• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.244 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.477 stemmen

Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

mei:

16. Guardians of the Galaxy Vol. 2 4*

17. King Arthur: Legend of the Sword 2,5*

18. In the Crosswind 4,5*

juni:

19. Baywatch 3,5*

20. Alien: Covenant 3,5*

Best erg. Met 2 freaking passen ook nog. Simpelweg te druk. Maar: de scriptie van de wederhelft is definitief ingeleverd gisteren, dus we gaan vermoedelijk nu een inhaalslagje maken. Zo direct maar eens richting Utrecht. Vandaag even de gehele opbrengst van juni evenaren.

Op de planning voor juli staan in ieder geval: Wonder Woman, Baby Driver, War for the Planet of the Apes, Dunkirk, Raging Bull. Hopelijk: It Comes at Night, The Big Sick. Verder maar eens kijken hoe het uitkomt met de draaitijden. Wellicht pak ik ook gelijk Spider-Man: Homecoming nog mee eind van de maand.

Sowieso gisteren voor het eerst in 3 weken weer eens een film gekeken.

Karl van H.

• 2812 berichten
  • 2254 stemmen

Juni:

22. Kill Switch (2017)

23. The Mummy (2017)

24. Baby Driver (2017)

freek_93

• 668 berichten
  • 1666 stemmen

Juni:

29. 1.5* - King Arthur: Legend of the Sword

30. 1.5* - The Circle

31. 3.0* - Get Out

32. 2.0* - The Lost City of Z

33. 3.5* - Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

Juli:

34. 2.5* - Baywatch

35. 2.0* - The Mummy

36. 3.0* - The Wall

37. 3.5* - Wonder Woman

38. 1.5* - Transformers: The Last Knight

39. 3.0* - Baby Driver

thunderball

• 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Tot nu toe 14 keer geweest:

1. Rogue One: a Star Wars Story

2. Logan

3. Kong: Skull Island

4. Smurfs: The lost village

5. Guardians of the Galaxy vol.2

6. Beauty and the Beast

7. Alien: Covenant

8. Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge aka Dead Men Tell No Tales

9. Unlocked

10. For your eyes only (Roger Moore tribute!)

11. The Mummy

12. Wonder Woman

13. Transformers: The Last Knight

14. Spider-Man: Homecoming

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Juli:

36. 3,0* All Eyez On Me

37. 3,5* Spider-Man: Homecoming

38. 3,5* War For the Planet of the Apes

39. 4,0* Baby Driver (2017)

40. 2,5* Wish Upon

41. 2,5* Dunkirk

42. 4,5* Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Ook maar even update vanaf hier. Ik heb nu vanaf april 2009 een Pathé Unlimited kaart. Ik ben in al die jaren denk ik wel naar 800+ films geweest. Ik bewaar mijn kaartjes ook, ik weet alleen niet in hoeverre hoeveel er exact verdwenen zijn. Het is jammer dat de Pathé app/site niet alle voorstellingen in het geheugen houdt, dus daar kan ik helaas ook niet op af gaan. Naar aanleiding van deze app wel even de kaartjes vanaf 2011 gesorteerd, de periode 2009 - (gedeelte)2011 heb ik in een map zitten.

https://www.mupload.nl/img/rnj3bwxiuapf4.jpg

Verzameling (Imax) 3D brillen, exclusief vele weggegooide brillen. Laatste half jaar heb ik gelukkig altijd een bril bij me, just in case.

https://www.mupload.nl/img/6aqov3zlyffiu.jpg

2017:

Januari

01. 3,0* - Why Him

02. 2,5* - Assassin's Creed

03. 4,0* - Split

04. 2,5* - The Bye Bye Man

05. 2,0* - Resident Evil: The Final Chapter

Februari

PAC Festival:

06. 3,5* - Jackie

07. 4,0* - Hidden Figures

08. 3,5* - Their Finest

09. 3,0* - Mein Blind Date mit dem Leben

10. 4,0* - Gold

11. 2,5* - A Monster Calls

12. 3,5* - The Great Wall

13. 3,5* - A Cure for Welness

14. 3,0* - Fist Fight

15. 3,0* - The Space Between Us

Maart

16. 4,0* - Logan

17. 3,5* - Kong: Skull Island

18. 3,5* - Life

April

19. 3,0* - Ghost in the Shell

20. 3,0* - Going in Style

21. 3,5* - Before I Fall

22. 3,5* - Get Out

23. 3,0* - Fate of the Furious (Imax)

24. 3,5* - Guardians of the Galaxy vol. 2

Mei

25. 3,0* - King Arthur: Legend of the Sword

26. 3,0* - The Lost City of Z

27. 3,0* - The Zookeeper's Wife

28. 3,5* - Alien: Covenant

29. 3,0* - Pirates of the Carribbean: Salazar's Revenge (Imax 3D)

30. 2,5* - Baywatch

31. 3,0* - Pirates of the Carribbean: Salazar's Revenge (reguliere 3D)

Juni

32. 2,5* - The Mummy

33. 3,5* - It Comes At Night

34. 1,0* - Transformers: The Last Knight

35. 4,0* - Baby Driver

36. 2,5* - Despicable Me 3

Juli

37. 3,5* - Wonder Woman

38. 3,5* - Spider-Man: Homecoming

39. 3,0* - 2:22

40. 4,0* - War for the Planet of the Apes

41. 2,5* - Wish Upon

42. 1,5* - The Crucifixion

43. 4,0* - Dunkirk (Imax)

44. 3,5* - Valerian and the City of the Thousand Planets (Dolby Atmos 3D)

timmienoelie

• 1518 berichten
  • 4265 stemmen

Juli:

Song to Song

Dunkirk

Valerian and the City of a Thousand Planets

The Nile Hilton Incident

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

rep_robert schreef:

Ook maar even update vanaf hier. Ik heb nu vanaf april 2009 een Pathé Unlimited kaart. Ik ben in al die jaren denk ik wel naar 800+ films geweest. Ik bewaar mijn kaartjes ook

Jij krijgt nog kaartjes, bij de Vue eigenlijk nooit. En die éne keer dat ik er één me krijg denk ik vooral: waar is dat nu weer goed voor? Zie met zo'n Unlimited de noodzaak eigenlijk ook niet. Maar wel leuk daarom dat je ze dan bewaart en dat je het ook echt tastbaar hebt,

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

1x dacht ik

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

4,5* Dunkirk

2,0* Verschrikkelijke Ikke 3

3,5* Alien Covenant

4,0* Guardians of the Galaxy Vol 2.0

3,5* The Fate of The Furious

3,5* Kong: Skull Island

4,5* John Wick: Chapter 2

4,0* Brimstone

4,0* Rogue One

9x tot nu toe. Meer dan prima score ook; als ik de kinderfilm met mn neefje buiten beschouwing laat.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Tot nu toe 70 bezoekjes, 66 unieke films (4 films zag ik 2 keer: Ron Goossens, Alien Covenant, Guardians of the Galaxy 2 en The Fate of the Furious).

Toppers:

Rogue One

Frantz

Manchester By the Sea

Moonlight

Personal Shopper

Split

Ah-Ga-Ssi (The Handmaiden)

Logan

Sieranevada

Paterson

Guardians of the Galaxy, Vol.2

Alien: Covenant

Baby Driver

Dunkirk

War For the Planet of the Apes

Flops:

Assassin's Creed (mijn ogen doen nog zeer van die shakycam 3d rommel)

Resident Evil: The Final Chapter (zie hierboven)

Collateral Beauty

Live By Night

The Bye Bye Man

The Great Wall

Fifty Shades Darker (kan iets dit nog weerhouden van de titel slechtste film van het jaar?)

