Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/fantasie/SF/Oorlog film...
Uitstekend verhaal...
Super mooi 3D kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek met DTS Master 5.1
(helaas geen 7.1)...
Uitstekend camerabeweging...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs David Thewlis, Saïd Taghmaoui en
Chris ...
Heerlijk genoten...
Ben benieuwd voor vervolg deel 2 (2019)...

avatar van knusse stoel
Zelf meer een liefhebber (in dit genre) van "The Avengers". Een mooiere filmreeks en dichterbij komend dan deze film. Toch viel het geheel mij niet tegen en heb mij, ook dankzijn de leukere scènes echt niet verveeld. Er zat trouwens een groot verschil in het verhaal tussen begin en einde, paarden en elektrisch, bij wijze van spreken. Inderdaad een leuke aanvulling op de heldenreeks. En voor een vervolg moeten we dus nog ruim een jaar geduld hebben. Misschien even de 'kostschool' van The Avengers" ertussen door?

avatar van Anamorph
OK, maar niet bijzonder. Had van mij wel een half uurtje korter gekund.
Ziet er mooi uit en klinkt ook erg goed.
Wel een echte eerste film: Het achtergrondverhaal van Wonder Woman. Ik hoop een opmaat naar wat mooiers.

avatar van soom
Begint vrij sloom, traag.
Om dan verpletterend te eindigen.
Ik heb nog steeds een dingetje voor meneer Pine. Gal Gadot is wel okee, het verhaal weet uiteindelijk wel te raken.
Al zag ik dan wel liever een man in de regie. Ik weet niet. Ergens vind ik het vrij storend dat een vrouw dit mocht maken.
Enige zever misschien, waar een man gewoon dwars door de linies heenbreekt en wat meer vertelt aan de hand van beelden, inplaats van moralistische levenslessen erin te proppen, door middel van de stemmenwerker.
Ach ja. Het verschil tussen man en vrouw, zo oud als de weg naar Rome.
Wat je kunt doen en mag, terwijl studiomensen achter je nek staan te hijgen.

Het is overal wel aardig, vermaakt op zich. Maar ik had waarschijnlijk beter kunnen wachten op de uitverkoop.

avatar van Clubber Lang
Decec schreef:

Bekende acteurs David Thewlis, Saïd Taghmaoui en
Chris ...

Ik zou hopen dat je hier een grap maakt..

avatar van Decec
Nee hoor

avatar van Zwolle84
Blijft ook na herziening thuis fier overeind. Ik blijf dan ook bij m'n 8 en m'n stelling dat het een van de betere superheldenfilms van de afgelopen jaren is. Solide opbouw, goede balans van actie en achtergrond en bovenal de perfect gecaste power woman Gal Gadot. De climax is bovendien zeer sterk.

Ik ben, op BvS na, dol op de nieuwe generatie DC-films en dit is vooralsnog de beste.

avatar van Roger Thornhill
Een aardig verhaal, sterke hoofdrollen, een lekkere ultieme schurk (glansrol van David Thewlis die de retoriek zeer overtuigend brengt) en de mooie beelden maken hier een zeer onderhoudende en smakelijke superheldenfilm van. Als bonus mag gelden dat het een aangename verrassing is dat de film nergens echt sentimenteel wordt (ik had zelf niet verwacht dat Chris Pine op het einde het loodje zou leggen en al evenmin dat dat hele nèt bevrijde Belgische dorpje compleet van de kaart zou worden geveegd) en dat de bovennatuurlijke gave van de heldin op boeiende wijze wordt gecontrasteerd met de realistische setting van de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. Knappe film die z'n succes aan de kassa naar mijn smaak meer dan waard is.

avatar van thoyouknow1980
Leuke super heldin film
En ik mag haar wel die wonderlijke madam,ze is sterk maar ook lief what's not to love
Na haar optreden in het geweldige Batman vs Superman mag ze hier alleen schitteren.
Het is een mooi filmpje geworden met genoeg actie,prachtige beelden en een knallende finale

