ad

Met onder meer: Gal Gadot, Kristen Wiig en Chris Pine

Releasedatum: 16 december 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Wonder Woman 1984

"A new era of wonder begins."

De jaren 80. Diana, werkzaam als antropologe bij het Smithsonian Institute in Washington D.C., probeert haar activiteiten als Wonder Woman zoveel mogelijk geheim te houden. Wanneer zakenman Maxwell Lord het instituut bezoekt, komt hij met behulp van een nieuwe collega, Barbara Ann Minerva genaamd, in het bezit van een mysterieuze Dreamstone. Maxwell besluit de bijzondere krachten van de Dreamstone voor eigen gewin te gebruiken, waardoor de hele wereld gevaar loopt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Carol (Co-Worker)

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Wat een gedrocht .

Op een gegeven moment moest ik gewoon keihard lachen . Die melodramatisch muziek en die belachelijke beelden er bij . Zo bloed serieus .

Wonder Woman 1984 Pitch Meeting - YouTube

avatar van alacer9

alacer9

Ik vond het eerste deel echt een hele goede film dus ik was wel teleurgesteld met deze rommelige film.

avatar van takithegeek

takithegeek

Jammer van die 200m die ze hier aan hebben uitgegeven. Verhaal zelf: rommelig en werd zelfs langdradig . Er zaten bepaalde scènes in waar ik om moest lachen en moest hier en daar aan Mega Mindy denken. Hier en daar slecht acteerwerk. Bepaalde scènes moesten heroïsch overkomen maar waren het net niet. Ook Aquaman had van die bepaalde stukken. 2.5 halve ster van mij.

avatar van RobertKR

RobertKR

Deze film is wel heel slecht. Dit is gewoon een soort mislukte Aladdin meets National Treasure.

De eerste WW vond ik okay, beetje overschat maar gewoon wel voldoende. Maar dit mag je geen sequel noemen. WW1984 is op alle vlakken slechter. Kinderachtiger, rommeliger. Pedro Pascal vond ik hilarisch slecht zelfs, die overact maar dat komt ook door het bijzonder kinderachtige script. Gal Gadot is ook niet half zo goed als in de eerste film. Enige personage die ik nog een beetje kon diggen was Barbara. Maar toch ook een opmerkelijke cast, ze is een comedienne uit de SNL stal. Maar ze doet het naar omstandigheden goed.

Hoe de film op gang komt is ook heel goedkoop.

Eigenlijk is de scene tussen Barbara en Diana de voorbode. Daar wordt heel snel een soort vriendschap uit de hoed getoverd, ze gaan wat drinken, dan wenst Barbara dat ze meer van Diana heeft en ze wordt opeens krachtiger, sexy en kan op hakken lopen. Maar ze hebben vanaf hier samen helemaal geen opbouw meer.

Ik denk WW1984 de slechtste uit de DC reeks is. Dat was voor mij Birds of Prey, maar ik vind deze dan toch nog net wat slechter.

avatar van mrklm

mrklm

Rampzalig vervolg op wat gezien werd als een mijlpaal in het superheldenuniversum. Van een feministische inslag is een enkele sprake meer in een verhaal dat vooral benadrukt dat vrouwen geen haar beter zijn dan mannen. En ze laten zich zonder problemen in de luren leggen door charmante of machtige mannen. Na de actiescènes in het begin, vol uiterst matige special effects, begint het eindeloze wachten op een samenhangend verhaal. In het laatste half uur maakt de luchtige toon definitief plaats voor een bloedserieus statement dat eindigt met een onuitstaanbare politiek correcte preek. Als je het toch tot de aftiteling hebt weten vol te houden, wacht dan nog even op een amusante cameo: het is veruit het beste moment van de hele film... helaas!

avatar van mjk87

mjk87

mrklm schreef:

Marvel-universum

DC.

avatar van RonHoogvliet

RonHoogvliet

teigertje schreef:

Absoluut Pegasus, maar het blijkt je vooral niet, dat je die keus mag hebben, bij sommige leden.

Daarom reageer ik er met enige humor op.

Sowieso ik ben een groot eighties fan, vandaar bij mij 5 sterren bij een hoop films, die vroeger grote successen in de bioscoop, zijn geweest, en die zie je hier laag scoren.

