Pet (2016)

Spanje / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Carles Torrens
met Ksenia Solo, Dominic Monaghan en Jennette McCurdy

Wanneer Seth een oude vlam, Holly, tegenkomt slaat bij hem de vonk opnieuw over en raakt hij geobsedeerd door haar. Seth ontvoert Holly en houdt haar gevangen onder het asiel waar hij werkt. Holly is echter niet precies wie Seth denkt dat ze is en een kat-en-muis spel begint.

26 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van MSVanh
Kijk hier ontzettend naar uit. Ksenia Solo is naar mijn mening een van de meest getalenteerde en charismatische actrices "out there", en ik kan niet wachten om haar in deze rol te zien.

avatar van tattoobob
R-Rated......kep er zin an!!!

avatar van Corcicus
Niet slecht hoor en een leuke plottwist, maar al bij al een mager beestje.

Fijn.

Qua opzet niet zo heel apart, maar de twistjes doen wel hun werk. Ze zorgen ervoor dat de film in ieder geval toch nét iets anders te vertellen heeft, wat ook wel nodig is want in z'n normale vorm kan ik deze films wel dromen.

Acteerwerk is ook behoorlijk. Solo is degelijk maar het is vooral Monaghan die indruk weet te maken als creepy stalker. Visueel aardig maar weinig opmerkelijk, qua gore of directe horror hoef je ook niet al te veel te verwachten. Een paar momentjes, meer niet.

Halverwege komt er een eerste twistje, niet superonvoorspelbaar maar het legt de film in ieder geval wel in een interessantere plooi. Van dan af zit er ook genoeg spanning in en is het een beetje gissen welke richting de film zal uitgaan. Dat alleen al is redelijk uniek voor een horror anno 2016.

Leuk tussendoortje dus. Niet al te hoge verwachtingen koesteren en dan is deze Pet leuke filler.

avatar van blurp194
Twister.

Op zich is het een aardig idee om de cliches van het genre op deze manier te ontlopen, maar je moet er ook geen enkele logica meer in zoeken. Prima filmpje als je niet van plan bent heel goed op te letten - maar, als je van plan bent om het plot na te vertellen, dan heb je aardig wat notities nodig om het geheel nog aan elkaar te krijgen. En dan nog is de kans klein dat iemand er wat van gaat snappen.

Qua beelden ziet het er allemaal prima uit, en de acteurs zijn lang niet zo slecht als je eigenlijk verwachten zou. Daarmee nog net vermakelijk kijkvoer, want, de plottruc, tsja, heel kapot ben ik er niet van.

goeie film. had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen

4* voor mij

avatar van Macmanus
Onevenwichtig.

Kon er toch net wat te weinig mee. Acteerwerk vond ik maar matig. Weer een Hobbit die een creepy guy speelt en een chick die haar best doet maar je toch het idee bij blijft hebben dat een rol in Supernatural of The Vampier Diaries het hoogst haalbare is.

Film neemt erg veel tijd om je op het verkeerde been te zetten. Dat deel is vrij oninteressant. Mooi stukje ook hoe ze haar boek laat vallen in die bar uiteindelijk. Het klinkt wat mierenneukerig van mij, maar daar zie je zo duidelijk aan dat dit geen goede regisseur is. Doe even net iets meer moeite om hem dat boek te laten vinden. Net als zo een twist dat ze een gespleten persoonlijkheid heeft. Het is zo goedkoop geschreven.

Hoeft niet het ergste te zijn, het blijft een b-film. Maar het is allemaal nogal sloom om lekker mee te gaan in b-film fun! Het lijkt dan ook meer te willen zijn dan een b-film en daar faalt het in alles helaas.

Nee Torrens hou het volgende keer maar simpel voor jezelf en maak toch maar gewoon een saw rip-off.

