Wonder Woman (2017)

3,19

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

288 BERICHTEN 51 MENINGEN
avatar van JJ_D
Ziegler schreef:

Ik ben geen dame, maar zijn de meeste mannelijke superheroes ook net wat stereotiep neergezet? Bezien vanuit het seksuele stereotiep? Spieren, sterk, knap, slim, etc. In Swiebertje school geen superheld, zeg maar.

Absoluut! In bepaalde Belgische media werd echter beweerd dat 'Wonder Woman' eindelijk komaf maakte met de stereotypie. Niet dus.

avatar van Whoolie
mathias2010 schreef:
Redelijke film.
Jammer dat de amerikanen denken dat overal ter wereld Engels gepraat wordt, geen 1 zin Duits of Nederlands.
Er wordt wel Duits gepraat.

JJ_D schreef:

Kordaat. Slim. Sterk. Heldhaftig? Toch niet de meest voorkomende typering van een vrouw op het witte doek.

avatar van devidia

Captain America, maar dan minder leuk. Neen, ik snap de positieve reacties niet echt. Flauw schouwspel

Cliche verhaaltje, niet heel best. De badguy was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Geen achtergrond verhaal, ook Wonder Woman zelf matig.

matig matig matig.

avatar van Joy4ever
Dit was idd niet heel best. Op het eiland vond ik het allemaal nog vrij aardig maar die hele WO I setting kwam een beetje poor over. Zal met budget te maken hebben. Dat het verhaal totaal niet boeiend is mag je dit soort films niet verwijten maar dat je de kijker weinig vermaak voorschotelt wel. Krap 3*.

Djiezus.

Een 7,6 op imdb?? Hoe dan?

avatar van Zwolle84
Beetje laag inderdaad.

avatar van IH88
Ik snap de lage MM rating juist niet. Serieus na Your Name en SW The Last Jedi de beste bioscoopervaring die ik heb gehad dit jaar. En daar reken ik dus ook Blade Runner en Dunkirk bij (alhoewel dat betere films zijn).

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond WW ook enorm goed. De enige DC film die echt uit weet te blinken. Ga hem wel op hele korte termijn opnieuw bekijken, bezig met een rewatch van de DC films.

avatar van mjk87
IH88 schreef:
Serieus na [...] SW The Last Jedi de beste bioscoopervaring die ik heb gehad dit jaar.

Huh?

avatar van IH88
mjk87 schreef:

Huh?

13 december Pathé Arena met allemaal SW nerds. Ik kan nu al zonder de film gezien te hebben zeggen dat het de WW bioscoopervaring zal overtreffen. Zelfs als de film tegenvalt ( wat uiteraard niet gaat gebeuren ).

IH88 schreef:

KItscherig (dat begin ) , lachwekkend (Wonder Woman in haar carnavalspakkie op WOI battlefield ) en volstrekt slecht geschreven (wat een scriptnachtmerrie binnen fucking 140 minuten) zijn eigenlijk het meest opvallend.

Eigenlijk is 2 sterren nog te hoog inderdaad.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Gal Gadot verdient minder voor superheldenfilm dan collega's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Karig bedragje. Ook onterecht, ze heeft een geweldige prestatie en film afgeleverd.

Zul je zien dat zo'n flutrol als die van de Joker in Suicide Squad wel met miljoenen is beloond.

Ronduit ridicuul en pervers, 3 ton versus 14 miljoen voor Cahill in Superman, nog niet eens voor een halve prestatie. Man.....3 ton, dat verdient Messi in een halve week. Aan de andere kant wel knap van het productieteam dat men tegen een laag budget zo'n topfilm heeft neergezet. Maar zo'n 5 miljoen voor haar was zeker terecht geweest.

avatar van JJ_D
Ziegler schreef:

Of hoe een vrouw een dominante mannenlogica incarneert. Want zijn mannen doorgaans niet kordaat, slim, sterk en heldhaftig? Of nee, wacht: dat is alleen zo in films...toch? Kortom: écht emancipatorisch zou ik deze atypische omkering niet willen noemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als de andere DC films heb ik Wonder Woman maar eens opnieuw bekeken. Dat was best snel, aangezien ik de film net een paar maanden geleden nog in de bioscoop heb gezien. Maar ok, gelukkig is dit wel met afstand de beste DC titel van het stel. Da's overigens geen kunst, want de rest is gewoon gemiddeld tot soms gewoon zelfs troep. Wonder Woman heeft 1 gigantisch voordeel op de rest, de hoofdrolspeler verpulvert iedereen. Gal Gadot is geweldig in haar rol. Beeldschoon, charismatisch, sympathiek en bij vlagen zeker ook stoer. De straalt en de rol is haar op haar (mooie) lijf geschreven. Ook haar oorsprongsverhaal en de WO I setting vind ik prima uitgewerkt. Wel spijtig dat we weer eindigen met veel te veel CGI, waar andere DC titels ook al last van hebben. Idem met teveel clichés in het verhaal. Maar het was toch zeker tot 3 kwart van de film gewoon heel amusant, ook eindelijk eens een keertje een DC film met geslaagde humor, ook bij een tweede kijkbeurt. De Wonder Woman themesong is ook erg pakkend.

Een score geven is wel lastig, twijfel erg tussen 3,5 en 4 sterren, maar de film voelt goed genoeg aan om de 4 sterren die ik al had gegeven laat staan. Misschien net te hoog, maar ach...

JJ_D schreef:

Nee, écht emancipatorisch is het niet. Je weet dat dit een film is met een verhaal dat de diepgang heeft van bodempje water? In dit type films spelen mannen doorgaans de hoofdrol (dat is overigens ook het geval in films met meer diepgang). Dat in dit genre een vrouw de hoofdrol speelt is opzichzelf al in zekere mate een emancipatiore aktie.

avatar van Star Wars
Ik vond het een geweldige film, kan er niet meer van maken.
Wonder women/Gal Gadot heeft iets..... wat niet uit te leggen is, vond het ook geweldig toen ze erbij kwam in Superman vs Badman.