Na 3 deze film gekeken hebben, verandert mijn mening niet. Het wordt maar elke keer beter.

avatar van DjFrankie
Duurt me veel te lang, verwijzing naar de WOI oorlog is wel goed opgezet en uitgewerkt.

avatar van Duke Nukem
Man man, ik had hier toch meer van verwacht! Veel lovende berichten gelezen en overal hoge scores, maar het is me toch een teleurstelling. Ik had het moeten weten, bijna alle zogenaamde superheldenfilms zijn zwakjes. De film neemt zichzelf veel te serieus, zit vol infantiele dialogen en saaie actie. En het verhaal is ronduit oninteressant.

Eerst krijgen we op een saaie manier het achtergrondverhaal van Wonder Woman voorgeschoteld, en meteen met een overmaat aan lelijke CGI en zwaardgevechten die er enorm fake uitzien. Je ziet bijna de draden waar de amazones aan hangen te bengelen. Je zou toch meer verwachten van een gewezen gevechtsinstructeur in het Israëlische leger! Laat haar dan toch wat meer zelf doen in plaats van alles zo fake te maken.

Dan komt een zekere Chris Pine ten tonele, met een verveelde uitdrukking op zijn gezicht, en nog voordat het koppel in Londen aanspoelt zijn ze al in een romance verwikkeld. Je zou haast denken dat Wonder Woman de eerste beste man aanklampt die ze ziet, na haar hele leven op een eiland te vertoeven met alleen maar vrouwen. "Een man is enkel nodig voor de voortplanting", zegt ze. "Hij is niet nodig voor het genot", en dan kruipt ze meteen met hem in bed!

Het hitsige duo besluit dat ze hulp nodig hebben om de strijd aan te binden tegen Ares, de god van oorlog. Ze omringen zich dan ook met een soldaat die eigenlijk acteur wil zijn, een scherpschutter die helemaal niet scherp kan schieten en al even slecht kan zingen, en een indiaan die niet wil vechten. Dit gouden team wordt verder in de film amper aan het werk gezet, het wordt gewoon een one-womanshow en gelukkig maar dat Gal Gadot er beeldig uiziet (ze zou niet misstaan als de nieuwe Lara Croft!) want anders was er niet veel te beleven. Naar het einde van de film toe nog meer lelijke CGI en bombastische muziek, een paar filosofische uitspraken en dat was het dan weer.

De slechterikken dan maar eens bekijken. Danny Huston is een goede acteur, maar doet geen enkele moeite om als Duitser over te komen. Geen enkele Duitse soldaat spreekt Duits, gelukkig hoor je wel enkele woorden in het Vlaams in het Belgische dorpje (hoewel de vrouw in de loopgraven een heel rare zin uitkraamt die klinkt alsof ze een Duitse actrice Vlaams wilden doen spreken). En zijn karakter Ludendorff wordt veel te snel omgebracht. Dan heb je nog de getalenteerde David Thewlis, die eerder bespottelijk dan bedreigend overkomt als god van de oorlog! Er zit trouwens ook nog een klein, gezet vrouwtje in deze film die ik wel grappig vond, ik dacht die brengt vast wat humor in de film maar nee hoor, daar werd verder niets mee gedaan.

Dit is duidelijk een film die ook op het jongere publiek is afgestemd, voor een film die zich in WWI afspeelt is er bijzonder weinig tot geen bloed te zien. En het verhaal is stompzinnig eenvoudig! Maar goed, omwille van de setting in WWI, de mooie verschijning Gal Gadot en een paar glazen lekkere rode wijn heb ik mij niet volledig verveeld met deze film. En voor een film in het DC universe viel het nog best mee! Ik twijfel tussen 2.5 en 3 sterren... ah, omdat ik deze film goedkoop op de koop heb kunnen tikken zal ik gul zijn, 3 sterren dan maar.

avatar van Flavio
Bejubelde formulefilm is een lange zit en geregeld aan de saaie kant, maar Gal Gadot is geen straf om naar te kijken en er zijn wat aardige scenes. Vond de intro met de ultra slowmotion ook nog wel leuk gedaan. Maar vond het daarna vooral een hoop showing off, met een voorspelbaar verhaal, vaak spuuglelijke art direction met name op dat eiland en matige scenes op het slagveld (WO1 zag er geregeld uit als WO2 trouwens). De gebruikelijke gezwollen teksten waren ook lachwekkend ("The world needs love" "Then I shall destroy you grrr!" en er volgt weer een bliksemschicht).
Als popcornvermaak best OK maar verder toch erg gemiddeld.

