Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van Jack Sparrow
Wonder Woman is een sterke film geworden. Knap hoe het karakter op een realistische manier in de 1e WO is verwerkt. Dit leidt nergens af en voelt ook niet als respectloos. Juist niet. Het drama en leed is voelbaar. Het maakt het karakter van Wonder Woman emotioneel en weerbaar. Begrip van haar beweegredenen groeit hierdoor. Effecten zijn sterk met een aantal onvergetelijke actiescènes. De scènes in de loograven en het dorp zijn spectaculair en zien er weergaloos uit. Daarnaast de heerlijke gitaarriff op de juiste momenten ingezet. Gal Gadot is sterk en zet een overtuigende Wonder Woman neer. Wat mij betreft nu al 1 van de betere films dit jaar. Het moet raar lopen als deze niet in mijn top 10 zit. DC is terug!

avatar van Shinobi
"We are not dancing, just swaying."

De voorgaande films uit het zogenoemde DC Extended Universe liepen telkens uit op een mislukking, ondanks de sterke potentie die er steeds heerste. Om deze reden houd ik de verwachtingen expres laag, vooral met de miskleunen van vorig jaar in het achterhoofd.

Ditmaal is het de beurt aan de Amazoneprinses om in de spotlight te staan. Je krijgt een kijkje in haar leven op het paradijselijke eiland Themyscira, waar uitsluitend amazones wonen. Haar wereld wordt volledig op zijn kop gezet zodra ze de Britse spion Steve ontmoet. Dit is de opmaat naar een hoop wereldvreemde taferelen.

Met name de chemie tussen Gal Gadot en Chris Pine komt goed naar voren. Dit uit zich in interessante dialogen en confrontaties gezien vanuit een vrouwelijk perspectief. Het leuke hierbij is dat men op een grappige manier de vele seksistische clichés te lijf gaat, zonder opdringerig over te komen. Wel hadden de bijrollen iets beter uitgewerkt kunnen worden, zeker als de bad guy wederom vergezocht blijkt te zijn.

Het is duidelijk dat 'Wonder Woman' veel aardige ideeën behelst, maar uiteindelijk blijft het als geheel netjes binnen de lijntjes kleuren van het genre. Tegen het einde aan is dit zeker te merken; alsof je als kijker weer in een Zack Snyder vehikel bent terecht gekomen. Daarvoor leunt de film te veel op slow motion expositie. Weliswaar zitten er een aantal toffe actiescènes tussen, maar deze zijn meer op het middenstuk te vinden.

Al met al levert DC eindelijk eens een film af die wel vermakelijk en bovenal onderhoudend is. Er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar dit is een aardig begin.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van Donucius
Misschien ben ik een beetje superhero-moe aan het worden, maar duidelijk te zien dat dit een film is die vooral uitgebracht is om een groter verhaal binnen de DCEU te kunnen vertellen, denk aan een Justice League...?
Voor een eerste film die het hele Wonder Woman karakter nog moet vertellen aan het publiek, zitten er gewoon dingen in die te cliché zijn. De hele manier van overbrengen van een karakter van introductie tot het begrijpen van het karakter en de krachten ervan, wordt op een simpele niet al te overtuigende wijze verteld. De bijrollen overtuigen hier al helemaal niet. Jammer, erg jammer... Er zijn weliswaar momenten die wel aardig zijn, maar over het geheel is het vrij zwak te noemen.

Ik vind de film een kruising tussen Captain America en Batman vs. Superman. Vooral verhalend vind ik heel erg lijken op het tempo en opbouw van B vs. S. De setting en krachten vergelijkbaar met Cpt. A.
Of het duidelijk is dat deze film door een vrouwelijke regisseur is gemaakt? Jazeker, het feminisme straalt er vanaf. Duidelijk dat de man nu met trots als de tweede sekse wordt behandeld. Of dit omarmd moet worden laat ik in het midden. Het is enerzijds wel verfrissend, maar anderzijds ook weer verwarrend om te zien. Dank aan de man/vrouw stereotypes. Wellicht is het tijd voor een revolutie...

Verder mist de bad guy wat aan kracht en karakter. Gal Gadot is mooi om te zien en heb er altijd van kunnen genieten in The Fast & The Furious, maar om zelf een hele film te kunnen dragen, vind ik haar acterend soms een beetje zwak. Moet wel zeggen dat het script ook niet echt meehelpt daarin, dus het is niet enkel haar schuld. Sommige slo-mo scenes zijn weliswaar om je vingers bij af te likken, hoe mooi ze zijn; lichtval, uitdrukkingen, etc., maar mooi zonder inhoud is nog altijd niet genoeg.

Wat ik merk tegenwoordig bij films is dat men vaak onnodig veel bombastische muziek of geluid gebruikt om een bepaalde sfeer te creëren. Visueel oninteressante of inactieve scenes met opwindende of opzwepende muziek geven mij een dubieus gevoel. Het leidt vaak meer af dan dat het bijdraagt aan het geheel. Die trend van onsamenhangendheid tussen beeld en geluid is iets waar ik geen fan van ben. Ik vrees echter dat dit niet de laatste film is die dit soort trucjes zal gebruiken; en dat merk je, zeker in een IMAX zaal.

