Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/fantasie/SF/Oorlog film...
Uitstekend verhaal...
Super mooi 3D kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek met DTS Master 5.1
(helaas geen 7.1)...
Uitstekend camerabeweging...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs David Thewlis, Saïd Taghmaoui en
Chris ...
Heerlijk genoten...
Ben benieuwd voor vervolg deel 2 (2019)...

avatar van knusse stoel
Zelf meer een liefhebber (in dit genre) van "The Avengers". Een mooiere filmreeks en dichterbij komend dan deze film. Toch viel het geheel mij niet tegen en heb mij, ook dankzijn de leukere scènes echt niet verveeld. Er zat trouwens een groot verschil in het verhaal tussen begin en einde, paarden en elektrisch, bij wijze van spreken. Inderdaad een leuke aanvulling op de heldenreeks. En voor een vervolg moeten we dus nog ruim een jaar geduld hebben. Misschien even de 'kostschool' van The Avengers" ertussen door?

avatar van Anamorph
OK, maar niet bijzonder. Had van mij wel een half uurtje korter gekund.
Ziet er mooi uit en klinkt ook erg goed.
Wel een echte eerste film: Het achtergrondverhaal van Wonder Woman. Ik hoop een opmaat naar wat mooiers.

avatar van soom
Begint vrij sloom, traag.
Om dan verpletterend te eindigen.
Ik heb nog steeds een dingetje voor meneer Pine. Gal Gadot is wel okee, het verhaal weet uiteindelijk wel te raken.
Al zag ik dan wel liever een man in de regie. Ik weet niet. Ergens vind ik het vrij storend dat een vrouw dit mocht maken.
Enige zever misschien, waar een man gewoon dwars door de linies heenbreekt en wat meer vertelt aan de hand van beelden, inplaats van moralistische levenslessen erin te proppen, door middel van de stemmenwerker.
Ach ja. Het verschil tussen man en vrouw, zo oud als de weg naar Rome.
Wat je kunt doen en mag, terwijl studiomensen achter je nek staan te hijgen.

Het is overal wel aardig, vermaakt op zich. Maar ik had waarschijnlijk beter kunnen wachten op de uitverkoop.

avatar van Clubber Lang
Decec schreef:

Bekende acteurs David Thewlis, Saïd Taghmaoui en
Chris ...

Ik zou hopen dat je hier een grap maakt..

avatar van Decec
Nee hoor

avatar van Zwolle84
Blijft ook na herziening thuis fier overeind. Ik blijf dan ook bij m'n 8 en m'n stelling dat het een van de betere superheldenfilms van de afgelopen jaren is. Solide opbouw, goede balans van actie en achtergrond en bovenal de perfect gecaste power woman Gal Gadot. De climax is bovendien zeer sterk.

Ik ben, op BvS na, dol op de nieuwe generatie DC-films en dit is vooralsnog de beste.

avatar van Roger Thornhill
Een aardig verhaal, sterke hoofdrollen, een lekkere ultieme schurk (glansrol van David Thewlis die de retoriek zeer overtuigend brengt) en de mooie beelden maken hier een zeer onderhoudende en smakelijke superheldenfilm van. Als bonus mag gelden dat het een aangename verrassing is dat de film nergens echt sentimenteel wordt (ik had zelf niet verwacht dat Chris Pine op het einde het loodje zou leggen en al evenmin dat dat hele nèt bevrijde Belgische dorpje compleet van de kaart zou worden geveegd) en dat de bovennatuurlijke gave van de heldin op boeiende wijze wordt gecontrasteerd met de realistische setting van de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. Knappe film die z'n succes aan de kassa naar mijn smaak meer dan waard is.

avatar van thoyouknow1980
Leuke super heldin film
En ik mag haar wel die wonderlijke madam,ze is sterk maar ook lief what's not to love
Na haar optreden in het geweldige Batman vs Superman mag ze hier alleen schitteren.
Het is een mooi filmpje geworden met genoeg actie,prachtige beelden en een knallende finale