2 sterren.

avatar van n00r

Het genre Horror vergeten toe te voegen?

avatar van mixmaster
Nee niet mijn film, te veel gelul en te weinig spanning.

avatar van mcdaktari

Heb me prima vermaakt. Leuk filmpje vind ik.

avatar van joolstein
Redelijk leuk tussendoortje met Ksenia Solo en Dominic Monaghan (Hobbit:Meriadoc 'Merry' Brandybuck) Met twee acteurs wordt een film algauw erg saai, maar doordat er wat leuke twisten in zitten viel het erg mee. Er is wel wat bloed te zien maar de meeste echte gruwel-scenes worden buiten beeld gehouden. De kracht van de film bevindt zich vooral in het bizarre liefdesverhaaltje. Acteerwerk is zeer degelijk en vooral onze Hobbit Monaghan laat indruk achter door een goede creepy stalker neer te zetten. Als psychologische thriller/horror overtuigd de film wat minder omdat de dialogen en de interactie van de acteurs te wensen over laat. Al met al een vermakelijke film.

avatar van filmkul
Net niet geslaagde thriller. Het verhaal is best aardig met een drie dubbele bodem. Helaas is de uitwerking een stuk minder. Het begin is best aardig en onderhoudend. Helaas wordt het vervolgens wat voorspelbaar en is de lol er direct af. De twist op het einde is best leuk bedacht maar valt een beetje uit de lucht waardoor het niet echt een wauw gevoel te weeg brengt. De acteurs zetten best aardig werk neer. Verder ziet de film er verzorgt uit. 2.5

Merkwaardige psychologische thriller die naar mate de film vordert alleen maar vreemder en ongeloofwaardiger wordt. Niet bijzonder.
2*/2.5*

avatar van Barry83
Het begin van de film is goed, maar dan wordt het slechter en slechter. Erg vreemde en ongeloofwaardige film. Het einde is nog wel het meest teleurstellend.

avatar van Pazmaster
B film met een merkwaardig verhaal. Er zitten een aantal twists in maar helaas geen geslaagde, in plaats van dat het verhaal een boost krijgt wordt het eigenlijk alleen maar vreemder. Het einde daarentegen is dan weer veel te makkelijk en te voor de hand liggend. Ksenia Solo, met haar prachtige verschijning, doet het nog best aardig maar de rest van de cast presteert ondermaats. Het is leuk geprobeerd maar naar mijn mening niet geslaagd, door teveel poespas wordt het een beetje een zooitje. Jammer, ik hoop wel Solo eens in wat betere films te gaan zien want ze is een lust voor het oog.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit een beetje saaie film, want eerlijk gezegd: Wat gebeurt er nu precies? Eigenlijk vrij weinig en daarnaast is het allemaal nogal voorspelbaar. Niks bijzonders deze film. Beetje gemiste kans. 2 *

avatar van Rickyman
Vond dit wel een (merkw)aardig en redelijk orgineel romantisch drama.

avatar van Elchapo
Nee,dit is 3 keer niks....1.5 stars.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het verhaal van deze psychologische Thriller (met ook een vleugje Horror) film spraak me eerlijk gezegd wel aan en daarom heb ik deze film gisteravond dan ook bekeken. Maar dat ik misschien beter niet had kunnen doen, want in het algemeen is dit best een saaie film (met opzicht wel een verrassende wending), die gelukkig wel nog een paar aardige harde momenten heeft en circa 90 minuten kijken naar de mooie Ksenia Solo, is natuurlijk ook niet bepaald een straf

In dit verhaal draait het om de alleenstaande Seth (gespeeld door Dominic Monaghan), die werkt in een hondenasiel en die in een bus op weg naar zijn werk een oude vlam, te weten Holly Garling (gespeeld door Ksenia Solo), ziet en aanspreekt, waardoor hij geobsedeerd raakt door haar. Seth begint gegevens over haar te vinden op het internet en begint haar ook te volgen (o.a. in het restaurant waar ze werkt en de bar waar haar vriend Eric werkt). Op het moment dat Seth een poging waagt om Holly te benaderen, wil zij niets van hem weten en daarom besluit Seth om haar te ontvoeren onder het asiel waar hij werkt, waar ze wordt opgesloten in een kooi. Al vrij snel wordt duidelijk dat Holly niet precies is wat Seth denkt, waardoor er een kat-en-muisspel begint tussen beiden, met grote gevolgen voor Seth.

