The Hitman's Bodyguard (2017)

Verenigde Staten / China / Bulgarije / Nederland
Actie / Komedie

geregisseerd door Patrick Hughes
met Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson en Gary Oldman

's Werelds beste huurmoordenaar besluit het roer om te gooien en te getuigen tegen zijn voormalige werkgever bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Zijn oud-werkgever is de corrupte, moordzuchtige ex-president van een Oost-Europees land, met een enorm arsenaal aan huurlingen tot zijn beschikking. Die zal er alles aan doen om de getuigenis tegen te houden.

avatar van Chelsea94
Redelijke film, was wat rommelig en de grappem kwamen niet altijd goed ovdr. Leuk om eens te zien maar had hem ook wel kunnen missen

avatar van Rodger
Gewoon een lekkere actie film, met een dosis humor...
3.0 ***

Humoristische actiefilm, met een prima cast.
Heel veel actie, maar dus ook veel humor die over het algemeen wel geslaagd is.
De locaties zijn overigens goed gekozen, Londen en Amsterdam, de scene op het water deed me dadelijk terugdenken aan de Nederlandse film 'Amsterdamned', maar ook de autoachtervolging zat goed in elkaar.
Overigens ook een goede soundtrack.
En als leuk extraatje, de ravissante verschijning van Salma Hayek.

avatar van dvdcrusher
De laatste jaren worden terug keigoede actiefilms gemaakt en dit is weer zo'n pareltje met Samuel L. Jackson die de show steelt. Goed verhaal maar het zijn vooral de verbluffende actiescenes en de geslaagde humor die de film tot een echt kijkspektakel maken. Schitterende aaneenschakeling van mooie beelden. Zeer leuke muziek ook. 5 sterren

Redelijke film waarin een bodyguard een wel heel bijzondere cliënt krijgt. Het verhaal zelf stelt niet veel voor en de film in zijn geheel is nogal standaard. Wel een paar aardige actie-scenes waarbij het uiteraard leuk is dat er een flink aantal in Nederland zijn gedraaid. Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson missen chemie samen hier en het is dan ook de grofgebekte Salma Hayek die de leukste rol heeft hier

avatar van ambrosini
Zeker geen wauw film, maar als je avondje niks te doen hebt..

avatar van Captain Proton
Geweldige film. Gewoon niet zeuren, scheuren met die hap. Genoeg actie en humor. Soms zijn de acties beetje overtrokken, waarbij je denkt: ja, tuurlijk. Uhuh? Zoals een auto die ontploft. Had Mythbusters dat niet ontkracht, dat het maar flauwekul was? Verder een prima cast, verhaal en special effects. Vooral de opnames in Amsterdam. En dan Salma Hayek. Daar maak je liever geen ruzie mee. Als je van actiefilms houdt, dan zit je bij deze wel goed.

avatar van umbra
Nog eens zalig actiefilm met een sublieme Sam. Geen seconde verveling, zalige dialogen, echt top entertainment 9/10

avatar van snarfje5508
Wat een verademing weer. Wederom een bewijs dat films met een goede cast vrijwel nooit echt slecht zijn. Jackson zet zijn rol overtuigend neer. Ondanks het feit dat het comic-book achtige acties zijn ga je erin geloven. Met een kleine 2 uur precies aan de maat, lekkere actie afgewisseld met komische scenes.

avatar van Berthil
4 voor de 'Amsterdamned' achtervolging
Genoeg actie, soms leek het even op GTA door het gemak waarmee mensen neergeschoten werden.

avatar van mikey
hysterische buddy flick. wanneer je gaat letten op de settings en editing zie je 10-tallen fouten zoals die in mijn geliefde amsterdam. stel iemand wordt gemarteld in een oud huis in amsterdamse bos, lopen ze uit dat huis dan staat het huis opeens in de rosse buurt.

Absoluut een leuke film!! Leuke humor en goede actie. Het enige waar ik mij ontzettend aan stoorde was Barry Atsma. Hij zit al in elke Nederlandse film en nu ook al in Amerikaanse films.. Ben het echt ontzettend zat geworden. Maar dit is ieder zijn smaak.

avatar van misterfool
Degelijk en onderhoudend hap-slik-weg vermaak, maar ook niet meer dan dat. Oldman is een saaie slechterik. Het molplotje wordt snel uit den doeken gedaan waardoor veel spanning verloren gaat en de twee liefdesplotjes hebben vervolgens niks om het lijf. Daarentegen neemt de film zichzelf gelukkig niet al te serieus en de actiescènes zijn- hoewel niet erg bijzonder- best heel aardig. Het is echter niet genoeg om deze film naar een voldoende te trekken.

avatar van Vdk_Movie
Leuke film waar je niet al te veel bij na hoeft te denken. De achtervolgingscenes door de straten van Amsterdam zagen er wel vet uit, en Samuel L Jackson blijft een baas.

Slappe actie/humor film...De humor is niet leuk, en de actie slecht. Vraag mij alleen af waarom zoveel beelden uit Amsterdam, terwijl het feitelijke gebeuren in Den Haag afspeelt. Zo zaten er nog wel tien fouten in...Maar goed Na 90 min. begon de film mij te ergeren en was het zat...De afloop weet je.

mikey schreef:

En waarom Amsterdam??/Het feitelijk gebeuren was in Den Haag!!!!! Maar de film rammelt aardig.

frans123 schreef:

Er is anders toch een aardig gedeelte van de film in Amsterdam gedraaid hoor...in verhouding veel meer dan in Den Haag. Of begrijp ik je opmerking verkeerd? Kan ook hoor, haha

Atom-Ant schreef:

