Baby Driver (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Edgar Wright
met Ansel Elgort, Kevin Spacey en Lily James

'Baby Driver' volgt een jonge, getalenteerde chauffeur van vluchtauto's die lijdt aan tinnitus en vertrouwt op het ritme van zijn persoonlijke soundtrack om de beste te kunnen worden. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet, doet hij een poging om uit de criminele wereld te stappen. Een verdoemde overval zorgt er echter voor dat hij voor zijn leven, liefde en vrijheid moet vrezen.

avatar van Walter S.
starbright boy schreef:

En oh ja: Jon Spencer (die van Bell Bottom dus) heeft nog een cameo op het einde van de film...

Ik meende al dat ik dat ergens had gelezen had, dus nog speciaal op gelet. Maar niet goed opgelet want ik heb Jon Spencer niet gespot. Was ook vergeten dat het aan het eind was, anders had ik toen speciaal even beter opgelet. Maar -als het je niet teveel moeite is- waar en wanneer was Jon Spencer te zien?

avatar van Donucius
Aardige Italian Job-achtige heist movie, waarbij vooral de muziek een opdreunende rol heeft. Lijkt alsof er de hele tijd leentjebuur gespeeld wordt waarbij fragmenten uit bekende en vooral toffe films op een of andere manier herspeeld worden, denk aan Tarantino. Leuk om een keer gezien te hebben en over het algemeen ruim voldoende in de uitvoering, maar het is voor mij niet heel erg vernieuwend of indrukwekkend meer. Dat gezegd hebbende; het is op zich wel vermakelijk voor als je echt niks te doen hebt.

Aardige film en leuk om een keertje te kijken! Persoonlijk vond ik alleen het einde wat minder.

avatar van Metalfist
Tequila!

Ik gebruik The Graham Norton Show als één van mijn primaire bronnen om nieuwe interessante films te leren kennen. Regelmatig zit er iets in dat me niet al te hard interesseert, maar Baby Driver was deze keer een aangename uitzondering. Gast van de dag toen was Jamie Foxx die de film uiteraard kwam promoten en hoewel ik de acteur in de teaser (de introductie tussen hem en Baby) al niet echt overtuigend vond, kwam dit wel op het verlanglijstje te staan. Gisteren de avant-première, vandaag de recensie.

Geschreven in de tuin met een Baby Driver zonnebril zelfs, want dat is een hebbeding dat gisteren werd uitgedeeld in de cinemazaal. Ik dacht dan ook eerst dat ik in een 3D-film was beland, maar dat klopt gelukkig niet. Baby Driver is in de eerste plaats een gangsterfilm over een snottige getaway driver die tinnitus heeft en dat vervelende ringende geluid probeert te overstemmen met muziek, heel veel muziek. Daar zit dan ook de kracht van deze film, want het is juist de combinatie met de soundtrack die dit tot iets unieks maakt. Bijna 2 uur lang is er continu wel ergens muziek te horen en regisseur Edgar Wright stemt alles op de melodie af. Wordt er een pistool geleegd? Dan gebeurt dat op het tempo van de muziek. Een aangename afwisseling ook qua stijlen trouwens, want zo passeert onder andere Hocus Pocus van Focus (jodelende Nederlanders in een rockjasje, het is aanstekelijker dan het klinkt) en krijgen we uiteraard Baby Driver zelf van Simon & Garfunkel nog te horen.

Zoals gezegd zit daar voornamelijk de kracht van Baby Driver, want het plot volgt een redelijk platgetreden pad. Wright kiest dus vooral de kaart van de visuele stijl, maar dat neemt niet weg dat de relatie tussen Debora en Baby wel één van de leukste feelgood romances van de laatste jaren is. Sowieso wel fijn als muziek de katalysator in een relatie is (vond 500 Days of Summer met There is a Light That Never Goes Out ook al zo tof), maar de invulling van Lily James en Ansel Elgort is gewoon ook degelijk. Sowieso weinig aan te merken op de cast. Jon Hamm is heerlijk als Buddy en Kevin Spacey is de vertrouwde degelijkheid. Jamie Foxx daarentegen heeft niet genoeg gekheid in zich om Bats (in het Nederlands wordt dat vertaald naar Mesjogge terwijl Buddy en Darling onvertaald blijven?!) tot een goed einde te brengen. Het is echter maar een kleine smet op het geheel.

Fijn dat het er uiteindelijk is van gekomen. Wright speelde al met het idee sinds 1995, maakte het script af in 2011 en heeft er dan nog 6 jaar over gedaan om dit naar het grote scherm te krijgen. Een huzarenstukje dus en vooral eentje waarbij je voelt dat hier veel kunde in schuilt. Volgens mij een kunstje dat nog lang overeind zal blijven staan, benieuwd wat een toekomstige herziening zou brengen.

