The Tooth Fairy (2006)

Horror

geregisseerd door Chuck Bowman
met Carrie Fleming, Nicole Muñoz en Jianna Ballard

Wanneer de 12-jaar oude Pamela met haar moeder op bezoek gaat bij haar vader die een Bed & Breakfast aan het opknappen is, vertelt het buurmeisje haar het waargebeurde verhaal van de "Tooth Fairy". Lang geleden slachtte de Tooth Fairy een hoop kinderen voor hun tanden. Nu is ze teruggekeerd om Pamela en iedereen die haar voor de voeten loopt te vermoorden.

Klinkt als the darkness falls.

avatar van FillumGek
En die vond ik ook al slecht.

BlueSword
klinkt inderdaad als darkness falls, die ik btw nog niet gezien, zou ik wel willen.
eerder omdat emma erin speelt van buffy.
deze poster is alleen lelijk....

avatar van IcU
IcU
BlueSword schreef:

deze poster is alleen lelijk....

Ik vind het wel wat hebben.

avatar van fritsy
Ik vind deze film wel iets meer B film achtig dan darkness falls.

avatar van ToNe
"Whats your dick doing over there, Chuck?"

Tooth Fairy's grootste probleem is dat het bronmateriaal, de tandenfee, niet zonder de inbreng van kinderlijke onschuld kan. Dus lijken de hardcore gore en seksueel getinte segmenten ("With all this freaky shit, I couldn't get it up") vreemde uitspattingen in een verhaal, dat voornamelijk een kind volgt in haar avontuur tegen de scepsis van volwassenen.

Over kinderfilms gesproken: de heks/ stiefmoeder uit Disney's Sneeuwwitje vond ik als kind al eng. Deze heks heeft daar kennelijk, met haar zwarte gewaad, lang grijs haar en verrotte kop inspiratie uit geput. Maar is eigenlijk nergens eng.
Misschien voor kinderen.

G to the J
Wahahahaha:p
NIET ENG! whahaha;p
lachertje dit

avatar van Leviwosc
Een stuk van deze film gezien op Sci-Fi, wat ik heb gezien viel mij nogal tegen. Maar omdat ik niet de hele film heb gezien, onthoud ik mij nu van het uitbrengen van een stem.

NightSpirit
Origineel verhaal, met hier en daar zijn inzakkers. Als je het matige acteerwerk en de overdreven personages achterwege houd, krijg je toch een goeie horrorfilm hoor! Ze hadden in ieder geval dat monster wat vaker in beeld mogen laten komen. Daar hoefde ze zich niet voor te schamen, was zeker netjes en eng gedaan! 3*

Slappe horrorfilm zonder spanning en een uitgekauwd verhaal dat totaal niet weet te boeien. Sowieso is het verhaal gejat van een andere film (kom er nu even niet op) maar weet daarnaast met geen enkele verrassende scene te komen.

avatar van alexspyforever
Horrorfilms waarbij de rol van een kind centraal staat blijken zelden populair bij het grote publiek. Toch vind ik niet dat deze film zich inhoudt op het vlak van geweld en gore. Nu heb ik niet meteen ander bronmateriaal gezien over de tandenfee dus vergelijkingen kan ik niet maken. Ik vond het een leuk concept, acteerwerk van een aantal was niet al te best zoals die twee garagegasten maar heb mij hier niet aan gestoord. Ik vind B-films wel vaker een stuk vermakelijker dan de A-films en dit is er zo eentje.