Wonder Woman (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Patty Jenkins
met Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright

Een Amazoneprinses verlaat haar weelderige tropische eiland om te leven in een wereld met stedelijke stadsgezichten van glas en staal. Opgeleid door Griekse krijgers en uitgerust met uitzonderlijke gaven is ze de afgezant van de goden die zal uitgroeien tot een van de grootste heldinnen ooit.

avatar van Brix
Nu nog een betere poster

avatar van predator
TornadoEF5 schreef:
Bye.

Weer een flop dus. Weten we nu dus alweer met zekerheid. Plots wordt het een sport om slechte films af te leveren.

Knap dat je dit al weet.

avatar van TornadoEF5
predator schreef:

Knap dat je dit al weet.

Ja hé, ik vind dat ook van mezelf.

avatar van Shinobi
Opvallend dat Nederland qua release voor zo een grote titel maar liefst twee weken achterloopt.

avatar van clubsport
Vind het maar raar gekozen die 1e wereldoorlog setting .

avatar van Brix
Ik vind het juist erg leuk die setting

avatar van Arri
Nog een superheldenfilm, pff.... Maar krijgt wel goede recensies, wellicht via VOD een keer kijken.

avatar van eltorro
De film heeft een gemiddelde van 7.7 op Rotten Tomatoes (top critics 7.9) , net zo hoog als Logan en hoger dan bijvoorbeeld Guardians of the Galaxy.

Wel raar dat Gadot haar Israëlische accent niet weg krijgt en dat alle amazones dan maar met zo'n accent moeten praten.

Zwolle84
Ik heb hier in ieder geval veel hogere verwachtingen van dan van Justice League.

avatar van Nicholas
De enige DC-film waar ik benieuwd naar ben is Aquaman.

Jammer dat hij hier pas de 15e te zien is

avatar van tattoobob
Toch wel een topscore op IMDB....verwacht dat deze toch wel aangenaam gaat zijn.

avatar van mjk87
TornadoEF5 schreef:
Weer een flop dus. Weten we nu dus alweer met zekerheid.

Toch niet. Metacritic van 76, 93% Fresh op RT en 100 miljoen openingsweekend in de VS en 225 wereldwijd van het deel waar de film sinds dit weekend draait.

mjk87 schreef:

Wel een beetje een geforceerd verhaal. Daarmee bedoel ik dat deze cijfers gewoon zijn wat je mocht verwachten. Aangezien de verwachtingen echter bewust heel laag had ingeschaald, kan men nu uitpakken met een "nog veel beter dan verwacht" verhaaltje.

Ach ja, ze doen 't vooral om iedereen te tonen dat vrouwelijke superhelden in de hoofdrol ook goed kunnen verkopen, dus op zich is de motivatie erachter wel OK, maar elke vorm van subtiliteit ontbreekt wel.

avatar van mjk87
Ik snap je reactie niet helemaal, want dat dit is wat men mocht verwachten doet niets af aan de opmerking dat Tornado al bij voorbaat ervan uitging dat deze flopte. Met deze scores is daar allerminst sprake van. Wat volgens mij ook niet per se de verwachting was in dezen dat die vol zou gaan floppen. De fans wilden graag deze film en de potentie zonder Snyder als regisseur was er ook.

Buiten dat is dit de eerste film uit de DCEU die zulke cijfers scoort en niet zomaar gemiddelde cijfers die rooskleurig lijken door de lage verwachtingen, maar gewoon echt goede waarderingen, helemaal in dit genre. De andere films hadden nog wel een redelijke omzet (winst wordt over getwijfeld) maar vooral de waardering lag echt vele malen lager.

avatar van Arri

avatar van eltorro
mjk87 schreef:

De vorige DCEU films hebben ook winst gemaakt. Beter nog, er zit zelfs een stijgende lijn in.

avatar van IH88
'The Mummy' flopt en scoort; 'Wonder Woman' sterker dan 'Suicide Squad' en 'BvS' | Filmtotaal filmnieuws Wonder Woman is echt indrukwekkend bezig. Gelukkig maar, want dit is toch de eerste vrouwelijke superheld die een eigen film krijgt. En als ze zo doorgaat, gaat ze het beter doen dan andere superheldenfilms. Ik zit volgend weekend eerste rang . De recensies zijn ook goed, en dat is alleen maar mooi genomen.

Zwolle84
De trailers vind ik ook meer dan prima. Fijn sfeertje. Ik vermoed dat Justice League ongeveer even slecht zal worden als BvS en dat WW het hoge niveau van Suicide Squad wel haalt. Blijft een beetje hit & miss bij DC, heb ik het gevoel.

avatar van IH88
Klopt, maar Justice League is geregisseerd door Zack Snyder, dus mijn verwachtingen zijn erg laag. Kan alleen maar meevallen. Hij had al moeite om een goede balans te vinden tussen twee superhelden (met Wonder Woman die te weinig screen time kreeg, maar wel het beste deel van de film was), laat staan als hij straks een balans moet vinden tussen zes superhelden.

avatar van John Milton
Ik heb er ook geen vertrouwen in met Snyder. Door een familiedrama maakt Snyder die film trouwens zelf niet af, dat doet Whedon. Wordt daardoor wel lastig welke attributen van de film aan wie toe te wijzen.

Wonder Woman is voorlopig de eerste DC film waar ik echt naar uitkijk. Zit met de première net in Duitsland een paar dagen, maar daarna zsm zien. Of wellicht zie ik daar een Originele Versie.

avatar van IH88
Whedon heeft Serenity en The Avengers op zijn cv staan, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Hopelijk kan hij wel zijn eigen stempel erop drukken en wordt het niet zo'n depressieve toestand als in BvS. Iets meer Marvel graag, alhoewel dat vloeken in de kerk is .

avatar van DreamTech
Viel me 100 % mee lekkere actie toppertje gewoon kijken !!

avatar van viking111
Is deze 3d waardig of toch de gewone?

IH88 schreef:

Maar zijn inbreng zal heel klein zijn, lijkt me. Hij heeft volgens mij pas een paar weken de touwtjes in handen en ze zullen vast al richting afronding gaan?

avatar van nielszz
Aardig entertainment vol cliche's. Pure porno hoe Diana door de loopgraven loopt.

Een 8,2 op IMDb en nog geen drie sterren hier.

avatar van IH88
Wonder Woman (2017) - User ratings - imdb.com Die 8.2 is de schuld van de mannen . Zonder mannenstemmen was het gemiddelde nog hoger geweest. Maar serieus, de eerste vrouwelijke superheld is iets wat er in Amerika ingaat als zoete koek. Misschien/waarschijnlijk is het ook een goede film, maar dat ga ik dit weekend aanschouwen.