The Space Between Us

Power Rangers

Before I Fall

Baywatch (jammer genoeg)

Transformers: The Last Knight

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Jij krijgt nog kaartjes, bij de Vue eigenlijk nooit. En die éne keer dat ik er één me krijg denk ik vooral: waar is dat nu weer goed voor? Zie met zo'n Unlimited de noodzaak eigenlijk ook niet. Maar wel leuk daarom dat je ze dan bewaart en dat je het ook echt tastbaar hebt,

Oh, hoe werkt dat daar dan? En als je een los kaartje koopt? Ik wil juist die kaartjes houden om te bewaren inderdaad. En hoe werkt dat met de controle? Gewoon digitaal kaartje in de app? Ik scan bij de machines wel altijd met mn pathe qr code in de pathe app. Ik koop niks aan de kassa, krijg je van die lelijke papieren kaartjes die je ook aan de achterkant op mijn foto ziet.

Ik zie soms ook kaartjes van de Kinepolis in de Euroborg op straat liggen, die doen ook nog aan kaartjes iig haha

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

Kaartje komt op de mail binnen, die code laat ik vanaf m'n telefoon scannen bij de ingang en heel heel sporadisch moet ik hem nog een keer tonen bij de zaal zelf. Maar soms ineens krijg ik nog een papieren kaartje mee ook. Of Vue een app heeft, geen idee.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Juli:

86. Certain Women (PU)

87. Dunkirk

88. Beyond the Mountains and Hills

89. Louise en Hiver

90. La Mort de Louis XIV

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Zit nu op een voor mij ongekend hoog aantal van 34 bioscoopbezoekjes! Daarvan zijn er drie echt memorabel:

01. 4.0* - Trainspotting 2

02. 3.5* - American Honey

03. 3.5* - 20th Century Women

Walter S.

• 1708 berichten
  • 1363 stemmen

Mei

47. A United Kingdom 6,5

48. Free Fire 4

49. Unlocked 5

50. Django 6

51. The Zookeeper's Wife 3

52. The Lost City of Z 6

53. King Arthur 4

54. A Bras Ouverts 6,5

55. Alien: Covenant 7

56. The Circle 7

57. 20th Century Women 8,5

Juni

58. Pirates of the Caribbean - Salazar's Revenge 8,5

59. Kill Switch 7

60. The Mummy 8

61. Despicable Me III 8

Juli

62. Baby Driver 8,5

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Juli

21. Baby Driver (2017) 4*

22. Wonder Woman (2017) 3,5+*

23. Spider-Man: Homecoming (2017) 3,5*

24. Raging Bull (1980) 4,5*

25. Louise en Hiver (2016) 3,5*

26. Dunkirk (2017) 4,5*

Voor augustus wil ik graag zien: The Big Sick, War for the Planet Of The Apes, Atomic Blonde, Maudite Poutine, Wolf and Sheep, Kedi en nog een keer Dunkirk in 70mm.

Misschien: Valerian and the City of a Thousand Planets, Wakefield, The Hitman’s Bodyguard, Las mort de Louis XVI, Aquarius

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Augustus was rustig. Ik heb er aankomend weekend al evenveel gepland als ik de hele vorige maand zag.

43. 2,5* The Big Sick

44. 3,5* Annabelle: Creation

45. 4,0* Rough Night

46. 1,5* The Hitman's Bodyguard

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Augustus:

091. Une Vie

092. The Big Sick

093. The Edge of Seventeen (PU)

094. Captain Fantastic (ZomerFestival LHC)

095. Just Like Our Parents

096. Maudite Poutine (PU)

097. Orpheline

098. The Only Living Boy in New York

099. Knife in the Clear Water

100. Wind River

101. al-Momia (EYE)

102. Italianamerican (EYE) / American Boy (EYE)

103. Logan Lucky

Nog 30 films op de planning als ik de releaselijst van de rest van het jaar zo eens doorloop (zal vast niet allemaal lukken) - en dan met nog Camera Japan zal ik wel ergens rond de 150 gaan eindigen.

