menu

Film / Cast en crew / Veronica Lake

zoeken in:
Zijn op dit forum ook fans van de bloedmooie, jaren-40 actrice en Miss-California-1937...

VERONICA LAKE ?

(afbeelding)

Described by Bette Davis as "the most beautiful person who ever came to Hollywood.".

Ik zag, dat ze nog geen eigen topic heeft, bij deze....

(afbeelding)

Misschien wel de mooiste actrice allertijden met de meest trieste, te korte levensloop!!

Inderdaad, kort maar hevig (50): dinsdag 16 nov. 1922- zaterdag 7 juli 1973.
Netzoals bij o.a. Marilyn Monroe: "the American-disease": eerst exploiteren, daarna dumpen; dan een te vroeg overlijden en na hun dood hun items (foto's, films, e.d.) weer exploiteren... (zie o.a. www.eBay.com). Bijvoorbeeld muismatten met haar images voor $ 20 etc., etc. of model staan voor Jessica Rabit in die Roger Rabbit-movie van Disney....)
Gedumpd na WO-II vanwege haar lengte (1,60m.)....; zo zag ze haar carriere zelf:
Hollywood gives a young girl the aura of one giant, self-contained orgy farm, its inhabitants dedicated to crawling into every pair of pants they can find.

Films als "Sullivan's Travels", de western "Ramrod", etc.

(afbeelding)

Bronnen:

Veronica Lake1 ... levensloop/filminfo's,

Veronica Lake2 ...met overlijdensakte,

Veronica Lake3 ...summiere levensloop,

Veronica Lake4 ...filminfo's/levensloop en

Veronica Lake5 ....fan-site.

(afbeelding)

Last but not least, Veronica Lake op de cover van:
COSMOPOLITAN, nov. 1941 ...

PS
"Alleen films hebben een happy end."

In die jaren waren er zeer veel van deze mooie dames in de filmwereld actief (vraag het maar aan Stinissen).

La Lake heeft inderdaad wel iets speciaals, maar tot de absolute top is zij spijtig genoeg nooit echt doorgedrongen.
Haar carrière loopt slechts gedurende tien jaar in het begin van haar twintiger jaren.
Zij werd zeer slecht gecoacht door haar echtgenoot en regisseur/schrijver André De Toth. Ook was Veronica Lake zwaar aan de drank en is dan ook op 53-jarige leeftijd overleden aan een leverziekte (hepatitis).
Buiten een Star on the Walk of Fame heeft Veronica nooit enige onderscheiding of waardering gekregen.
Had zij nog enkele jaren kunnen meedraaien, een Oscar had er zeker ingezeten.

O ja, nog een weetje: wist je dat Kim Basinger in haar rol van Lynn Bracken in L.A. Confidential (Oscarwinnende rol) haar personage volledig gebaseerd had op Veronica Lake? Let er eens op als je naar de film kijkt en je zal precies twee dezelfde actrices aan het werk zien.

(afbeelding) Veronica Lake.

(afbeelding) Kim Basinger.

Altijd jammer dat het zo met iemand af kan lopen. Typisch showbiz

Zelf heb ik nog niks van haar gezien, of je moet Kim Basengers rol in L.A. Confidential meetellen. Ik ben erg geïnteresseert in Sullivans Travels.

stinissen (crew)
Ida Lupino, Marlene Dietrich ,Joan Crawford , Jean Harlow, Claudette Colbert , Myrna Loy, Jean Arthur , Carole Lombard,Barbara Stanwyck , Bette Davis , Lana Turner, Mamie van Doren, Rita Hayworth , Deborah Kerr, Ann Sheridan etc etc.

Wat is daar mee?

The One Ring schreef:
Wat is daar mee?

Die eerder genoemde dames zijn hééééééél mooie meiden natuurlijk.

stinissen schreef:
Bette Davis.

Betty Boop.
(afbeelding)

speedy23 schreef:

La Lake heeft inderdaad wel iets speciaals, maar tot de absolute top is zij spijtig genoeg nooit echt doorgedrongen.
Ook was Veronica Lake zwaar aan de drank en is dan ook op 53-jarige leeftijd overleden aan een leverziekte (hepatitis).
O ja, nog een weetje: wist je dat Kim Basinger in haar rol van Lynn Bracken in L.A. Confidential (Oscarwinnende rol) haar personage volledig gebaseerd had op Veronica Lake? Let er eens op als je naar de film kijkt en je zal precies twee dezelfde actrices aan het werk zien.

Mbt Kim Bassinger... prefereer toch la Lake!

(afbeelding) La Lake heeft inderdaad wel iets speciaals...

=> Trouwens Veronica Lake is slechts 50 geworden en niet 53; ze is geboren in 1922 en niet in 1919, zie ook haar overlijdensakte
op deze site.

...nu zitten Amerikanen met schuldgevoel...:

(afbeelding)

The One Ring schreef:
Ik ben erg geïnteresseerd in Sullivans Travels.
Heel veel Veronica Lake items vind je
hier

...waaronder de Sullivan's Travels" regio-0 DVD.
Zoals hier bijvoorbeeld.

