Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van goongumpa
Luchtig gedoe in de eerste helft ok, actiescenes een rommeltje... Mag eigenlijk nooit zo slecht met dit budget.

avatar van Rickazio
Nein, nein, nein!

Zonder gekheid, dit is echt heel slecht.

Als je verhaal bagger is zorg dan minimaal dat je special-effects in orde zijn...

Stoppen met deze Comic Sans, DC Comics!

Toevallig gezien bij mijn zoon. In het genre wel "'redelijk"..maar traag, langdradig. .Niet mijn genre dus...
Geef geen cijfer.(een hele kleine 5,5 op 10...hahah). Vanavond op tv.

R. Ticus
Commercieel, wansmakelijk en ongeloofwaardig. Geen film om helemaal uit te zitten. Een halve ster voor de moeite.

avatar van JeanReno
R. Ticus schreef:

Als je een fantasie superheldenfilm als Wonder Women gaat bekijken en verwacht een "geloofwaardig" verhaal...dan ben je echt behoorlijk achterlijk ..

R. Ticus
Beste JeanReno, dank voor je reactie. Zullen we het netjes houden en iemand met een afwijkende mening niet direct als achterlijk bestempelen?

Naar mijn idee is een goede fantasyfilm zo gemaakt dat je het verhaal wordt binnen gezogen en erin gaat geloven. Deze film deed dat totaal niet bij mij, voornamelijk vanwege de enorme overdaad aan ongeloofwaardige actie.

Waarschijnlijk ben jij daar wel een liefhebber van. Dat maakt jou in mijn ogen nog niet achterlijk.
Ik handhaaf dus mijn halve ster en respecteer de vier sterren van jouw kant.

Vriendelijke groet, R. Ticus.

PS Ik zag dat je 'Inception' een 0.5 hebt gegeven. Gemiddelde waardering is 4.01. Weleens van verschil in smaak gehoord?

Ik dacht dat het een slechte film zou zijn maar toen het echt begon vond ik het gelijk goed.
Haar looks zijn natuurlijk ook een groot pluspunt.
Leuke verrassende film

avatar van Shadowed
Heel matig.

Inderdaad een film die destijds helemaal los gepromoot is. Wonder Woman als 1 van de weinige huidige vrouwelijke superhelden. En daar moet uiteraard weer een speelduur van 141 minuten bijkomen terwijl het verhaal niets bijzonders doet.

Gadot is zeer matig. Tijdens de oscars 2018 zag ik dat ze erg geliefd was onder collega's en zichzelf graag voor de camera plaatste, maar die ego mag wel een deukje krijgen. Zwakke rol van een actrice die blijkbaar zo veel moeite had met de vechtscenes dat haar bewegingen met CGI bewerkt moesten worden.

Voor de rest zijn die accenten ook redelijk suf. Het eerste half uur is om te huilen. We krijgen een hoop nutteloze karakters voor onze kiezen die eigenlijk komen en gaan. Wright komt ook voorbij, maar die heeft al een paar keer aan mij bewezen dat acteren niet haar sterkste vak is.

Film ziet er ook lelijk uit soms. Vooral Gadot haar vechtscenes zijn belabberd. Zelfs een kind ziet het vast wel. Maar ook het gebruik van de greenscreen is te opvallend. Richting het einde krijgt de actie wel wat meer houvast, de frontscene was wel ok en de finale spetterend.

Humor werkt ook vaak simpelweg niet. De grappen zijn suf en flauw. Richting het einde komen er weer van die geforceerde "boodschappen" in en die zijn dan veel komischer. Het is jammer dat deze film zoveel aandacht kreeg terwijl de inhoud echt weinig indruk maakt.

Gadot was in het algemeen ook een abominabele keuze. Strik dan iemand die niet zo'n lomp figuur uitstraalt maar ook echt energiek is, kan acteren en geen ego tot de maan en terug heeft.

avatar van Lovelyboy
Redelijk en aardig product die het vooral moet hebben van eyecatcher en vooral eyecandy Gadot die uiteraard de rol prima doet in die zin. Van veel diepte is zij nog de film te betrappen, maar dat is inherent aan de toon en het genre.

Verder doet de film, nog verhaal, erg ter zake, de puberale spanning bij Pine in de beginfase vind ik wat flauw, verder ziet het allemaal oké uit, de actie flitsend en vind ik vooral Pine's assistent, Etta Candy, erg vermakelijk met haar typisch Britse humor en uitstraling.

Behalve dat, gezien en klaar. Vond overigens Captain Marvel genre technisch gezien vermakelijker wat voor het grootse deel komt door Jackson.

avatar van roger queen
vondt wel een goeie film lekker stuk wonderwoman prima film

avatar van ILDIB
Begint vrij slecht met matige cgi. Echter vanaf dat Diana wat groter is wordt t gewoon een prettig en onderhoudend kijkspel

avatar van alexspyforever
Oei Shadowed zo negatief. Erg kritisch over het acteerwerk en het hoofdfiguur. Nu heb ik deze gezien omdat die in het weekend op TV was en ik had even geen zin in horror. Ik vond eigenlijk dat eerste gedeelte nog het leukste als Diana haar opleiding kreeg bij de amazones. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in de Griekse/Romeinse mythologie. Als ze dan uiteindelijk terechtkomt in de mensenwereld tijdens WO I (op dat moment was die 100-jarige herdenking nog bezig overal ter wereld) vond ik het al een stuk minder. Typische popcornflick die je niet moet kijken om een sterk verhaal of geweldig acteerwerk. het was wel vermakelijk voor een keertje. Ik vind het vooral goed als er wat meer films zijn met een vrouwelijke superheld in de hoofdrol. Supermannen hebben we uiteindelijk al genoeg gehad.

avatar van MovieMind
alexspyforever schreef:
Hebben we nog niet genoeg feministische bagger gezien de laatste jaren?