Oh ja, en Kelemen nog natuurlijk

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Ga niet zo hard als Mochizuki Rokuro, maar ik doe mijn best haha. Al zal ik het nu na de vakantie weer wat drukker krijgen.

Heb je een abbonement, of betaal je voor elke voorstelling Mochizuki Rokuro? Omdat ik volgens mij meerdere bioscopen zie staan. Duur grapje hehe.

45. 3,5* - The Big Sick

46. 3,0* - Annabelle: Creation

47. 3,0* - Atomic Blonde

48. 3,0* - The Hitman's Bodyguard

49. 3,0* - Everything, Everything

50. 2,5* - The Dark Tower

51. 4,0* - Logan Lucky

52. 4,0* - Shot Caller

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

19€ per maand voor Cineville en dan heb ik verder alleen voor Logan Lucky betaald in Kinepolis (kan in sommige steden met Cineville, maar in Utrecht niet), dus nog geen 30 euro voor 13x bios... Valt mee toch??

En dan nog de reiskosten voor de tripjes naar Amsterdam (3,50 per enkele reis of zo??), waar ik dan ook nog gezellig beavis (FilmHallen en EYE) , McSavah (EYE) en Verhoeven (DB) trof voor een praatje en een uitruil van dvd's etc. Dus dat valt allemaal reuze mee - zelfs nog een sociaal gebeuren dat films kijken!!

(en ik weet sowieso dat ik zeker niet de koploper ben in bios bezoek hier op de site)

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik ga dit jaar sowieso geen topscore halen door mijn rugklachten begin dit jaar en scriptieleed van de vriendin afgelopen maanden (het is eindelijk goedgekeurd, dus dat is finito), maar Augustus was mijn beste biosmaand dit jaar:

27. Atomic Blonde (2017) 3,5*

28. The Big Sick (2017) 4*

29. War for the Planet of the Apes (2017) 3,5*

30. Annabelle: Creation (2017) 3,5 *

31. The Hitman's Bodyguard (2017) 3,5*

32. Une Vie (2016) 4*

33. L'Amant Double (2017) 3,5*

34. Terminator 2: Judgment Day (1991) 4,5*

35. Dunkirk (2017) 4,5*

36. Kedi (2016) 4*

N.B. Door een vergissing kwam Logan Lucky er niet van, en zijn we maar een tweede keer naar Dunkirk gegaan.

Voor september staan op de planning: Logan Lucky, The Beguiled, It, Good Time, Mother, Patti Cake$, Una Mujer Fantástica, Kingsman: The Golden Circle

Hopelijk: Wolf and Sheep, Knife in the Clear Water, City of Ghosts

Als het zo uitkomt wellicht: Wind River, Detroit, Maudite Poutine, Orpheline, Aquarius, Tulip Fever, Victoria and Abdul, Cargo

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Enkel 20th Century Women, als ik wil ga ik op 21/9 naar The Beguiled kijken. Verder geen enkele film waar ik naar wil kijken die gepland wordt in de Kinepolis voor de komende 4 maand of het filmhuis.

timmienoelie

• 1518 berichten
  • 4265 stemmen

Augustus:

Baby Driver

The Big Sick

Atomic Blonde

120 Battements par Minute

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Enkel 20th Century Women, als ik wil ga ik op 21/9 naar The Beguiled kijken. Verder geen enkele film waar ik naar wil kijken die gepland wordt in de Kinepolis voor de komende 4 maand of het filmhuis.

wow. Dat klinkt bijna alsof het om naar de tandarts moeten gaat

Ben je dan niet filmliefhebber af? Of is de selectie gewoon ultiem ruk, daar?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Zit op 121 films, 130 als ik ook kortfilms meetel.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Alleen It al... Kan niet wachten. Voel me net een klein jongetje

thunderball

• 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Tot nu toe 22 keer geweest:

