Tron: Legacy (2010)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Joseph Kosinski
met Jeff Bridges, Garrett Hedlund en Olivia Wilde

Wanneer Sam Flynn (Garrett Hedlund) nog jong is, verdwijnt zijn vader Kevin (Jeff Bridges), een computerprogrammeur. Zo'n 20 jaar later krijgt Sam bezoek van Alan Bradley, een oud-collega van zijn vader. Alan beweert dat de vader van Sam nog leeft en vermoedt dat hij terug te vinden is in diens vroegere arcadehal. Sam hecht niet veel geloof aan dat gegeven, maar gaat toch op onderzoek uit. Wanneer hij een verborgen kamer vindt, wordt hij opgezogen in een virtual realitywereld. Samen met Kevins vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een gevecht terecht van leven en dood. Ze moeten zien te ontsnappen uit een cyberwereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.

avatar van AC1
AC1
Het meest typische en originele van de eerste film hebben ze er precies uitgehaald, namelijk, het bekende 'Tron Grid' (voertuigen moeten een raster van lijnen volgen). Nu bewegen de karakters zich even vrij rond als in de echte wereld. What's the point?

avatar van davidov
kinjutsu schreef:

Ze doen niet alleen de soundtrack, ze spelen ook in de film. Top.

Inmiddels heb ik eindelijk 100% zeker en vrij vast bewijs gezien....

Gewoon in de nieuwe trailer aan het einde....official score by Daft Punk.

Gheh tof, twijfelde toch echt inmiddels over de geruchten.... ben erg benieuwd.

avatar van deLeeuw
AC1 schreef:

Het zal er in ieder geval wat minder stroef uit zien.

avatar van mnrk
In de bioscoop de trailer van deze film gezien....

Hier ben ik wel benieuwd naar, het zag er goed/mooi uit.

En dan de sound die ze gebruikte tijdens de trailer.... ....die was erg hard en super.

Exturminator2
IcU schreef:
Is hier geen tekenfilm van? Het komt mij wel bekend voor. Heb de film nooit gezien.

ik denk dat jij een keer n aflevering van jonny quest gezien heb daar hebben ze ook eens met zulke voertuigen gereden

avatar van goongumpa
Het origineel uit de jaren tachtig vond ik leuk als curiositeit, door de volstrekt unieke visuele stijl. Maar na een half uurtje begon het mij toch te vervelen.
Daft Punk heb ik ooit live gezien. De muziek was niet mijn smaak, maar de lichtshow was wel spectaculair. Denk dat de muziek het wel goed zou doen bij de visuele stijl van Tron.

ik zit hier wel op te wachten,hoor.
de eerste film vond ik al goed.
ik had de vhs er al van .
en de dvd heb ik van usenet.
en al een keer of 3 teruggezet op het net ,zodat hij maar niet vergeten wordt.

ik ben geen bioscoopganger,maar voor deze wil ik straks wel een uitzondering maken.
zeker als ik hem in 3D kan zien.

btw,

AC1 schreef:

vroeger moest je spelletjes spelen op een 'grid'.
tegenwoordig zijn veel games 'free roaming'.
je kan dus zelf bepalen wanneer je waar naartoe gaat.
dan is het toch alleen maar mooi dat ze dat in deze film hebben verwerkt?
of wou je in een hypermoderne film naar aktie kijken die 20 jaar ouder lijkt dan vandaag de dag?
dat is net alsof je pong gaat zitten spelen op een hexacore i7 pc.

avatar van Kevin.v
Dit is geen Remake van Tron (1982) maar een vervolg op die film. Vandaar ook 'Legacy'

avatar van MGoody
Erg benieuwd. Trailer zag er echt goed uit.

avatar van Q Jones
Ja maar toch betwijfel ik of het wat wordt, kijk met disney achter het roer zal er niet echt iets gewaagds worden gedaan en dat lijkt me ontzettend jammer

avatar van goongumpa
Eerste Tron was ook een Disney-productie, en zeker wel wat gewaagds.

avatar van Metalfist
Ben hier wel benieuwd naar, vooral omdat ze Bridges terug hebben gecast

88Fabian
Na het zien van de trailer ben ik niet overtuigd,ik vind het er nogal lelijk uitzien.vooral bloedsaai.

avatar van Naomi Watts
Tron maar eens gaan zien dan. Olivia Wilde is in ieder geval al genoeg reden om dit te noteren in mijn lijst van films die ik in de bios wil zien.

avatar van rep_robert
Keertje wat anders, ben benieuwd. Het kleurgebruik ziet er fantastisch in de trailer uit. Alleen zal wel een standaard verhaaltje zijn, vooral omdat de trailer ook al het een en ander verklapt t.o.v. de vader.

avatar van Naomi Watts
Vorm is in dit soort filmpjes toch veel belangrijker dan inhoud.

avatar van rep_robert
Klopt, vooral omdat het ook een Disney productie is. Ik weet wel wat ik kan verwachten eigenlijk. Ben overigens altijd wel in de mood voor ruimte avonturen.

Naomi Watts schreef:

Jij, als Chuck fan, die nog nooit Tron heeft gezien?!
Ik ben de film speciaal gaan zien omdat er een poster van in Chuck hing.

avatar van Naomi Watts
Ik ben Sarah fan, die heeft ook Tron niet gezien .

Maar heb hem inderdaad op mijn to see lijst gezet door Chuck, alleen nog niet aan toe gekomen .

avatar van Metalfist
Mmmh, point taken. Snel maar achtergaan, het eerste deel is wel een aanrader.

avatar van Qwertary
Ik heb deel een onlangs gekocht, nog niet kunnen zien, kijk erg uit naar deze film, vooral omdat Daft Punk de soundtrack doet. De nieuwe trailer is trouwens veelbelovend!

YouTube - Tron - L'Héritage : Teaser musical "Derezzed"

avatar van fooraap
Morgen naar de Tron Night in Kinepolis, ik ben benieuwd naar de preview!

avatar van Prudh
Was bij de TRON night in Rotterdam, jammer genoeg wat kort en wat dat betreft meer teaser dan preview. Zag er allemaal wel strak uit. Vooral de cgi is erg gelikt! Alleen hopen dat het (disney)verhaal geen roet in het eten gooit, dan kan dit wel eens een goede blockbuster worden.

avatar van fooraap
De live action levert povere 3D-effecten. De scenes in "the grid" zijn daarentegen verbluffend in 3D. Helaas lijkt het me een zwak verhaal, ik denk niet dat ik de film uiteindelijk zal gaan bekijken...

avatar van doodah
Ik weet niet goed wat ik hier van moet/kan verwachten. Visueel ziet het er best wel speciaal en eigen uit, maar ook wel vermoeiend. Al die lichtstrepen overal. Verder lijkt de film me qua verhaal nogal leeg..

avatar van SnakeDoc
Qwertary schreef:

YouTube - Tron - L'Héritage : Teaser musical "Derezzed"

Ik wou net zeggen dat je dan eigenlijk Interstella ff moet gaan bekijken, maar zie dat je die al hebt gezien

Lijkt me trouwens onwijs vette film dit. Gisteren trailer in bios gezien voor Jackass 3-D. Belooft veel moois!