• 10.590 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Conor McPherson

Met onder meer: Aidan Quinn, Ciarán Hinds en Iben Hjejle

Gesproken taal: Engels

Plot The Eclipse

"If there is life after death - love lives on"

Een weduwnaar die vreemde dingen hoort en ziet in zijn huis, bezoekt een internationaal literair festival. Daar ontmoet hij een mooie schrijfster van sciencefiction boeken en een arrogante, populaire schrijver. Het samenkomen van hun levens zal hen voorgoed veranderen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van ozar

ozar

Erg boeiende film. Naast drama en romantiek zaten er zeer sterke schrik momenten. Schrok me paar keer kapot, want je verwacht het juist niet bij zo een film.

avatar van martien76

martien76

ozar schreef:

Heb niks verder te melden,

net als jouw comment ben ik het dus helemaal mee eens

Zeker een toppertje

avatar van chantal29

chantal29

ik sluit me bij ozar en martien aan echt een goede film de moeite waard

avatar van Ronnie-bandit

Ronnie-bandit

ozar schreef:

Geweldige mooie film! : beklemmend, grappig, lief, eng...

Voor mij zeker een 4

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vind dat Ciarán Hinds best wel veel op Alan Rickman

lijkt, die acteur die ook voor prof. Sneep speeld in de Harry Potter serie. Ik haal die 2 altijd door elkaar.

avatar van click

click

Trage opbouw van het verhaal met een teleurstellend einde.

2.5 ster van mij.

avatar van james_cameron

james_cameron

Fijn, sfeervol filmpje, klein opgezet en karig qua plot, maar flink geholpen door de drie hoofdrolspelers. De altijd betrouwbare Hinds is sympathiek in de hoofdrol. Het bovennatuurlijke aspect van de film wordt er een beetje met de haren bijgesleept, maar gezegd moet worden dat de schrikeffecten bijzonder, tja, effectief zijn. Uitleg ontbreekt en uiteindelijk stelt het allemaal niet bijster veel voor, maar het geheel is net onderhoudend genoeg.

avatar van nush

nush

Mooie film. Iets heel anders als dat je verwacht. Ben me me een paar flink rot geschrokken maar heb ook een paar keer zitten janken want ontroerend is die ook. Een combi die je zelden ziet.

avatar van sander.h

sander.h

Inderdaad een positieve verrassing, dit. De film gaat voornamelijk over het verwerken van het verdriet om een overledene, waarbij de rol van de weduwnaar prima wordt neergezet door Ciaran Hinds. Die man kan zo verdrietig kijken dat je wel medelijden met hem moet krijgen.

Zijn bovennatuurlijke ervaringen zijn hetgeen hem met de schrijfster verbindt, dus ik vind het niet zo gezocht. De schrikeffecten zijn wel bijzonder (misschien zelfs onevenredig) heftig, ik schrok me bijvoorbeeld kapot van dat figuur in de klerenkast.

Conclusie, mooie rustige verhalende film met prima acteerprestaties, mooie bijpassende muziek, prachtige beelden van rustieke Ierse dorpjes en enkele flinke schrikeffecten. 4*

avatar van Moemsie

Moemsie

Boeiend drama...'tis dat ik hier al gelezen had dat er schrikeffecten in zaten, maar kwamen toch nog vrij onverwacht! Mooi, klein gespeeld, intens, sympathieke hoofdrolspeler die je gewoon het beste gunt...

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Heerlijk warmbloedig soort van romantisch drama.

Prachtige rol van Carian Hinds al weduwnaar en manusje-van-alles die langzaam steeds meer toetrekt naar schrijfster Quinn.

Op zich een heel simpel verhaal en zonder allerlei poespas.

Schitterende beelden van Ierland, mooie soundtrack en trapt nergens in de valkuil die de meeste romantische drama's zo onverteerbaar maakt.

kappeuter (crew films)

In Nederland op dvd verschenen?

avatar van sassette

sassette

[quote]mcdaktari schreef:

Ik vind dat Ciarán Hinds best wel veel op Alan Rickman

Yep ik ook

avatar van Bert2712

Bert2712

Goede film. Erg goed acteerwerk.

Speelt in Cobh Ierland, nabij Corck.

Toevallig zijn wij dit jaar in Ierland op vakantie geweest en ook in dit stadje geweest.

Cobh is de laatste aanmeerplaats geweest van de Titanic.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Voelt niet echt af aan, maar is t misschien wel eigenlijk. Hele mooie camera beelden en sfeer plaatjes. Mooie rustige film die af en toe onverwachts doorslaat naar een ghost story.

avatar van Movsin

Movsin

Op zich stelt het verhaaltje infeite niet zo veel voor en toch boeit hij van begin tot einde. De wisselwerking tussen romantiek en het mysterieuze van wat zich in het duisterend brein van het hoofdpersonage afspeelt wellicht, maar de verdienste van een overtuigend acterende Ciarán Hinds die werkelijk aan zijn personage van goedschikse maar weifelende weduwnaar, een sterk cachet meegeeft, dient niet onderschat.

Erg passend pianogetokkel als begeleidende muziek.