1. Rogue One: a Star Wars Story

2. Logan

3. Kong: Skull Island

4. Smurfs: The lost village

5. Guardians of the Galaxy vol.2

6. Beauty and the Beast

7. Alien: Covenant

8. Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge aka Dead Men Tell No Tales

9. Unlocked

10. For your eyes only (Roger Moore tribute!)

11. The Mummy

12. Wonder Woman

13. Transformers: The Last Knight

14. Spider-Man: Homecoming

15. War for the Planet of the Apes

16. Atomic Blonde

17. The Dark Tower

18. The Hitman's Bodyguard

19. Jailhouse Rock (Elvis Festival Cinema Zuid Antwerpen)

20. Viva Las Vegas (Elvis Festival Cinema Zuid Antwerpen)

21.& 22. The Terminator 2: Judgment Day (2x)

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Ik heb niet echt die traditie om veel naar de cinéma te gaan, ik ben er zeker van dat ik het niet veel meer dan 10 keer heb gedaan.

Hier zie ik weinig Film | Kunstencentrum BUDA - budakortrijk.be dat me aantrekt, ze updaten het wel. In het begin van het jaar twijfelde ik om naar moonlight, manchester by the sea en la la land te gaan, ik ben 3x niet gegaan en moonlight / la la land vielen heel hard tegen, die andere moet ik nog zien. Bij een film zoals Home had ik ook kunnen gaan, maar ik had Kid gezien en die vond ik ook niet goed, dus dat plan liet ik ook varen, en uiteindelijk twijfel ik te veel om te gaan (er waren meer films in december / januari), maar ik was een week weg, een paar films werden slecht ontvangen (the founder en assassin's creed), bij andere lijkt het te abstract of poetisch om ook echt te gaan. Bij american honey en grave wou ik wel kijken, maar ik woon te ver en heb geen eigen auto om op zo een moment nog naar huis te gaan (resp. drie uren lang éénmaal om 20u en 4x op de zaterdag om 22u).

Op de site zie ik op dit moment gewoon weinig films waarvoor ik moeite zou doen. Enkel bij The Beguiled ga ik wellicht gaan kijken, alle andere vrij zeker niet. 120 BATTEMENTS PAR MINUTE wou ik ook wel kijken, maar ook die tonen ze te laat / duurt te lang (en zou ik enkel gewoon zien als ik erachter naar een maat in't stad ga). En kinepolis is ruk eigenlijk + ik ga bijna nooit naar een blockbuster nog gaan kijken (ik zie iets als mother of blade runner 2049 ook staan, maar ook daar heb ik geen vertrouwen in, en besides, met wie moet ik gaan.

Het is ook niet leuk om met anderen naar een film te kijken, want niemand kan toch stilzitten of zich gedragen, en ik heb graag gewoon veel controle en dat heb je niet in de cinéma. Het heeft er wellicht ook wel mee te maken dat ik zelden trailers kijk, en alleen gehypet kan worden door kedi, the neon demon, the bad batch, grave, heartstone en american honey en al de rest me bijna koud laat.

Bijvoorbeeld een film zoals call me by your name wil ik wel kijken, maar die staat nog niet in het programma. Ik heb ook het idee dat veel films goedkoop vermaak of een beetje te veel binnen de lijntjes kleuren van wat aanvaard wordt op een festivals of oscars (en in die zin ook pretentieus) Het is geen wonder dat mijn favoriete film van elk jaar tegenwoordig een A24 film is

hoeveel van deze tonen ze eigenlijk in de cinéma. Kijk naar de top 25. Ik word bijna volledig vergeten. De cinéma of streamingdiensten kunnen me in de verste verte niet bereiken. Mocht Netflix zich wat toeleggen op Azie, Europa en niches, maar neen, alles wat telt zijn producties uit "het beste land ter wereld". Enja, uiteraard hebben ze goede indiefilmpjes, maarja... .