Ja , dat bedoel ik juist. waar het eigenlijk gebeurt is Den Haag...Het Internationale Strafhof..(heet toch zo???)...maar wat zien we steeds in beeld????/Amsterdam.....beelden van bootjes in dat water daar. Maar logische keuze..Wat valt er nou in Den Haag te filmen.? Zuiderpark?? Fahrenheitsraat ?Geleenstraat??Na de film levert dat zeker een miljoen extra toeristen op. En ja hoor, allemaal in zo'n stomme , oertrage rondvaartboot...Geweldigggggggggg
Jaren begin 2000 was Rotterdam hot. Je film werd niet serieus genomen als er niet gefilmd werd in Rotterdam.

avatar van El ralpho
Groeten uit Amsterdam

Je hebt precies één goede reden om het overgewaardeerde Hitman’s bodyguard (seriously, bijna een 7 op IMDB!?) een kans te geven en dit is de heerlijke actie scène bij de grachten in Amsterdam. Vanaf het moment dat Michael Bryce zijn beklag doet bij een koffietentje, totdat hij van achter neergeslagen wordt, is deze scène, die ook nog eens vrij lang duurt, werkelijk een genot om naar te kijken. Spetterende actie met een torenhoog budget (althans voor Nederlandse begrippen), door de grachten van Amsterdam. Welke Nederlandse actieliefhebber vind dit nu niet geweldig?

Nu je dit weet kun je het beste de rest van de film, of doorspoelen, of je voorbereiden op een titel die verder niet meer dan als mediocre te bestempelen valt. De titel duurt veel te lang, heeft humor die ik 9 van de 10 keer totaal niet grappig vind, verder veel te veel actie scènes die net niet leuk genoeg zijn, en Nederlanders die veel te veel hun best doen om accentloos Engels te praten. Waarom Barry Atsma overigens in de begin credits voorbij komt terwijl hij in totaal ongeveer slechts 10 seconden in beeld komt was mij daarnaast ook een raadsel.

Eigenlijk is dit niet meer dan een B-film met een aantal bekende namen en een wat groter budget. Als je de heerlijke scène bij de grachten wegdenkt en kijkt wat er overblijft blijft er namelijk niet veel over. Als je ook bekijkt met hoeveel plezier Ryan Reynolds zijn rol als Deadpool invult en met hoeveel tegenzin hij dit personage lijkt te spelen (buiten het feit dat zijn personage een beetje nukkig is), krijg je ook al sneller het idee dat dit, in ieder geval vanuit hem, een verplicht nummertje is waar hij niet veel zin in lijkt te hebben gehad en op de automatische piloot uitvoerde. Samuel L. Jackson lijkt meer plezier in zijn rol te hebben, al kreeg ik bij hem eveneens het idee dat de invulling van zijn personage ook op de automatische piloot ging.

Enfin, kennelijk leverde het beide heren genoeg op, want er komt nog een tweede deel aan. Ook dit zal ongetwijfeld geen hoogvlieger zijn, maar zolang het publiek er nog geen genoeg van heeft kunnen de makers ongetwijfeld nog wel even door gaan. Deze titel geeft hopelijk wel de voorzet om meer van dit soort projecten in Amsterdam te draaien want de grachten scene smaakt naar meer!

avatar van f2sputnik
Gisteren gekeken.
De actie is zeer zeker aanwezig.
De Humor is ook aanwezig, sommige grappen zijn goed, sommige grappen zijn slecht.

Daarentegen is de actie, zowel in London als in Amsterdam, heel aangenaam om te zien.
Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. en spat lekker van het beeld af.
En zoals je ziet, Ford doet zijn naam eer aan, blijven gewoon doorrijden die auto's.

Verder een film die lekker wegkijkt, je er niet teveel over na moet denken.
Kijk, en vergeet daarna weer.

Gezien. Duurt te lang. Special effects zijn matig. En toch heb ik het idee dat men er echt zijn best op heeft gedaan. Al is het alleen maar vanwege het grote aantal actie scènes.
Film stond nergens stil.
Daarom 3 *
Maar echt goed werd het nergens.

Matige actiefilm met matige humor. Het verhaal rammelt aan alle kanten en na 3 minuten weet je ook de afloop al, zonder dat het verder echt spannend wordt. Wel redelijk geacteerd, maar daar is ook alles mee gezegd. Een 2,5* voor deze film.

avatar van Shadowed
Lollig.

Ik mag deze films vaak wel, de chemie tussen Jackson en Reynolds mag er zeker zijn. Sowieso echt wel een leuk duo, ik mag beide acteurs namelijk wel. Dit soort ook wel redelijk vaak voor goed komisch vermaak hier en daar.

De actie had wat lomper gemogen, al zet de kennismaking met Oldman wel een goede toon. De film leunt eigenlijk meer op komedie dan echte actie, waardoor dat een beetje tegenvalt. Het verhaal is niet bijster origineel, maar daar let je weinig op door het duo.

Vermakelijk onzin, kijkt lekker weg, maar is nergens echt briljant. Redelijk acteerwerk, visueel prima maar net iets te onvoldoende qua actie. Ook leuk dat sommige scenes in ons eigen land zijn opgenomen en zelfs Atsma mocht even opdraven. Typisch voorbeeld van popcornvermaak.

avatar van jippie2010
Prima vermaak, maar meer moet je er ook niet van maken.
Een flinke dosis actie waarbij de achtervolging op de grachten een hoogtepunt is. Er had best nog een beetje meer focus op de humor mogen liggen want Jackson en Reynolds zijn in mijn ogen een hilarisch duo!
De Nederlandse inbreng is nou niet meteen iets om trots op te zijn, ik vond het eerder pijnlijk om naar te kijken. Al met al een krappe voldoende. *3.0

avatar van Majestics
Tja, dit soort films doen het niet meer voor mij. Ik behoor niet meer tot de doelgroep.