• 10.973 nieuwsartikelen

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Tron: Legacy

"The game has changed."

Wanneer Sam Flynn (Garrett Hedlund) nog jong is, verdwijnt zijn vader Kevin (Jeff Bridges), een computerprogrammeur. Zo'n 20 jaar later krijgt Sam bezoek van Alan Bradley, een oud-collega van zijn vader. Alan beweert dat de vader van Sam nog leeft en vermoedt dat hij terug te vinden is in diens vroegere arcadehal. Sam hecht niet veel geloof aan dat gegeven, maar gaat toch op onderzoek uit. Wanneer hij een verborgen kamer vindt, wordt hij opgezogen in een virtual realitywereld. Samen met Kevins vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een gevecht terecht van leven en dood. Ze moeten zien te ontsnappen uit een cyberwereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.

Social Media

hallo allemaal

Ik blijf dit een supervette productie vinden. Beelden en soundtrack zijn fantastisch. Gisteravond was ie weer op tv. Ik zou deze film weer wel eens in een echte bioscoop met een groot geluidssysteem willen zien!

Misschien kunnen jullie me helpen?

Hoe kom ik erachter waar tron legacy vertoond wordt?

Zijn er bisocopen waar je zelf verzoeken in kunt dienen voor een bepaalde film?

Is er een fanclub in nederland?

roland

avatar van Antinous

Antinous

Vond deze film over het algemeen niet zo boeiend al zaten er wel leuke actie scenes in.

avatar van IH88

IH88

“Life has a way of moving you past wants and hopes.”

Aardige sci-fi film, die er op de eerste plaats echt schitterend uitziet. Het is alleen jammer dat het verhaal van TRON: Legacy matig is, en de personages blijven ook wat vlak en missen persoonlijkheid. Hedlund, Wilde en Bridges doen het niet slecht, maar kunnen ook weinig uithalen met dit materiaal. Wat overblijft zijn de gave actiescènes en de mooie beelden, en hier overtuigd TRON: Legacy zeker.

avatar van FilmFan897

FilmFan897

Misschien wel naar mijn mening de beste Disney film ooit.

De kleurrijke wereld verbaasd me, hoe kan zoiets moois niet meer aandacht krijgen.

Deze film heeft een vleugje magie alsook een vleugje sci-fi, twee dingen die ook heel goed bij elkaar passen.

Het is een goede opvolger, een goed verhaal (wat heel belangrijk is), goede acteurs en prachtige actie scènes.

Wat wil je nog meer van een Disney film?!

avatar van Woland

Woland

Verschrikkelijke film. De film drijft op fraaie special effects, en het lijkt erop dat de makers toen maar besloten hadden dat dat wel voldoende was. Nu was de eerste Tron nou ook niet bepaald een hoogvlieger op het niveau van plot of interessante karakters, maar vergeleken met Tron: Legacy was dat bijna Shakespeariaans. Zelfs acteurs als Jeff Bridges weten geen sjeu te geven aan deze met technobabble doorspekte ellende.

avatar van mrklm

mrklm

Sinds de dood van zijn vrouw heeft software-designer Kevin Flynn [Jeff Bridges] zich steeds meer in zijn eigen wereld teruggetrokken en is de relatie met zijn zoon Sam [Garrett Hedlund] verslechterd. Maar wanneer Kevin spoorloos verdwijnt is Sam degene die ontdekt dat zijn vader volledig is opgegaan in de virtuele wereld van TRON. In de hoop dat hij zijn vader terug kan vinden (en een nieuwe vader/zoon-relatie kan starten) besluit Sam zichzelf onder te dompelen in deze wereld. Daar blijkt Kevin een gevangene te zijn van de CLU die hij zelf heeft ontworpen. Samen met Quorra [Olivia Wilde] slaan vader en zoon de handen ineen in een strijd tegen het systeem waardoor ze de virutele wereld weer kunnen verruilen voor de ‘echte’ wereld. Visueel overdonderend (vooral in 3D) en voorzien van een fantastische, stampende soundtrack door de heren van Daft Punk – die een cameo hebben als DJs – en een aangenaam campy rol van Michael Sheen is dit genieten tijdens actiescènes, al zijn de dialogen niet om over naar huis te schrijven en is Hedlund kleurloos in de hoofdrol.

avatar van Shadowed

Shadowed

Toffe herziening.

Een aantal jaar geleden ook al gezien en beoordeeld, maar na het zien van de originele TRON besloot ik toch maar om deze film ook nog een kans te geven. Het viel zeker niet tegen. Sterker nog, ik denk dat ik deze film zelfs wel wat meer kan waarderen dan het eerste deel, al kan dat de visuele verwennerij zijn geweest die aan het woord blijft.