Ik heb een mail naar het lokale filmhuis, met bvb. of ze Hjartasteinn (2016) of Zvizdan (2015) wilden tonen, alleen nooit geprogrammeerd (al hielden ze er wel rekening mee, nu vond ik zvizdan wel ook niet goed). The Death of Stalin (2017) op 14 valt weg, want dat lijkt wel een beetje op een communistische versie van de komedie The Dictator (2012) en dat hoef ik ECHT NIET te zien, nooit, en in The Current War (2017) heb ik ook geen zin meer (geen zin in een film met Churchill-adoratie terwijl die vent ook heel gemene dingen heeft gedaan, opportunist en antisemiet, maar wel een nationale held, wow.). Dan heb je nog een Netflix productie en The Crucifixion (2017) die flopte, tja.

Ik heb ook niet het geld om elke week 12 euro te betalen voor de kinepolis. Ik ben nu éénmaal niet rijk, al is het nu geen éénmaal kwestie van geld maar eerder afstand en onwil om tijd te gaan investeren in naar daar gaan, wachten op de film, 2u film, wachten op de bus om terug te gaan en terug reizen. Om dan uiteindelijk wanneer je daar bent, de koffieklets van de oude mensen te moeten aanhoren (die je niet zou hebben wanneer je om 8u gaat, ja).

Ik had dit geplaatst na 20th century women en eigenlijk, ik weet niets van wat er in die film is gebeurd (misschien ligt het ook wel aan de film zelf, of wel kan ik me niet concentreren in de cinéma want ik had dat ook bij son of saul, ixcanul en umimachi diary (hier ook weer een koffieklets moeten horen)). Wanneer ik thuis iets mis doordat ik afdwaal kan ik terugspoelen, in de cinéma niet (en zeker als er zijn die een kwartier lang gedurende de film praten).

Nog eens naar de cinema gegaan, voor het eerst sinds The Neon Demon. En weeral reclame waarom je beter niet naar de cinema zou gaan. Ik denk zelfs niet dat ik nog zal gaan als ik ervoor betaald wordt, want ik heb al een voordelentarief (1 euro 80 per film). Voor het geld laat ik het zeker niet, maar het is de moeite die het me echt vaak niet waard is. En ik heb ook graag meer controle: wil ik naar de wc gaan, dan wil ik gaan. Wil ik drinken, dan wil ik drinken. Ik wil dan niet wachten. Heb ik iets gemist, wil ik terugspoelen. Voor een film van twee uur ben je vier uur kwijt. Op de latere uren ligt het vervoer dan nog moeilijker. En het publiek gedraagt zich respectvoller bij Inside Out dan bij deze film. 20 oude dames zijn ergerlijker dan 100 kinderen. Het is die generatie die alles verkloot voor ons: het klimaat, Brexit & Trump, en dan klagen ze middenin de film over drugs & sigaretten. "Oh, dat doe ik niet ze". En dan zeggen ze achteraf als de film gedaan is. Ik vind hem niet mooi hoor, hij is te vulgair. Ik had echt zin om die mensen vierkant uit te lachen, en hun op hun plaats te zetten, en was ik de enige in de zaal had ik het ook gedaan. Ik heb niemand van die zaal er iets positief over horen zeggen. Bij Umimachi Diary van Hirokazu Koreeda was dat ook zo. De reacties waren net zoals bij die film toen overwegend negatief, maar als je niet wil investeren in een film, waarom kijk je er dan ook naar? Dit is een film waar je in zal moeten investeren, en met een geledigd hoofd zal moeten naar kijken. Bon, wellicht hadden vele juristen van de Oscaruitrijking een zelfde soort mening.

Ik heb dit ook twee weken geleden geplaatst

De echte reden waarom ik illegaal download is:

- het gebrekkige aanbod van netflix en soortgelijke diensten (en al zeker van wat ik wil zien)

- icm downloadlimieten (en we betalen al zoveel voor ons internet).

