Wonder Woman (2017)

3,20

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

• vanaf 11 oktober te koop op dvd en blu-ray
256 BERICHTEN 46 MENINGEN
Redelijke film.
Jammer dat de amerikanen denken dat overal ter wereld Engels gepraat wordt, geen 1 zin Duits of Nederlands.
Maar ok, ik ben nog vrij jong dus ik zal zeker wel de reboot meemaken van de DCEU, tot zover nog niet echt fantastisch

avatar van Slikbeer Slikbeer
Captain Pervert schreef:
Ik denk dat de ware feminist het liefst een Wonder Woman ziet met okselhaar, tuinbroek en wenkbrauwpiercing.

Ja. Want zo zijn ze hoor, die vrouwen.
Het liefst zo lelijk mogelijk zijn.
En er leuk uitzien, dat doen ze alleen om jou, het mannetje, te behagen.

Jij hebt nog niet zo heel veel ervaring he, met de andere sekse....

avatar van Alathir
Voor mij is het eerste deel een dikke 5 sterren waard. Schitterend vond ik dat. Eenmaal dat ze in Londen kakt het wel wat in allemaal. Nu niet om te zeggen dat het slecht werd maar het verschil in tempo en vooral kleur (wat je in Londen en aan het front niet gaat aantreffen) stonden in scherp contrast met het eerste deel. Het einde daar viel vooral de CGI te veel op waardoor het na een tijdje té werd. Ik ben er bovendien ook nog niet helemaal over uit of ik David Thewlis nu geschikt vond of niet voor zijn rol. En het is hier al vaker aangehaald maar dat taalgebruik ja trekt gewoon nergens op. Duitsers die Engels tegen elkaar spreken, yeah right. Verschrikkelijk is dat. De soundtrack deed mij bij vlagen kippenvel krijgen, of misschien had ik het gewoon koud want ik ben net terug van een week zonnige vakantie. Al bij al gaat het dus maar een 3.5* worden.

Weinig Wonder.

Een film waar veel (te veel) om te doen is geweest. Onthaald als een waar meesterwerk, op handen gedragen door een hele groep mensen en als je diezelfde groep mag geloven, het startschot voor een betere wereld.

Jammer genoeg lijkt alles teveel op de Olympische gedachte te hinken. Meedoen is blijkbaar belangrijker dan winnen en in dit hele verhaal lijkt kwaliteit uiteindelijk geen al te grote rol te spelen. Wonder Woman is gewoon de zoveelste banale superheldenfilm waar regie de minst belangrijke schakel is.

Saving grace zou dan Gal Gadot moeten zijn, maar die acteert echt belabberd. Slaat een redelijk lomp figuur in actiescenes en wordt ook niet geholpen door lelijke cinematografie en art design op de momenten dat ze stoer moet lijken. En het helpt al helemaal niet mee dat haar personage nogal lomp en vervelend is. Medelevend op het ridicule en irritante af. Niet dat de rest zoveel beter is. Pine is kleurloos en Thewlis lijkt ook van het padje af.

De effecten zijn zeker niet van het hoogste niveau, de intro is de kitsch voorbij, de humor is pijnlijk en het hele WOII gebeuren is redelijk bespottelijk. Ik lees dat er 4 mensen aan het plot geschreven hebben, blijkbaar hadden die allen een verschillende film voor ogen. De enige constante is dat niks lijkt te werken.

Maar hé, Jenkins is even brak als haar mannelijke collegas en Wonder Woman slaat een even idioot figuur als haar mannelijke tegenhangers. Applaus en vieren maar!

avatar van John Milton
Ka-pow!

Even voor het kader, welke films uit deze stal kun je wel goed waarderen?

John Milton schreef:
Even voor het kader, welke films uit deze stal kun je wel goed waarderen?

