The Hitman's Bodyguard (2017)

Verenigde Staten / China / Bulgarije / Nederland
Actie / Komedie

geregisseerd door Patrick Hughes
met Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson en Gary Oldman

's Werelds beste huurmoordenaar besluit het roer om te gooien en te getuigen tegen zijn voormalige werkgever bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Zijn oud-werkgever is de corrupte, moordzuchtige ex-president van een Oost-Europees land, met een enorm arsenaal aan huurlingen tot zijn beschikking. Die zal er alles aan doen om de getuigenis tegen te houden.

avatar van Noodless
Gewoon simpel entertainment met een leuke cast en grappige momenten gecombineerd met een paar toffe actiescènes. Zeker niet verveeld. 6/10

avatar van blurp194
Het gaat natuurlijk nergens over. En de film is allesbehalve origineel.

Maar eindelijk is Samuel L. Jackson weer eens een beetje op dreef, en samen met Reynolds levert dat een film op die het oude buddy-genre weer eens oprakelt. En dat dat werkt blijkt wel, want hoe flauw de grappen ook zijn, ze landen wel. En dan nog wat actie er bij, en nog eens in Amsterdam en Den Haag ook. Kan niet stuk.

En toch doet de film het buiten dat eigenlijk ook prima, want de actie zit behoorlijk goed in elkaar, en Gary Oldman zet een mooie vuige dictator neer. Nog wel met de overacting die we langzamerhand van hem gewend zijn, maar niet meer dan bij de rol past. En Hayek is leuk, zeker als je een beetje volgen kan wat ze in het Spaans uitkraamt. Net als Yung, maar dan in het Frans. Leuke actrice overigens, misschien maar eens wat meer films van opduikelen.

En ja, je kan je dan gaan ergeren aan de taal, of aan de af en toe wat platte grappen. Blurp niet, hij heeft zich kostelijk vermaakt met de film.

avatar van Gerlof1378
Erg vermakelijke actie/komedie film, met een goed verhaal, leuke cast en genoeg actie. De hoofdrollen
worden gespeeld door Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson en de chemie tussen beide is erg goed en grappig. Let ook op het kleine rolletje van Barry Atsma als advocaat en Gary Oldman die weer eens een lekkere schurkenrol op zich neemt. Ik heb me prima vermaakt met deze film en raad hem een ieder aan.

avatar van Zeus.
Weinig boeiend dit. Zo'n dertien in een dozijn film die totaal niet grappig is.

Een B-film die zichzelf stoer en grappig vindt.
Altijd pijnlijk.

avatar van david bohm
Vond dit wel een onderhoudende film maar weinig bijzonder. Personages een beetje te veel over de top. Wel leuk om de heer Jackson weer eens in een redelijke rol te zien.

Heerlijk vermakelijke vlotte actie/komedie film.

Waarin ook acteurs uit ons eigen landje in te zien zijn.

Zeker de moeite!!

avatar van Robertdeniro
Echt vermakelijk, Samuel Jackson heeft er lol in. Absurde acties, maar veel humor en chemie tussen de hoofdrolspelers. Kijken en zo nu en dan genieten.

avatar van Brabants
Actie en komedie liepen onnavolgbaar door elkaar heen. Het gaf mij een rommelig geheel waarbij vooral de humor wat afgezaagd was. Het probeert van alles maar slaat daarmee de plank ook finaal mis. Het beste acteerwerk ging buiten Gary Oldman om uit naar Barry Atsma.

avatar van erik1977
Dit had ik dus niet verwacht, maar wat een knaller van een actiefilm.
Ik had hem eigenlijk alleen maar opgezet omdat ie gedeeltelijk in amsterdam is opgenomen en inderdaad sommige shots deden me zelfs aan de klassieker van Dick Maas denken, Amsterdamend.
Bij de speedboot achtervolging verwachte ik constant de tune van DE FANFARE van Haanstra.

Enigste minpunt vond ik wel dat veel special fx, ( lees bloedspetters) weer uit de pc moeten rollen.
Na van de week Die hard 1 en 2 weer te hebben gezien heb ik toch liever dat regisseurs met de real deal aan komen.
Maar verder heerlijk vermaak deze film.

avatar van Agent47
Leuke actiefilm die liefhebbers van deze genre gezien moet hebben vind ik.

Humoristische scenes met leuke moves en actie op mooie (Nederlandse) plekken. Goede samenspel met Jackson en Reynolds, ook al ben ik geen fan van de eerste.

avatar van Rickazio
1 ster voor de hoeveelheid actie.
-4 voor het slechte verhaal en weinig humor, momenten tijdens de film verveeld.

avatar van macrobody
Goeie actiefilm op Nederlandse bodem. Is wel weer eens leuk om te zien wat ze er van maken en natuurlijk zijn er weer allerlei regeltjes waar aan men zich moet houden. Zo moeten er natuurlijk geen echte politie auto's gebruikt worden, stel je voor.
Avondje leuk vermaak.

avatar van broncode
Vermakelijke actie/komedie met twee acteurs die al jaren het zelfde doen. De film zit natuurlijk vol plotholes en gigantische onwaarschijnlijkheden, maar dat mag de pret niet drukken. Het verbaasde overgins dat ze Nederland op een redelijke manier lieten zien, ook al waren sommige scenes ergens anders opgenomen en als Nederland geportretteerd.

Leuke acteurs, maar helaas raakt de fillm me niet.. het is allemaal net iets 'te' geforceerd grappig of apart..... helaas

avatar van Ser b
nederland is bijna niet terug te zien in deze film.zal vast voor 80%in bulgarije of bosnia geschoten zijn ...

avatar van Kondoro0614
Ser b schreef:
verder mah ...popcorn film

Nederland valt er wel in te zien, wat dacht je van die verschrikkelijke politie auto's en de outfits van de hulpverleners, dat was iets waar de film zich om mag gaan schamen.

verder mah ...popcorn film
behalve en klein straatje van amsterdam was er geen nederland in de film

Kondoro0614 schreef:

paar straatjes van amsterdam thats it

avatar van Kondoro0614
Ser b schreef:

paar straatjes van amsterdam thats it

Amsterdam én Den Haag niet te vergeten.

waar zie je den haag ,den haag heeft geen metro !jamsterdam het zelfde

Kondoro0614 schreef:

Amsterdam én Den Haag niet te vergeten.

waar zie je den haag ,den haag heeft geen metro !jamsterdam het zelfde

avatar van MrEd
Wow, dat Samuel L.Jackson na een film als Snakes on a Plane nog een keer in zo'n gedrocht wil meespelen. Netflix zal wel aardig met geld hebben lopen strooien.
Ik denk dat de score van deze film een stuk lager had gelegen als ze met onbekende acteurs hadden gewerkt.

Hele vermakelijke film waarin Jackson eindelijk weer eens op top dreef is. Verhaal stelt niet zo veel voor, maar de uitvoering en de gitzwarte humor vond ik persoonlijk erg goed neer gezet. Jammer dat de politie auto's wel "echt" fake waren.

vandaag om 18:19 uur