• 8.490.338 stemmen

Alternatieve titels: WW84 / Wonder Woman 2

Geregisseerd door: Patty Jenkins

Met onder meer: Gal Gadot, Kristen Wiig en Chris Pine

Plot Wonder Woman 1984

"A new era of wonder begins."

De jaren 80. Diana, werkzaam als antropologe bij het Smithsonian Institute in Washington D.C., probeert haar activiteiten als Wonder Woman zoveel mogelijk geheim te houden. Wanneer zakenman Maxwell Lord het instituut bezoekt, komt hij met behulp van een nieuwe collega, Barbara Ann Minerva genaamd, in het bezit van een mysterieuze Dreamstone. Maxwell besluit de bijzondere krachten van de Dreamstone voor eigen gewin te gebruiken, waardoor de hele wereld gevaar loopt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Emir Said Bin Abydos

Carol (Co-Worker)

avatar van Phantasm

Phantasm

Een stuk slechter dan zijn voorganger, het eerste kwartier is nog wel leuk om te zien, daarna gebeurt er in het volgende uur bijna niets, daarna wordt het weer wat beter, dan ben ik er wel klaar mee. Ben blij dat ik deze gelukkig niet in de bioscoop heb gezien.

Ik ben trots op mezelf, heb de hele film uitgezeten.

Maar om eerlijk te zijn ga ik liever naar de tandarts, is minder pijnlijk.

Alles aan deze film is slecht, behalve het uiterlijk van Gal Gadot.

avatar van DragQueen

DragQueen

Op momenten best genietbaar door de actie en het visuele aspect, maar in zijn geheel toch een pak minder dan de eerste Wonder Woman film. Het verhaal rammelt aan alle kanten en kent weinig tot geen verassingen. De jaren '80 sfeer die de film zou moeten uitdragen heb ik er zelf maar bij bedacht, want die heb ik nergens kunnen ontdekken. Gal Gadot en de rest van de cast acteren verder wel naar behoren. 2,5 Ster.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1968 stemmen

Een heerlijke, lichtelijk over-the-top-superheldenfilm met een innemende heldin. Aardig plot (hoewel ik bij de logistieke problematiek wel moest denken aan Bruce Almighty), een tijdsbeeld dat gelukkig niet ál te ironisch wordt (geen extreem opgeföhnde kapsels enz.), een onverwacht ontroerende climax, en een Gal Gadot die ook in de "dramatische" scènes overtuigt (en gelukkig maar, want na het begin in de "mall" kiest Jenkins ervoor om de film het lange tijd zonder actiescènes te laten doen om de kijker niet te overvoeren, op zich geen verkeerde keuze). Leuke rol ook voor Kristen Wiig; wanneer ze die dronkelap voor een tweede maal ontmoet ontstaat er een lekker gemene scène waarin ze hem vermoedelijk zou hebben vermoord als de dakloze Leon niet was komen opdagen), maar helaas verdwijnt ze na de actieclimax eigenlijk vrij geruisloos uit de film, daar miste ik toch wel wat "closure". Maar goed, een kniesoor die daarover zeurt na 2½ uur smakelijk vermaak. (Bij de Nederlandse remake zal Max Lord wel worden gespeeld door Piere Bokma, tjonge wat lijkt Pedro Pascal hier op hem.)

avatar van K. V.

K. V.

Dit tweede deel bekeken en het was niet mis, maar hij duurde wel redelijk lang en het was niet altijd even interessant. De film begon nochtans wel nog leuk. Van de jaren '80 setup had ik toch nog iets meer verwacht. Vooral muziekgewijs viel dit erg tegen. Hier hadden ze toch veel meer kunnen mee doen. Het verhaal zelf was toch nog goed gevonden. De cameo op het einde was nog een leuk extraatje.

Jammer genoeg niet zo goed als de eerste, maar zeker ook niet super slecht.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 1901 stemmen

Ik ben een erg groot fan van het superhelden genre, maar dit was ronduit slap, zat bomvol fouten en duurde veel te lang.

avatar van Anamorph

Anamorph

Wat was deze film L a n g z a a a a a a a a a a aaaam!

Dit had makkelijk in 90 minuten gekund en zelfs dan vraag ik me af of ik meer dan 2 sterren gegeven zou hebben.

Jammer