Mijn generatie, zal dat hier mee eens zijn, dat dit onbegrijpelijk is.

Om maar een voorbeeld te noemen, zoals beroemde films als:

Electric dreams uit 1984

Legend uit 1985

Enemy mine met Dennis Quaid uit 1985

Eye of the Tiger uit 1986 met Garey Busey

The new kids ook bekend als Striking back uit 1985 van Sean S Cunningham maker van Friday the 13th fims was een mega video hit vroeger.

Firestarter uit 1984 van Stephen King met Drew Barrymore

scoren laag en vroeger hoog, ook opmerkelijk en niet terecht.

Ik heb dan ook het idee, nieuwe generaties ze sterren geven, en nog geen eens gezien hebben, dit is niet ten gunste van het gemiddelde.

Er worden niet voor niets remakes soms gemaakt.

Ter informatie, ik had neergezet in mijn recensies, over WW1984

Dat ik kon begrijpen hij afgekraakt werd door de recensies , en toen kwamen de reacties.

Doch het inderdaad, smaken verschillen is, en dat mag.

Jij kan er slecht tegen als mensen het niet met je eens zijn vriend. Je zegt dat mensen van mening mogen verschillen maar ondertussen zit je in lijsten van favoriete films van mensen te spitten om, in jouw ogen, toch je gelijk te halen.

En je kan echt niet spreken voor een hele generatie zoals je hier beweert.

Grow up.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Haha slechte reviews, ik heb alleen maar meer zin in deze trashy pulp.

Helaas weinig tijd door werk en gezin i.c.m. lockdown maar ik zal een gaatje vinden

avatar van RobertKR

RobertKR

Wat is er eigenlijk jaren 80 aan deze film? Ik voelde het niet. Niks qua muziek (volgens mij zit er een enkele track in) of typische dingen uit die tijd. De mall en alles ziet er veel te gladgestreken uit. Die punkers die nagekeken worden vallen juist uit de toon.

Vuurwerk? Ja, vergeten...het is 4 juli. wtf zit ik te kijken.

Wat een miskleun.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

In Italië definitief niet in de bioscoop, deze week uit op PVOD. Ik hoop nog steeds op een (IMAX)-bioscooprelease in Nederland, lijkt me de enige manier waarop deze film enigszins te genieten zal zijn.

avatar van Rickazio

Rickazio

Stukje bagger van $200 miljoen... Zonde, want op papier wel goede acteurs.

Mevrouw Wonder Woman is dan wel Miss Israël maar ze konden beter een actrice vragen.

avatar van blurp194

blurp194

Tsja.

Gadot en Wiig zijn best mooi, en sommige locaties ook wel. Jammer van het verhaal en de soundtrack, een heleboel bijrollen en een paar van de actiescenes. Oh, ik heb het helemaal niet met het superheldengenre, dat helpt ook al niet, maar zelfs als ik dar even vergeet is het toch best wel triest als je bedenkt dat deze film kennelijk 200.000.000 gekost heeft. Ok, dollars, dus monopoliegeld - geen echte euros. Echt, wtf, hoeveel hongerende kindertjes en ijsberen hadden ze daar een fijne dag mee kunnen bezorgen.

scorsese

Matige film waarin Wonder Woman in actie moet komen als een steen met magische krachten in de verkeerde handen valt. Een nogal standaard superheldenfilm die niets nieuws te bieden heeft en te lang duurt (vooral het begin en de lange finale). De villains zijn clichématig, maar op zich nog wel vermakelijk. Verder nog wel een paar aardige actie-scenes. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Bioscooprelease komt te vervallen, eind van de maart op Bluray en streaming.

Niet dat de film het geld waard is, maar toch...

avatar van Deepfreezer

Deepfreezer

Ik vond het een vermakelijke film

Ok het is niet de beste DC film maar om nou te zeggen flop nee zeker niet

avatar van thunderball

thunderball

Deze film donderdag ontvangen en bekeken (Engelse 4K versie).

De kritieken op deze film zijn niet mals, maar vond het eigenlijk wel meevallen.

Het begin met de jonge Diana vond ik vrij goed, mooi gefilmd, spannend en spectaculair. Helaas leek men daar het meeste kruid al meteen te hebben verschoten, want er na kregen we nog maar sporadisch iets van actie voorgeschoteld.

