The Hitman's Bodyguard (2017)

Verenigde Staten / China / Bulgarije / Nederland
Actie / Komedie

geregisseerd door Patrick Hughes
met Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson en Gary Oldman

's Werelds beste huurmoordenaar besluit het roer om te gooien en te getuigen tegen zijn voormalige werkgever bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Zijn oud-werkgever is de corrupte, moordzuchtige ex-president van een Oost-Europees land, met een enorm arsenaal aan huurlingen tot zijn beschikking. Die zal er alles aan doen om de getuigenis tegen te houden.

Kondoro0614 schreef:
Denk je wel aan je hart frans123?

?????

Basto schreef:
Erg flauw. De actiescenes zijn ook allemaal te kluchtig. En na het zoveelste (lucht)shot van het Rijksmuseum had ik dat ook wel gezien. Verder is Samuel S Jackson vooral een persiflage van zichzelf geworden.

Goede reactie Bassie!! Jackson is ook een dollar-acteur geworden.

avatar van Toontje G
De kogels vliegen in het rond. Piepende banden het kan allemaal niet op. Eindelijk weer eens een film waarbij je niet hoeft na te denken. Je kan gerust een sanitaire stop inlassen en hoef je de film niet op pauzeren te zetten want het verhaal is super simpel. Maar vooruit dan maar weer 3 sterren voor de moeite.

Inmiddels twee keer gezien en me prima vermaakt met deze film.
Rommelig? Ja! Redelijk voorspelbaar? Ook dat.
Wat mij betreft een kleine 2 uur volop vermaak zonder na te hoeven denken. Kogels, explosies en harde grappen genoeg

En ja de obligate grap waar Reynolds door het voorruit vloog, gaf mij een Tena momentje.

avatar van ILDIB
prima actie film met geweldige actiescènes. over de top zeker maar vermakelijk. en af en toe goede oneliners.

avatar van Grindhouse62
Zojuist even herzien op Netflix. Wat een toffe actiefilm. Prima vermaak. 4.0

avatar van FillumGek
Vermakelijk actiefilm die weinig denkvermogen vraagt, maar vol inzet op schietpartijen en spectaculaire achtervolgingen. Ditmaal afspelend in Nederland waardoor er enkele herkenbare elementen in voorkomen zoals trams, grachten en veel fietsers. Geeft toch een beetje Nederlands trots.

Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson spelen een leuk team, met vooral veel gescheld en hier en daar een grap. Een typische buddy-film dus. Maar de leukste rol was voor de vuilbekkende Selma Hayek die er alleen maar mooier op wordt lijkt wel. Benieuwd naar de sequel waarin zij vermoedelijk een grotere rol krijgt.

De speelduur is net wat te lang, omdat het allemaal wel heel voorspelbaar is en de film eigenlijk ergens in het midden piekt. Prima vermaak.

avatar van des1
Voor wie screenwriting een beetje in de gaten houdt, dit is typisch zo'n product waarbij verschillende mensen, financiers, studio's, acteurs etc. zijn gepitched met het idee: wat nou als een befaamde hitman z'n eigen bodyguard nodig heeft? Erna worden dan schrijvers aan het werk gezet om motivaties, settings en catchy one-liners te bedenken, et voila... hij kan zo de markt in. Tuurlijk een pulpproduct waarbij Reynolds moet uitkijken dat ie er niet teveel van doet. Voor niet stil kunnen zitten Jackson is het lopende band werk.

avatar van Capablanca
Een beetje een guilty pleasure voor me, maar ik vond hem ondanks alles wel onderhoudend. Leuke actie, de Amsterdamse scenes waren natuurlijk extra vermakelijk en de chemie tussen de beide hoofdrolspelers vond ik meer dan oké.

Mijn wederhelft was uit eten dus ik heb deze lekker kunnen kijken zonder commentaar dat het allemaal nergens op sloeg (waar ze gewoon gelijk in zou hebben overigens). Volgens mij pretendeert de film ook niet meer te zijn dan wat hij is. Lekker dom vermaak. En dat is wat mij betreft prima gelukt.

