I Married a Witch (1942)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door René Clair
met Fredric March, Veronica Lake en Susan Hayward

Nadat de voorvader van Wallace Wooley (March) Jennifer (Lake) heeft verbrand, heeft een heks en haar vader de hele familie vervloekt; dat hun zonen altijd de verkeerde vrouwen zullen krijgen. In de twintigste eeuw, de avond voor de bruiloft van Wallace met Estelle, komt de heks weer terug om Wallace een liefdesdrank te geven zodat hij op haarzelf verliefd wordt, maar ze krijgt de drank zelf en wordt verliefd op hem. Nu begint iedereen in de problemen te komen; de heks is verliefd op Wallace, maar haar vader wil niet dat zij met Wallace trouwt; Estelle wil niet met Wallace trowen; Wallace begint op Jennifer verliefd te worden en geeft aan dat Estelle niet de juiste vrouw voor hem is, maar hij moet met Estelle trouwen omdat hij senator wil worden.

Drie sterren. Enkel en alleen voor Veronica Lake !

***

avatar van Dogie_Hogan
Ik hoop meer sterren te zetten, als de film 27 maart 2006 op DVD uitkomt....

LINK !!.

**********

avatar van Dogie_Hogan
Verhaal 3*, plus inbreng van de seductive VERONICA LAKE maakt totaal 4.5*.

avatar van thunderball

Toch wel drie sterren waard!

thunderball schreef:
Ik zag deze film als kind op de Belg en was tot over mijn oren verliefd op Veronica Lake en wilde later beslist ook een lieve, knappe heks als vrouw!! Toch wel drie sterren waard!
Maybe off-topic, maar "LA LAKE" is nog vele malen mooier als fem- me-fatale in THIS GUN FOR HIRE ('41/'42) en THE GLASS KEY ('42), en als "the-girl-with-no-name" in SULLIVAN'S TRAVELS (1941).
PS
Die onbereikbare toekomstdroom: "...uit met VERONICA LAKE"

avatar van Mochizuki Rokuro
Een nogal teleurstellende film. De film is een beetje over datum geraakt en veel van de grappen zijn op den duur een beetje flauw en op zijn hoogst licht amusant. Daarbij vind ik Fredric March een onaansprekende acteur en van dat hele governor gedoe kan ik niet warm of koud worden. Jammer voor Veronica, maar voor zijn lengte nog net leuk voor een ruim uurtje vermaak rond de Kerst.

avatar van Co Jackso
Een tegenvallende film. Niet veel beter dan een gemiddelde komedie. Hoewel het acteerwerk aardig is, is het uiteindelijke verhaal slap. Ik hoop dat dit verplicht materiaal voor René Clair was om door te breken in de VS, want ik verwacht iets meer van zijn eerdere werk.

avatar van boerenpummel
Heerlijke film, wat voor een groot deel aan Veronica Lake te danken is.

avatar van Dogie_Hogan
23 okt. a.s. een Blu-ray release door Criterion.
Voor mij duurt de film echter te kort om dit bedrag er voor neer te tellen.

Vrolijke fantasie, vooral dankzij Veronica Lake die elke scène moeiteloos steelt en na Sullivan's Travels (1941) opnieuw laat zien goed uit de voeten te kunnen in komedies. Vermakelijke niet-bij-nadenken film, goed voor vijf kwartier leuk amusement.