Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van goongumpa
Luchtig gedoe in de eerste helft ok, actiescenes een rommeltje... Mag eigenlijk nooit zo slecht met dit budget.

avatar van Rickazio
Nein, nein, nein!

Zonder gekheid, dit is echt heel slecht.

Als je verhaal bagger is zorg dan minimaal dat je special-effects in orde zijn...

Stoppen met deze Comic Sans, DC Comics!

Toevallig gezien bij mijn zoon. In het genre wel "'redelijk"..maar traag, langdradig. .Niet mijn genre dus...
Geef geen cijfer.(een hele kleine 5,5 op 10...hahah). Vanavond op tv.

Commercieel, wansmakelijk en ongeloofwaardig. Geen film om helemaal uit te zitten. Een halve ster voor de moeite.

R. Ticus schreef:

Als je een fantasie superheldenfilm als Wonder Women gaat bekijken en verwacht een "geloofwaardig" verhaal...dan ben je echt behoorlijk achterlijk ..

Beste JeanReno, dank voor je reactie. Zullen we het netjes houden en iemand met een afwijkende mening niet direct als achterlijk bestempelen?

Naar mijn idee is een goede fantasyfilm zo gemaakt dat je het verhaal wordt binnen gezogen en erin gaat geloven. Deze film deed dat totaal niet bij mij, voornamelijk vanwege de enorme overdaad aan ongeloofwaardige actie.

Waarschijnlijk ben jij daar wel een liefhebber van. Dat maakt jou in mijn ogen nog niet achterlijk.
Ik handhaaf dus mijn halve ster en respecteer de vier sterren van jouw kant.

Vriendelijke groet, R. Ticus.

PS Ik zag dat je 'Inception' een 0.5 hebt gegeven. Gemiddelde waardering is 4.01. Weleens van verschil in smaak gehoord?

Ik dacht dat het een slechte film zou zijn maar toen het echt begon vond ik het gelijk goed.
Haar looks zijn natuurlijk ook een groot pluspunt.
Leuke verrassende film

avatar van Shadowed
Heel matig.

Inderdaad een film die destijds helemaal los gepromoot is. Wonder Woman als 1 van de weinige huidige vrouwelijke superhelden. En daar moet uiteraard weer een speelduur van 141 minuten bijkomen terwijl het verhaal niets bijzonders doet.

Gadot is zeer matig. Tijdens de oscars 2018 zag ik dat ze erg geliefd was onder collega's en zichzelf graag voor de camera plaatste, maar die ego mag wel een deukje krijgen. Zwakke rol van een actrice die blijkbaar zo veel moeite had met de vechtscenes dat haar bewegingen met CGI bewerkt moesten worden.

Voor de rest zijn die accenten ook redelijk suf. Het eerste half uur is om te huilen. We krijgen een hoop nutteloze karakters voor onze kiezen die eigenlijk komen en gaan. Wright komt ook voorbij, maar die heeft al een paar keer aan mij bewezen dat acteren niet haar sterkste vak is.

Film ziet er ook lelijk uit soms. Vooral Gadot haar vechtscenes zijn belabberd. Zelfs een kind ziet het vast wel. Maar ook het gebruik van de greenscreen is te opvallend. Richting het einde krijgt de actie wel wat meer houvast, de frontscene was wel ok en de finale spetterend.

Humor werkt ook vaak simpelweg niet. De grappen zijn suf en flauw. Richting het einde komen er weer van die geforceerde "boodschappen" in en die zijn dan veel komischer. Het is jammer dat deze film zoveel aandacht kreeg terwijl de inhoud echt weinig indruk maakt.

Gadot was in het algemeen ook een abominabele keuze. Strik dan iemand die niet zo'n lomp figuur uitstraalt maar ook echt energiek is, kan acteren en geen ego tot de maan en terug heeft.

avatar van Lovelyboy
Redelijk en aardig product die het vooral moet hebben van eyecatcher en vooral eyecandy Gadot die uiteraard de rol prima doet in die zin. Van veel diepte is zij nog de film te betrappen, maar dat is inherent aan de toon en het genre.

Verder doet de film, nog verhaal, erg ter zake, de puberale spanning bij Pine in de beginfase vind ik wat flauw, verder ziet het allemaal oké uit, de actie flitsend en vind ik vooral Pine's assistent, Etta Candy, erg vermakelijk met haar typisch Britse humor en uitstraling.

Behalve dat, gezien en klaar. Vond overigens Captain Marvel genre technisch gezien vermakelijker wat voor het grootse deel komt door Jackson.