'M BACK!

#39 Tarantula (1955)

Verenigde Staten

80 minuten

FTV

< 250 (136 stemmen)

Rariteiten: Z/W

Puntenberekening : 4549 + 80 +10 +5 = 4644 punten

http://2.bp.blogspot.com/-HtKzcHA_TdQ/Ux9B-6kLUmI/AAAAAAADBvY/nf7-ln1O0wM/s1600/tumblr_n14h7hNri21qmtipfo1_500.jpg

Toch wel een erg fijne film. Zoals gebruikelijk in de jaren '50 is het griezelelement een gigantische wezen. Het is uit de titel natuurlijk al is op te maken welke dat is, maar de vergrote spin is wonderwel zeer mooi in beeld gebracht. Ook nu zullen mensen met Arachnofobie het niet zo'n fijne film vinden. De verdere personages zijn oppervlakkig en het verhaal niet heel bijzonder. Ook de acteurs zijn duidelijk van een B-kwaliteit. Zo is de hoofdrol voor Dr. Hastings (John Agar), de perfecte stuiversromandokter, is Stephanie Clayton (Mara Corday) niet meer dan een romantisch intermezzo en Dr. Deemer(Leo G. Carroll) de mad scientist. Maar dat alles mag de pret niet drukken, door de in ruime mate aanwezige griezel, actie en spanning. Ondanks dat de film als enigszins voorspelbaar kan worden afgedaan is het ook een zeer fijne reusachtige-insectengriezelfilm uit de jaren 50.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Seven Pounds (2008) - 123 minuten - FTV – 8 augustus 2017 – 3408 stemmen – 133 punten - Tussenstand: 2869 punten

Het ziet ernaar uit dat ik één van de enige ben met een afwijkende mening. Langdradig, vergezocht, geen touw aan vast te knopen… Nee, dit was niet helemaal mijn ding.

Het eerste uur dacht ik alleen maar ‘waar zit ik naar te kijken?!’ Hier kwam geen duidelijk antwoord op en was geneigd hem maar gewoon uit te zetten. Ik had echter nog geen zin om te gaan slapen en een nieuwe film duurde me ook te lang, dus uiteindelijk toch maar afgekeken. Ik denk nog steeds: waar heb ik naar zitten kijken? Antwoorden komen er wel in de laatste paar minuten, maar dit gaf mij absoluut geen voldoening. Het zou een tranentrekker moeten zijn, maar op een enkel hartverwarmend momentje na, voelde ik hier zeer weinig bij. Ik huil overigens overal bij, zelfs bij Alfred J. Kwak en The Lion King, ik kan zelfs bij een of andere chickflick nog janken als het allemaal aandoenlijk genoeg is, dus nee, het ligt niet aan mijn vermogen van niet kunnen huilen bij films.

En dan die laatste minuten, geen touw aan vast te knopen. Goed, je krijgt antwoorden, maar daar blijft het ook wel een beetje bij. In detail klopt er helemaal niks van. Na zijn beenmergtransplantatie loopt hij enkele uren later alweer volledig normaal als hij ’s avonds naar Emily gaat. Bij Emily komt zijn broer op bezoek die in de auto wacht en nog zegt dat hij aan zal bellen als hij niet opschiet. Toch had hij nog uitgebreid de tijd om het bed met haar te delen en vervolgens naar huis te gaan, zonder zijn broer. Waar in hemelsnaam is zijn broer gebleven?! Twee uur lang naar een film kijken, waarvan ongeveer slechts een halfuur daadwerkelijk wat inhoud heeft.

Aan de acteurs ligt het overigens niet, want die doen het prima. Will Smith weet zijn rol goed en overtuigend neer te zetten, maar de chemie met Rosario Dawson mist volledig. Ook Dawson doet het allemaal verder goed, maar er lijkt gewoon geen klik tussen die twee, waardoor het ook op dat gebied allemaal veel minder wordt.

Het hele verhaal was mij overigens ook al vrij snel duidelijk, behalve dat Ben Thomas eigenlijk zijn broer was, terwijl je dat eigenlijk ook al wel had kunnen weten toen hij het verhaal aan Emily vertelde, verder had ik het allemaal al wel uitgestippeld. Het enige moment wat ik daadwerkelijk hartverwarmend vond en waarbij ik normaal gesproken wel een traantje zou laten, was de allerlaatste scene met Emily en Ezra. Alleen in die scene al was er tussen hen meer chemie te vinden overigens.