Het origineel was vooral innovatief, en dat is tegenwoordig moeilijk om te bereiken op het visuele vlak. Kosinski lijkt dit als geen ander te weten en besluit daarom vooral in te zetten op de vormgeving. De digitale wereld wordt in een nieuw jasje gehesen en tot op het bot versiert. Erg mooie detaillering, magistrale kleuren en de reflecties van de bijna volledig glazen wereld weet een mooi extraatje op te leveren.

Acteerwerk is dan weer niet zo heel sterk en CGI-Bridges valt wat tegen (alhoewel, we zitten in een game dus logisch is het wel), maar verder had ik niets te klagen. Voor Kosinski zijn doen lijkt dit tot nu toe de meest spectaculaire film te zijn. Hierna leek hij meer richting diepgangsverhalen te trekken, maar deze film blijft spectaculair van begin tot eind en is daarnaast niet bang om over de top te treden.

Knappe muziek, mooie vormgeving en een lekker tempo. Meer hoef ik eigenlijk niet om te vragen als ik naar een Hollywoodfilm kijk. Waarom deze dan nog wat beter voor me weet te werken is dat ik dit soort omgevingen erg graag zie. Aandacht naar kleuren en invulling. Dat zie ik graag terug in films en wat mij betreft is een ondermaats verhaaltje dan makkelijk vergeven. Daarnaast blijven dergelijke scenes als dat motorspel altijd de moeite waard. Wellicht niet zo innovatief als de eerste film qua effecten, maar de moderne technieken maken het een stuk gladder en vlotter. Ik zie het graag.

avatar van Richardus

Richardus

19 februari met de eerste Tron in Forum Groningen

Tron: Legacy - forum.nl

avatar van Richardus

Richardus

Gezien na het origineel; visieloos, inspiratieloos, clichématig en volkomen inwisselbare Hollywood actiemeuk en een belediging naar de klassieker waar het een onnodig, zinloos vervolg op is. Generieke troep uit een repetitieve lopende-band-industrie. Zonde van de miljoenen die er ongetwijfeld ingestoken zijn. Een melkkoetje voor een oppervlakkige consumptiemaatschappij.

1.5* voor prima production design (al dan ook inwisselbaar), Jeff Bridges en Olivia Wilde.

avatar van teigertje

teigertje

• 1988 berichten

Een knap in elkaar gezet vervolg maar, niet zo goed als de eerste Tron.

Maar deze is ook fantastisch.

En de muziek van Daft punk is ook zeer goed gekozen voor deze film.

avatar van FlorisV

FlorisV

Waardig vervolg op de innovatieve Disney klassieker. Wederom een visueel strakke high concept film, waarin de details van het verhaal wat plotgaten bevatten. De functie van de disc is het opslaan van identiteit, toch kan Quorra op het einde met de disc van Flynn ontsnappen in plaats van haar eigen disc.

De rechterhand van Clu, Rinzler, blijft ook net teveel onbenut in het verhaal. Nog ondankbaarder is de rol van James Frain, als laffe diender Jarvis. Let op hoe hij geilt op die blondine die meteen met de ogen rolt.

De cgi-Jeff Bridges, Clu, is uit de uncanny valley, die ogen zien er te nep uit. Neemt niet weg dat er verder visueel natuurlijk behoorlijk wat sprongen zijn gemaakt in 30 jaar tijd. Het ziet er verder allemaal goed uit.

Degelijke, zwaar bebaste synth soundtrack van Daft Punk (even te zien als DJ's in de nachtclub van Castor). Vooral Son of Flynn is een lekker deuntje. Michael Sheen mag heerlijk schmieren als Castor. Met een leuk knipoogje naar Charlie Chaplin nog.

De acteurs zijn sowieso prima maar ondergeschikt aan het hele futuristische concept, heel veel emotie is er niet. Een verschil met de oude Tron is de toon, die van de oude was die van een klassiek avontuur met een ouderwetse soundtrack en wat meer aandoenlijke personages, deze sequel is iets kouder maar ook vlotter en spectaculairder.

TRON: Legacy R3CONF1GUR3D is overigens een aan te bevelen remix album van de Daft Punk deuntjes in deze film, met een even overgeproduceerde als moddervette sound.

avatar van eka81

eka81

In mijn eigen bioscoop deze film vandaag op blu ray ervaren. Wat een verschil met toen ik hen eerste keer zag op tv op een dvd. Zeer mooie beelden en een super tof soundtrack van Daft Punk. 8/10. Waarom geen 10/10? , verhaal kraakt ietjes halverwege de film.