Fantastisch! Kan mij het schelen dat hij voorspelbaar is. En dat de actiescenes over the top zijn. Jackson en Reynolds maken het meer dan goed! En Hayek ook trouwens, heb me stuk gelachen.
Heerlijke feel-good actie film met geweldige komedie tussendoor.
Zelden zo vermaakt bij zo'n "simpele" film waarbij je niet hoeft na te denken.

avatar van Walter S.
Ik vond het een zeer prettige pretentieloze film met leuke lompe botte humor, hoogtepunt vond ik wel het stuk waar het romantische Hello van Lionel Ritchie onder gezet was. Nee, prima film, had misschien wel iets korter gekund, maar ach, kniesoor die daar een probleem van maakt.

avatar van Sergio Leone
Amusant.

Visueel bij momenten lelijk qua kleurgebruik, maar verder eigenlijk een geslaagde actiefilm. Best voorspelbaar - alsof het ooit anders had gekund -, maar daarom niet minder vlot. Met Ryan Reynolds als bodyguard en Samuel L. Jackson als hitman steunt de film op een stevige basis. Sowieso zijn ze apart al uitermate geschikt voor dit soort werk, maar de combo werkt ook.
Er zou al een vervolg in de maak zijn, heb ik gelezen. Zolang het een even vermakelijke bedoening is als deze film, mag de koe m.i. gemolken worden.

avatar van The Brain
Leuker dan gedacht. Reynolds en Jackson doen beide waar ze goed in zijn en vormen een aangenaam koppel. Gaan met die banaan. En een achtervolging door Amsterdam zoals we al lang niet meer hebben gezien helemaal super.
Een min punt is de techniek, of het moet aan mij liggen, de beelden lijken vaak in een soort soft-focus te zijn geschoten niet scherp dus. Blijkbaar valt er veel te verdoezelen.

avatar van panax
volgens mij neemt reynolds en jackson zichzelf niet serieus in deze film
totaal over de top ,aktie denderend over het scherm met als top natuurlijk de scene met de speedboat
door de grachten van amsterdam of komt dit uit ''amsterdamned''
totale onzinnige film die lekker wegkijkt
grappig is de ford cmax de gekste dingen kan doen en blijft rijden
als eigenaar van dit type auto geeft het mij heel veel vertrouwen
al met al beste wel leuke film

Dit is wel een leuke romantische film met veel actiescenes, goeie muziek, goed gedaan

avatar van wilofski
Zoals iedereen hier zegt: een pretentieloze actie film met simpele humor.
Maar den wel eentje dat verdomme doet wat hij moet: Samuel en Ryan spelen hun rollen perfect, het tempo ligt lekker hoog, de actie zit goed, de dialogen zijn gevat en best geestig.

Nergens zijn er lange, serieuze stukken tekst die de film "kwalitatiever" moeten maken, maar de film eigenlijk alleen maar langer en saaier blijkt. Er zijn geen loze plotwendingen die "verrassingen" zouden moeten brengen, maar eigenlijk gewoon tenenkrullend irritant zijn.

Het is gewoon rechtoe-rechtaan: iemand moet onder bescherming van londen naar den haag, onderweg zijn er van alle slechterikken die in de weg lopen, en beide (charmante) hoofdrollen hebben een vrouwtje op zich wachten op het einde van de rit.

Hier heb ik actief van genoten.

avatar van peterjames777
Typische ‘buddy actie’ film. Te vluchtig, cliché en luidruchtig om echt indruk te maken. Jackson en Reynolds zijn oké samen al is hun interactie ook wel vermoeiend. Oldman voor de zoveelste keer een schmierende badguy en een tenenkrommende rol voor Salma Hayek. Gelukkig was die niet al te groot.
Beste rollen waren weg gelegd voor Amsterdam en Den Haag. Fijne achtervolging scènes ook.