Ach, het is geen film die ik ooit weer ga kijken, maar denk ook geen film die ik zomaar even vergeet. Een voldoende kan ik het niet geven, want heb me hier echt totaal niet mee vermaakt 1.5*.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

Om in de film sferen te blijven: I'M BACK!

#39 Tarantula (1955)

Verenigde Staten

80 minuten

FTV

< 250 (136 stemmen)

Rariteiten: Z/W

Puntenberekening : 4549 + 80 +10 +5 = 4644 punten

(afbeelding)

Toch wel een erg fijne film. Zoals gebruikelijk in de jaren '50 is het griezelelement een gigantische wezen. Het is uit de titel natuurlijk al is op te maken welke dat is, maar de vergrote spin is wonderwel zeer mooi in beeld gebracht. Ook nu zullen mensen met Arachnofobie het niet zo'n fijne film vinden. De verdere personages zijn oppervlakkig en het verhaal niet heel bijzonder. Ook de acteurs zijn duidelijk van een B-kwaliteit. Zo is de hoofdrol voor Dr. Hastings (John Agar), de perfecte stuiversromandokter, is Stephanie Clayton (Mara Corday) niet meer dan een romantisch intermezzo en Dr. Deemer(Leo G. Carroll) de mad scientist. Maar dat alles mag de pret niet drukken, door de in ruime mate aanwezige griezel, actie en spanning. Ondanks dat de film als enigszins voorspelbaar kan worden afgedaan is het ook een zeer fijne reusachtige-insectengriezelfilm uit de jaren 50.

Eindelijk amai, heeft je familie je zo lang van de films kunnen afhouden. Ha, ik hou van die film net als die andere reuzespin film Earth vs the Spider. Vooral Miszmi gaat die filmkeuze geweldig vinden

Wel leuk dat ik nu net een van jouw 'aanbevelingen' heb gekeken althans ik denk toch dat het van jou komt?

#84. The Tooth Fairy (2006)

89 minuten - FTV - <250

turkey

USA

Algemeen: 89 + 10 + 5 = 104 (Totaal: 7905 punten)

Periode: 1 (Totaal: 48 punten)

Rariteiten: 1 (Totaal: 74 punten)

Landen: 1 (Totaal: 95 punten)

http://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2016/05/tooth_fairy2.jpg

Horrorfilms waarbij de rol van een kind centraal staat blijken zelden populair bij het grote publiek. Toch vind ik niet dat deze film zich inhoudt op het vlak van geweld en gore. Nu heb ik niet meteen ander bronmateriaal gezien over de tandenfee dus vergelijkingen kan ik niet maken. Ik vond het een leuk concept, acteerwerk van een aantal was niet al te best zoals die twee garagegasten maar heb mij hier niet aan gestoord. Ik vind B-films wel vaker een stuk vermakelijker dan de A-films en dit is er zo eentje.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Hahahaha alexspyforever, ik sla alle films met spinnen over, mits ik het van te voren weet. She's the Man heeft ook een scene met een spin, doodeng. Kijk de gehele scene de andere kant op . Verder ken ik gelukkig geen angsten en mijn angst voor spinnen is een fobie en in zoverre dus meer dan een angst te noemen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Miszmi schreef:

Hahahaha alexspyforever, ik sla alle films met spinnen over, mits ik het van te voren weet. She's the Man heeft ook een scene met een spin, doodeng. Kijk de gehele scene de andere kant op . Verder ken ik gelukkig geen angsten en mijn angst voor spinnen is een fobie en in zoverre dus meer dan een angst te noemen.

Haha maar dat is een geweldige scène uit She's the Man.

Scare it away. You have to do so you are the guy, I mean the bigger guy!
Mijn schoonbroer zou volgens mij ook net zo reageren als hun 2 daar.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

alexspyforever schreef:

Eindelijk amai, heeft je familie je zo lang van de films kunnen afhouden. Ha, ik hou van die film net als die andere reuzespin film Earth vs the Spider. Vooral Miszmi gaat die filmkeuze geweldig vinden

Wel leuk dat ik nu net een van jouw 'aanbevelingen' heb gekeken althans ik denk toch dat het van jou komt?

