- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Blijkbaar, ik kan het nu ook weer. Moviemeter heeft soms vreemde kuren 
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103640.jpg
The Gallows (2015) – 81minuten – 155 stemmen – FTV – 14dec2016 – 2punten
Horrorthriller van Travis Cluff en Chris Lofing, een film die ik op de eerste moment dat ik hem kon zien was ik niet zo happig was om hem te zien(het found-footage horrorgerne begint soms te vervelen na zo veel films) , dus met weinig verwachtingen toch eens gekeken en ik was best aangenaam verrast, er zit een constante spanning en creepy sfeertje in de film en weinig of geen jump-scares wat de sfeer naar mijn mening te goede komt omdat de spanning blijft hangen, acteerprestaties zijn best sterk toch soms had je het gevoel van te “gemaakt”, naarmate de film verder loopt werd het soms een chaos en had ik het gevoel van “ja ok weer zo een voorspelbaar einde” maar niks is minder waar het einde is echt wel goed gevonden en laat je perplex staan wat de film echt wel goed maakt, kortom één van de betere found-footage horrorfilms die de laatste tijd heb gezien 3,5* voor mij
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/256000/256525.jpg
Milwood (2013) – 90min – 6stemmen – FTV – 15dec2016 – 3punten
horrorfilm van Evan Goldman, over deze film kan ik maar heel weinig zeggen simpel gemaakt, matig geacteerd, geen echte horrorbeelden, ronduit zonde van de tijd die ik aan deze film heb gespendeerd, misschien 1lichtpuntje er is een mate van duistere spanning maar dat is het dan ook, 1,5* met moeite
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/104000/104166.jpg
The Diabolical (2015) – 86min – 68stemmen – FTV – 15dec – 2punten
horrorfilm van Alistair Legrand, het verhaal verteld over Madison een alleenstaande moeder met 2 kids die iedere nacht gewekt word door een vreemde en intense aanwezigheid in haar huis, film is vrij goed opgebouwd, acteerprestaties zijn best ok, special effects zijn ook ok, spanning en horrorsfeer zijn iets minder naarmate de film loopt veranderd het verhaal in een SF-film wat het horrorgehalte sterk naar beneden haalt, voor de rest een horrorfilmpje zoals 13 in een dozijn, 3* waard voor mij
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/87000/87051.jpg
Demonic (2015) – 83min – 122stemmen – FTV – 16dec – 2punten
horrorfilm van Will Canon, weer een horrorfilm waar ik weinig goeds over kan zeggen, alles zat nogal chaotisch in elkaar het verhaal word verteld door scenes in real-time en flashbacks, special effects zijn er nauwlijks, de jump-scares waren echt lachwekkend, juist het einde had een verrassende wending maar los daarvan echt niet zo een goeie film 2,5*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98448.jpg
Extinction (2015) – 110min – 143stemmen – FTV – 17dec – 2punten
horrordrama van Miguel Angel Vivas, film is uitstekend opgebouwd met veel aandacht gemaakt, alles wat een horrorfilm moet hebben, acteerprestaties zijn ronduit sterk!!, spectaculair zijn de special effects niet maar de make up van de zombie monsters zijn heel goed met veel detail...sterk!! het verhaal verteld over de 9jarige Lu die in een wereld leeft tussen bloeddorstige monsters samen met haar vader en buurman Patrick, het verhaal is mooi opgebouwd met een sterk drama gehalte waardoor je echt gaat meeleven met de hooftpersonages wanner hun leven drastisch veranderd door de bloeddorstige monsters is het plaatje compleet !!! dikke 4* voor mij
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
At last U96 is back! 