MovieMind schreef:
Hebben we nog niet genoeg feministische bagger gezien de laatste jaren?

Daar heb je ook wel een punt. Ik heb niets tegen feminisme maar ik heb bijvoorbeeld wel iets tegen die feministes die vrouwelijkheid afkeuren en er halve mannen van willen maken. Ook de SJW's drukken soms iets teveel hun stempel op hedendaagse thema's.

avatar van MovieMind
alexspyforever schreef:
Ook de SJW's drukken soms iets teveel hun stempel op hedendaagse thema's.
Soms iets teveel? Valt het op dan?

MovieMind schreef:
Soms iets teveel? Valt het op dan?

Vind van wel al gebiedt de eerlijkheid mij wel te zeggen dat ik zulke films of TV-series meestal wel mijdt dus over de kwaliteit ervan kan ik mij niet uitspreken

avatar van wilofski
Het verhaal is op z'n best eentje van 13 in een dozijn, maar deze keer dan een vrouw in de hoofdrol.

Vaak houdt de film niet echt steek, en er wordt weinig gedaan om dat te verklaren wat mij best wel irriteert. Vooral de afstanden aan het front waren best irritant, dat vlaams dorpje veld ligt blijkbaar op 10m van de loopgraven en is nog dichtbevolkt? Zij juichen als hun kerktoren in frut uiteen wordt gestampt, goed wetende dat de Duitsers er een halve dag later terug zullen staan? Britse troepen die zonder bevel van de generaal blij naar de overkant lopen, op 10 november 1918? Ach ja, ik zoek waarschijnlijk spijkers bij laag water...
Fantasy mag zijn wat het is, en als het goed verteld wordt is mijn "willing suspension of disbelieve" best genereus maar deze film wist na de eerste brakke scenes alles al op te souperen.

CGI was ook niet om over naar huis te schijven, een film van een goede 15 jaar geleden deed het al beter.

Maar dat alles valt best nog mee eigenlijk, en is bij een avondje "pulp kijken" zeker te vergeven. Maar waarom moest dit in godsnaam zo lang duren?
Deze film heeft geen enkel recht om meer dan 90 minuten te duren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
DC was er in geslaagd met haar DC Universe (in navolging van Marvel) om de bekende helden Batman en Superman te verprutsen. En bij Suicide Squad ook de Joker. Bij elke film lijken ze zich in de voet te schieten. Tot ze maar wat proberen hier en daar zodat je van DC mooie films krijgt als The Joker en eerder deze Wonder Woman. Geen topfilm, maar wel een mooie balans van humor en actie. Het is een comicfilm geworden. Nog wat onzeker en te donker voor het genre, maar best wel goed.

Gal Gadot is geen sterke actrice, maar rollen as dit of in Fast & Furious franchise zijn haar wel op het lijf geschreven. Ze draagt duidelijk de film en sommige vechtscènes (denk aan het legendarisch no mans land) zijn zeker niet slecht. Ze is omringt door allemaal mannen. Eens ze het eiland verlaat, spelen er nog maar 2 vrouwen een echte rol hier. Hollywood heeft nog veel te leren. Voorlopig is Wonder Woman (naast het buitenbeentje The Joker) het enige lichtpunt van DC. Benieuwd of ze die hoop hoog kan houden in de sequel...

avatar van Sergio Leone
Mwah.

Typisch superheldenvehikel van deze tijd. Veel nonsens bij het "stemmig" begin in Amazoneland. En nadien vooral veel lawaai en lelijke kleuren. Marvel vind ik vaak al tegen het pijnlijke af qua lelijk kleurengebruik, maar DC en de matige CGI waar zij kennelijk voor staan is toch koploper.

Desalniettemin verveelt de film nooit. De speelduur is een tikje te lang, maar de pacing valt nooit stil. Chris Pine is in zijn rol uitermate geschikt voor dit soort films. Gal Gadot kan dan weer niet acteren, maar heeft natuurlijk haar uiterlijk mee. Dat helpt dan ook. Zowel voor haar om aan rollen te raken, als voor mij, om haar die rollen te zien spelen.

avatar van des1
Bagger al die superhelden. Vroegah vond ik superhelden strips te gek. NIet dat ik er te oud voor ben, want ik vind bijv. Spongebob kjjken erg leuk. Maar de superhelden films vullen alles in wat je vroeger met de strips tussen de plaatjes moest bij fantaseren. Superhelden zijn killing voor de verbeelding. De eerste Batman met Keaton was nog wel gaaf, daarna ging het bergafwaarts. Met Nolan's pretentieuze onzin als dieptepunt. En al dat Marvel lopende band werk heb ik nooit willen bekijken.

avatar van hdehoon
Ik vind dit toch wel een behoorlijk belachelijke film. Een Amazone die in de Eerste Wereld Oorlog gaat meehelpen is toch wel heel vergezocht. What's next? Asterix en Adolf Hitler? Kuifje en het Coronavirus?

De film is op zich wel mooi gemaakt en de dames zijn erg fit, maar ik kan deze film toch niet serieus nemen. Zelfs als amusement maar bij vlagen geslaagd.

De prachtige, zeer pittige dame maakte de film toch een stuk aangenamer.

avatar van KingJ
gewoon een aardige superhelden film

soms wat cheesy en matige CGI maar toch wel onderhoudend en sympathiek