- Netflix aanvaardt niet de betaalmethode die ik prefereer

Ik koop af en toe een dvd/br waar ik veel meer aan heb dan een cinémabezoek (je hebt die voor altijd). Bij een cinèmabezoek blijf je ook afhankelijk van externe factoren (en vooral drukte en gedrag publiek). Ik probeer de alternatieve film ook nadrukkelijk te steunen (ipv geld uit te geven aan multinationals) -> vandaar filmhuis (+ ik heb korting). Als ik overal legaal voor zou betalen, zou ik wellicht niet kunnen permitteren van alles dat ik nu zie ook effectief te kunnen zien.

mocht illegaal downloaden van vandaag op morgen niet meer kunnen, zou ik wellicht naar alternatieven op zoek gaan. En terug op kapaza pakken tweedehandsfilms kopen, op tv kijken en misschien ook meer naar het filmhuis gaan, hoewel ik betwijfel of ik meer naar de cinéma zou gaan (omdat iets me daar toch tegen houdt). En wellicht zou ik nog rapper een dvd/br kopen dat ik zou willen zien, maar bovenal zou ik gewoon veel minder film kijken en meer playstation / strategy games spelen.

________

Uiteindelijk is het voor mij vaak de moeite en tijd niet waard. Het duurt vaak effectief langer om er te geraken en terug thuis te geraken dan dat een film duurt, hoewel een fiets inderdaad de boel een pak zou vergemakkelijken (maar als ze die toch elke keer opnieuw rippen). Ik ben nooit op mijn gemak, want je hebt geen controle. Wil je wat gaan drinken of naar de wc zit je daar. Zitten er te kwebbelen naast je, kun je er ook weinig op zeggen, en ik ben niet assertief genoeg om daarop in te gaan. Thuis ben ik ook meer op mijn gemak. 12 euro voor naar de Kinepolis te gaan is gewoon te veel (zeker om regelmatig alleen te gaan, wat ik ook gewoon niet graag doe (in het filmhuis is het kalmer en heb ik daar geen probleem mee)). En ik denk ook niet dat ik er filmliefhebber genoeg voor ben. Ik sta zelden te springen om een film te gaan zien, en al zeker niet wat ze in de kinepolis draaien (50% superheldenfilms). Ik vind niet dat ik er voldoende voldoening van krijg om daar 3u30 tijd aan te besteden, hoewel ik tegenwoordig zelden nog ergens voldoening uit haal. In short, ze zouden me nog mogen betalen om een film te gaan zien (10 euro per film), en ik zou het wellicht nog niet meer doen dan nu. Ik zou het wellicht wel meer doen mocht ik in een stad wonen, maar dat is nu niet het geval.

_____

een goed idee is dat cinéma ook begint met een dienst uit te werken, met name voor onbeperkt film te kijken, maar op dit moment zorgen ook multinationals ervoor dat de illegale markt blijft bestaan omdat ze te gulzig zijn. (eigen streamingdienst, teveel een monopolie willen, minachtend neerkijken op de alternatieve film en filmhuizen liever star wars voor de 17e week op rij laten draaien ipv een andere film een kans te geven. Je ziet het bij games ook met hun onafgewerkte games, pakken dlc met 3x niets in of wat base game content hoort te zijn, fut/microtransacties, online betalen. En uiteindelijk wordt de kwaliteit alleen maar slechter doordat meer geld in minder handen terechtkomt, en aan wat geven ze het uit: meer cgi of nutteloze technieken of meer marketing, of aan hogere lonen van de al dik overbetaalde cast & crew. Nolan heeft zijn beste film Following gemaakt met 10.000 pond.

Gelukkig hebben we nog a24 en Refn.

timmienoelie

• 1518 berichten
  • 4265 stemmen

jawadde

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.