Zo gauw het verhaal naar de jaren '80 ging verdween de magie van de beginscène en werd het al snel erg melig en vrij "corny" en zag het er over het algemeen ook stukken minder mooi en vooral goedkoop uit.

De actie scene in het winkelcentrum deed eerder denken aan "Superman 3" dan aan het superieure "Superman the movie" (verwachtte dat ieder moment Richard Pryor kon gaan verschijnen).

Gelukkig zat Gadot nog steeds goed in haar rol, ziet ze er werkelijk fantastisch uit en weet ze ons, de kijkers, ook door de minder geslaagde gedeeltes van de film te loodsen. Zij vormde ook nu weer een leuk liefdeskoppel met Pine en wederom waren zij het hart van de film.

Opvallend was wel dat comédienne Wiig erg indruk maakte in schurkenrol, ik vond haar zowel grappig, als sexy en op het eind als Cheetah zelfs levensgevaarlijk en ietwat creepy er uitzien.

Pascal als de hoofdschurk ging volledig over the top met zijn optreden, op zich niet erg, maar het slot was wel erg matig en gewoon een sof, daar er van een echte eindconfrontatie geen enkele sprake was.

Met op het gevaar af voor seksistisch uitgemaakt te worden, maar ik denk niet dat met een mannelijke regisseur, als Bay, of Snyder, aan het roer, we zo'n soft en spectaculair loos einde zouden hebben gekregen.

Na bijna 2,5 uur verwacht je gewoon een grandioze finale en niet emo tv toestanden.

Toegeven: je kreeg eerst wel het duel tussen WW en Cheetah, maar dat was niet bepaald memorabel te noemen, want vaak veel te afstandelijk gefilmd en met totaal geen spanning, waardoor het nauwelijks indruk maakte.

Conclusie: geen werkelijk slechte film, maar zeker tegen het einde toch wel teleurstellend.

Let ook op cameo van de originele Wonder Woman Lynda Carter tijdens de aftiteling, meteen het leukste moment uit de hele film.

Een zesje, ofwel drie sterren.

avatar van RobinF

RobinF

Had er meer van verwacht. Lijkt wel een B komedie

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Platte popcorn.

Het is niet moeilijk om een superheldenfilm de grond in te boren en regelmatig gebeurt dat ook terecht, als weer de zoveelste clichéfilm voorbij komt denderen. Bij dit 2e deel is het vooral van hetzelfde laken een pak, maar iets cheesier. En juist dat kazige maakt dit vervolg een stuk smakelijker dan het iets te middelmatige deel een. Gadot is wederom beeldschoon in de titelrol maar ditmaal is de bad guy ietsje meer memorabel dan de eerste. Pedro Pascal is precies voldoende over de top en Kristen Wiig een leuke aanvulling. Guilty pleasure of plat vermaak, WW84 entertaint.

Een superheldenfilm die gelukkig nergens serieus wordt en als popcornvermaak uitstekend z’n werk doet. Opnieuw had er best een half uurtje vanaf gesnoept gemogen en lijkt 1984 ook een volledig onnodige toevoeging te zijn, maar vermaken doet de film sowieso. Het licht mag dus weer eventjes uit in de bovenkamer als Wonder Woman de realiteit doet vergeten. Soms mogen films zijn als een zak patat. Toegeven, je moet het niet wekelijks eten, het vult amper en je wordt er zeker niet beter van, maar het smaakt zo lekker op z’n tijd.

Voor eenieder die Zack Snyder's Justice League aan de te korte kant vond is er speciaal aan de steelbook 4K Ultra HD uitvoering de blu-ray toegevoegd met heel veel bonusmateriaal, waaronder een making-of. Alles is uiteraard voorzien van Dolby Atmos en Vision en zelfs HDR10+ voor wie het wil en kan. Het belangrijkste zit hem echter in de 3D-disc die is bijgevoegd voor de fijnproever en zogenaamde filmketter (want 3D is al tijden uitgekotst door het serieuze filmpubliek) die nog de juiste apparatuur heeft. Want WW84 komt het beste tot haar recht in de derde dimensie. Popcorn is niet plat namelijk. Alhoewel?