Ik dacht voor het eerst geen post-credit scenes bij een Marvel film? Maar toen werd ik wakker: dit is natuurlijk DC en geen Marvel...

avatar van Nuijtmans
Vermakelijke vrouwelijke superhero movie en waardige concurrent voor de betere Marvel prenten zoals Captain America: The First Avenger.

De film is echter niet perfect: de eerste twee delen zitten goed in elkaar echter het laatste deel (de slotact) is te veel een cliche: een cheesy dialoog tussen Diana en Ares gecombineerd met de carnavaleske transformatie van David Thewlis van keurig Brits parlementslid tot opgepompte oorlogsgod. Ook het moment dat Diana generaal Von Ludendorff heeft gedood en daarna apathisch om zich heen kijkt komt niet geloofwaardig over.
De handtekening van Zack Snyder (als co-producent en -schrijver) is duidelijk te herkennen in de slo-mo actiescenes. Maar de regisseur Patty Jenkins heeft er toch een eigen touch aan kunnen geven.

Ondanks alle getoonde ellende van WWI is het toch een feelgood movie geworden met ruimte voor chemie tussen de hoofdrolspelers en humor - gedragen door de ondersteunende karakters in het tweede deel.

Ik moest bij de slotscene wel denken aan de gebeurtenissen in Parijs: was dit een soort van hart onder de riem voor de Parijzenaren ?

7,5/10

avatar van wwelover
Uitstekende film en weer eens wat anders dan de meeste superhelden films. In tegenstelling tot vele anderen ben ik juist wel een liefhebber van de vorige 3 DC films (tel ik Suicide Squad even niet mee, die ook wel redelijk was). Visueel is de film natuurlijk schitterend en Gal Gadot is erg leuk als Wonder Woman. De rest van de cast is ook prima. Alleen beetje jammer dat de Duitsers geen Duits spreken, terwijl Chris Pine's karakter wel dan nog aan Wonder Woman vraagt waarom ze zo goed Engels spreekt..
Muziek is ook weer erg lekker. Die gitaartune is echt sterk. Verhaal is iet wat voorspelbaar maar alsnog zeer vermakelijk.

avatar van mrklm
Een feministische actiefilm? Lange tijd lijkt het er op, tot de finale waarin de boodschap lijkt te zijn dat een vrouw de liefde van een man nodig heeft om tot haar volle potentieel te komen. Inderdaad, een bijzonder seksistische conclusie die verklaarbaar is met het feit dat het scenario door vier mannen is geschreven. Het verhaal is bepaald niet waterdicht te noemen en de talloze verschillende accenten van de internationale cast [alleen Pine en Thewliss spreken fatsoenlijk Engels] is storend. Het idee om de Duitse generaal Erich Ludendorff [hier gespeeld door Danny Huston] als de verpersoonlijking van het kwaad neer te zetten, is zelfs stuitend te noemen. Gal Gadot is charismatisch in de titelrol, Chris Pine kan ermee door. De finale, waarin Gadot het opneemt tegen een Magneto-achtige schurk, is routinematig geschreven en bevat alle clichés - waaronder talloze gigantische explosies en andere vernielingen die we inmiddels toch wel beu zijn uit die hele Avengers-serie. En ja, er is een opzet naar een sequel... min of meer.

avatar van Ajax&Litmanen1
I can save today. You can save the world.

Gister de film bekeken waar ik best kritisch naar toe ben gegaan, omdat DC de laatste jaren nou niet topfilms heeft afgeleverd aan de kijkers van superheldenfilms. Man of Steel was bagger, Suicide Squad op zijn best gemiddeld en Batman vs Superman was nodeloos langdradig en simpel, maar was op een of andere manier nog best vermakelijk. Wat ik vreemd bij DC vind is dat ze niet echt een geslaagd plan van aanpak hebben. Ze hebben de afgelopen films al zoveel nieuwe namen geïntroduceerd, dat praktisch niemand nou echt op een toffe wijze binnen is gebracht en met een persoonlijk verhaal waardoor je de persoon een beetje snapt en sympathiek gaat vinden. Maar daar is nu gelukkig verandering in gebracht.

Wonder Woman is namelijk by far het beste wat DC gemaakt heeft en is echt een indrukwekkend eindproduct geworden. De film duurt met bijna 2,5 uur speeltijd behoorlijk lang, maar is in tegenstelling tot bijvoorbeeld de net genoemde Batman vs Superman geen moment saai, warrig of misplaatst. Nouja, misschien het slot, maar daar kom ik op terug. Je ziet een lange introductie op het eiland waar Diana met haar familie en volk leeft, waar ze een krijger wil worden en dit ook met horten en stoten voor elkaar krijgt. En als dan Chris Pine erbij komt, dan komt het allemaal erg lekker los met een heerlijke invasiescène . Op dat moment wist ik dat het wel goed zat met de film.