Heb deze film 2 weken geleden gezien en ik vind het een kei leuke film en ook vooral omdat er gave muziek bij zit zeer de moeite waard.
Zeker ook omdat ook wat oudere muziek is die in de film gespeeld wordt maar ook leuk voor iedereen die van actie houdt.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Walter S. schreef:

Hij is een gevangenisbewaarder

avatar van Zwolle84
'I said Michael Myers!'
'This is Mike Myers.'
'It should be the "Halloween" mask.'
'This is a Halloween mask!'
'No, the killer dude from "Halloween".'
'Oh, you mean Jason.'
'No!'

'Choreography.' Het woord leek even te blijven hangen bij de opening credits. Choreografie, is dat gebruikelijk bij films? Ik wist en weet het oprecht niet. Wat ik wél weet: deze choreograaf in kwestie is flink aan het werk gezet voor Baby Driver.

Dat valt direct bij diezelfde opening credits al op. Baby loopt, nee danst, over straat, in één lange, vloeiende beweging gevolgd door de camera. De muziek swingt. Pecies op het moment dat je een trompet hoort, zwiert Baby langs de afbeelding van een trompet die hij met exact de juiste timing aan zijn mond zet. Enkele woorden van de songtekst verschijnen op wederom exact het juiste moment in beeld. Alles klikt.

En zo is de toon voor Baby Driver letterlijk en figuurlijk direct gezet. Wat was dit genieten! Ik zag er vooraf best tegenop na die vermoeiende trailer en had al meerdere reserveringen geannuleerd. Ietwat vervelende regisseur ook, die Edgar Wright.

Zodra de film start, zit je er echter direct helemaal in.

Eigenlijk is gewoon álles aan Baby Driver leuk, fris en goed. De muziek. Het camerawerk. De, jawel, choreografie. Het acteerwerk. De actie. De humor. Het geweld. De romantiek. En bovenal: hoe dat alles heerlijk in elkaar klikt. Maken geweren muziek? Hier wel.

De grootste verrassing naast de film zelf - had ik al gezegd dat ik er niets van verwachtte? - is Ansel Elgort. Ik zat hem tot vandaag met de armen over elkaar en een lichtelijk snobistische blik in de ogen afwachtend te observeren, maar hier laat hij zien dat hij een film kan dragen.

Makkelijk zelfs.

Hij swingt als hij swingen moet, hij is mysterieus als hij mysterieus moet overkomen. Lekker nonchalant cool. Tikkeltje arrogant bijna. Precies het type waar Debora, Lily James in het aardse leven, met haar onaardse uitstraling als een blok voor valt. Ze connecten net zo als alles in Baby Driver connect: met precisie en de nodige flair.

Nee, Edgar. Na een paar bijna-hits heb je het ditmaal voor elkaar: Zwolle is om. En hij beloont je met een voorlopige plek in zijn top 10 van het jaar. Dat deze persoonlijke overwinning moge leiden tot meer van dit soort kunstwerkjes.

PS. Leuk om Sky Ferreira nu eens als actrice aan het werk te zien.

avatar van Superkuuk
film van 34 mil...knap gemaakt maar echt geen topper

avatar van Bélon
John Milton schreef:
Ja hoor.

Het draait niet om een complex verhaal. Ik had ook bakkies.

Inderdaad prima te doen met een paar bakkies.

Nu kwam ik zo'n beetje net uit de tandartsstoel dus had ik geen zin in (nog meer) pijnlijk drama en dan is zo'n film erg lekker ter ontstpanning. Fijn vermaak, stiekem leuker dan Dunkirk (2017) (waar ik wel met veel hogere verwachtingen inging). Leuke mix van genres, uiteindelijk niet te braaf. Draaide al in een wat kleinere zaal dus ik kan alleen maar adviseren om 'm nog mee te pakken in de bios nu het nog kan.

Het simpele en voorspelbare verhaal geeft alle ruimte aan de leuke vondsten van Wright, knappe details, (perfect afgestemde) muziek en de humor. De karakters passen mooi bij de toon van de film, zo speelt Foxx een erg geestige bijrol, balancerend op het randje, en Spacey is het rustpunt.
Over ieder detail is nagedacht en steeds weer die muziek, met de ene voltreffer na de andere. De actie knalt daarnaast ook van het scherm, al vliegt het wel wat uit de bocht op het einde.

