- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
arno74, ik heb alvast enkele van je aanraders aan m'n dvd-wantlist toegevoegd, maar je belangrijkste tip op dit moment is P'tit Quinquin: heb ik in huis, maar helemaal niet gedacht dat dat een film was, ik dacht - aan de doos te zien - dat het een seizoen-serie was... 
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Excision - 81 min - ftv - 2 punten.
Aardige film over een anti-sociaal tienermeisje die graag chirurg wil worden. Een lekker luguber, gestoord en bizar hoofdpersonage, dat hier ook prima wordt neergezet door AnnaLynne McCord. Ondanks de korte speelduur valt het wel wat in herhaling. Een flink portie zwarte humor en visueel ook niet onaardig met ook aardig wat liters bloed.
Totaal: 10 punten.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#08. Kamisama no Iu Tôri (2014) - Horror / Thriller- 117 minuten - FTV- 14-12-16
22+3= 25 punten
45 tot 119 minuten: 1 punt
FTV- 1 punt
50 stemmen: 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102348.300.jpg
Extreem buitenissig, wrede maar schattig vormgegeven film van Takashi Miike. Aan het begin horen we Shun Takahata zeggen ik ben verveeld, mijn leven is saai. Hierna zien we een klaslokaal met bloedspetters op de muur veroorzaakt doordat een Daruma pop/hoofd 'Annemaria Koekoek' met ze speelt met als gevolg dat de hoofden van de leerlingen exploderen in rode knikkers. En dat zijn alleen maar de eerste vijf minuten. Waar ben je in terecht gekomen vraag je je eigen af? En langzaam wordt het je duidelijk dat het een soort real-lifegame van een stel buitenissige goden of Aliens moet zijn. De regels zijn onbekend, de reden is onbekend, de uitkomst telkens hetzelfde: iedereen sterft op gruwelijke wijze behalve de winnaars. Volgens een tien-kleine-negertjes-scenario dat doet denken aan The Hunger Games en Battle Royale wordt het groepje overlevenden steeds verder uitgedund. Bizarre en super vreemde film waarbij je niet veel moet afvragen waarom het zo is maar het gewoon moet ondergaan. Of zoals de regisseur het zelf in interviews omschreef: Having Good Fun
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#09. The House on Pine Street (2015) - Drama / Horror- 111 minuten - FTV- 15-12-16
25+2= 27 punten
FTV- 1 punt
7 stemmen: Te jong voor punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/122000/122092.300.jpg
Een klassiek spookhuis-film. Waar veel moderne films het vaak proberen met jump-scares, blijft deze film er ver van vandaan. En daardoor overtuigd waarschijnlijk deze film. Hij is verre van perfect, sommige scenes lopen zo verschrikkelijk slecht in elkaar over, abrupte eindes waardoor je niet meer weet waar de hoofdrolspelers is, dit alles is vrij slordig. Toch zijn er paar aspecten waardoor deze film best spannend is. Vooral het zeer goede acteerwerk van Emily Goss is een fantastische bijdrage aan die atmosferische verontrustende spanning. Is het huis nu echt bezeten of is het inderdaad de zwangerschap? Door de bij vlagen goede visuele kwaliteiten van de Keeling broers verdienen zij het om ons meer te laten zien. Een goede film in het haunted house genre.
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Tienermeisje wil chirurg worden... scorsese, ik dacht je naar een familiefilm had gekeken, tot die laatste twee woorden van je commentaar...
