Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

Ziegler schreef:

Ik ben geen dame, maar zijn de meeste mannelijke superheroes ook net wat stereotiep neergezet? Bezien vanuit het seksuele stereotiep? Spieren, sterk, knap, slim, etc. In Swiebertje school geen superheld, zeg maar.

Absoluut! In bepaalde Belgische media werd echter beweerd dat 'Wonder Woman' eindelijk komaf maakte met de stereotypie. Niet dus.

avatar van Whoolie
mathias2010 schreef:
Redelijke film.
Jammer dat de amerikanen denken dat overal ter wereld Engels gepraat wordt, geen 1 zin Duits of Nederlands.
Er wordt wel Duits gepraat.

JJ_D schreef:

Kordaat. Slim. Sterk. Heldhaftig? Toch niet de meest voorkomende typering van een vrouw op het witte doek.

avatar van devidia
Captain America, maar dan minder leuk. Neen, ik snap de positieve reacties niet echt. Flauw schouwspel

Cliche verhaaltje, niet heel best. De badguy was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Geen achtergrond verhaal, ook Wonder Woman zelf matig.

matig matig matig.

avatar van Joy4ever
Dit was idd niet heel best. Op het eiland vond ik het allemaal nog vrij aardig maar die hele WO I setting kwam een beetje poor over. Zal met budget te maken hebben. Dat het verhaal totaal niet boeiend is mag je dit soort films niet verwijten maar dat je de kijker weinig vermaak voorschotelt wel. Krap 3*.

Djiezus.

Een 7,6 op imdb?? Hoe dan?

avatar van Zwolle84
Beetje laag inderdaad.

avatar van IH88
Ik snap de lage MM rating juist niet. Serieus na Your Name en SW The Last Jedi de beste bioscoopervaring die ik heb gehad dit jaar. En daar reken ik dus ook Blade Runner en Dunkirk bij (alhoewel dat betere films zijn).

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond WW ook enorm goed. De enige DC film die echt uit weet te blinken. Ga hem wel op hele korte termijn opnieuw bekijken, bezig met een rewatch van de DC films.

avatar van mjk87
IH88 schreef:
Serieus na [...] SW The Last Jedi de beste bioscoopervaring die ik heb gehad dit jaar.

Huh?

avatar van IH88
mjk87 schreef:

Huh?

13 december Pathé Arena met allemaal SW nerds. Ik kan nu al zonder de film gezien te hebben zeggen dat het de WW bioscoopervaring zal overtreffen. Zelfs als de film tegenvalt ( wat uiteraard niet gaat gebeuren ).

IH88 schreef:

KItscherig (dat begin ) , lachwekkend (Wonder Woman in haar carnavalspakkie op WOI battlefield ) en volstrekt slecht geschreven (wat een scriptnachtmerrie binnen fucking 140 minuten) zijn eigenlijk het meest opvallend.

Eigenlijk is 2 sterren nog te hoog inderdaad.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Gal Gadot verdient minder voor superheldenfilm dan collega's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Karig bedragje. Ook onterecht, ze heeft een geweldige prestatie en film afgeleverd.

Zul je zien dat zo'n flutrol als die van de Joker in Suicide Squad wel met miljoenen is beloond.

Ronduit ridicuul en pervers, 3 ton versus 14 miljoen voor Cahill in Superman, nog niet eens voor een halve prestatie. Man.....3 ton, dat verdient Messi in een halve week. Aan de andere kant wel knap van het productieteam dat men tegen een laag budget zo'n topfilm heeft neergezet. Maar zo'n 5 miljoen voor haar was zeker terecht geweest.