Hangt er vanaf waar je de erfgrens legt, maar als het gaat over Marvel/DC enkel de Iron Man reeks.

avatar van Maarten0402

Tja als ik eerlijk ben heb ik over het algemeen ook geen hoge pet op van het real-life super-hero genre. Zelfs Guadians of the Galaxy (waar ik toen juist naar uitkeek), deed me uiteindelijk weinig. Zelfde voor DeadPool. Geef mij maar de comics of animated series.
Iron Man was wel leuk, maar na de eerste film geloof ik het ook wel.

Enige film in dit genre dit ik echt vet vind, maar heel veel natuurlijk niet is Watchmen.

avatar van Slikbeer Slikbeer
Gewoon, net als de meeste actiehelden films, prima vermaak.
Niet te veel over miepen.

Goeie film waarin een Griekse krijger midden in de Eerste Wereldoorlog terecht komt. Een superheldenfilm met een vrouwelijke hoofdrol en een prima opbouw en onderhoudend, avontuurlijk verhaal. Zeker niet alleen maar actie, waarbij het fish-out-of-water aspect voor wat humor zorgt. Gal Gadot doet het prima in de titelrol.

Afkraken van actiefilms is gemakkelijk. Deze film heeft mij in ieder geval zo'n 2 uur vermaakt.

avatar van blurp194
Gemiddeld heb ik het niet heel erg met de Marvel superhelden. Uitzonderingen zijn er wel, Captain America en Thor doen het bij mij best goed. En nu ook Wonder Woman wel een beetje. Wel wat minder dan die andere twee misschien.

Het verhaal doet natuurlijk een stevig beroep op je suspension of disbelief, maar dat hoort er ook wel wat bij als het over superhelden gaat. Toch is Wonder Woman best een leuk personage, en Gal Gadot komt er behoorlijk mee weg in mijn ogen. En David Thewlis is een mooie karakteracteur om daar tegenover te staan.

Leuk vermaak verder, meer moet je er ook niet achter zoeken. Dan maakt het ook wat minder uit dat er wat rare dingetjes in zitten, zoals bijvoorbeeld de net bevrijde mensen in het Franse dorpje die Duits tegen elkaar praten. Alles beter dan Hollywood-Engels, denk ik dan maar.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Menig man.

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Wonder Woman is niet zo'n heel beste film. Nu mag je binnen het superheldengenre best wat speling gebruiken, maar dit is de zoveelste kloon die zielloos aan de kijker voorbij trekt. Op het eiland der Amazones zou menig man graag vertoeven, zelfs Doutzen Kroes spreekt er weinig woorden en de dames zijn alles behalve afhankelijk. Na een ietwat bespottelijke maar geinige intro trekt Wonder Woman met haar nieuwe lover de wijde wereld in. Enigszins cynisch en onbekend met de mensheid, grappig wil het desondanks niet worden.

Spannend ook niet, het gaat eigenlijk alleen maar bergafwaarts. Even is er hoop op vertier als boef Ludendorff ten tonele verschijnt. Die hoop is helaas van korte duur. Het is zaak binnen het genre er bovenuit te steken, dit is echter middelmatigheid troef. Was de ondergrond nu een bedje van kaas en popcorn, dan had het allemaal nog gekund. Wonder Woman blijkt echter vlees noch vis en kakt regelmatig in. Gadot is voornamelijk mooi, Pine mag zich schamen, en Danny Huston geeft het kleurloze geheel nog een heel klein beetje sjeu. Het smaakt echter niet naar meer.

Met dank aan Warner Brothers voor het recensie-exemplaar.

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Totaal belachelijke film natuurlijk. Mooie plaatjes maken ze tegenwoordig, dus daar kijk ik niet zo van op. Van zo'n lachwekkende bad-guy als Thewlis wel, in z'n stomme kostuum. Werkelijk. Ik vraag me af waar dat paradijselijke eiland ligt in de film, aangezien ze binnen een dag in Londen zijn per zeilboot. Het zal wel. Ja ok, het kijkt best aardig weg allemaal, maar daar komt DC wat mij betreft niet mee weg dit keer.