avatar van TheManWithNoName
Had er meer van verwacht. Hoe komen die cijfers op imdb zo hoog tegenwoordig? Ik irriteerde me de hele film aan die jongen met die oorsuizen. Kan er niks aan doen maar dat zelfvoldane arrogante gedrag stond me niet aan. Verder was Jamie Fox super en maakte nog wat van de film. Verhaal werd naarmate de film vorderde steeds minder onvoorspelbaar. Nadat Jamie de film verliet was er dan ook niet veel meer aan. Slap einde.

avatar van dvdfreak123
Film begint heerlijk. Vanaf de openingsscene zat ik direct in de film en dacht ik dit gaat een topper worden. De muziek erbij zorgde nog voor een extra pluspuntje. Maar na de vette openingsscene ging de film door met ups en downs vind ik persoonlijk. Hier aan daar wel moeten lachen om de wel vermakelijke humor. Eigenlijk vooral het einde deed voor mij veel afbreuk van de film. Einde was totaal niet wat ik wou hoe het zou lopen. En worden dan ook een paar echt domme keuzes gemaakt vind ik Zoals Spacey die in eens baby beschermd en zijn leven geeft voor hem. Vond ik echt te belachelijk voor woorden . En zo waren er nog wat puntjes. Al bij al vind ik het moeilijk om punten te geven want heb me langs de ene kant prima vermaakt, maar langs de andere kant me ook soms wat geirriteerd. Misschien had ik ook te grote verwachtingen, had van velen al gehoord en gelezen dat ze het een topper vonden. Vind hem zeker en vast vermakkelijk maar verre van een topper. Zou hem 6,5 a 7/10 geven.

avatar van WardT
Openingsscene was een geinige knipoog naar deze videoclip van Mint Royale.

avatar van herman78
Deze film lang links laten liggen op basis van de trailer, maar na wat enthousiaste reacties in mijn omgeving toch gegaan. En een erg vermakelijk filmpje. Als je al meteen heel Bellbottoms van JSBX voor je kiezen krijgt, ben ik verkocht. En ook veel leuke soulplaatjes waar ik als muziekliefhebber wel warm voor loop. Het verhaal had niet veel om het lijf en het einde slaat nergens op het kon natuurlijk niet goed aflopen, maar we moeten een happy end hebben dus met Kevin Spacey is alles ineens weer koek en ei en 5 jaar gevangenisstraf wordt er binnen 20 seconden doorheen gejast, maar toch heb ik me er goed mee vermaakt.

avatar van WardT
WardT schreef:
Openingsscene was een geinige knipoog naar deze videoclip van Mint Royale.
Grappig, ik kom er nu pas achter dat die clip ook door Wright zelf geregisseerd is.

avatar van lars-pixar
De Britse regisseur Edgar Wright maakte zijn succes in 2004 met Shaun of the Dead, waar tevens het duo Simon Pegg en Nick Frost werd samengesteld. De typische Britse humor speelde daar een grote rol in, even goed als de regiekwaliteit die erg sterk uitpakte. Drie jaar later volgde daar Hot Fuzz (2007) het tweede succes waar ook het (toen inmiddels) bekende duo Pegg en Frost de hoofdrol in speelde. Op een creatieve manier slaagde Wright erin om daarna nog een goed tussendoortje maken met Scott Pilgrim vs. The World (2011). Wat een ander verhaal en een andere cast met zich mee nam. Om vervolgens daarna te werken aan het derde en laatste deel van Pegg en Forst, uit de ook wel genoemde Cornetto trilogie. De Britse regisseur bracht tussen zijn eigen werk door ook nog enkele scripts op de filmmarkt die later werden verfilmd, waaronder The Adventures of TinTin (2011). Maar ook als executive producer was hij erg actief in de filmwereld.

Nu de Cornetto trilogie afgerond is en Pegg en Frost eigenlijk al een tijdje gescheiden zijn van elkaar in de filmwereld pakt Wright een ander (ouder) script op om te verfilmen. Een nieuwe filmperiode lijkt te beginnen bij de regisseur die zijn kansen waar weet te maken met deze typische Amerikaanse film. Baby Driver is daarmee de eerste Amerikaanse film van deze Britse regisseur. De casting past daar ook erg goed in. Met onder andere Ansel Elgort (The Fault In Our Stars) Jamie Foxx (Django Unchained) Kevin Spacey (House of Cards). Daarmee lijkt een nieuwe filmperiode te beginnen voor de Britse regisseur of kunnen wij dit zien als een vermakelijk tussendoortje? Wel, Baby Driver kent toch enkele details die wij graag zien van Wright en dat maakte het nog enig sinds goed.