Het was ook een samenloop van omstandigheden. De laptop waar mijn films op staan mocht niet mee en mijn hoop op goede WiFi was ook een illusie. Die was namelijk ongelooflijk slecht dus zat het er deze keer ook niet in om via tablet te kijken. Verplicht 2 weken afkicken. Echter waardeer je dan de luxe van het film kijken wel weer meer!

Tooth Fairy heb ik niet gezien maar die film ziet er goed uit en gaat dus op de watchlist

Ik heb ook zo'n dame die wegkijk bij de meest kleine spinnentjes, des grappiger wordt het als ze het niet verwacht. Zoals een tijdje terug bij Harry Potter

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

#51 Majster Kat (1966) (Master Executioner)
Tsjechoslowakije
106 minuten
FTV
< 250 stemmen (1)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/69000/69157.300.jpg?cb=1441187816

Een van de weinige films van het Slowaakse filminstituut in mijn kast die ik nog niet had bekeken. Ik had wat moeite om in de film te komen, maar deze bleek uiteindelijk toch nog op vele vlakken interessant te wezen. Sowieso een van de weinige films waarin te zien is dat de Turken ooit zelfs Slowakije en delen van Polen bezet hielden en hun relatie met de plaatselijke bevolking. Bielik (of de communistische censor) kan ook niet nalaten de draak te steken met zowel het Christelijke geloof als met de Islam.

Het karakter van beul Emil vertoont veel overeenkomsten met dat van Lucien Lacombe in Lacombe Lucien: hij is in wezen goed van inborst, wil erg graag aardig gevonden worden, maar wordt toch uitgekotst door de mensen om hem heen. Het gaat dan ook gauw van kwaad tot erger met zijn daden.

Grappig is dat er ook parallellen te trekken zijn tussen beul Emil en regisseur Palo Bielik. Hij was vooral bekend als regisseur van pathetisch historische epossen en hij wilde graag eens een film maken die wat meer bij het grote publiek in de smaak zou vallen (een communistische blockbuster dus). Het publiek omarmde de film wel redelijk, maar de critici sabelden de film helemaal neer als 'oppervlakkig' en 'pathetisch'.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

Miszmi schreef:

Misschien is The Return of The King ook wat voor je

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#53: Metropolis (1927)

https://www.pooky.com/static/uploads/2016/02/metropolis-architecture-2.jpg

Speelduur: 145 min.

Land van herkomst: Duitsland

Beoordeling: 4.5*

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey): zwart-witfilm, silent

Aantal punten alg. kl: 145+10=155

Aantal punten alg. kl totaal: 6227+155=6382

Terecht erkend als meesterwerk. Ik zag de restauratie van 145 min. - je ziet door de uiteenlopende beeldformaten en zwarte marges welke sequenties zijn toegevoegd na de bijzondere vondst van een zeldzame kopie in Buenos Aires, Argentinië (2008).

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#54: Body Double (1984)

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/ub/m8/qh/ng/body-double-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=4c4e60de54

Speelduur: 114 min.

Land van herkomst: VS

Beoordeling: 3.5*

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey): -

Aantal punten alg. kl: 114+10=124

Aantal punten alg. kl totaal: 6382+124=6506

Filmanalysevoer.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#55: The Village (2004)

https://media.pathe.nl/nocropthumb/1600x900/gfx_content/2%20grote%20still/thevillagebigstill.jpg

Speelduur: 108 min.

Beoordeling: 3.5*

Aantal punten alg. kl: 108+10=118

Aantal punten alg. kl totaal: 6506+118=6624

Eigenzinnig en origineel, zo zie ik ze graag. Gekke Indiër blijft het wel, maar 2.83 gemiddeld is echt onzin. Narratief concept is sterk, goed acteerwerk; dat de film er bij vlagen uitziet als een meer kleurrijke beeldvariatie op The Blair Witch Project vergeef ik de beste man dan graag.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#56: Moonrise Kingdom (2012)

http://focusmicrosites.s3.amazonaws.com/assets/uploads/_tmp/1490676038_focusfeatures_moonrisekingdom_wesanderson_jaredgilman_karahayward_brucewillis_francesmcdormand_edwardnorton_jasonschwarztman_billmurray_tildaswinton_bobbalaban_trailer-796x448.jpg

Speelduur: 94 min.

Beoordeling: 4*

Aantal punten alg. kl: 94+10=104

Aantal punten alg. kl totaal: 6624+104=6728

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.