Meest verrassend was nog de weinig flatteuze verschijning van Dawn, de leuke receptioniste uit The Office UK.

avatar van Brix
Het heeft lang geduurd voordat ik ertoe kwam om deze in mijn Blu-ray player te mikken.
Na "Black Panther" had ik het wel even helemaal gehad met superhelden.
Nu het dan toch ervan gekomen is kan ik zeggen dat Wonder Woman de enige superheldenfilm is die ik met plezier van begin tot eind bekeken heb.
De film doet naar mijn mening precies wat hij zou moeten doen, en dat is een stripverhaal omzetten in bewegende beelden.
De cast past prima in dat concept.
Ik verwacht geen oscarwaardige acteerprestaties in een dergelijk spektakel.

Chris Pine beseft goed dat hij een strip-achtig personage moet uitbeelden en kwijt zich prima van zijn taak.
Zo ook Elena Anaya (Dr Maru) Danny Huston (Ludendorf) en David Thewlis (Sir Patrick)

Wat Gal Gadot betreft, die geeft alles wat ze heeft; en dat is ruim voldoende.
Ze heeft een sympathieke, zelfs lieflijke uitstraling, die bij het bekijken van de extra's op de Blu-ray (en met name de bloopers) nog versterkt wordt.
Voor de liefhebbers van eerdere Wonder Woman vertolkingen is het wel even wennen, want Gadot heeft nog geen greintje van de sexy presence van actrice Lynda Carter.
Echt nodig is dat overigens ook niet voor dit verhaal, dat me wel kon bekoren.

De CGI effecten zien er goed uit.
Enige euvel (waaraan de meeste films tegenwoordig lijden) zijn een aantal te donkere scènes.
Misschien dat die in de bioscoop beter uit de verf komen.

Voor mij 3,5 * waard, neigend naar 4 .

avatar van DragQueen
Prima superheldenfilm. Ik had er iets meer van verwacht, maar toch is de film me allerminst tegengevallen. Gal Gadot is een mooie verschijning, en overtuigt in haar rol als Wonder Woman. Het verhaal is verder onderhoudend, en de actie en effecten vermakelijk. 3,5 Ster.

avatar van cantforgetyou
Door de hoge scores van deze film had ik misschien iets teveel verwacht. Het is allemaal niet slecht. De acties, special effects, etc. Maar toch viel het wat tegen. Zeker naar het einde toe werd het steeds bombastischer.
Nou is de hoofdrolspeelster wel erg leuk, mooi en sexy om naar te kijken in haar stoeipakje. Dus dat kijkt wel lekker weg. Toch duurt het allemaal erg lang. En op het einde had ik het allemaal wel gezien. Het is een leuk tussendoortje. Maar niet helemaal mijn genre. Heb ik sowieso met al die helden/actie films. Beetje elke keer hetzelfde: Goede vecht tegen het slechte, veel actie, alles kapot en gebroken en uiteindelijk wint het goede altijd. Pffffff. Beetje saai wordt dat.

avatar van LhKsoft
In het begin nogal saai, maar toch verder gekeken. Eenmaal na de helft van de film begon het pas boeiend te worden. Goede aktie (na de helft van de film) en het slot helemaal fun.

Gal Gadot is leuk om naar te kijken maar ik had er veel meer van verwacht. Voorspelbaar maar redelijk amusant. Geen film om nog een keer te zien, daarvoor zijn er beter films.