Verhaaltechnisch te dom om naast je neer te willen leggen. Dat hele Eerste Wereldoorlog gedoe in combinatie met die zogenaamde Goden, Pine die op een zelfmoordmissie gaat omdat z'n zogenaamde vrienden de hele tijd geen zak uitvoeren, Huston die veel te makkelijk aan z'n einde komt en uiteraard de ontwikkelingen van Gadot haar superkrachten die precies zo gaan, zoals het de luie scenarioschrijver uitkomt. Vond die nieuwe Spider-Man veel leuker. Dit miraculeuze vrouwtje neemt de boel te serieus.

avatar van rokkenjager
HarmJanStegenga schreef:

In deze film bevindt Themyscira zich geloof ik ergens ten oosten van de Middellandse Zee.

avatar van mnrk
I will fight for those who cannot fight for themselves.

Een nieuwe heldinnen film uit de DC reeks door Patty Jenkins...

Het verhaal wordt redelijk gebracht (wel goed gedaan is dat het verder gaat na de Batman vs Superman film) , maar het is vooral de actie en de special effect's die deze film net dat extra's mee geven...

Gal Gadot is niet alleen zeer aangenaam om naar te kijken maar acteert ook nog eens prima, de overige cast was ook in orde...

Dit allemaal voorzien van een uitstekende score...
Rupert Gregson-Williams - Wonder Woman (2017) - MusicMeter.nl

avatar van Black Math
Pijnlijk. Superheldenfilms zijn over het algemeen niet echt aan mij besteed. De superhelden en/of hun tegenstanders zien er vaak potsierlijk uit vaak belachelijk, de verhaallijnen slaan soms nergens op, terwijl de toon van de films dikwijls bloedserieus is. Waarvan akte in deze film.

Van te voren heb ik op internet al de nodige discussies over de film mogen lezen, waarbij de meningen uiteen wijken. Is het een feministisch meesterwerk? Of laat de film een seksistisch stereotype zien van de naïeve mooie vrouw die door haar onwetendheid juist extra schattig is? Wat dat laatste betreft, ik vind de hoofdpersone juist ontzettend irritant. En als feminisme hetzelfde is als een vrouw die fysiek veel sterker en dus beter kan vechten dan mannen, dan denk ik persoonlijk dat feministen nog een lange weg te gaan hebben. Maar goed, het lijkt me waarschijnlijk dat veel feministen een andere definitie van feminisme hanteren.

Het plot is bijzonder warrig. Aanvankelijk worden we met mythes om de oren geslagen die het bestaan van de hoofdpersone en haar volk moet verklaren, maar tegelijk lijkt haar volk daar ook maar half in te geloven. De Eerste Wereldoorlog wordt behoorlijk eendimensionaal afgeschilderd, al komt later wel een nuance, die vervolgens weer halfslachtig is. Het hele gebeuren vind plaats op bloedserieuze toon met een hoofdrol voor een bijzonder dreinerige soundtrack, en op het einde worden we getrakteerd op een dertien in een dozijn moraal als "het is niet wat je verdient, het is waarin je gelooft. En ik geloof in liefde." Kortom, van diepgang is nauwelijks sprake, want dit ontloopt nauwelijks Miss Universe die de wereldvrede wenst...

Zoals eerder gezegd is de hoofdpersone vooral irritant, maar het meest potsierlijk is toch wel de de antagonist gespeeld door Thewlis. Zeker op het einde ziet hij er totaal belachelijk uit in zijn pakje; dat hij flink overacteert completeert alleen maar het plaatje van wansmaak.

Kortom, Wonder Woman weet mij niet om haar vinger te winden, hoe sterk haar lasso ook mag zijn, want dit is gewoon een wanstaltig product dat voornamelijk ergernis oproept. 0,5*.