Daarna volgt gewoon een buitengewoon sterk verhaal in de setting van de Eerste Wereldoorlog, wat erg aardig uitgewerkt is. Wel leuk dat deze oorlog steeds vaker ook decor is van films of games (Battlefield One), want het is best vaak een onderbelichte periode voor de massa. Ik hou er echt van, als ze fictief met realiteit op een boeiende manier als deze weten te verwerken. Aan de ene kant kijk je een superheldenfilm, aan de andere kant volg je een behoorlijk indrukwekkend thema als de eindfase van een wereldoorlog. Zeker als we Wonder Woman voor het eerst los zien gaan op het slagveld is het genieten voor de kijker. En zo volgen er nog wel een paar behoorlijk coole stukken. Wel spijtig dat we richting het einde weer naar die bekende Zach Snyder CGI slowmotion actie gaan met een uit de kluiten gewassen bad guy, een beetje in de sfeer van Batman vs Superman, wat weer niet zo positief is. Maar anderzijds zag het er wel flitsend uit en was het maar een klein deel van een vrij lang en intens verhaal.

Prettig om weer eens een superheldenfilm vanuit een ander perspectief te zien. Gal Gadot spat van het scherm als Wonder Woman, die ze met veel enthousiasme en charisma speelt. En dat ze erg aantrekkelijk is, speelt natuurlijk ook wel een beetje mee. Maar zonder dat dit een te feministisch verhaal is geworden, zien we wel een vrouw die behoorlijk haar mannetje staat en waar ik graag meer Wonder Woman in de toekomst van wil zien. Inclusief die hele gave cello-themesong.

Wellicht ben ik een beetje bevooroordeeld maar een film met Gal Gadot trekt me naar de filmzaal zoals een tijd terug Monica Bellucci dat ook deed. En dan ook nog eens in een ''Women over men'' film, *zucht*....

Toch is dit een van de betere producten in de wedijver tussen Marvell en DC Comics, zo niet de beste. Gal Gadot als de Wonder Woman is een perfecte casting. Dat de film feministisch aan zou doen vind ik niet terecht.

Mooi opgebouwd verhaal en prettige visuele ervaring, ondanks het wat kitscherige decor en verhaallijn in begin maar met dit soort heldenfilms ook geen punt en een beetje onvermijdelijk. Ook een reputatie herstel van producent Zack Snyder die in zijn vorige film echt mis schoot kort na de Batman uit de Christopher Nolan reeks. Zelfs de aftiteling was mooi, bleef er voor zitten.

Mooie film om ook echt te zien in de bioscoop. Van mij mogen er best een paar sequals komen, niet teveel.....

avatar van JacoBaco
Dat de nieuwste Ghostbusters ineens vrouwen zijn, slaat werkelijk nergens op! Maar met Wonder Woman en binnenkort Atomic Blonde gaat het de goede kant op!

Ik ben dol op origin stories en meestal vind ik de origin stories ook de beste. Batman Begins, Iron Man, Spider-Man 1. Soms gaat het helaas mis zoals bij Captain America. Maar Wonder Woman doet het ook weer erg goed! Erg genoten! Een lekker simpel en logisch verhaal. En WW had naar mijn idee niet beter gecast kunnen worden. Ook haar accent geeft haar iets exotisch en wanneer ze bijvoorbeeld met een Brits accent had gesproken, dan had het voor mij alweer wat te gewoontjes geweest. En ik moest zelfs een paar keer aan mijn favoriete power woman denken, namelijk Milla Jovovich als Leeloo (Fifth Element). Met overeenkomsten zoals erg sterk, onschuldig, lief, naïef, puur en een gek accent.

Geen grote nadelen. De muziek, de CGI, de karakters, de actie, de humor, het is stuk voor stuk bovengemiddeld goed. Alleen de vrouwen op het eiland was een beetje mwa wat het acteren betreft. En de film is over het algemeen net even te braaf. Batman vs. Superman en Suicide Squad waren dat toch wel iets minder. Bij Wonder Woman dacht ik wel af en toe, kom op met dat bloed!

Oja, ik denk dat de scène in Batman vs. Superman met Wonder Woman nu wel extra genieten is, want in Batman vs. Superman komt ze plotseling full power opdagen. En ergens voelde dat ook wel weer wat misplaatst. Maar nu kan ik de films in de juist volgorde kijken, al heb ik nog steeds niet zoveel behoefte om BvS voor een 2e keer te kijken!

Tot slot: Ik maakte mij vooraf een beetje zorgen om de over het algemeen wat saaie Chris Pine, maar hoewel hij wederom niet erg bijzonder is, heb ik mij geen moment aan hem gestoord. Maar hij moet echt eens wat meer uitdagende/afwijkende rollen doen. Zoals bijvoorbeeld in Stretch.

Een dikke 4,0*

avatar van Rosicky
Mwoah. Gezien de goede kritieken had ik wat meer verwacht, maar het blijft natuurlijk een superheldenfilm...

Na de trage en lange eerste akte heb ik erg genoten van het middenstuk. De Eerste Wereldoorlog is goed gekozen als setting. Veel maar dan in de Tweede Wereldoorlog was daarin de oorlog zelf de grootste vijand. Niet zozeer de tegenpartij. Dat sluit prima aan bij het centrale thema van de film: dat in elk mens iets goeds en iets kwaads schuilt en dat het aan onszelf is om de juiste keuzes te maken. In dit deel van de film wordt het leed bijna tastbaar, juist omdat het vrij realistisch blijft.

Het is daarom doodzonde dat in de laatste akte alsnog alle sfx-registers worden opengetrokken met een van de pot gerukte schurk. Het eindgevecht kwam met zijn bespottelijke dialogen bijna over als een parodie. En ook de dood van Chris Pine was volslagen onnodig. Goedkoop mechanisme om nog wat extra pijn toe te voegen.

