• 11.468 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Patty Jenkins

Met onder meer: Gal Gadot, Kristen Wiig en Chris Pine

Gesproken taal: Engels en Portugees

Plot Wonder Woman 1984

"A new era of wonder begins."

De jaren 80. Diana, werkzaam als antropologe bij het Smithsonian Institute in Washington D.C., probeert haar activiteiten als Wonder Woman zoveel mogelijk geheim te houden. Wanneer zakenman Maxwell Lord het instituut bezoekt, komt hij met behulp van een nieuwe collega, Barbara Ann Minerva genaamd, in het bezit van een mysterieuze Dreamstone. Maxwell besluit de bijzondere krachten van de Dreamstone voor eigen gewin te gebruiken, waardoor de hele wereld gevaar loopt.

Social Media

Emir Said Bin Abydos

Carol (Co-Worker)

avatar van Phantasm

Phantasm

Een stuk slechter dan zijn voorganger, het eerste kwartier is nog wel leuk om te zien, daarna gebeurt er in het volgende uur bijna niets, daarna wordt het weer wat beter, dan ben ik er wel klaar mee. Ben blij dat ik deze gelukkig niet in de bioscoop heb gezien.

Ik ben trots op mezelf, heb de hele film uitgezeten.

Maar om eerlijk te zijn ga ik liever naar de tandarts, is minder pijnlijk.

Alles aan deze film is slecht, behalve het uiterlijk van Gal Gadot.

avatar van DragQueen

DragQueen

Op momenten best genietbaar door de actie en het visuele aspect, maar in zijn geheel toch een pak minder dan de eerste Wonder Woman film. Het verhaal rammelt aan alle kanten en kent weinig tot geen verassingen. De jaren '80 sfeer die de film zou moeten uitdragen heb ik er zelf maar bij bedacht, want die heb ik nergens kunnen ontdekken. Gal Gadot en de rest van de cast acteren verder wel naar behoren. 2,5 Ster.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een heerlijke, lichtelijk over-the-top-superheldenfilm met een innemende heldin. Aardig plot (hoewel ik bij de logistieke problematiek wel moest denken aan Bruce Almighty), een tijdsbeeld dat gelukkig niet ál te ironisch wordt (geen extreem opgeföhnde kapsels enz.), een onverwacht ontroerende climax, en een Gal Gadot die ook in de "dramatische" scènes overtuigt (en gelukkig maar, want na het begin in de "mall" kiest Jenkins ervoor om de film het lange tijd zonder actiescènes te laten doen om de kijker niet te overvoeren, op zich geen verkeerde keuze). Leuke rol ook voor Kristen Wiig; wanneer ze die dronkelap voor een tweede maal ontmoet ontstaat er een lekker gemene scène waarin ze hem vermoedelijk zou hebben vermoord als de dakloze Leon niet was komen opdagen), maar helaas verdwijnt ze na de actieclimax eigenlijk vrij geruisloos uit de film, daar miste ik toch wel wat "closure". Maar goed, een kniesoor die daarover zeurt na 2½ uur smakelijk vermaak. (Bij de Nederlandse remake zal Max Lord wel worden gespeeld door Piere Bokma, tjonge wat lijkt Pedro Pascal hier op hem.)

avatar van K. V.

K. V.

Dit tweede deel bekeken en het was niet mis, maar hij duurde wel redelijk lang en het was niet altijd even interessant. De film begon nochtans wel nog leuk. Van de jaren '80 setup had ik toch nog iets meer verwacht. Vooral muziekgewijs viel dit erg tegen. Hier hadden ze toch veel meer kunnen mee doen. Het verhaal zelf was toch nog goed gevonden. De cameo op het einde was nog een leuk extraatje.

Jammer genoeg niet zo goed als de eerste, maar zeker ook niet super slecht.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2063 stemmen

Ik ben een erg groot fan van het superhelden genre, maar dit was ronduit slap, zat bomvol fouten en duurde veel te lang.

avatar van Anamorph

Anamorph

Wat was deze film L a n g z a a a a a a a a a a aaaam!