De poster zegt ook al genoeg.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#10. Ladda Land (2011) - Horror- 113 minuten - FTV- 15-12-16
27+2= 30 punten
FTV- 1 punt
2 stemmen: 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/81000/81018.300.jpg
Bij deze Thaise film is nogal moeilijk om een review te schrijven. Omdat ik aan de ene kant best wel positief wil zijn. Het zag er werkelijk waar zeer mooi uit. Acteerwerk was keurig en het verhaal had genoeg in zich om best spannend te zijn. Helaas is de film aan de andere kant te lang waardoor er te veel informatie in gestopt wordt die er niet toedient. Hierdoor verschuiven de horrorelementen naar de achtergrond en zie je te veel een niet interessant drama rond een gezin. Het dienstmeisje dat in het plot wordt aangehaald komt in een later stadium gewoonweg opeens niet meer voor. En dan waren er nog de plotseling opduikende beelden zoals in Hardcore Hendry. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat de regisseur niet wist wat hij precies wilde. Jammer want ik gun zo'n prachtig gefilmde Thaise film toch alle goeds maar helaas het zit er niet in.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#11. It's Alive III: Island of the Alive (1987) - Horror- 95 minuten - FTV- 15-12-16
30+3= 33 punten
FTV- 1 punt
31 stemmen: 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10880.300.jpg
En vandaag dan de It's Alive serie van Larry Cohen afgerond. Een hele goede serie was het niet. En stiekem vond ik de laatste dan ook nog de beste. Niet omdat die nu zo goed verhaal, mooi gefilmd of goede gore had. Nee, vooral omdat de film zich veel minder serieus voor doet. Het is die campy-achtige manier die foute maar ooh zo leuke nonsens. Verder zit Karen Black in de film, haar bijzondere aanwezigheid maak het ook minder zwaar. De baby's worden in dit derde deel op een onbewoond eiland gezet. En zoals in het tweede deel al werd aangehaald groeien ze veel sneller dan mensen en alhoewel amper vijf jaar oud zijn het al volwassen monsters. Was het eerste deel misschien op verhaal en filmtechnisch vlak de betere. Qua kijken denk ik dat dit een leukere film is. Vol Vlotte en kitscherige jaren '80 beelden.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Sorry voor het wachten heren (en dames), ik moest even mijn recensie van de nieuwe Star Wars film afmaken. Nu is het tijd voor mijn eerste controle rondje en met een beetje geluk kan ik vanmiddag ook even een Horror-film opzetten.
EDIT: Iedereen tot nu toe bijzonder netjes aan de puntentelling gehouden, ga zo door 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
5. Morgan (2016) - Horror (IMDb) - 92 m. (1p) - FTV (1p) - 68 st. (0p) - 14/12 - 2 punten (totaal: 11 punten)http://web4show.com/wp-content/uploads/1-13.jpgEen film over een laboratorium waar een genetisch gemanipuleerde levensvorm genaamd Morgan wordt gemaakt. De vergelijking met Ex Machina (2015) is bij deze film al heel vaak gemaakt. Grotendeels is dat terecht, want het eerste deel van de film doet wel heel veel aan Ex Machina denken. Zoveel dat je het gerust jatwerk mag noemen, de opening, de soundtrack, het begin van het verhaal, de locatie (binnen en buiten), de glazen wand, de bewakingscamera's, het electronisch slot, de visuele stijl en zelfs het camerawerk is afgekeken. De eerste helft van deze film lijkt wel een soort van goedkope remake voor de TV. Het tweede deel is een heel ander verhaal. In die tweede helft valt er niets meer af te kijken, het verhaal loopt anders, is in die zin origineel, de actie neemt toe en het laat zien dat dit, in tegenstelling tot Ex Machina, een scifihorror is, al is het einde wel een beetje flauw. In de eerste helft merk je, los van het iets andere verhaalverloop, wel dat de verschillen in de kwaliteit zitten. De dialogen zijn matig, vrij cliché en niet subtiel. Maar ondanks dat moet ik bekennen dat het best fijn wegkijkt en voor liefhebbers van een rustige scifihorror is het wel te genieten. Ik hou het op 3*.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
6. The Nutcracker in 3D (2009) - Familie - 110 m. (1p) - FTV (1p) - 34 st. (1p) - 14/12 - 3 punt (tot: 14 punten)http://www.sbs.com.au/movies/sites/sbs.com.au.film/files/styles/full/public/images/5/3/5363_the-nutcracker-in-3d-640.jpgJammer dat deze film ondanks het hoge budget en de cast niet helemaal geslaagd is. Op de eerste plaats is dit een echte kinderfilm en voor volwassenen niet echt aan te raden. Het gaat over een meisje (Elle Fanning, still) die met kerst een pop, een notenkraker, cadeau krijgt. Deze pop komt tot leven en neemt haar mee naar een alternatieve poppenwereld a la Alice in Wonderland, maar een stuk duisterder en waar muizen de baas zijn. De film is helaas onevenwichtig, de eerste helft vond ik maar moeizaam verlopen, dusdanig dat ik na 3 kwartier afhaakte, maar dat was vorig jaar. Ditmaal een nieuwe kans gegeven, wel doorgezet, en tot mijn verrassing bleek de tweede helft een stuk vlotter, dat zit vol met actie alsof het een andere film is geworden. Het verhaal is afkomstig uit een balletstuk dat op haar beurt gebaseerd is op een soort van sprookjesverhaal.