Om toch nog positief af te sluiten: Wonder Woman geeft vrouwen en een aantal minderheden een zeer prominente rol in de film zonder drammerig over te komen. Dat valt zeer te prijzen.

avatar van mjk87
Wonder Woman dus. Niet per se een goede film, wel een vermakelijke vrijwel de volle speelduur lang. Dat komt vooral de heerlijke chemie tussen Pine en Gadot en daarnaast de heerlijke naïviteit die Gadot perfect en met humor ten toneel brengt. Echt een personage om van te gaan houden. Daarnaast ook enkele fraaie scènes, vooral rond de loopgraven en in dat dorpje als men even aan het dansen is. Ontroerend bijna. Het begin is wel wat saai doordat de pacing niet optimaal is maar omgekeerd ook doordat dit nogal is afgeraffeld zonder dat je echt in die wereld raakt. Dat gaat daarna wel veel beter, maar zo mist de film een sterke start.

Maar goed, dit is wel zo'n film die nergens boven de middelmaat uitsteekt en je je afvraagt waarom met haar best daarvoor niet doet. Uiteindelijk is dit een rechtlijnig verhaal met nauwelijks bijzondere actie. Ook typisch is dat er wel wat niet-Engels wordt gesproken in bepaalde gebieden, maar waarom spreken Duitsers onderling dan niet Duits, waarom spreken de Amazones niet Oud-Grieks in plaats van Engels met het accent van Gadot? Dat had de film veel meer authenticiteit gegeven. Jammer ook van het eind met die scène die nergens voor nodig lijkt en ook nog eens qua stijl helemaal niet bij de rest past. Ineens lijkt het alsof Snyder daar de regie heeft overgenomen, net als dat zijn invloed overal wel te zien is met de vele slow-mo's. 3,0*.

avatar van Chainsaw
Na de miskleunen Batman vs Superman en Suicide Squad was ik klaar met DC en hun pogingen tot een eigen universum. Ik was ook zeker dat ik Wonder Woman niet ging zien in de bioscoop. Trailers deden me sowieso al niets. Maar toen kwamen de reacties en recensies. Er werd gepraat over een meesterwerk! Eindelijk iets goeds van DC! Sterker nog, iets revolutionairs! Dus ik heb toch maar geld neergelegd voor een kaartje. En vraag me tot op de dag van vandaag af welke film al die jubelende mensen hebben gezien.

Ik begrijp het unieke aspect van Wonder Woman; een vrouwelijke superheld als hoofdpersonage. Na Catwoman en Elektra - die het beide niet best deden - is hier dan Wonder Woman, die het ook nog eens enorm goed doet in de bioscoop. Ik gun het haar enorm. Maar los van een geweldige box-office gun ik de vrouwelijke superheld ook een goed en vooruitstrevend script. Het script van Wonder Woman is echter niets meer dan een simpele checklist voor een superheldenverhaaltje. Prima voor de jaren 90, maar anno 2017 - waar we al bijna tien jaar lang doodgegooid worden met superheldenfilms - moet je toch wel met iets nieuws aankomen. Films als Captain America: Winter Soldier, Deadpool of Logan deden dat onlangs, iets nieuws doen met het superheldengenre. Wonder Woman daarentegen doet werkelijk alles volgens het boekje, wat resulteert in een enorm saai product.

Elke stap van de film is voorspelbaar. De vertelling geeft geen verrassingen. Een paar aardige en visueel aantrekkelijke actiescènes komen voorbij, maar als vervolgens élke actiescène in slowmotion wordt gebracht, verliest het impact en wordt het zelfs vervelend. Daarbij is de film visueel niet overal even sterk; er komen een paar beschamende effecten voorbij, die niet zouden misstaan in een slechte B-film. Hoofdrolspeelster Gal Gadot is op zich prima en ziet er goed uit - hoewel ze nu niet bepaald een acteerwonder is. Chris Pine verrast vooral en redt de film op bepaalde vlakken en Lucy Davis speelt een geinige bijrol. Toen er meer personages worden geïntroduceerd bij de good guys had ik hoop dat het een leuke club zou worden, alleen voegen deze personages echter belachelijk weinig toe. Had hen maar iets meer te doen gegeven. Hetzelfde geldt voor Danny Huston, die zijn inwisselbare schurkenrol uit Wolverine Origins nog eens dunnetjes over doet. Ook hier is de slechterik weer een mager, oninteressant personage.

De eerste twee aktes is Wonder Woman als film wellicht magertjes, maar nog niet echt slecht. Mijn hoop op een originele film was al vervlogen, dus hoopte ik maar dat de film op zijn minst op dit niveau zou blijven. Maar toen kwam de climax, waar de film met de minuut steeds bespottelijker werd. Terwijl Chris Pine een vliegtuig vol gif moet wegvliegen en de rest van de groep - zoals de gehele film - niets doet, daar moet Wonder Woman vechten tegen een uit de kluiten gewassen ridder, met het gezicht (en de snor!) van David Thewlis. Ik ben de eerste die zal toegeven dat Marvel weinig goede schurken weet neer te zetten, maar DC spant echt de kroon met na de Cavetroll uit Batman v Superman en die domme heks in Suicide Squad nu een grote Britse ridder-god met pornosnor.