#10. Flesh for the Beast (2003) - FTV - 90 minuten - 9 stemmen - 17 december 2016 - 3 punten (Totaal: 30 punten)
Van deze film had ik geen al te hoge verwachtingen. Ik ken de regisseur zijn oeuvre niet maar ik zag wel enkele bekende gezichten onder de cast. Volgens mij is de regisseur een fan van Seduction Cinema want ik herkende zeker 2 actrices die geregeld in die erotische (vooral parodieën op andere films) terugkomen (met name Ruby Larocca en Barbara Joyce). Dus ja behoorlijk wat naakt hier, vrij brave seks en bij momenten nogal expliciete gore Fulci stijl. het verhaaltje stelt niet veel voor, dient vooral als excuus om gore en vrouwelijk naakt te tonen. Leuk al had er ook wel een dame met wat meer rondingen bij mogen zijn in plaats van allemaal strijkplankmodellen. Toch best vermakelijk voor een keertje.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103304.jpg
tales of Halloween(2015) – 92min – 123stemmen – FTV – 17dec – 2punten
horrorkomedie van Darren Lynn Bousman &10 anderen (hilarisch!!), deze film is ronduit komisch, hilarisch, vettig goor, bloederig, supersterke make up van zombies en andere onderwereld figuren, rotverwende en soms angsthebbende kleine rebellen van kinderen, domme, arogante en ook mooie dames in sexy verkleede outfitjes, kortweg alles wat je wil zien in een vermakelijk horrorfilmpje, het enige wat misschien ontbreekt is de duistere angstaanjagende horrorsfeer, voor de rest echt wel een genietbaar horrorstukje, het verhaal word verteld in allemaal korte verhaaltjes die zich allemaal afspelen in de nacht van Halloween, leuk en vermakelijk met de nodige horrorelementen, 3* voor mij
(6films:13punten)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
9. Dinotopia (2002) - Familie (IMDb) - 250 m. (4p) - FTV (1p) - 160 st. (1p) - 17/12 - 6 punt (tot: 26 punten)https://www.moviemeter.nl/images/cover/27000/27729.300.jpg
Familiefilm met speels acteerwerk waardoor het veel van een kinderfilm wegheeft. Dit is vooral een avonturenfilm voor de jeugd en voor fans van dinosaurusverhalen. Het is een miniserie voor de TV, en dat is ook meteen het niveau van de film. Acteerwerk is niet super (de cast heeft wel duidelijk plezier), en ook visueel is dit niet voor de bioscoop gemaakt. Toch zijn de beelden van de geanimeerde dinosaurussen erg fraai gedaan. Het verhaal gaat over twee halfbroers die elkaars tegenpool zijn en in een onontdekt eiland crashen waar mens en dinosaurus in vrede samenleven, al zijn er in beide groepen wel bad guys te vinden. De dinosaurussen zijn in deze film intelligent en kunnen ook praten. Het eiland heeft veel weg van het oude Egipte en kent ook een mythologische onderwerd.
Van deze film bestaan kennelijk diverse formaten, zo is er een korte versie van zo'n 100 minuten, de lange versie als miniserie van drie delen (die ik zag), en een nog langere versie die bestaat uit 7 afleveringen (de drie uit de miniserie doormidden geknipt, plus een extra). Het fijne aan dit formaat is dat elke aflevering een soort van subplot heeft. Zelf vond ik de eerste en derde miniserie-aflevering het interessantst, de tweede vond ik wat aan de saaie kant. Pas in de derde aflevering is er echt sprake van actie en vaart, deel 1 en 2 kabbelen wat meer voort. De versie van 100 minuten heb ik niet gezien, maar waarschijnlijk weet het wel de essentie te pakken en hoef je dus niet per se de volledige miniserie te bekijken. De miniserie geef ik 2,5*.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93155.jpg
Krisy (2014) – 86min – 137stemmen – FTV – 17dec – 3punten
horrorthriller van Oliver Blackburn, Justine Bennet is een studente die als enige op de universiteitscampus achter blijft op de avond van thanksgiving, al snel komt ze er achter dat ze wel eens niet alleen is op de campus van dan af volgt er een genadeloos kat en muis spelletje, film heeft enkele lekkere killscenes echt vettige goore toestanden word het niet wel is er een ijzingwekkend spanning die een terreuraanslag op je zenuwstelsel pleegt, kortom een super spannende film die je van bij het begin geen sec los laat, 3,5* voor mij
(7films:16punten)
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/983.jpg
De Lift (1983) – 95min – 1479stemmen – RW – 18dec – 1puntje
horrorfilm van Dick Maas, eens een RW in deze challenge, toch al een 10tal jaar geleden dat ik deze film nog zag , de film bevat enkele lekkere horrorscenes die typisch zijn voor horrorfilms van de jaren 80 er gangt ook zo een typische horrorspanning dankzij de sound die doet hier wel degelijk zijn werk en zorgt mede voor de spanning van deze film, de verhaallijn is mooi opbouwend het verveelt geen moment je wil weten wat er nu eigenlijk aan de hand is met de lift, dankzij dit en de horrorsfeer is dit na een herkijkbeurt toch nog altijd een vermakelijk horrorkijkstukje, 3,5* voor mij
8films:17punten)
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
4. Cloverfield (2008) - 2 punten - 85 minuten - FTV - 18/12 - tot 8 ptn
Ja, wat een helse trip. En zo moet je het ook zien. Je kan er erg kritisch over zijn, en er zijn een heleboel negatieve punten, maar je beleeft wel een ongelooflijke trip vergelijkbaar met Hardcore Henry en ik denk dat Cloverfield de eerste film is die een ramp of een apocalyptisch scenario als dit op zo een levendige en originele manier belicht. Deze film neemt zichzelf ook niet echt serieus. Dat zie je aan de onder andere zeer korte speelduur (= lekker tempo) of de heel sporadische zwarte humor en ironie zoals het stukje van de tape wat overschreven werd op het einde van de video: "We had a good day".