Dit had makkelijk in 90 minuten gekund en zelfs dan vraag ik me af of ik meer dan 2 sterren gegeven zou hebben.

Jammer

avatar van Noodless

Noodless

Leuke intro waar je naderhand eigenlijk nog meer op zit te wachten want dat is ook het enige moment van het eiland dat de kijker te zien krijgt. Beetje jammer. Deze Marvelfilm weet ergens nog wel te verrassen gezien de aandacht voor de trage opbouw van het verhaal en de personages en niet zozeer de focus op de actie. De opzet is wel leuk, maar 151 minuten is wel erg lang uitgesponnen. Het idee van de wenssteen werkt wel en er zitten een paar degelijke actiemomenten in de film. Helaas is er één groot minpunt wat de film ook een punt kost, nl. het vliegen van wonder woman zoals superman...neen, dat was teveel van het goede. 6/10

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

De volle 2,5 uur duurt deze film, maar van hoogtepunten is geen sprake. Na een lange, saaie intro komen nog meer lange en saaie schurkendingetjes en een heldin die, goh ja, er ook maar voor spek en bonen bijloopt. Er zit geen spanning of fun in. Gal Gadot is belachelijk knap maar o zo saai. Ook zeer beperkt qua acteertalent. Enige andere castleden kunnen ook weinig zoden aan de dijk brengen. Daarvoor is het materiaal simpelweg te slecht.

Ergens heb ik het idee dat de film vol voor de kitsch had moeten gaan. Het jaar 1984 leent zich daar trouwens perfect toe. Kitsch en een wat minder serieuze aanpak. En een dik half uur korter. Als Wonder Woman nu na een uur of 2 film door de lucht vliegt met visuals uit het Flash Gordon-tijdperk, onder dik aangezette muziek van Hans Zimmer om toch maar haar innerlijke kracht te vinden, dan is de balans volledig weg en lijkt het alsof Patty Jenkins geen verstand heeft van film maken.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Een beetje niet te serieus superhelden gedoe op Eerste Kerstdag, een film die niet bepaald hoge cijfergemiddelde en goede comments oogst, en daarom had ik al spijt van de aankoop die ik in een opwelling deed. Maar op enkele kritiekpunten wist WW84 me toch ontzettend te verbazen...want wat is hier nu precies mis mee? Ik zie dit toch liever dan een aantal andere spin offs.

Leuk van meet af aan is toch het over vrolijke en kleurrijke jaren '80 beeld. Voor sommigen misschien een ergernis maar ik vind het op een aandoenlijke en charmante manier best oke. Vaak wordt er beschimpend gedaan over de jaren '80 met de smaak van de mensen, de kleding, de muziek en de kapsel, maar in WW84 wordt er toch vooral een leuke draai aangegeven. Het beeld van de eenzame doch waakzame Diana is duidelijk hoewel de scene in het winkelcentrum toch wat flauwig is. Snel komt er verandering in het geheel met de bijzondere steen en zijn krachten waarop er een catastrofale keten van gebeurtenissen in gang wordt gezet. Leuk trouwens ook nog dat karakter Asteria gespeeld wordt door de oude Wonder Woman, namelijk Lynda Carter. Ja, oké...het middendeel is wat aan de saaie kant met de terugkeer van Trevor en diens kennismaking met de jaren '80. En als we dan toch haren aan het splijten zijn, waarom is de man niet bang van de auto's en vliegtuigen die hij opeens ziet? Hoe is het mogelijk dat een piloot die de houtje touwtje techniek van de Eerste Wereldoorlog gewend is opeens in een straalvliegtuig gaat zitten en onder het motto fietsen verleer je kennelijk niet zo even weg vliegt?