Het oorspronkelijke verhaal schijnt behoorlijk aangepast te zijn, maar niet echt in de goede zin. Dit is immers als kerstfilm bedoeld en dan verwacht je niet dat de muizen uit het ruim 100 jaar oude verhaal opeens in een kinderfilm uitzien als Nazi's uit de tweede wereldoorlog die bezig zijn met een heuse speelgoedholocaust. Al zullen kinderen vermoed ik niet direct het verband zien, maar zulke details, de nutteloze 3D-scenes en het onevenwichtige halen de film onderuit, ondanks het hoge budget, de goede cast en de over het algemeen mooie beelden. Kon (veel) beter. Ik hou het op een magere 2,5*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
7. Black Christmas (1974) - Horror - 98 m. (1p) - FTV (1p) - 242 st. (1p) - 14/12 - 3 punt (tot: 17 punten)http://crypticrock.com/wp-content/uploads/2014/12/black-christmas.jpg
Een film die bekend staat vanwege zijn imago als de eerste slasher. Het verhaal deed me meteen aan Scream denken, al wordt hier die subgenre gemengd met een traditionele (politie)thriller die behoorlijk overheerst. Hierdoor hinkt het verhaal op twee benen, enerzijds de slasherstijl en anderszijds het thrillerverhaal. En dat laatste is jammer, want als thriller vond ik het weinig interessant. De film moet het dus wat mij betreft meer hebben van de naam en faam dan van de filmische kwaliteit. Een magere 2,5*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#7. La Casa dell'Orco (1988) - FTV - 21 stemmen - 90 minuten - 3 punten (Totaal: 21 punten)
https://i.jeded.com/i/demons-3-the-ogre-la-casa-dellorco.12203.jpg
Aangezien ik geen andere films heb gezien met de titel "Demons" werd ik ook niet verkeerdelijk gelokt door deze film. Nu het is geen geweldige film, maar visueel vind ik het allemaal wel netjes (op de ogre na dan), met een knappe setting en wat fijne effecten. Vooral de momenten als de protagoniste als klein meisje door de kelders waart zijn de beste momenten in de film. Aardig en zeker niet zo slecht. Ik heb eigenlijk wel een zwak voor dit soort dark fantasy films ook al is de uitwerking niet top (zoals bijvoorbeeld wel bij Pan's Labyrinthg of Don't be Afraid of the Dark). Het einde had misschien wat spannender gemogen maar al bij al een interessant nachtmerrrie filmpje.
Geregisseerd door Lamberto Bava, zoon van Mario. Misschien ook wel iets voor jou baspls
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
*Batteries not included - 106 min - ftv - 2 punten.
Matige film over een groep huurders die gedwongen wordt hun appartement te verlaten tot ze hulp krijgen uit een onverwachte hoek. Een soms wat flauwe film die het wellicht wat beter bij de jeugd doet. De aliens weten geen sympathie op te wekken (ondanks de nog prima special effects). Wel een mooie setting (sloopwijk in New York) en het bejaarde echtpaar Hume Cronyn en Jessica Tandy doet niets verkeerds.
Totaal: 12 punten.
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Bay of blood - 84 min - ftv - <250 stemmen - 3 punten.
Tegenvallende film waarin de erfenis van een baai voor veel problemen zorgt. Afgezien van de paar moorden gebeurd er bar weinig en het verhaal komt veel te laat op gang (de hele opening met de twee stelletjes duurt veel te lang). Hier en daar wel stijlvol, maar deze vroege en trage slasher kon me verder niet bepaald bekoren.