Uiteraard is het niet echt realistisch, hoewel met het gegeven wel vrij realistisch werd omgesprongen. Niet feilloos, maar veel beter dan eender welke andere rampenfilm ook. Het begin van de video wanneer er nog niets gebeurt was trouwens supposed om het meest realistisch te zijn, maar faalt daar wel in wellicht doordat men het interessanter te willen maken. Bepaalde acties van de cameraman waren echt lame. Uiteindelijk ligt het geheel er te dik op, natuurlijk vallen alle gebeurtenissen weer zo dat ze steeds in het midden van het spektakel zitten, maar je moet de film dan ook zien als een trip.
In het begin was het camerawerk en vooral tijdens de scène op de brug waar Jason sterft erg vervelend en irritant. Wellicht ook in een poging om nog niet alles te verklappen, want nadien beterde dat wel. Ik vind ten opzichte van de ampere rampenfilms het mooi hoe de paniek gefilmd wordt, en hoe de verhoudingen tussen de mensen liggen. Wie neemt de leiding en wie komt met de oplossingen/ideeën. Die aparte typische chemie werd goed op beeld gelegd. Uiteindelijk leuk om eens gezien te hebben 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
5. The Boy (2015) - 2 punten - 105 minuten - FTV - 18/12 - tot 10 ptn
Per ongeluk deze film opgezet terwijl ik deze The Boy wou bekijken, en dat had ik pas na een halfuur door. Wel traag, zeker het middenstuk en wel lekker mysterieus hoewel ik geen fan ben van dierenleed in een film - ook indien fake - en niet echt van psychopathische kinderen. Ik had hoe dan ook nooit deze film uit mezelf opgezet, en al zeker niet met die plotbeschrijving en die absurd lage rating. Ik zie gewoon vlagen van genialiteit en kunde in deze film, en het is dat het niet helemaal mijn dada is dat ik het niet hoger rate, maar wat een sterk einde , zeker die allerlaatste scène in de ambulance, maar ook evenzeer die brandstichting, wat een heerlijke opbouw/mystery/beklemmendheid die ervoor zorgt dat je blijf kijken, wat een heerlijke geluidseffecten. Heel erg dreigend. Ik vind de rollen van de vader en het kind ook zeer sterk, en ook niet extreem stereotiep zoals bij dit soort films wel vaak het geval is. Dit leunt eigenlijk zeer sterk tegen een 3.5* aan, dus misschien verander ik het nog wel. Leuke verrassing.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
6. The Boy (2016) - 2 punten - 97 minuten - FTV - 18/12 - tot 12 ptn
Tja.
Qua sfeer zit het wel goed, leuk en mysterieus begin waar de film niet uit de bocht gaat, en de personages gedragen zich niet of veel minder irritant. Het helpt wel dat het zich centreert rond een beperkt aantal personen en dat er weinig aandacht aan de randzaken wordt gespendeerd. Echter is dat niet genoeg. Het probeert zich wel te onderscheiden op andere vlakken, maar slaagt er te weinig in. Het einde vond ik verder ook een misser to be honest. In totaal brengt het gewoon te weinig. Nipte 2.5* voorlopig.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
(afbeelding)
The Diabolical (2015) – 86min – 68stemmen – FTV – 15dec – 2punten
horrorfilm van Alistair Legrand, het verhaal verteld over Madison een alleenstaande moeder met 2 kids die iedere nacht gewekt word door een vreemde en intense aanwezigheid in haar huis, film is vrij goed opgebouwd, acteerprestaties zijn best ok, special effects zijn ook ok, spanning en horrorsfeer zijn iets minder naarmate de film loopt veranderd het verhaal in een SF-film wat het horrorgehalte sterk naar beneden haalt, voor de rest een horrorfilmpje zoals 13 in een dozijn, 3* waard voor mij
Hebben de opnames net zo'n mooie 80s uitstraling als de poster?
