Ladda Land (2011)

Thailand
Horror

geregisseerd door Sopon Sukdapisit
met Saharath Sangkapreecha, Piyathida Woramusik en Suthatta Udomsilp

Thi koopt een nieuw huis en gaat er samen met zijn vrouw Pan en hun twee kinderen wonen. Het huis staat in de woonwijk 'Ladda Land'. Het gezin heeft het er prima naar zijn zin, totdat een dienstmeisje op een dag sterft. Het lichaam van het meisje wordt gedumpt in een huis in de woonwijk. Maar dan beginnen enkele bewoners last te krijgen van ontmoetingen met geesten. Enkele mensen uit de buurt verhuizen zelfs. Wanneer Pan en haar kinderen stemmen beginnen te horen, smeekt Pan Thi om te verhuizen.

avatar van joolstein
Bij deze Thaise film is nogal moeilijk om een review te schrijven. Omdat ik aan de ene kant best wel positief wil zijn. Het zag er werkelijk waar zeer mooi uit. Acteerwerk was keurig en het verhaal had genoeg in zich om best spannend te zijn. Helaas is de film aan de andere kant te lang waardoor er te veel informatie in gestopt wordt die er niet toedient. Hierdoor verschuiven de horrorelementen naar de achtergrond en zie je te veel een niet interessant drama rond een gezin. Het dienstmeisje dat in het plot wordt aangehaald komt in een later stadium gewoonweg opeens niet meer voor. En dan waren er nog de plotseling opduikende beelden zoals in Hardcore Hendry. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat de regisseur niet wist wat hij precies wilde. Jammer want ik gun zo'n prachtig gefilmde Thaise film toch alle goeds maar helaas het zit er niet in.