Het verhaal is met name in de eerste 45 minuten saai en flauw en weet daarbij op de mooie Ksenia Solo na, ook niet echt te boeien. Na die 45 minuten wordt het gelukkig wel wat beter, als er vraagtekens (omdat Seth het dagboek heeft gelezen van Holly) komen te staan wie de echte Holly nu eigenlijk is. De wending in het verhaal daarbij vond ik best verrassend (blijkt dus dat Holly een moordenaar is en die inspiratie kreeg ze door haar vriendin Claire te doden, ze ramt daarbij een stuk glas door haar oog, tijdens een auto ongeluk, die een geheime relatie had met haar vriend Eric en aan bedriegen in de liefde, daar kan Holly niet tegen) en vanaf dan weet het verhaal eindelijk wat te interesseren en te boeien en valt er van bepaalde harde momenten ook wat te genieten. Eigenlijk zijn dan ook min of meer de rollen in het verhaal omgedraaid en begint Holly Seth te manipuleren, waardoor hij ook een moordenaar wordt en dat omdat hij noodgedwongen zijn collega Nate (gespeeld door Da'Vone McDonald) moet doden, hij slaat een aantal keren met een betonblok op zijn hoofd, omdat deze Holly vindt in de kooi en haar wilt bevrijden. De instructies die Holly daarbij geeft om van het dode lichaam af te komen zonder dat er bewijs wordt gevonden, was wat mij betreft het hoogtepunt van het verhaal.

"Stap één is het verwijderen van het lichaam. Verbrand het, begraaf het, laat het zinken, wat dan ook. Maar dat kun je niet doen voordat je al het bewijs hebt verwijderd. Tanden, tatoeages en vingerafdrukken. De vingerafdrukken zijn makkelijk. Daar kun je een zaag voor gebruiken. Na de tanden moet je ze verstrooien. In containers, het water, wat dan ook. Niet alles op dezelfde plaats. Dan is er alleen het lichaam nog waar je je druk om moet maken"

Dat laatste lost Seth op door het lichaam o.a. te voeren aan de honden Visueel gezien werd die scene overigens ook fraai in beeld gebracht en dat m.b.t. het in stukken zagen, trekken van tanden en voeren aan de honden (overige gedeeltes van het lichaam worden in de verbrandingsoven van het hondenasiel gestopt). Na dit hoogtepunt, gaat het helaas weer bergafwaarts met het verhaal en zeker het einde (dan komt er ook nog even een rechercheur aan te pas) is daarbij flauw, waarbij Holly vrijkomt uit de kooi en Seth juist erin komt en dat zogenaamd vanwege liefde. Om het laatste draait het ook eigenlijk in dit verhaal en de filmposter verraadt het ook min of meer.

De cast in deze film is best beperkt en daarbij draait het eigenlijk ook puur en alleen om de twee hoofdrolspelers Dominic Monaghan (in de rol van de alleenstaande in een hondenasiel werkende Seth, die het voorzien heeft op Holly) en Ksenia Solo (in de rol van Holly, die werkt als serveerster in een restaurant, een vriend heeft met de naam Eric en ze houdt ook een dagboek bij). Echt geweldig speelden ze zeker niet, maar Ksenia Solo compenseerde dat gelukkig wel nog met haar fraaie uiterlijk. Verder hebben nog Jennette McCurdy (in de rol van Claire, die de vriendin is van Holly en die door haar vermoordt wordt vanwege liefde, sindsdien ziet ze haar nog denkbeeldig en praat ze er ook zogenaamd mee. Oftewel Holly is ook nog iemand met schizofrenie) en Da'Vone McDonald (in de rol van Nate, die de bewaker is van het hondenasiel en die Seth maar een vreemde snuiter vindt), nog een kleine rol in het verhaal.