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
TornadoEF5, zo zie je maar, blindspots kunnen met gemak hoger scoren dan films die op je eigen lijstje stonden 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Nu dacht ik eindelijk mijn inhaalslag te maken voor de challenge. Blijkt deze familiefilm op zowel IMDb als Moviemeter enkel als Drama te zijn gecategoriseerd... Heb ik weer. Terwijl het toch héél duidelijk een film voor het hele gezin is. Vraag me echt af hoe men op die genre-aanduidingen komt.
0. Sans Famille (2000) - 200 minuten - 19 stemmen - FTV - 0 punten (5 als het Familie was) - Totaal 0
https://static.kinokopilka.pro/system/images/screenshots/images/000/313/040/313040_original.jpg
Een degelijke verfilming van het ontroerende verhaal van Hector Malot. Rémi wordt door zijn pleegvader verkocht aan de rondtrekkende hondenman Vitalis. Samen met diens honden en aap trekken ze door Frankrijk. Maar tegelijkertijd is een Pruisische graaf opzoek naar een vermiste jongen...
Vroeger de Japanse geanimeerde TV-serie vaak gezien, maar die herinnerde ik me heel anders als het verhaal hier. Ik dacht dat Vitalis veel eerder dood ging in het verhaal en ik miste het gedeelte met de mijn. Ook dacht ik dat het stomme meisje op de bood van de Gravin woonde. Maar het is dan ook lang geleden dat ik die serie heb gezien. Wel opvallend is dat Vitalis hier meer extravert is als in de serie, daar is het haast een soort oude Samurai-krijgsheer (heel rustig, stil en wijs). Beide vertolkingen vind ik wel wat hebben.
De mini-serie is degelijk opgenomen met hier en daar wel een mooi shot. Leek een beetje op de Halmark verfilmingen van Dickens' verhalen. Ook een mooie - ietwat sentimentele - soundtrack van Carolin Petit.
Voor een 200 minuten durende miniserie voelde de film niet lang aan. Ook was niet eens het hele verhaal behandeld, waardoor ik me afvraag hoe het mogelijk is om langere boeken in minder tijd te verfilmen. Overigens vraag ik me ook af of de kinderen van tegenwoordig überhaupt het geduld hebben om een mini-serie te kijken.
Pierre Richard speelde leuk als Vitalis en Jules Sitruk deed het voor zijn leeftijd ook wel aardig, al kon hij emoties niet allemaal even goed uitbeelden. Het verhaal was prima uitgevoerd en de film heeft net als het boek en de tv-serie een aantal ontroerende momenten. Hoewel het geen echte Kerstfilm is, heeft de mini-serie een mooie Kerstsfeer en is hij erg geschikt voor de Kerstvakantie.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Je kunt nog even op netflix kijken, bas. Misschien daar wel gecategoriseerd als familie.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
http://theretroset.com/wp-content/uploads/2015/10/psycho-shower.png
Filmtitel, jaartal: Psycho (1960)
Speelduur: 109 min.
Genre: Thriller
Eigen score/beoordeling: 4*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 1e (100e
)
Datum van kijken: 17-12
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 2 (257)
Recensie:
Erg prettig om dan eindelijk eens te mogen zien hoe de perfectionistische Hitchcock alle lijntjes uitzet in Psycho. Het maakt daarbij niet uit of het nu gaat om de reflectie van de koplampen van een niet zichtbare auto, of om de uitgekiende klassieke douchescène. Ieder detail dat ik opmerkte zorgde weer voor een kleine glimlach, terwijl ik überhaupt genoot van de prachtige settings (dat huis is er één uit duizend!).