Totaal: 15 punten.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#12. Pet (2016) - Thriller (Horror eerste genre op IDMB) - 94 minuten - FTV- 15-12-16
33+2= 35 punten
FTV- 1 punt
38 stemmen: Te jong voor punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/396000/396405.300.jpg
Redelijk leuk tussendoortje met Ksenia Solo en Dominic Monaghan (Hobbit:Meriadoc 'Merry' Brandybuck) Met twee acteurs wordt een film algauw erg saai, maar doordat er wat leuke twisten in zitten viel het erg mee. Er is wel wat bloed te zien maar de meeste echte gruwel-scenes worden buiten beeld gehouden. De kracht van de film bevindt zich vooral in het bizarre liefdesverhaaltje. Acteerwerk is zeer degelijk en vooral onze Hobbit Monaghan laat indruk achter door een goede creepy stalker neer te zetten. Als psychologische thriller/horror overtuigd de film wat minder omdat de dialogen en de interactie van de acteurs te wensen over laat. Al met al een vermakelijke film.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8932 stemmen
#13. Last Girl Standing (2015) - Drama / Horror - 91 minuten - FTV- 15-12-16
35+2= 37 punten
FTV- 1 punt
3 stemmen: Te jong voor punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/228000/228176.300.jpg
Prima nieuwkomer. De film is voor een appel en ei gemaakt maar nergens is dat echt te zien. Het verhaal vraagt zich af wat er gebeurd nadat het laatste meisje een massacre heeft overleeft? Camryn (Akasha Villalobos) heeft zo'n aanval overleeft en we zien een teruggetrokken meisje dat kampt met PTSS. Ze werkt en ga naar huis meer niet totdat er een nieuwe medewerker in de wasserette komt werken. Met deze Nick veranderd ook het leven van Camryn. De film creëert spanning door de kijker te laten raden of er nu wel of geen killer is. Wat uiteraard ontaard in een climax. Die climax ziet er weliswaar indrukwekkend goed uit maar is op één of andere manier niet bevredigend. Het acteerwerk van de gehele cast is voor deze Low-budget zeer goed. Karakters zijn goed uitgewerkt en zeer sympathiek. Hierdoor overtuigd de film nog meer. En ik mag toch wel zeggen dat dit een zeer goed en interessant debuut is van Benjamin R. Moody.
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Miss Peregrine's home for p... - 127 min - ftv - 3 punten.
Goeie film over een jongen die via zijn opa terecht komt bij een school voor speciale kinderen. Een magisch sprookje dat precies in het straatje van Tim Burton past. Wellicht voorzien van iets te veel regeltjes en daardoor wat ingewikkeld. Maar het kijkt gemakkelijk weg en wordt tegen het einde wel spannend. Visueel weer prachtig aangekleed met ook uitstekende special effects.
Totaal: 18 punten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#8. Lisa e il Diavolo (1973) (Lisa and the Devil) - FTV - 95 minuten - 54 stemmen - 16 december 2016 - 3 punten (Totaal: 24 punten)
Goed dat ik vooraf wist dat er dus 2 versies van deze film bestaan, de originele van Bava (Lisa and the Devil) en eentje die herwerkt is tot House of Exorcism door Alfredo Leone. Toen de film startte met Alfrede Leone presents twijfelde ik nog even of ik wel de versie had die ik wilde zien (Lisa and the Devil), maar al gauw werd het duidelijk dat er hier geen exorcisme aan te pas kwam. Niet dat ik dit een goede film vond. Technisch en visueel is het allemaal weer heel netjes wat Bava aflevert net zoals The Whip and the Body. Helaas zijn het ook nu weer vlakke personages en het verhaaltje stelt ook weer niet veel voor. Er is duidelijk geopteerd voor een niet-lineaire vertelstijl en het geheel wordt als een droom (nachtmerrie) voorgesteld. Als je zoals ik niet zo van surrealisme houdt is de film niet zo een aangename zit. Op het einde had ik wel door hoe het in elkaar zat en was het wel goed gedaan. Toch had ik een deja vu gevoel, dat dit al eerder was gedaan in "Carnival of Souls". Deze is dan toch wel wat leuker om naar te zien, al blijft het een duf verhaaltje. The Whip and the Body had dan toch nog een iets beter verhaal.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Misschien ook wel iets voor jou baspls