Al met al is dit gewoon een matige psychologische Thriller film, die eigenlijk alleen nog het aankijken waard is vanwege de fraaie Ksenia Solo, die helaas wel niet bloot is te bewonderen (ze liep er wel een aantal keren zeer sexy bij en met name in de laatste minuut van het verhaal).

avatar van Kondoro0614
Pet

Pet is gewoon een heerlijke thriller waarmee ik mij, mijn avond uitstekend weet te vermaken. Toch is dit wel een b-film waarvan je soms de foutjes even moet gaan wegdenken, dat behoed zo ook de extreme plottwist die de film weet te maken maar, op zich valt het nog te doen. Hoewel de plottwist wel erg raar was en niet echt bijzonder word de gehele film er niet saaier door, en ik vond het zo’n slechte film ook nog niet. De film kent enkele scenes waar geweld wel in een hoog stadium zat, toch vond ik het einde erg kill en totaal niet ‘speciaal’, misschien was dit juist wel een totale afknapper voor deze film.

Daarbij toch erg gericht op het eind waarvan je al kan ruiken op een verre afstand dat Seth de keel doorgesneden werd door Holly, dit was gewoon zo erg voorspelbaar dat het niet eens meer leuk werd om naar te kijken. Toch deed de laatste scene mij wel erg schrikken toen Holly naar een loods ging die ergens op het industrie gebied stond, zag je daar de kooi staan. Ik had het al wel een beetje verwacht en ja hoor, opeens zit Seth daarin. Litteken bij zijn keel maar erger nog, heel zijn gezicht was verminkt en hij was ook nog eens blind.

Buiten dat om kent de film dus eigenlijk twee plottwisten waarvan je kan zeggen dat het daardoor wel erg chaotisch werd in de film. We volgen het leven van Seth, een bewaker bij een kennel die niet veel geld verdient en erg eenzaam leeft. Op een dag komt hij Holly tegen die hij begint te stalken (daar lijkt het op). Van de een op de andere dag vind Seth een ondergrondse tunnel (ja eerder een kamer) waar hij een kooiconstructie in elkaar flanst. Op een dag besluit hij om Holly mee te nemen en in die kooi te gooien, wat lijkt op dat Seth gewoon totaal psychisch ziek is. Tot de plottwist om de hoek kwam kijken. Wat blijkt nou, Seth heeft Holly geobserveerd in de tijd dat hij aan het stalken was en kwam er achter dat Holly niet helemaal 100% is in haar hoofd. Ze heeft haar eigen personage gecreëerd ‘Claire’ dat voorheen echt bestond maar tijdens een woordenwisseling werd Holly al gek en liet de auto waar de twee in zaten verongelukken waardoor ze beiden gewond raakten. Holly stak Claire door haar oog heen met een stuk glas dacht ik, of metaal waardoor Claire dood ging, en zo wist Seth meer misdaden te ontrafelen. Holly stak een zwerver in de fik en noem zo maar op. Seth wil haar helpen door haar in een kooi te stoppen maar dit gaat gruwelijk mis wanneer Nate er achter komt wat er gebeurd in de kelder. Holly is intussen begonnen aan haar eigen plan want ze wil nu Seth gek laten worden en Seth valt Nate aan, en vermoord hem daarna met een blok beton.

Nadat dit is gebeurd word Seth zijn gedachtes veranderd door Holly die intussen probeert in te pikken. Op een dag weet ze Seth zover te krijgen om zijn vinger er af te laten snijden (waarom en hoe totaal onduidelijk) en pakt ze vervolgens het mes, om zo het slot open te krijgen. Ze houd het mes tegen haar keel maar Seth is intussen zo geobsedeerd door haar dat hij het slot opent en ze, zijn keel door snijd. En dan krijg je achteraf nog de gruwelijk scene waar Seth in de kooi zit, totaal verminkt en nog steeds verliefd op Holly.