Los van dat bespottelijke derde akte is Wonder Woman een gewone, middelmatige superheldenfilm, zoals Marvel die zoveel maakt. Jammer, want ik gunde het personage een écht vernieuwende film. Wel kan ik zeggen dat Wonder Woman zonder twijfel de beste is uit de reeks films van DC in hun nieuwe filmuniversum. Maar goed, die lat ligt dan ook bijzonder laag.

2,5 sterren.

avatar van MRDammann
Wonder Woman is eigenlijk wel een toffe film. Zeker als je het vergelijkt met de DC films van vorig jaar. Suicide Squad vond ik één van de slechtste films van vorig jaar en Batman v. Superman zag ik niet in de bioscoop, de Ultimate Edition vond ik nog wel het kijken waard, het blijft echter niet zo'n sterke film.

Wonder Woman is ieder geval wat luchtiger, er zit wat humor in en het heeft ook leuke karakters. Een klein kritiekpuntje: in de film worden er verschillende talen gesproken, maar de Duitsers in de film spreken desondanks Engels met een Duits accent. Waarom?

Desondanks heb ik me prima vermaakt, totdat de finale begint. Dan gaan ze toch wel de mist, volledig over de top, cringy en ongeloofwaardig. DC heeft in deze film de karakters en het plot goed op orde, maar ze hebben nog steeds moeite om een goed einde te schrijven. Toch heb ik me vermaakt met deze film, op het einde na. Dat is jammer, maar ik heb toch goede hoop voor toekomstige films van DC.

avatar van Macmanus
Gal Gadot!

Best een aardige film. Het is allemaal iets te DC doet Marvel na. Maar er is wel 1 heel groot pluspunt aan deze film en dat is Gal Gadot. Ze is niet de beste actrice ever. Maar ze is een vrouw en een held. Niet aan man vrouw of een soort van held. (zoals bijv. Ripley Alien of Scarlett Johanson black widow) Maar echt een sterke vrouw die een held is. Dat is sinds Xena the Warrior Princes niet meer te zien geweest.

Ik merkte ook wel aan mijn vriendin dat ze dat erg kon waarderen. Nu kan ik als blanke man daar dan wel zuur over zitten doen. Maar misschien is dat wel iets wat ik altijd heb gezien op tv en film, een blanke mannelijke held. En de vrouw zelden. Het is 2017 toch best laat maar blij dat deze film toch er een beetje voor gezorgd heeft dat een vrouw als heldin best bankable is, als je maar een beetje een redelijk script meegeeft.

3 sterren

avatar van IH88
“I am Diana of Themyscira, daughter of Hippolyta!”

Kijk, zo maak je een superheldenfilm. Een sterke en rustige opbouw, een zelfverzekerde regie van een regisseuse die precies weet wat voor film ze wil maken, een charismatische hoofdrolspeelster, schitterende locaties, chemie tussen de twee leads, humor, actie en wat drama. Wonder Woman is het godsgeschenk waar DC op heeft gewacht. En daar is geen Zeus of Ares voor aan de pas gekomen, maar gewoon Patty Jenkins, Gal Gadot, Chris Pine en de andere castleden en crew. Complimenten.

Wanneer Gadot op de rotsen staat en naar de oceaan en ondergaande zon staart, ben je op slag verliefd en compleet verkocht. Een positieve, zachtaardige maar ook krachtige heldin die het liefst het goede in de mens ziet. Maar ook zij komt erachter dat de mens zowel goed als kwaad kan doen, en dat er maar weinig voor nodig is om het kwartje de andere kant op te doen rollen. Gadot en Pine zijn fantastisch samen en vormen het emotionele hart van deze film. Wanneer je ze samen ziet flirten in dat bootje weet je dat het goed zit. De Eerste Wereldoorlog is ook goed gekozen om het verhaal te laten plaatsvinden. Minpunten? Sommige special effects zijn matig, de muziek is soms storend en de bad guy is (zoals gewoonlijk) wat teleurstellend. Maar het positieve overheerst. Indachtig het nieuwe superheldenicoon Diana Prince/Wonder Woman. Genoten.

avatar van john mcclane 2
ook vandaag ( vanmiddag op precies te zijn,geen overbodige 3D brillen ) gezien.
En het is een heerlijke DC verfilming die Na de Dark knight trilogie eindelijk weer eens laat zien dat ze nog wat in huis hebben.
Het debacle Batman v Superman: Dawn of Justice en het zo niet nog mindere Suicide Squad (2016) lag de lat en de druk hoog om toch nog iets van dit universum te maken.
En wat blijkt zet voor het eerst een vrouwelijke regisseur aan het werk (Patty Jenkins) en het werkt .
De opbouw is traag ,het is immers een origin story verhaal dus dat moet wel,,maar de het kijkt goed weg Je mist alleen de echte actie,maar dan kom je de tweede helft zeker aan je trekken.
Natuurlijk zitten er wat voorspelbare scene's in,,,maar bedenk wel dat een nieuwe generatie hier mee voor het eerst een DC film ziet die aardig bejubelt werd door fans en de pers.
Minpunt wat het nederlandse dialoogje wat er in voor kwam,,ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn om ff een nederlandse actrice in te huren????
AL was die er wel in de vorm van doutzen maar die is weg voor je er erg in had en zonder tekst.

