Tron: Legacy (2010)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Joseph Kosinski
met Jeff Bridges, Garrett Hedlund en Olivia Wilde

Wanneer Sam Flynn (Garrett Hedlund) nog jong is, verdwijnt zijn vader Kevin (Jeff Bridges), een computerprogrammeur. Zo'n 20 jaar later krijgt Sam bezoek van Alan Bradley, een oud-collega van zijn vader. Alan beweert dat de vader van Sam nog leeft en vermoedt dat hij terug te vinden is in diens vroegere arcadehal. Sam hecht niet veel geloof aan dat gegeven, maar gaat toch op onderzoek uit. Wanneer hij een verborgen kamer vindt, wordt hij opgezogen in een virtual realitywereld. Samen met Kevins vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een gevecht terecht van leven en dood. Ze moeten zien te ontsnappen uit een cyberwereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.

hallo allemaal

Ik blijf dit een supervette productie vinden. Beelden en soundtrack zijn fantastisch. Gisteravond was ie weer op tv. Ik zou deze film weer wel eens in een echte bioscoop met een groot geluidssysteem willen zien!

Misschien kunnen jullie me helpen?

Hoe kom ik erachter waar tron legacy vertoond wordt?
Zijn er bisocopen waar je zelf verzoeken in kunt dienen voor een bepaalde film?
Is er een fanclub in nederland?

roland

Vond deze film over het algemeen niet zo boeiend al zaten er wel leuke actie scenes in.

avatar van IH88
“Life has a way of moving you past wants and hopes.”

Aardige sci-fi film, die er op de eerste plaats echt schitterend uitziet. Het is alleen jammer dat het verhaal van TRON: Legacy matig is, en de personages blijven ook wat vlak en missen persoonlijkheid. Hedlund, Wilde en Bridges doen het niet slecht, maar kunnen ook weinig uithalen met dit materiaal. Wat overblijft zijn de gave actiescènes en de mooie beelden, en hier overtuigd TRON: Legacy zeker.

FilmFan897
Misschien wel naar mijn mening de beste Disney film ooit.
De kleurrijke wereld verbaasd me, hoe kan zoiets moois niet meer aandacht krijgen.
Deze film heeft een vleugje magie alsook een vleugje sci-fi, twee dingen die ook heel goed bij elkaar passen.
Het is een goede opvolger, een goed verhaal (wat heel belangrijk is), goede acteurs en prachtige actie scènes.
Wat wil je nog meer van een Disney film?!