Toch herpakt de film zich prima met het interessante en leuke karakter Cheetah en Maxwell Lord die zichzelf voorbij draaft in een vorm van world domination. En het moet gezegd dat er in het plotje met de wish stone toch een aardige gedachte en boodschap zit, namelijk dat de mens zelden doorheeft wat we willen, wensen en wat goed voor ons is. 'Be careful what you wish fore, it might come true.' En zo is het maar net. Een gevoelig offer en een heerlijke door de mens gecreëerde teringzooi is de opmaat voor de apotheose en voldoet wat mij betreft meer dan prima. Mijn verbazing dat deze film zo slecht beoordeeld wordt stijgt dan ook met de minuut, want voor mij voldoet dit deel beter dan de eerste WW film die ik verhaal en plot technisch vooral een excuus vind voor een superheldenkarakter en veel geweld op dat vlak. Niet dat WW84 hoogstaand is qua verhaal en plot, maar het is wel zo dat het mij meer doet, interessanter is, ik heb meer met de karakters, en vooral de karakters en Diana en Cheetah krijgen meer diepte. Afijn het mag duidelijk zijn, wat mij betreft een meer dan prima film.

avatar van schram101

schram101

• 2057 stemmen

Wel erg matig vervolg in de Wonder Woman franchise. Allereerst duurt het zo’n 45 minuten te lang voor een plotje als dit, zeker omdat er gewoon te weinig gebeurd. Nu zijn we wel meer superhelden films wat braafjes, WW84 spant wel echt de kroon. Perfecte film voor de zaterdagmiddag op Z@ppelin straks, verwacht je iets meer laat hem dan vooral links leggen, want alleen de mooie benen van Gal Gadot zijn de twee en half uur niet waard.

avatar van Shadowed

Shadowed

Regisseuse Patty Jenkins nam ook dit vervolgdeel voor haar rekening, maar deze werd na de release overladen met kritiek. Ondanks dat die kritiek naar mijn inzien terecht is vind ik dit tweede deel min of meer van hetzelfde niveau als de eerste. Gal Gadot doet het iets beter in de dramatische scenes, het concept rondom het personage van Pedro Pascal is leuk en de slotfase vormt een opvallend innemende climax, verder maakt Jenkins er nog altijd een absolute puinhoop van. Het tempo wordt bijvoorbeeld ten opzichte van het eerste deel aanzienlijk vertraagd gedurende de eerste helft en de humor is absoluut tenenkrommend, bovendien lukt het Jenkins net als bij haar superheldenmedecollega's niet om een degelijk knokgevecht op het toneel te toveren. Er wordt in dit tweede deel veel plaats gemaakt voor meer karakteruitdieping dat het eindresultaat niet ten goede komt en bovendien compleet achterlijke invalshoeken creëert zoals het personage van Kristen Wiig. Wonder Woman 1984 struikelt uiteindelijk integraal op het gebied van computeranimatie, waarbij het gebruik van greenscreens en CGI zelf met enige regelmaat onbeschrijfelijk lelijk uitpakt. Mocht DC toch besluiten verder te gaan met superheldenfilms dan is er dringend behoefte aan een verfrissende regiestem.

avatar van teigertje

teigertje

• 2077 berichten

Na deze opnieuw gezien te hebben.

Ligt dit vervolg, op een betreurenswaardig niveau.

In vergelijking met de eerste Wonder Woman film.

Met kinderlijke aktie en deze film is een Superhelden onwaardige film.

En ook een veel te lange speelduur.

Best een amusante film,maar daar is alles mee gezegd.

Van 4* ik denk ik toen te optimistisch was

Naar 3* voor deze film.

avatar van ILDIB

ILDIB

Stukken matiger dan deel 1. Veel stompzinnige beelden en vooral gadot zelf die waardeloos acteert op de momenten dat ww het moeilijk heeft. Plot is wel aardig overigens maar wat eromheen speelt is gewoon te simpel en kinderlijk.