(afbeelding)

Dogie_Hogan schreef:

Mbt Kim Bassinger... prefereer toch la Lake!

Ik ook, zeker weten.

...nu zitten Amerikanen met schuldgevoel...:

Amerikanen met een schuldgevoel??? Dat moet ik zien.

Nog wat over haar overlijden: de ene zegt 1919 geboren de andere 1922. Als haar overlijdensacte echt is (en ik zie niet in waarom niet) was ze inderdaad pas 50. Jammer.

Born Constance Ockleman (later Keane) in Brooklyn in 1919 (some sources list 1922 as her date of birth), diminutive Veronica Lake relocated to California with her mother and stepfather as a teenager. Pushed by a typical stage mother, Lake was enrolled in acting classes. In 1939, she was signed by RKO Studios, sometimes appearing in small roles before the studio dropped her contract. A few bit parts at MGM and 20th Century-Fox followed, and soon after marrying first husband John Detlie, Lake signed with Paramount. With her cool manner and 'peekaboo' hairstyle she created a sensation; millions of women copied her peekaboo bang.......

Described by Bette Davis as "the most beautiful person who ever came to Hollywood," her success was fleeting and after a string of broken marriages and long struggles with mental illness and alcoholism she died destitute and friendless at the age of 50.

En als je een foto van een mooi dame plaatst, neem alsjeblieft geen 'schilderij' maar een echte, mooi foto.

Als ik dat zie, ben ik er weeral zeker van dat ik 30 jaar te vroeg geboren ben...

(afbeelding)

Hi Speedy,

mbt Veronica Lake's leeftijd, kijk ook eens hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Veronica_Lake

Over te laat geboren sluit ik mij helemaal bij aan; maar ja, duizenden fans wereldwijd, hebben haar geld toegesteurd na haar faillissement in 1951, maar ze was te trots op dat aan te nemen en retourneerde de vele cheques. Maar zoals wel vaker bij artiesten, worldwide admires genoeg, maar ze kiezen vaak de verkeerden... -(

Zo 1 bijvoorbeeld, met dat wijzende vingerdje...

(afbeelding)

Ze was gedisqualificeerd voor "miss-Californie-1937", omdat ze als geboortejaar 1919 had opgegeven, ipv 1922.
Ze werd toen dat uit kwam te jong bevonden ("so-what").
De overlijdensaktie zal dan ook wel kloppen; ook haar echte naam staat daar op.

Tja en ECHTE foto's.... inmiddels heb ik voor zo'n 76MB kunnen verzamelen...
een heel kleine greep "Wahl macht Qual"....schrik niet:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Enz., enz., etc., etc., enz., etc., etc., enz.

PS

Veronica Lake Wallpapers 1024x768:

http://peek-a-boo-bang.wyrdweb.com/content.php?sec=art&p=2

Triestige blik.

speedy23 schreef:
Triestige blik.
Huhh...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie_Hogan schreef:
(quote)
Huhh...

Ik doelde op de reeks vorige foto's die je gepost had. Ik zie ze liever niet lachen. Als ze lacht dan verliest ze 'iets'.

speedy23 schreef:
Ik doelde op de reeks vorige foto's die je gepost had. Ik zie ze liever niet lachen. Als ze lacht dan verliest ze 'iets'.

OK, zitten we weer op 1 lijn; was ook ff zoeken naar die lachende foto's, maar ik prefereer ook die speciale blik van haar... kortom, La Lake heeft inderdaad iets speciaals -)

(afbeelding)

Mijn vrouw tipte me, mbt deze post, nog deze 2....

(afbeelding)

(afbeelding)

Volgens mij maakte top-fotograaf George Hurrell de meeste foto's van haar.
zoals deze (!!!)..uit 1941.

Dogie

Dogie_Hogan schreef:

Volgens mij maakte top-fotograaf George Hurrell de meeste foto's van haar.
zoals deze (!!!)..uit 1941.

Leuke foto's en een nog leukere link.

Henk die link moet je even bekijken. Telkens klikken op 'View Next'.

Goede -Xmas-morgen,

(afbeelding)

die originele George Hurrell foto's van beauty Lake zijn wel prijzig hoor, zoals deze 20x25 cm./8X10, niet eerder gezien, voor $ 400:
LINK ...en dan heeft de foto ook nog gebreken.

Vanmorgen heb ik onderstaande "Paramount"-image kunnen kopen,-ook nooit eerder gezien- maar wel prof. repro, ook 20x25cm/8X10:

(afbeelding)

Tja, "Paramount" ...als ik haar trieste levensloop HIER er nog eens op nalees is, zij puur slachtoffer van mis-management (dus niet miss-management). Wanneer je iemand uit een rijdende sneltrein gooit (lees op top carrière), in een era zonder mental-coaches, kun je brokken verwachten.
Hollywood was nog niet klaar voor haar; ze is veel te vroeg geboren.
"Bogey" had haar nog kunnen redden, maar die had de handen vol aan de (ook mooie) Lauren Bacall ...anders had Veronica Lake ook wel de 80 kunnen passeren, ipv fini met 50. Tja, mits, mits...