In de filmtechnische perfectie zit hem direct ook de grote meerwaarde van Psycho. Puur als verhaal viel het plotje over een jongen met een persoonlijkheidsstoornis me namelijk een beetje tegen. Daarvoor zaten er in de plotverloop net iets te veel ongeloofwaardigheden, waren de characters net te karikaturaal, en draait het geheel teveel om de twee climaxen. Wat ook niet echt meewerkt, is dat Hitchcock het nodig heeft gezien na de tweede climax nog eens precies te gaan uitleggen hoe de vork in de steel zit. Het kwam mij net iets te wijsgerig over, liever had ik de laatste puzzelstukjes zelf gelegd. Wat paradoxaal ook, na een film waarin Hitchcock je als master of suspense telkens een stapje voorblijft...
Desondanks is dit een superbe thriller, die haar sporen in de filmgeschiedenis meer dan terecht heeft verdiend. Op het gebied van montage, beeld-geluidverhouding, scène-opbouw en camerawerk is Psycho een absoluut meesterwerk, en zal ze voor altijd wel een filmische mijlpaal blijven.
4*
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
https://assets.mubi.com/images/film/2918/image-w1280.jpg?1445862020
Filmtitel, jaartal: Eden Lake (2008)
Speelduur: 91 min.
Genre: Thriller, Horror
Eigen score/beoordeling: 3*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 2e (101e )
Datum van kijken: 18-12
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 4 (259)
Recensie:
Misselijkmakende film over een echtpaar (Michael Fassbender en Kelly Reilly) dat tijdens een vakantie in een recreatiegebied wordt geterroriseerd door een groep Britse tieners. Het is jammer dat regisseur Watkins in de tweede helft rap alle grenzen van de realiteit overschrijdt. De martelscène, en in een later stadium ook het in brand steken van Fassbender; het ging mij ver boven het niveau van waar ik dit soort tieners toe in staat acht. Zeker als je bedenkt dat de escalatie uiteindelijk de dood van een hond betrof... Het is ook in dit verband dat het einde van de film me wat tegen ging staan. Door een soort 'zo vader, zo zoon-moraal' te creëren (inclusief apathische moeders), lijkt Watkins met zijn portret van jeugdig wangedrag toch een zekere claim van realisme te willen uitdragen. Zeker als je het radiospotje aan het begin van de film erbij in gedachten neemt.
Zelf zie ik dit puur als fictie, om de genoemde reden dat de horror in Eden Lake m'n denkbeeldig getrokken grenzen echt te ruim ontstijgt. Misselijk maken en beklemmen doet deze film daarmee echter nog steeds, en dat is misschien wel meteen haar grootste verdienste.
3*
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#1 Familie - Des Kaisers Neue Kleider (2010) - 58 min - 3 - FTV - 10-12-2016 - 3 punten (3 totaal)
Geinige verfilming van het bekende sprookje. Beetje flauw af en toe en weer met die typisch Nederlands-Duitse nasynchronisatie waar in plaats van groot "gans" wordt gebruikt. Voor kinderen vast wel leuk.
Heb ik even geluk dat ik over de rand van mijn laptop met mijn zusje naar NPO3 heb gekeken 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Je kunt nog even op netflix kijken, bas. Misschien daar wel gecategoriseerd als familie.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#01. It's a Very Merry Muppet Christmas Movie (2002) - Familie - 85 minuten - 15 december 2016 – 193 stemmen - RW - 2 punten
Totaal: 2 punten
Kan niet tippen aan de Muppets kerstklassieker The Muppet Christmas Carol, maar ach, ook best leuk voor zo tussendoor. Het sfeertje van de Muppets is goed aanwezig en dat maakt het leuk, maar het verhaal zelf is natuurlijk totaal niet bijzonder. Vrij standaard volgens het boekje gedaan. Niet erg, want het is nog steeds een prima familiefilm om een beetje in de kerststemming te komen. Toch zal ik volgende week tijdens de kerstdagen toch liever weer The Muppet Christmas Carol opzetten.
