• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.818 stemmen

Suicide Squad (2016)

Actie / Avontuur | 123 minuten / 136 minuten (extended cut)
2,71 1.439 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 123 minuten / 136 minuten (extended cut)

Alternatieve titel: Task Force X

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: David Ayer

Met onder meer: Will Smith, Jared Leto en Margot Robbie

Gesproken taal: Engels, Japans en Spaans

Releasedatum: 4 augustus 2016

Plot Suicide Squad

"Worst Heroes Ever"

De geheime overheidsorganisatie A.R.G.U.S, onder leiding van Amanda Waller, doet een beroep op een strijdmacht bestaande uit een aantal supercriminelen. Ze staan bekend als Task Force X of ook wel de Suicide Squad. Ze krijgen gevaarlijke opdrachten toegewezen in ruil voor een kortere gevangenisstraf.

Social Media

Keith Griggs

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

''Suicide Squad: The Ayer Cut' gaat er echt komen' | Filmtotaal filmnieuws

Succes 'Deadpool' maakte van 'Suicide Squad' en zijn Joker een komedie | Filmtotaal filmnieuws

Warner Bros en DC moeten zich denk ik wel enorm gaan schamen. Eerst verscheen al een extended Batman vs Superman die een stuk beter was (maar nog steeds niet geweldig) en nu verschijnt dus de Snyder Cut van Justice League en vermoedelijk de Ayer Cut van Suicide Squad. Omdat de partijen geen visie hadden en maar ten koste van alles hun films zo snel mogelijk uit wilden brengen ipv de beste versie te releasen.

Ben oprecht wel benieuwd naar een aangepaste Suicide Squad, al verwacht ik er nog weinig van. Sowieso moet dit r-rated zijn, anders blijft het lachwekkend met een groep bad guys.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Vreemde film. Dat het mijn genre niet is helpt ook niet echt mee maar dit was gewoon heel slecht. Kinderachtig, flauw, niet boeiend en gewoon een waste of time. Terwijl het nog best een aardige cast is.

avatar van M!tch

M!tch

Worst Joker ever! And I mean E-VER!

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Eigenlijk was het niet heel denderend . Een matig verhaal en een beetje foute personages die niet heel sirieus over komen. Verder kan ik gewoon niet naar deze joker kijken zonder hem tenenkrommend te vergelijken met de meester ledger, waarbij deze joker een lachtertje was.verder vond ik dat smith de film nog wat omhoog haalde en quin was ook wel prima, maar verder ..

ik heb mij verder wel redelijk vermaakt door de actie ,maar verder je moet deze film gewoon niet al te sirieus nemen en zeker niet vergelijken . Gewoon een leuk actie filmpje om weg te kijken.

avatar van Doom4

Doom4

Herkeken, beter dan de versie van 2021 met in ieder geval leukere personages en zeker weten een betere eindbaas.

Rancid

Na 20 minuten uitgezet. ‘Mensen’ onder elkaar ging nog wel, maar de vele fantasy stukken, met name met die heks en haar broer, waren werkelijk niet om aan te gluren, zeker de veel te overdreven computer special effects niet. Kinderachtige meuk.

Verder is het acteerwerk van die Maggie en ook vooral van Jared Leto, die ik normaal toch best wel hoog heb zitten, ongeïnspireerd en flauw en daarmee ondermaats.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Eigenlijk niet echt mijn ding, dit soort films. Ik ben wel een beetje klaar met al die 'comic' films. Het is allemaal zo'n 'fanta'. Maar toch geniet ik dan weer van de grofheid en special effects. Het verhaal is in mijn beleving 3 x niks. Maar puur voor de actie is dit goed te doen. Spannend of indrukwekkend wordt het nergens. Margot Robbie maakt het kijken naar deze film wel EXTRA leuk. Haar eigen film vond ik ook erg goed in zijn genre.

avatar van dimi303

dimi303

Bij een herziening kon ik deze film meer smaken dan de eerste keer dat ik de film in de bioscoop heb gezien. Meer en meer begin ik DC te appreciëren.

avatar van Rodger

Rodger

Ondanks de niet zo hoge score..

Vond ik het toch een prima film..

Niet te hoge verwachtingen.. Dan valt het best mee ..

Niet verveeld hier..

3.5 ***

avatar van AniSter

AniSter

• 1944 berichten

Hoe krijgen ze het verzonnen. Mijn score is alleen voor de CGI want ik zou niet weten wat er nog een sterretje verdient. Bij de scene in de bar, met het vuurmannetje, had ik bijna een teiltje nodig. Kijk trouwens nog even door tijdens de aftiteling van deze Suicide Squad; ze menen nog een interessante scene te laten zien.

Na zo'n film denk ik met weemoed terug aan de première van de eerste Superman film...

avatar van Basto

Basto

Ik heb weinig op met Marvel, dat is me allemaal veel te braaf. Dit vind ik daarentegen een fijne actiefilm met een lekker duister sfeertje, leuke personages, al is het vooral Harley Quinn die de show steelt, een een fijne geluidsban en volop actie. Het vervolg vond ik overigens minder.

4* blijven staan.

avatar van woeler82

woeler82

De film zie ik voor de 2de keer , ik vind hem nog mooier als de eerste keer

Sommige scenes kon ik herbekijken, is gewoon heerlijk

Het verhaal achter de film is ver te zoeken , but who cares

De acties in de film waren volop , een lekkere popcorn film, verstand op nul en kijken.

Deze film zal ik later zeker nog herbekijken

avatar van frans123

frans123

Lachen is dat ondanks de 747 miljoen die verdiend is aan deze "'film" , het eindproduct in de verste verte niet van Ayer is. "'Dit product heeft mij gebroken.."..zegt de man. Er is heel veel achteraf aan geknipt, gesneden, gedaan, en de critici schreven m en Ayer de grond in.

Toch een 3/4 miljard aan verdiend..."'De massa" heeft kennelijk geen smaak , of de critici niet...

Alleen van die hoes ga ik al spontaan aan de dunne.