Nouja, het was een redelijk film. Hij was niet slecht maar een zo gehete ‘topper’ is het totaal niet! Leuk om zo de zaterdagavond door te komen, toch werd je concentratie soms te snel weggepakt. De cast acteerde redelijk maar niet super geweldig. Shots waren goed genomen en er waren hier en daar toch wel wat bloederige momenten.

avatar van Mr-Mcmovie
Pet

Begon allemaal heel boeiend, en spannend.

De cast o.a. Dominic Monaghan, en Ksenia Solo doen het wel aardig, maar wat mij het meest stoort is dat alles wat zo leuk begon plots helemaal in elkaar moest storten net als een kaartenhuis.

Toen bleek dat: Holly een killer bleek te zijn, en ook dat ze haar vriendin Claire in haar gedachten ziet, en zich daar bewust van is vond ik alles zeer snel dalen in een heel slechte zin wat zeer jammer is, want voor al dat was dit een prima thriller met een leuk horror tintje.

avatar van DjFrankie
Low budget, weinig locatie, kleine crew en er gebeurt bar weinig. Jammer.

avatar van Chelsea94
Tegenvaller. Leek heel spannend te worden, echter was het vooral een warrig, saai en langdurig verhaal.

Als je een spannende film verwacht, sla deze dan over. De twist komt zo snel, dat alle spanning al verdwenen is voor je op de helft van de film bent.

Ik vond de hoofdrolspeelster Ksenia Solo ook alles behalve geloofwaardig. echt zo een serie actrice die beter uit films weg kan blijven.

Het inslapen van de duitse herder was wel echt heel treurig

avatar van Noodless
Matig filmpje waarbij het eerste half uur toch deed vermoeden naar een degelijke thriller. Maar de twist komt inderdaad veel te snel waardoor al hetgeen wat nadien komt heel voorspelbaar wordt. Spanning weg dus. 5/10

avatar van james_cameron
Redelijke thriller, met een paar aangename verrassingen die de aandacht er goed bij houden. Dominic Monaghan is zoals gebruikelijk niet bijzonder in de hoofdrol, maar de mooie, bij mij tot nu toe onbekende Ksenia Solo is prima. Het concept doet een wat saai en voorspelbaar geheel vermoeden, maar dat valt uiteindelijk alleszins mee.

avatar van Daan258
Prima thriller.

Het begint allemaal al gelijk interessant met een lekkere sfeer en prima wat spanning.
Vooral door het goede acteerwerk van Dominic Monaghan die zijn rol als nogal een beetje een sneue maar creepy personage wist neer te zetten. Dit werd allemaal wel wat minder bij de 2e helft van de film maar alsnog bleef zijn acteerwerk uitstekend.

Halverwege de film is er inderdaad een twist. Ik moet zeggen zeggen dat de twist niet super bijzonder was want eigenlijk heb je zelf al heel snel door hoe het ongeveer in elkaar steekt.
En ja, zoals vele zeggen komt de twist misschien wat te snel maar alsnog vond ik dit helemaal geen probleem, want gelukkig wist de rest van de film goed en boeiend te blijven tot het eind.
Dit komt doordat na de twist in de film redelijk snel de rollen van Seth en Holly worden omgedraaid en op een gegeven moment Holly de controle begint te krijgen over Seth door haar vieze mindgames. Dit is erg leuk gedaan.

Al met al een leuker thriller die geen moment verveeld.
Had er ietsjes meer spanning ingezeten en de twist iets leuker gedaan was ( laat het wel duidelijk zijn dat dit zeker niet slecht is ) had de film net een wat hogere stem gekregen.

Wel een dikke 3,0*