Ziegler schreef:

Of hoe een vrouw een dominante mannenlogica incarneert. Want zijn mannen doorgaans niet kordaat, slim, sterk en heldhaftig? Of nee, wacht: dat is alleen zo in films...toch? Kortom: écht emancipatorisch zou ik deze atypische omkering niet willen noemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als de andere DC films heb ik Wonder Woman maar eens opnieuw bekeken. Dat was best snel, aangezien ik de film net een paar maanden geleden nog in de bioscoop heb gezien. Maar ok, gelukkig is dit wel met afstand de beste DC titel van het stel. Da's overigens geen kunst, want de rest is gewoon gemiddeld tot soms gewoon zelfs troep. Wonder Woman heeft 1 gigantisch voordeel op de rest, de hoofdrolspeler verpulvert iedereen. Gal Gadot is geweldig in haar rol. Beeldschoon, charismatisch, sympathiek en bij vlagen zeker ook stoer. De straalt en de rol is haar op haar (mooie) lijf geschreven. Ook haar oorsprongsverhaal en de WO I setting vind ik prima uitgewerkt. Wel spijtig dat we weer eindigen met veel te veel CGI, waar andere DC titels ook al last van hebben. Idem met teveel clichés in het verhaal. Maar het was toch zeker tot 3 kwart van de film gewoon heel amusant, ook eindelijk eens een keertje een DC film met geslaagde humor, ook bij een tweede kijkbeurt. De Wonder Woman themesong is ook erg pakkend.

Een score geven is wel lastig, twijfel erg tussen 3,5 en 4 sterren, maar de film voelt goed genoeg aan om de 4 sterren die ik al had gegeven laat staan. Misschien net te hoog, maar ach...

JJ_D schreef:

Nee, écht emancipatorisch is het niet. Je weet dat dit een film is met een verhaal dat de diepgang heeft van bodempje water? In dit type films spelen mannen doorgaans de hoofdrol (dat is overigens ook het geval in films met meer diepgang). Dat in dit genre een vrouw de hoofdrol speelt is opzichzelf al in zekere mate een emancipatiore aktie.

avatar van Star Wars
Ik vond het een geweldige film, kan er niet meer van maken.
Wonder women/Gal Gadot heeft iets..... wat niet uit te leggen is, vond het ook geweldig toen ze erbij kwam in Superman vs Badman.

avatar van PEN15
De enige nieuwe film tijdens een vlucht via Tokio die me aansprak en maar eens gekeken. Het begin was al een overdaad aan CGI dat het een beetje als een computerspel doet overkomen. Ondertussen wel een paar keer in slaap gevallen (omdat het een vroege vlucht was), maar werd geregeld weer wakkergeschud en schrok haast dat de apparatuur automatisch overgeschakeld was naar Dunkirk waar ik absoluut niet om zit te springen. Blijkt het nog steeds dezelfde film te zijn. Konden ze nou echt niets anders verzinnen en als het zonodig WOI moet zijn waarom dan niet eens voor de verandering wonder woman aan de kant van de Duitsers? Toen ik nog eens wakker geport werd voor de maaltijd was deze film nog altijd niet afgelopen. Jammer, dat 140 minuten en meer tegenwoordig de vaste norm is voor dit soort flicks. Dat allemaal nodigt niet uit om hem nog eens opnieuw te gaan bekijken nu ik weer aan de grond sta.

avatar van macrobody
Gadot is leuk om naar te kijken, maar 141 min is wel erg lang. Verder zijn er geen echt leuke grappen of one-liners en is het meer de setting die wel voor variatie zorgt. Verhaal is een standaard werkje uit een good guy bad guy comic en al met al een lange zit.

Ziegler schreef:

Klopt. In zekere mate. Bottom line: de media hebben het emancipatoire gehalte van deze film opgeblazen. Daarmee zijn we het min of meer eens, lijkt me.

avatar van arno74
Bovengemiddelde superheldenfilm die lekker in evenwicht is qua inhoud en actie. Hoewel het iets meer dan twee uur duurt (de rest zijn credits) blijft het steeds boeiend en vermakelijk genoeg. Wist niet wat ik van Wonder Woman moest verwachten, maar hier is ze blijkbaar soort van de vrouwelijke tegenhanger van Thor. De betere popcornvermaak die voor de afwisseling niet in superkrachten blifjt hangen en ook verder gaat dan (alleen maar) een strijd tussen een good en een bad guy. 3,5*

avatar van missl
Prima actiefilm met een prachtige Wonderwoman.

avatar van stormfox
Wat viel deze film view tegen zeg.
De gevechten waren over the top CGI spektakels terwijl dit best bescheiden had kunnen blijven.
Verder was het plot splinterdun.
De bad guys wisten ook geen indruk te maken. Ik ben blij dat ik deze film niet in de bios had gezien
Toch 2.5 sterren voor de prestaties van Gul en Chris.

avatar van JacoBaco
stormfox schreef:
Wat viel deze film view tegen zeg.
Verder was het plot splinterdun.
Toch 2.5 sterren voor de prestaties van Gul en Chris.

