Saigon (1947)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Leslie Fenton
met Alan Ladd, Veronica Lake en Douglas Dick

Majoor Larry Briggs (Alan Ladd) verneemt na de Tweede Wereldoorlog dat zijn vliegpartner, kapitein Mike Perry (Douglas Dick), alle moeite van de dokters ten spijt, nog maar een korte tijd te leven heeft. Bij Zlex Maris krijgt Larry een goedbetaald baantje als piloot, zodat hij de financiële middelen heeft om zijn vriend nog een goede tijd te geven. Wanneer de twee vrienden kennismaken met Susan Cleaver (Veronica Lake), de secretaresse van Maris, wordt Mike meteen verliefd. Larry vertelt Susan over Mike en vraagt haar om, uit respekt voor zijn lichamelijke toestand, mee te spelen. In werkelijkheid is Susan echter verliefd op Larry.

avatar van Dogie_Hogan
Prachtige film: thema, de sfeer, de suspense, het plot. Mijn favoriete Ladd/Lake film.
Ik sluit mij dan ook volledig bij deze recensie aan:

Net als bij Bogart/Bacall's DARK PASSAGE een ondergewaardeerde film.
Jammer, dat SAIGON nog steeds niet op DVD verkrijgbaar is.

PS
De achternaam van secretaresse Susan is NIET Neaves , maar Cleaver!!!