En het niet heel erg aanwezige humor,,,er werd in de bios zaal niet veel gelachen ( dat is bij Marvel toch wel anders )

Al met al ,is het een goede prima opgebouwde,en geslaagde hero's film.

die alles in huis heeft wat het zou moeten hebben.
dikke 4 *

avatar van thunderball
Deze vorig weekend op een groot scherm in Antwerpen gaan kijken.

Na alle goede recensies en lofbetuigingen was de kans dat deze film zijn vooruitgesnelde reputatie niet kon waarmaken en ging teleurstellen vrij groot.
Gelukkig was dit niet het geval en was het een leuke, mooie bioscoop ervaring.

Mensen van mijn leeftijd, die in de jaren '70 zijn opgegroeid, zullen bij de naam "Wonder Woman" automatisch denken aan Lynda Carter. Vandaar dat Gadot mij aanvankelijk tegen viel, toen ik haar voor het eerst in dezelfde rol zag in "Batman v Superman".
Ik moet toegeven: ik had het mis! Wat is ze goed in deze nieuwe film en kan mij nu al niemand anders meer voorstellen in deze rol. Ze is perfect!

De film zelf is rustig van opbouw, we leren de hoofdpersoon tamelijk goed kennen (zover dat in een actie/superhelden blockbusterfilm kan) en je gaat ook echt van haar houden en met haar meeleven en -voelen.
De actie is goed gedoseerd, met aardig wat rustpunten en wanneer we haar dan voor het eerst eindelijk als Wonder Woman zien, is het een enorme kick en in de finale gaat het ook echt helemaal los. De SFX zijn van een heel hoog niveau en nooit te veel of overdadig aanwezig.

De andere hoofdrol wordt vertolkt door Chris Pine en dat is normaal niet echt een favoriete acteur van mij: de arrogantie straalt er meestal van af, maar hier valt het wel mee en toegeven: de chemie tussen hem en Gadot is wel degelijk aanwezig en is een pluspunt voor de film.

De muziek is goed en het W.W. thema wordt niet te vaak gebruikt, maar wanneer het dan te horen is, vond ik het ook erg effectief.

Is de film dan perfect? Nee, dat is ook weer overdreven. Waarschijnlijk krijgt de film iets wat te veel krediet, omdat het in ieder geval geen zeperd is, zoals de vorige superhelden films, gebaseerd op de DC Comics, dat wel waren, maar hij heeft ook zo zijn foutjes:

*de scene, waarin Gadot in een chique kledingzaak te London, telkens een andere outfit aan het uitkiezen is en erna showt, is meer iets voor een romantische comedy als "Pretty Woman" en had voor mij er niet in gehoeven
*het groepje van drie mannen, die samen met de twee hoofdkarakters, in tweede helft van film, ten strijde trekt, bestaat uit louter karakterituren, die vooral voor flauwe humor zorgen. Vooral de plat pratende scherpschutter, die aan een Simon Peck in het kwadraat doet denken, is soms tenenkrommend irritant.
*die zelfde mannen zijn allen ergens een specialist in, maar hier wordt tijdens de finale totaal geen gebruik van gemaakt. Neem nu de scherpschutter: het had toch veel beter geweest, wanneer we hem minstens één keer op een belangrijk moment tegen het eind een fantastisch schot hadden kunnen zien uitvoeren, want nu was hij (en ook zijn makkers) feitelijk totaal overbodig.

Daar ik bij de aftiteling Snyder zowel als (mede-) scenarioschrijver als producer vermeldt zag staan, lijkt hij wel over de juiste, goede ideeën te beschikken, maar rammelt het bij hem bij de uitvoering ervan. Mocht hij nu met de "Justice League" weer falen, dan kan hij misschien voortaan de regie beter aan een ander overlaten en Jenkins heeft hierbij al haar visitekaartje afgeleverd!

Kortom: geen perfecte, maar wel een hele amusante en goede superheldenfilm.

Een acht, ofwel vier sterren!

avatar van parcivalis
Volslagen stupide film zoals alleen Amerikanen ze kunnen maken.

avatar van david bohm
Gal Gadot is werkelijk wonderschoon en dat krikt de score voor deze film toch wat op. De intro op het vrouweneiland vind ik ook wel geinig. De rest van de film is behoorlijk standaard maar prima kijkbaar dankzij Wonderwoman herself.

avatar van TheManInBlack
Geweldige superheldenfilm. Ik vind hem beter dan BvS (vind ik niet eens een slechte film) en Suicide Squad (vind ik het minste van deze 3 DC films). Een goeie en rustige opbouw. De cast is prima. Af en toe leuke humor er tussendoor. Gal Gadot doet het uitstekend in deze film, en is overigens ook nog eens mooi om naar te kijken! Voor mij kwam het als een verrassing dat "Sir Patrick" eigenlijk "Ares" was. Grappig dat er ook een heel klein stukje Nederlands werd gesproken. De actiescènes waren ook vermakelijk met de special effects. Verhaal is ook vermakelijk maar het einde was wel een beetje te voorspelbaar.