In de Superhelden film context kan je dit toch verwachten? Alleen dat laatste gevecht is een CGI spektakel. De film speelt zich af in London en op de frontlijn. Bescheiden genoeg vind ik zelf.

Moet je John Carter (2012) is kijken en zoek de verschillen.

avatar van stormfox
JacoBaco schreef:

Moet je John Carter (2012) is kijken en zoek de verschillen.

Daar heb je inderdaad een goed punt.
Mijn fout was om deze film thuis te kijken nadat ik The Punisher (netflix) had afgekeken.
Ik had gezien de goede reviews veel meer inhoud verwacht van WW en het verbaast mij enorm
dat sommigen deze film net zo hoog raten als The Dark Knight en Guardians of the galaxy.

avatar van K. V.
Naar deze keek ik al een tijdje uit en er eindelijk eens naar gekeken. Ik was aangenaam verrast. De film kon me ondanks de lange speelduur boeien van begin tot einde. Toch wel een origineel verhaal, maar historisch niet echt correct
De cast deed het ook prima en het onbekende hoofdpersonage heeft me ook aangenaam verrast.
Verder vond ik de sfeer ook goed in de film en de personages pasten ook wel te samen.
Toch wel een van de betere superheldenfilms en vond het een dikke aanrader.
Ik had nog gehoopt op een extraatje na de film, maar dit was er niet.

Geweldige film, heb me heel erg vermaakt!

Van deze film verwachtte ik veel, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld.
Een prachtige film is dit geworden, boordevol actie met vele speciale effecten die van topkwaliteit zijn.
Ook het scenario is puik, het verhaal speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog in de Vlaamse Velden (je hoort zelfs West-Vlaams praten in de film).
En een superheldenverhaal met een knappe vrouw in de hoofdrol, altijd een pluspunt, want hoewel Gal Gadot een nobele onbekende is, doet zijn het fantastisch, en ze is bovendien heel leuk om zien
Neen, deze film kan niet stuk voor mij, ik heb er elke seconde van genoten.
De verdere cast doet het ook puik, Chris Pine, maar ook de al wat 'oudere' dames Robin Wright en Connie Nielsen geven het beste van zichzelf.
Warm aanbevolen deze meer dan 2 uur durende film !!!

Mooie film vol humor, mooie beelden, genoeg drama en goed acteerwerk. Heb er van genoten, ook van de muziek. De songs van Sia passen hier heel goed bij. Geen minuut te lang, de film vliegt om als je er echt in zit.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/fantasie/SF/Oorlog film...
Uitstekend verhaal...
Super mooi 3D kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek met DTS Master 5.1
(helaas geen 7.1)...
Uitstekend camerabeweging...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs David Thewlis, Saïd Taghmaoui en
Chris ...
Heerlijk genoten...
Ben benieuwd voor vervolg deel 2 (2019)...

avatar van knusse stoel
Zelf meer een liefhebber (in dit genre) van "The Avengers". Een mooiere filmreeks en dichterbij komend dan deze film. Toch viel het geheel mij niet tegen en heb mij, ook dankzijn de leukere scènes echt niet verveeld. Er zat trouwens een groot verschil in het verhaal tussen begin en einde, paarden en elektrisch, bij wijze van spreken. Inderdaad een leuke aanvulling op de heldenreeks. En voor een vervolg moeten we dus nog ruim een jaar geduld hebben. Misschien even de 'kostschool' van The Avengers" ertussen door?