*3
#02. Freaky Friday (2003) - Familie - 93 minuten - 16 december 2016 - RW - 1 punt
Totaal: 3 punten
Uit de tijd dat Lindsay Lohan nog de queen of teen movies was. Ik was 12 toen deze film uitkwam, dus ik was absoluut de doelgroep. Ook vaak genoeg gekeken in die tijd. En ook nu vind ik de film nog steeds heel erg leuk. Ik vind zulke verhalen altijd wel leuk, maar de oprecht leuke grappen in Freaky Friday maken me nog steeds aan het lachen. Eigenlijk praktisch de hele tijd dat Jamie Lee Curtis in beeld is wanneer ze Anna is, is het grappig. En dat maakt het dat ik deze film heel vaak kan kijken en dat het leuk blijft.
*4
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
#3 - Muppets from Space (1999) - Familie/Komedie -87 min - 197 stemmen - FTV - 18/12/2016 - 3 punten (subtotaal 9 - totaal 100).
Er ligt teveel nadruk op het verhaal, en dat gaat ten koste van de humor.
Een paar leuke gags, o.a. de reactie van Uncle Sam bij het zien van een blote (dames)buik, maar al bij al viel er te weinig te lachen - en dat is toch de belangrijkste reden om naar een Muppetfilm te kijken...
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
TornadoEF5, zo zie je maar, blindspots kunnen met gemak hoger scoren dan films die op je eigen lijstje stonden
Klopt, al had ik van The Boy ook niet zo een hoge verwachtingen, anders kijk ik ze zo laat ook niet. En gezien ik niet wou slapen met het idee dat ik The Boy nog steeds niet had gezien, heb ik die er dan maar achter gekeken. Echt moe was ik toch nog niet, dusja why not?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#11. Escape to Witch Mountain (1975) - FTV - 97 minuten - 74 stemmen - 18 december 2016 - 3 punten (Totaal: 33 punten)
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/escape_from_witch_mountain_8426.jpg
Ik meen me te herinneren dat ik hier vroeger een stuk van op TV had gezien, maar dat was zeker niet de hele film, eerder 1/3de of zo. Ja, dit is best wel een leuke kinder/jeugdfilm die niet overdreven sentimenteel wordt. Het heeft zeker een aantal leuke levitatie/telekinese scènes. Veel van de film wordt besteed aan kat-en muisspel, dat werd naar het einde toe toch een beetje saai, maar al bij al heb ik me er goed mee vermaakt. Ik ben toch wel benieuwd naar het vervolg ook vooral omdat ze daarvoor dezelfde cast hebben gebruikt.
Dus baspls ik hoop dat je dit kan aanvaarden als een FTV?
En de user-knop is momenteel niet aanwezig bij mij??? Gelukkig ken ik de tags.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het origineel met een nog jonge Jodie Foster is ook zeker de moeite zelfs nog grappiger naar mijn mening. Wel meer op kinderen en minder op tieners gericht:
Freaky Friday (1976)
tbouwh over Eden Lake kan ik je een hele preek geven waarom ik die een enorm lage waardering heb gegeven toen ik em tijdens de horrorchallenge in de zomer zag. Goed dat het bij jou wel het gewenste effect gaf. Ik snap dat de film voor veel als schokkend wordt ervaren, maar misschien heb ik al te veel horror gezien om nog snel uit mijn lood te worden geslagen. Domme acties en onrealistische dingen (en al te grote toevalligheden) in horror ben ik ook wel gewoon, maar hier liepen ze wel de spuigaten uit. Eigenlijk zat ik me daar constant aan te ergeren waardoor het gewenste resultaat totaal niet werd bereikt. Als de film echt realistisch was geweest, dan was ie al verteld in een half uur of korter. Eerlijk ieder weldenkend mens was al lang weggegaan met zo een tuig in de buurt.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Hmmm. Ik ben niet bleu wat horror betreft, maar Eden Lake was voor mij wél bijzonder. Een van die weinige films die na duizenden kijkervaringen écht iets losmaakte...
Kan de punten van kritiek dan ook niet delen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hmmm. Ik ben niet bleu wat horror betreft, maar Eden Lake was voor mij wél bijzonder. Een van die weinige films die na duizenden kijkervaringen écht iets losmaakte...
Kan de punten van kritiek dan ook niet delen
Uiteraard, we ervaren film allemaal anders, zoeken allemaal naar dingen die ons aanspreken. Was ik nog een tiener geweest en had ik geen ervaring met dat soort films, had het zeker indruk op me gemaakt, maar dit was voor mij althans veel te ongeloofwaardig.
Waar blijven jou registraties trouwens? Alweer druk druk druk?