avatar van filmkul
Een wat tegenvallende film. De opbouw is goed en er wordt voldoende te tijd genomen voor de ontwikkeling van de hoofdrolspeelster. De film begint ook sterk gevolgd door een mooie actiescene op het eiland. Helaas zakt de film daarna flink weg. Het stuk vanaf WOI kent een aantal taaie momenten met een aantal zeer flauwe zogenaamd komische momenten in London. De actiescènes zien er verder prima uit met fraaie special effects. Het einde is wat voorspelbaar en zeer zwak. Gadot is verder prima als WW. Een krappe 3.0.

avatar van Uier
DC speelt op safe, na twee stevig bekritiseerde films. Vol clichés en moralistische boodschappen in een kinderlijk narratief. De proganist huppelt en vliegt wat wat rond, met d'r zweepje en komt opeens in Londen terecht. Toevallig zit ze daar op de goede plek voor haar missie. Terwijl ze door London banjert met haar zwaard en schild, kijkt niemand raar op. Ze zijn allemaal betoverd door de schoonheid van WW. Vervolgens duiken er nog wat minderheden op om de vrouw te ondersteunen en het plaatje is compleet.

Ik kon er niks mee en op de helft van de film had ik het eigenlijk wel alweer gezien. Opening op het eiland was wel vermakelijk (Met amazone Doutze!) en de film was overall ook mooi geschoten. Het is vooral de inhoud waar WW voor mij op faalt. Tot nu toe een van de zwakste DC comics wat mij betreft.

avatar van Noodless
Totaal niet akkoord met mijn voorganger. Ik vond nu net de inhoud wel degelijk voor een comics verfilming. Of had je iets anders verwacht bij een heldenfilm ? Komaan, je weet wat je kan verwachten bij dit soort films. Je gaat niet op de eerste plaats naar WW kijken voor het verhaal. En ik moet zeggen dat dit bij deze film nog acceptabel is en vooral de opbouw is lovend. De regisseur neemt echt de tijd voor een geduldige opbouw van het verhaal en voor de karakters van de hoofdpersonages.
Anders zou nooit de chemie tussen WW en Chris Pine zo goed werken. Trouwens vond ze beiden ook goed in hun rollen. Gal Gadot zit gegoten in haar rol als WW. Wat een charisma en pure schoonheid. Chris Pine vond ik overtuigend in zijn rol. Het is ook niet één en al actie in deze film, want het eerste uur is buiten één grote strijd zelfs braaf gezien het genre. De actiescènes zien er prima en overzichtelijk uit. Ook een dikke duim voor de mooie locaties. En wat een leuk deuntje bij WW. Suicide Squad vond ik duidelijk minder, Superman vs Batman daarentegen wel goed. Deze mag er langs staan. Wij hebben ons geamuseerd en eigenlijk heeft WW ons positief weten te verrassen. 7,5/10 Ik rond hier naar boven af

avatar van El ralpho
You go Gal!

Drie maal is scheepsrecht, moeten ze bij DC gedacht hebben. Na het matige Batman v Superman en het waardeloze Suicide Squad weten ze met Wonder Woman namelijk wel de critici en het publiek op een positieve manier te bereiken.

Dit heeft alles te maken met een script wat voor de verandering wel een keer fatsoenlijk op het scherm overkomt en de niet alledaagse -althans binnen het genre- wereldoorlog setting. De vertolking van Gal Gadot vond ik daarbij een beetje dubbel. Ik had me enerzijds geen betere actrice voor dit personage voor kunnen stellen maar laten we zeggen dat ik haar niet bepaald de oscars met haar acteerprestaties zie winnen. Over het algemeen was ik echter wel enthousiast. Bij een aantal actie scene's heb ik dan ook sprakeloos zitten kijken. Gal Gadot ís Wonder Woman!

Toch wil ik er alleen wel bij zeggen dat ik de positieve geluiden over het algemeen wel een klein beetje overdreven vind. Hoewel de film wel gewoon een solide 7 waard is moet wel gezegd dat met name het eindgevecht zo cliché was als het maar zijn kon. Als dan vervolgens ook nog eens een van de hoofdpersonages zich opoffert vervult DC daamee nog eens een enorm cliché. Toch wil ik positief aflsuiten. Als Wonder Woman namelijk iets zegt over het niveau van de toekomstige DC titels die in de bioscoop gaan draaien, dan koop ik alvast een kaartje

Het begint allemaal erg slap, soms lachwekkend (de dialogen die Gadot moet uitkramen zijn soms tenenkrommend - waarbij ze ook erg knullig acteert) en zeer voorspelbaar. Eenmaal in Londen wordt het wat beter. Gadot zit wat beter in haar rol, al blijft het een matig actrice, en de setting is aardig. Daarbij zijn de bijrollen goed voor mekaar, met een prima rol van Pine (die toch vaak irritante rollen speelt) en Thewlis en Huston zijn eigenlijk altijd wel goed.