***

Met dank aan Warner Bros. voor het recensie-exemplaar.

avatar van Mikemans

Mikemans

wtf Dit is pijnlijk slecht. Dit is eerder een Disney kinderfilm geworden met slechte CGI.

avatar van krosnicky

krosnicky

Heel leuk vervolg met meer memorabele personages dan deel 1 ik had wel wat meer cheetah willen zien maar swat . Meschien komt die kans in deel 3 . goeie actie en leuke manier om er toch Chris Pine weer in te schuiven bovendien het speelde zich af in The 80’s and i love The 80’s

avatar van larsk0

larsk0

Wat een bizar slecht geschreven verhaal was dit.... ik kreeg een soort plaatsvervangende schaamte voor de acteurs dat ze hier aan mee moetsen werken....

avatar van FlorisV

FlorisV

Met lage verwachtingen de film gezien maar ik heb me eigenlijk prima vermaakt. Het verhaal vond ik niet slechter dan de gemiddelde Avengers. Zo'n beetje wat je kunt verwachten en in ieder geval een origineler idee dan de standaard villain. Hoewel natuurlijk een echt epische strijd ontbreekt. Het is een film met relatief weinig actie geworden en als er actie is verwart die nogal omdat je Wonder Woman krachten ziet gebruiken (snel rennen, enorme kracht gebruiken, vliegen) maar ze tegelijkertijd sommige (onverwoestbaarheid) lijkt te missen in dezelfde scene.

Cheetah stelde mij wat teleur. De outfit in het Witte Huis was niet goed en de andere vechtscene was jammer genoeg erg donker. Cheetah zou er gewoon fantastisch (en met heel andere kleuren) uit moeten zien, gemiste kans. Als je de strips een beetje kent weet je wat ik bedoel, want dan krijg je soms gewoon pure fanservice als WW gaat stoeien met haar. Maar hoe dan ook Cheetah had er echt beter uit moeten en kunnen zien.

Pedro Pascal speelt een aandoenlijke oplichter en is wel iemand die je nooit helemaal kunt haten. Gadot is nog steeds overtuigend in de rol van Wonder Woman en laat door haar uitstraling nog steeds meer zien dan een fraai stel benen. Kristen Wiig (Barbara) is qua acteren adequaat maar soms erg slecht gekostumeerd (eerder genoemde pak in het Witte Huis, de latere vechtscene bij de installatie) of teveel opgemaakt en haar muizige, genegeerde karakter in het begin overtuigd niet door een teveel aan cliche's.

Ik denk dat de film wat verkeerd gepromoot is. Het jaren 80 jasje is niet zo dik als je misschien zou verwachten. Het is hooguit dat je even een wenk krijgt in welk tijdperk je zit. Verwacht ook niet allerlei hits uit die tijd.

De film komt nogal wat braaf en soms bijna ouderwets over. Ook erg luchtig. En er is dus niet bijster veel actie. Dat maakt 2,5 uur best een zit. Maar de uiteindelijke boodschap is wel een treffende. En gelukkig is het ook geen door wokeness geplaagde prent geworden. Vergeleken met veel andere superheldenfilms vond ik deze zo beroerd nog niet. Het goede van deze film was dat toch het karakter van WW hier wat minder vlak is en ze wat kwetsbaarder is (hoewel niet helemaal consequent). Dat is iets wat heel belangrijk is in heldenfilms en te vaak vergeten wordt. In dit opzicht is het misschien een beetje de Superman 2 geworden in de WW reeks. En die is ook wat ondergewaardeerd.

avatar van sage12@live.nl

[email protected]

Meest slecht geacteerde film ooit!!

Meer heb ik er niet over te zeggen.

avatar van Mickey b

Mickey b

Verschijning van Gal Gadot maakt veel goed in deze film. Verhaal en inhoud is ok maar CGI kwam goedkoop over, vooral als je WW ziet hardlopen. Voor superheldenfilm ook weinig aktie. Iets te braaf voor genre en mijn verwachtingen. Kwam eerder over als een Lara Croft avonturen/romantische/speelfilm. Maar stak ook niet tegen. Geen echte overdonderende slechteriken. Ik herinner me nog eerste film waar ik op einde echte mee ging in de aktie. Hier bleef ik wat om mijn honger zitten. 3,5 * is max wat ik kan geven...