De officele Demons-films heb ik wel gezien. Het eerste deel is een best aardige cult-film met goede effecten, het tweede deel heeft koele muziek maar is verder een gevalletje 'zo slecht dat het nog wel vermakelijk is'. Ik zal eens kijken of ik hem een keer kan vinden, vond The Church (ook een nep vervolg op Demons) wel een beetje tegenvallen een tijdje terug, zaten een paar geinig gefilmde dingen in, maar verder behoorlijk saai.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
8. Cronos (1993) - Horror - 94 m. (1p) - FTV (1p) - 164 st. (1p) - 15/12 - 3 punten (totaal: 20 punten)http://www.klownsasesinos.com/wp-content/uploads/2009/01/cronos6.jpg
Met een apparaatje (still) waarmee het eeuwig leven binnen handbereik ligt geeft Guillermo del Toro met zijn debuutfilm een draai aan het horrorsubgenre vampieren, weliswaar heel subtiel, mede vanwege het feit dat hij toen duidelijk niet zoveel budget te besteden had als tegenwoordig. Toch wordt het budget aardig benut en levert het een visueel mooie film op met fraaie effecten. Je kunt wel merken dat hij verder wel erg binnen de lijntjes blijft, in deze film riskeert hij niet, het is allemaal vrij conventioneel, personages zijn eendimensionaal en het verhaal is op zich ook niet heel bijzonder. Leuk om zijn debuutfilm een keer gezien te hebben, maar dat hij een topregisseur zou worden is hier nog niet aan af te zien, al straalt de degelijkheid en zijn oog voor detail er wel van af. 2,5*
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
#2 - Red Riding Hood (2006) - Familie/Muziek - 79 minuten - 32 stemmen - FTV - 16/12/2016 - 3 punten (subtotaal 6 - totaal 97)
Het sprookje op een aantal vlakken updaten naar (het begin van) de 21ste eeuw: prima idee.
En wanneer de makers het (door het beperkte budget ?) visueel heel sober moeten houden (qua special effects scoort De Fabeltjeskrant beter), en daarom meer voor humor kiezen: ook al prima.
Maar: wanneer er gemiddeld per minuut twee grappen gepresenteerd worden (zo 'n 158 in totaal, schat ik dus), en je hebt bij het bekijken van de film niet één keer moeten lachen, dan schort er toch wel iets, denk ik zo.
Misschien (misschien !!) geschikt voor de leeftijdsgroep op het punt staat om aan haar tweede decennium te beginnen; maar zeker niet voor 'de familie'....
NB: 79 minuten, maar wel 4 (!) avonden nodig gehad om deze te kunnen uitkijken. 
En: gisteren gaan shoppen in 2dehands dvd-winkels in Brussel, zowat de enige stad in B waar je (aan schappelijke prijzen) toch wat Franstalige films met NL ondertitels kan vinden. Ik heb er een stuk of 35 gekocht, o.a. een (relatief) onbekende horrorfilm (lees: 11 stemmen) met de titel Vampires (2010) - en zo komt er dan de komende twee weken toch horror in m'n lijstje...
tbouwh
-
- 5811 berichten
- 5402 stemmen
Dit had ook in anderhalf uur kunnen verteld worden.
Dat gebeurt dan ook in de versie die ik zag 
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Here comes the boom - voor het hele gezin op netflix - 105 min - ftv - 2 punten.
Matige film over een leraar die de muziekles probeert te redden door professioneel te gaan vechten. Op zich wel een leuk gegeven, maar de film is nogal clichématig en het hoofdpersonage is wel erg mager uitgewerkt. Qua komedie is het nogal braaf en ook het sentiment wordt niet vermeden. De gevechten zien er wel goed uit en Bas Rutten is wel vermakelijk. Een nipte 2.5 sterren.