Een oorlog meenemen in je script is een makkelijke manier om een soort diepgnag te creeren, iets dat we ook vaker zien in dergelijke films. De serieuze toon past natuurlijk niet bij Wonder Woman in haar strakke pakje, maar ze doen hun best om het enigszins geloofwaardig te brengen. Dit , het midderstuk- is het beste gedeelte van de film. Het climax is standaard en overdreven. Qua actie - verder zijn de actiescenes goed gelukt - stelt het daar ook teleur. De opzwepende muziek tijdens actiescenes is trouwens goed, mede dankzij een Led Zeppelin jingle.

avatar van Pazmaster
Het ziet er goed uit met lekkere actie en een aardige cast, het verhaal daarentegen is niet zo geslaagd. Het zit vol fouten en onwaarschijnlijkheden en de setting van de wereldoorlog past totaal niet. Maar als je daar niet te veel op let en je je concentreert op de actie is het nog enigszins vermakelijk. Helaas niet genoeg voor een voldoende, daarvoor is het gewoon te slap.

ik weet niet wat er met mij aan de hand is maar dit is de tweede film in korte tijd die mijn aandacht niet vast kan houden , (eerst al hitmans bodyguard) deze wonder woman dus ook niet. Veel gesuggereerd melodrama en dan ineens actie en tanks optillen enzo totaal saai saai saai. niet afgekeken dus ! èen en ander lijkt mij meer een kinderfilm. dit alles zit in ieder geval behoorlijk tussen tussen kinderfilm en wannebee mature actie in, maar allemaal net niet!!! en veel en veel te lang maar dat heb ik niet afgewacht , toen ze die tank omgooide ben ik afgehaakt maar toen had de film er ook al heel wat slaapverwekkende en stereotypische figuren opzitten..... 1 ster voor de moeite

TMP
Bedroevend slechte film. Gal Gadot is een mooie vrouw, maar enkel door haar een leuke outfit aan te trekken wordt ze nog geen superheldin. Ze heeft een gebrek aan uitstraling en zet een weinig geloofwaardige of interessante hoofdrol neer. Ook de andere personages zijn niet overtuigend of interessant. Dat valt dus al behoorlijk tegen. Het dunne verhaaltje maakt echter ook geen enkele indruk. De setting komt niet overtuigend over en wordt kennelijk vooral gebruikt om veel (weinig memorabele) actiescènes te kunnen tonen. Naar het einde toe wordt de verhaallijn met Ares gewoon ronduit vervelend en is het snakken naar het einde van deze film, die overigens ook veel te lang duurt.

avatar van Captain Pervert
Ik ging Wonder Woman met uiterst hoge verwachtingen kijken. Oeps.
Iets te hoog - want zo briljant is het niet. Verre van, zelfs.

Maar de weergaloos knappe Gal Gadot maakt heel veel goed. Ik ben normaliter meer into vrouwluu met wat meer vleesch op het bot en bagage op de borstkas, maar haar gezicht is zeer prettig om naar te kieken en doet mij haar b-cupje vergeven. Voor een Israëlisch model, dat ook nog twee jaar militair is geweest, acteert ze ook helemaal niet slecht, trouwens.

Ook Chris Pine perst het maximale uit zijn rolletje - maar het is allemaal nogal simpel geschreven allemaal. Het opent als fantasy, gaat daarna op de realistische toer en eindigt in een nogal absurde climax die er net als het eindgevecht in Batman vs. Superman, nog maar weinig aan toevoegt.

De setting in de Eerste Wereldoorlog is mooi vormgegeven en de sets doen authentiek aan. Het komt allemaal een heel eind op papier - maar de zoektocht naar de doomsday device van dienst, en de dreiging die daar van uit gaat, is helemaal niet zo indrukwekkend. De slechteriken zijn dat ook niet, met als dieptepunt die chemie-griet met dat Action-theeservies op haar gezicht gelijmd.
De goodguys bestaan uit een 'rag tag team' van diverse etniciteiten waaronder een Turk en een Indiaan. Kennelijk omdat de film anders het minderheden-quotum niet zou halen? Maar even hoor. Een Indiaan, in Europa, in de jaren '10, serieus? Goed, het zij zo... Maar dat is nog niet zo maf als het feit dat er weinig tot niets met deze personages en hun individuele talenten wordt gedaan.

Het helpt ook niet dat Wonder Woman nooit ècht in gevaar lijkt. Steeds als ze in het nauw gedreven lijkt te worden, blijkt ze wel weer iets nieuws te kunnen wat we nog niet eerder gezien hadden. Wanneer je niet precies weet waar de grens ligt van een superheld, kun je de dreiging ook nooit op waarde schatten en wordt het dus nooit echt spannend. Het ziet er allemaal wel heel mooi uit en de special effects zijn lekker.

Maar het grootste minpunt was wel de complete absentie van bloed. Er vindt een veldslag plaats op een strand met pijlen en speren - waarbij je na afloop de lijken zit liggen zonder ook maar 1 druppel bloed erop op ernaast.
Nou heb ik er net weer een seizoen Game of Thrones op zitten dus ben ik misschien wat bloeddorstig nu - maar je kunt ook te ver gaan in je poging de rating zo laag mogelijk te krijgen om zo je doelgroep zo groot mogelijk te krijgen. Realisme legt het af tegen marketing.

Desalniettemin 3 sterren. Gal Gadot - ik ben fan.

avatar van james_cameron
Een beetje oubollig en aan de trage kant, vooral in het eerste uur, maar daarna wordt de film aanzienlijk beter. Spektakel genoeg, in ieder geval. Gal Gadot is charmant in de hoofdrol en Chris Pine geeft goed tegengas. Uiteindelijk wel wat te lang, met vooral een onnodig opgerekte finale, maar al met al een leuke en onderhoudende film. Gelukkig ook wat minder zwaar op de hand dan de laatste paar films uit de DC Comics-stal.