ad
  • 8.180.180 stemmen

banner

Hitman's Wife's Bodyguard (2021)

Actie / Komedie | 100 minuten

Releasedatum: 22 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 104 bioscopen

Over Hitman's Wife's Bodyguard

"Killer threesome."

Vier jaar na de gebeurtenissen uit het vorige deel onderhouden de bodyguard Michael en de huurmoordenaar Darius nog steeds een vriendschapsband. Ditmaal bundelen ze aan de Amalfikust hun krachten om Europa te redden van een machtige en wraakzuchtige persoon. Ook wanneer het leven van Sonia bedreigd wordt moeten ze alles op alles zetten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Alathir

Alathir

Een heel pak minder dan deel 1 hoor. Veel flauwe, vulgaire humor (wat me meestal goed ligt, hier matig. Salma Hayek is zeer vervelend, betert een beetje naar het einde van de film. Lijken allemaal acteurs die op de terugweg zijn. De oorspronkelijke film had echt geen vervolg nodig gehad, maar als ze de geldkoe kunnen melken zullen ze het niet nalaten natuurlijk. Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson hadden in de eerste film ook een betere chemie. Het verhaaltje was hier ook behoorlijk zwak en Antonio Banderas kan als villain ook weinig betekenen. Dan hebben we nog Morgan Freeman die een 90-bodyguard speelt. Niet te serieus nemen deze film helaas is hij te flauw om zelfs een gemiddelde film te zijn.

Iets vermakelijker dan het matige eerste deel maar nog steeds een zooitje. Salma Hayek is echt verbijsterend slecht.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Salma Hayek en Samuel L. Jackson pijnlijk onleuk en het constante gevloek werd al heel snel te veel van het goede, maar gelukkig is daar Ryan Renolds en het lekkere tempo waardoor ik bijna twee uur me prima heb vermaakt. Had een kwartiertje korter gekund.

avatar van t3kn0b0y

t3kn0b0y

Best aardig vermaak. Verwacht geen diepgaande verhaallijnen en goed uitgewerkte grappen. Het is simpelweg lekker knallen met wat flauwe humor. Kijkt best lekker weg en dus een prima tussendoortje, 3*

avatar van Shinobi

Shinobi

"Oh, we are definitely gonna screw this up."

Op voorhand had ik de verwachtingen bewust laag gehouden, maar dit is mij nog best meegevallen.

In dit vervolg moeten bodyguard Michael en huurmoordenaar Darius weer gedwongen met elkaar samenwerken om één of andere bedreiging op Europa te verijdelen. Sonia, de vrouw van Darius speelt ditmaal een grotere rol. En zo gaan ze van hot naar her.

Het verhaal is werkelijk all over the place. Op momenten lijkt het zelfs alsof ze dingen ter plekke hebben verzonnen. Dit is ook te merken aan de rollen van Frank Grillo die een Amerikaans geheim agent speelt en Antonio Banderas die komt opdraven als een Griekse bad guy. Het raakt eigenlijk kant noch wal. Als kijker is het wijs om hier niet te veel aandacht aan te besteden.

De mix tussen harde actie en grove humor is iets minder geslaagd. Dit komt voornamelijk door de grotere inbreng van Salma Hayek; ze moet het meer van haar borsten hebben dan haar komische timing. In eerste instantie is het nog leuk, maar naargelang gaat het enigszins irriteren. Gelukkig maakt de actie veel goed en het gekibbel tussen Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson blijft lachen.

Al met al is 'Hitman's Wife's Bodyguard' een aardig tussendoortje dat net voldoende vermaakt.

Kleine 3,0 sterren.