Totaal: 20 punten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja de verkeerde versie gepindakaast 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Interesante nieuwe docu wellicht (draait nog niet):
Forgotten Scares: An In-depth Look at Flemish Horror Cinema (2016)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/577000/577352.300.jpg
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#9. Pumpkinhead (1988) - FTV - 86 minuten - 118 stemmen - 16 december 2016 - 3 punten (Totaal: 27 punten)
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2013/02/pumpkinhed-3.jpg
Ik hou wel van duistere legendes en demonen zeker als het zich afspeelt in godvergeten gebieden waar de mensen nog bijgelovig zijn. De film neemt zijn tijd voor de opbouw en dat vond ik goed. Er zijn hierdoor meteen een aantal mensen die sympathie opwekten en andere je meteen naar de verdoemenis zou wensen (leuk dat er een zeker rechtvaardigheid in zat door het koppeltje dat aardig waren voor het kleine jochie te laten overlevenHet acteerwerk is niet geweldig, maar daar heb ik me niet te zeer aan gestoord, ik heb al veel erger gezien. De film is met liefde gemaakt. Het monster hoewel helemaal niet gelijkend op de naam die hij kreeg zag er best wel gaaf uit. Ook qua actie vond ik deze goed, niet overdreven. Weinig gore, maar dat vond ik ook niet nodig. Schitterend vond ik vooral de scènes in het hutje van de heks, lekker luguber gemaakt en die heks zelf ja die zou ik zeker niet 's nachts op straat willen tegenkomen (en overdag wellicht ook niet). Het einde vormde een logisch afgerond geheel dat de deur meteen openhield voor sequels, al ga ik me daar voorlopig nog niet aan wagen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
3. Lights Out (2016) - 2 punten - 81 minuten - FTV - 17/12 - tot 6 ptn
Tja, vrij zwak maar wel een einde dat het ietwat redt
We beginnen met het zwakste punt, en dat is het gebrek aan charisma van de cast en gebrek aan onderlinge chemie tussen hen. Vooral in het begin stoorde dat. Ik dacht een heel lange tijd dat zus Teresa mama was, en dat je duidelijk kon zien dat ze dat nog niet was. Bleek dat het kwam omdat ze die rol niet speelde, maar de mama was nog minder passend als mama dan haar. Dat was deels ook de bedoeling, maar de chemie van de cast was er dus gewoon niet. Ook het vriendje leek meer een figurant dan wat anders. Het kan wel aan mezelf liggen, gezien ik geen ondertitels gebruikte (ook geen Engelse) op zo een laat uur, en wellicht heb ik wel iets niet opgevangen. Dit zou echter toch gewoon duidelijk moeten zijn met beelden alleen.
Het is ook een wat onnozel verhaal, maar het is natuurlijk wel een film. Alleen is een scène waarbij Teresa van de hoogste verdieping wordt gegooid door Diana er wel een beetje over. En het kind was in het begin van de film ook nauwelijks aangedaan wanneer de deur met een harde klap toegesmeten wordt. Niet eens een gil, niet eens mama wat later de zus bleek te zijn inlichten. Het werd beter wanneer Diana ook echt een figuur en bestaan kreeg, en het einde is enigszins vermakelijk. Ook wordt er goed gespeeld met het licht, en zijn de scares bovengemiddeld. Al moet tegelijkertijd het licht niet bij elk detail worden betrokken (er was ook iets over het licht "zogezegd" ook op TV, want het werd een keer of tien genoemd)
Vrij matig
scorsese
-
- 13169 berichten
- 11078 stemmen
Nightbreed - 120 min - ftv - <250 stemmen - 4 punten.
Matige film over een man die wordt aangezien als seriemoordenaar en op de vlucht slaat. Een mager verhaal, met een wat rommelig begin, en met slap uitgewerkte personages. Geen moment spannend of eng. Maar de fantasievolle wereld wordt nog wel redelijk neergezet met een paar mooie decors en prima make up. Daardoor nog net 2.5 sterren.
Ik heb overigens de director's cut gezien.
Totaal: 24 punten.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Beste mensen,
Voor het gemak even een wekenlijkse tussenstand gemaak. Nog niet veel mensen actief, maar de punten zijn al best hoog. Zelf hoop ik vanvond eindelijk mijn inhaalslag te maken 
joolstein 37
alexspyforever 27
scorsese 24
arno74 20
Miszmi 11
TornadoEF5 6
Boenga 6
(Gebruikers 'taggen' kan schijnbaar niet meer? Heb knopje is bij mij verdwenen.)