Nu levert zij na haar dood anderen weer een extra zakcentje op... the american-way-of live.

Hilarisch (bron: Ebay.com ):

(afbeelding)
Ja, ja ...after death (or dead?)

Dogie

Ik kreeg net deze zeer zeldzame pre-war KLEUREN foto door van een bezoeker.... moet rond 1939/1940 zijn gemaakt en is volgens ons te linken aan die kleurenfoto uit m'n 4e post:

(afbeelding)

Kleuren zijn nog niet helemaal zuiver, van haar diepblauwe ogen, waar ook haar artiestennaam aan te danken is, is op die 1e kleurenfoto's weinig te zien.

Let eens op hoe vaak toch noch haar afbeeldingen in spiegelbeeld worden afgedrukt, via Windows-PAINT, spiegel ik ze dan weer. (Volledigheidshalve: de peek-aboo heeft ze bij 't rechter oog.)
Bovenstaande afb. was ook eerst in spiegelbeeld.

Prachtige images uit de regio1 DVD THIS GUN FOR HIRE:

(Verkleind; originelen zijn veel mooier en scherper)

(afbeelding)

(afbeelding)

speedy23 schreef:
In O ja, nog een weetje: wist je dat Kim Basinger in haar rol van Lynn Bracken in L.A. Confidential (Oscarwinnende rol) haar personage volledig gebaseerd had op Veronica Lake? Let er eens op als je naar de film kijkt en je zal precies twee dezelfde actrices aan het werk zien.

Is dat dan ook de reden dat ze de Oscar kreeg? Ik vond haar overwinning uit het niets komen, maar als ze Lake zo goed nadoet dan kan ik het nog begrijpen.

Hmmm...las net, dat la Lake aan 't begin van haar carrière eigenlijk een Oscar verdiend zou hebben als beste bijrol-actrice in "I wanted Wings" :

"Lake is exceptional in her star-making performance that is strong enough to have netted a Best Supporting Actress Oscar nom."

Ook haar rol in de psy-western "Ramrod" wordt goed ontvangen... helaas nog steeds niet op DVD.

The One Ring schreef:
Is dat dan ook de reden dat ze de Oscar kreeg? Ik vond haar overwinning uit het niets komen, maar als ze Lake zo goed nadoet dan kan ik het nog begrijpen.

Ik denk het wel, want het is echt een tweelingzuster van Veronica Lake als je haar bezig ziet.

speedy23 schreef:
Ik denk het wel, want het is echt een tweelingzuster van Veronica Lake als je haar bezig ziet.

Hmmm... liever echt dan namaak...

...vraag het maar eens aan de geluksvogel hieronder:

(afbeelding)

-----------
In 1951 was Veronica Lake failliet, maar met de huidige opbrengst van haar items had ze goed kunnen leven;voor de beeldvorming:
deze org. foto heeft net zo'n $ 152 opgebracht:
LINK 1
Deze reprod. was met $ 102 ook al niet goedkoop: :
LINK 2

en deze voor $ 399:
LINK 3

Dure "hobby", deze peek-aboo

Wilde ik Veronica Lakes 's boek met haar memoires kopen...maar toch wel erg prijzig

Als je er echt wat voor over hebt is dit zeker niet te veel.
Nu je kans om je te bewijzen.

speedy23 schreef:
Als je er echt wat voor over hebt is dit zeker niet te veel. Nu je kans om je te bewijzen.
Hmmm...ja, maar voor dat geld kun je ook nog andere interessante Veronica Lake items kopen.

Op 31 dec.j.l. binnen gekregen de prachtige film met Veronica Lake: SULLIVAN'S TRAVELS.
Deze regio-0 DVD wordt HIER op diverse plaatsen aangeboden voor slechts $ 0,01. !!!

Voor slechts € 6,91 inkl. porto, had ik deze DVD in 5 werkdagen thuis en in topqualiteit. Aanrader!
Veronica Lake is in deze film nog veel mooier, dan op die prachtige foto's van George Hurrell.......

Hier nog een zeer zeldzame kleurenfoto van "la Lake":

(afbeelding)

DVD "I married a With" met Veronica Lake komt op 27 maart a.s. in regio-2 uit

Een zeer zeldzame kleurenfoto.. moet zo uit 1939/1940 zijn...

(afbeelding)

En hier info over de speciale DVD-persing van SULLIVAN'S TRAVELS.

(afbeelding)..made by George Hurrell, 2x

(afbeelding)

Volgens mij heb jij een echte obsessie met haar, aangezien je deze dingen ook al post op het dvd.nl. Niks mis daarmee hoor, want het is een schone madam.

Toon1 schreef:
Volgens mij heb jij een echte obsessie met haar, aangezien je deze dingen ook al post op het dvd.nl. Niks mis daarmee hoor, want het is een schone madam.
Dat valt wel mee hoor, beetje "promotie"... ..wereldwijdbekend, amper in NL heb ik gemerkt, vandaar. Al veel pos. reakties gehad.

Goede en inderdaad mooie actrice.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.