Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

In Film > Cast en crew > Wie wordt Wonder Woman?:

Dit bericht las ik net op Nieuws.nl:

'Zeta-Jones en Bullock te oud'
Uitgegeven op 31 juli 2005 om 16:53 uur

(Novum) - De actrices Catherine Zeta-Jones en Sandra Bullock zijn te oud om Wonder Woman te spelen. Dat vindt Lynda Carter, die deze rol speelde in de televisieserie uit de jaren zeventig. Carter ziet liever dat een jonge en relatief onbekende actrice in haar voetsporen treedt dan een ster uit Hollywood, meldt het Ierse BreakingNews.

De verfilming van de avonturen van de vrouwelijk superheld is in handen van Joss Whedon. Hij schrijft het script en regisseert. De film is gebaseerd op het strippersonage van DC Comics. "Wonder Woman is één van de belangrijkste vrouwelijke helden van deze tijd, maar eigenlijk heeft nog niemand met haar kennisgemaakt", vertelt Whedon in een verklaring aan de Hollywood Reporter.

Het strippersonage werd gecreëerd in 1941 door William Moulton Marston en verscheen in de All Star Comics. Vanwege de populariteit van de strip werd een half jaar later een televisieserie gemaakt met Carter in de hoofdrol. Wonder Woman heeft superkrachten, kogelwerende armbanden en een gouden lasso waarmee ze slechteriken vangt.

De logische vraag: wie vinden jullie de juiste actrice om Wonder Woman te spelen?

Ik open met: Kirsten Dunst. Mooie meid, voldoende diepgang om er echt wat van te maken en op zich ook wel leuk natuurlijk dat degene die het liefje van Spinneknul speelt, zelf ook een superheld(in) mag spelen.

Angelina Jolie lijkt mij er wel geschikt voor.

mazdalfa schreef:

Dan zou ik toch zekr gaan als het puur om onbekend, jong en toekomstig ster gaat voor Emily Blunt

avatar van Naomi Watts
Dan ga ik 100% voor Scarlett Johansson of Michelle Rodriguez.

avatar van mikey
Ik hoop laetitia casta. Persoonlijk hoor...

avatar van Edie
Selma Blair

avatar van ToNe
Jammer dat het geen Zeta-Jones wordt.
Wonder Woman associeer ik altijd met een rijpe vrouw a la Xena [het is immers Woman en geen Girl] zoals velen waarschijnlijk ipv een jong (mager) grietje.

Ach, het zal wel vlot moeten lopen in sync met MTV en 'empowerment' zal ongetwijfeld een thema zijn.

Claire Forlani, of is die al te oud?

Naomi Watts schreef:
Dan ga ik 100% voor Scarlett Johansson.

Ja... Scarlett mag ook wel dan want ze is erg goed!

avatar van Gizzmann
Ik ben verliefd op Wonder Woman! Het is niet gezond om te vallen op getekende figuren, maar ik kan het niet laten! In de gespeelde serie was het ook prettig om naar te kijken. Ik verlang nu al om weer nieuwe avonturen van een vrouw in dat Wonder Woman-pakje te zien...

Uh ow, ik hyperventileer

avatar van Jordy
Ik gok één van Joss Whedon's actrices, uit één van z'n series.

avatar van Gizzmann
Ik zou Mary Elizabeth Winstead graag als Wonder Woman willen zien.

avatar van BenicioDelToro
Ik tover eens een gekke naam uit de hoge hoed: Erika Christensen. Ik vind haar erg talentvol (met name in Traffic) en ik denk dat ze een dergelijke rol best aan kan.

avatar van DVD-T
Comic-con trailer: WONDER WOMAN Comic-Con Trailer - YouTube

Wonder Woman was zo'n beetje het beste wat Batman v Superman te bieden had. Eerste beelden zien er best aardig uit, maar ben nog niet volledig overtuigd

avatar van Nicholas
De hand van Snyder is duidelijk terug te zien in die actie scènes.

avatar van schram101
Heb me nog niet durven wagen aan BvS maar als ik deze trailer zie ga ik dat toch maar eens doen. Ziet er best tof uit namelijk. Sowieso interessant hoe zo'n vrouwelijke superheld(in) het gaat doen in een solofilm. Volgens mij de eerste. Want ik tel Catwoman voor het gemak even niet mee.

avatar van Matt81
Toch, het blijft n lekker muzikaal thematje!

avatar van mjk87
Nicholas schreef:
De hand van Snyder is duidelijk terug te zien in die actie scènes.

Verschrikkelijk ja, al die slow-motion. Dat zou een middel moet zijn, bij Snyder lijkt dat haast het doel opzich. Heb je een andere regisseur, laat hem zijn werk doen dan.

Film ziet er wel veel frisser en minder duister uit dan Batman vs. Superman, en dat hele verhaal door de tijd heen lijkt me best geinig. Sowieso zien de sets er allemaal prima uit. En Galdot was één van de weinige lichtpuntjes.

avatar van IH88
Erg lekkere trailer. En dat reizen door de tijd (de Eerste Wereldoorlog) geeft ook wel een mooi tintje aan de film. Actie, humor, mythische figuren en Gal Gadot, kom maar op met die film...

avatar van TornadoEF5
Bye.

Weer een flop dus. Weten we nu dus alweer met zekerheid. Plots wordt het een sport om slechte films af te leveren.

avatar van Nicholas
WONDER WOMAN - Official Trailer [HD] - YouTube

Man, al die slow motion shots. Het lijkt wel een Resident Evil trailer.

avatar van Iron Maiden
TornadoEF5 schreef:
Bye.

Waar baseer je dit op?

avatar van HALVE TAMME.
Zin in als een malle!

avatar van tattoobob
Erg gave poster vind ik trouwens.

avatar van kleintje 2
Ik heb de overtuiging dat ik hier meer van ga genieten. Maar het blijft onduidelijk of hij nou wel goed zal gaan scoren. BvS en Suicide Squad waren nou ook niet de beste films van DC. Ik krijg steeds een groter gevoel dat hij wel beter wordt.

avatar van kleintje 2
Nieuwe trailer komt er aan. zal verassend worden

Wonder Woman Sneak Peek #2 (2017) | Movieclips Trailers - YouTube

avatar van Brix
Ik heb helemaal niks met al die superhelden, maar dit zie ik wel zitten.
Vooral de setting van de film ziet er heel sfeervol uit.

avatar van Duke Nukem
Inderdaad, de setting o.a. in WWI geeft het een extra tintje. De trailer ziet er veelbelovend uit en Gal Gadot is een mooie vrouw. Hoewel ik evenals Brix niks heb met al die superhelden, lijkt deze Wonder Woman een leuk tussendoortje te worden.

avatar van synec
Het lijkt erop dat het DC eindelijk gelukt is! Eerste reviews zijn niet enkel positief, maar zelfs zeer lovend!