Baby (Ansel Elgort) werkt voor een misdaadbaas Doc (Kevin Spacey) als chauffeur voor overvallen om zijn schuld bij hem af te lossen. Hij wordt telkens ingezet als chauffeur van vluchtauto’s om verschillende criminele groepen van de politie ontwijken. Vanwege een in zijn kindertijd ontstaand gehoorprobleem luistert hij tijdens het rijden naar muziek, dankzij deze muziek rijdt hij sneller en beter dan ieder ander. Hierdoor is hij de ultieme chauffeur voor Doc, want zelfs na de afbetaling van zijn schuld verplicht de misdaadbaas hem door te gaan met dit werk. Helaas lijkt het daarna bij een klus toch anders te gaan dan geplant en brengt Baby en zijn vriendin in een vervelend situatie.

Tot zover lijkt het om een standaard heist verhaal te gaan, maar toch gaat dit een hele andere kant op. Het originele hieraan is dat het verhaal drijft over een volle afspeellijst aan muziek. Met verschillende nummers worden de scenes tot leven gebracht en krijgt de kijker een andere kijk op de hoofdpersonage. Denk hierbij aan klassieke rock nummers, maar ook aan modernere dance nummers die elk hun moment waar maken.

Dankzij Wright zit er aan het verhaal dus weer een creatieve draai die het kijken erg waard maakt. Helaas lijkt dat wel het enige te zijn wat de originaliteit hoog weet te houden. Met de toevoeging van personage Joseph (de man die Baby adoptie deed) krijgt het verhaal ook nog een leuke extra toevoeging. De lengte lijkt wat te lang te zijn als het tegen het eind een beetje inzakt. Dit vanwege een cliché moment met de bad guy, waar nog enkele eindscène voor zijn toegevoegd. Toch weet het vermakelijk te blijven en kijkt de film uiteindelijk lekker weg.

De casting is succesvol voor Wright’s eerste Amerikaanse filmdebuut. De volledige cast weet de karakters goed neer te zetten en spelen leuk op elkaar in. Maar de gekte die de Cornetto fans kennen uit onder andere Shaun of the Dead valt hier niet in terug te vinden. Baby Drive houd daarentegen nog wel meer kwaliteiten achterwegen, maar focust zich vooral op de over de top actie scenes die in de nopjes erg goed worden neergezet. De vergelijking met zijn eerdere werk zegt dan niet dat deze Amerikaanse actie/komediefilm slecht is, maar wijst er wel op aan dat iets wat een succes was ook doorgezet kan worden in ander goed werk.

avatar van bombario
Enorm genoten van de film en de muziek. Verrassende songkeuze ook, waar ik dankzij YouTube nog een avond van heb mogen genieten. Alleen het einde vond ik wat zoetsappig en onwaarschijnlijk. Maar vooruit, fijne film.

avatar van wibro
Deze film gisteravond gezien in Cinemec en tot mijn grootste verrassing werd de film niet onderbroken door een pauze en dat was maar goed ook. Het zou mij helemaal uit de stemming gebracht hebben net zoals mij overkwam bij Dunkirk een paar weken terug in de Vue bioscoop.

Over Baby Driver verder;
Dit is nu echt een film om te bekijken met het verstand op nul. Focus je niet op geloofwaardigheid maar geniet van de over de top actiescènes en de muziek die uitstekend paste in dit maffe filmpje die als een sneltreinvaart aan mij voorbij ging. Het absoluut tegenovergestelde van traag en slaapverwekkend zou ik willen zeggen. Mooi ook om ook Kevin Spacey weer eens te zien en bovendien werd ik weer verwend met mooie jonge vrouwen waarbij Monica zoals verwacht uiteindelijk het loodje zou leggen. Tja, shit happens. Mooi einde ook.

In het kort samengevat:
Prima amusement dus deze film van Edgar Wright die mij ook al aangenaam verraste met The World's End, zijn voorlaatste film.

avatar van Maarten0402
wibro leuk wat je zegt: "Focus je niet op geloofwaardigheid..."

avatar van Sergio Leone
Goed.

Zonder enige voorkennis de film ingegaan en dat is uiteindelijk heel prettig gebleken, hoewel het eerste kwartier me niet kon overtuigen. De toon is me dan te kinderachtig, met 'Baby' die wat ritmische beweginkjes maakt en cool doet op muziek uit de jaren 60 of 70.
Nadien komen er wat vertrouwd aandoende taferelen in voor. Dat er leentjebuur gespeeld wordt, vind ik veel gezegd - dat kan je onderhand wel van elke film zeggen -, maar er zit een aangename ietwat zweverige romantische sfeer à la Drive in, afgewisseld met enkele kleurrijke figuren uit de onderwereld. Op een gegeven moment zit de film zodanig in een flow, waar ikzelf ook in meeging, dat ik dacht nu een nog hogere score te kunnen geven. Helaas sleept de film de laatste 20 minuutjes te lang aan: de afrekening met Buddy slaat als een tang op een varken en die epiloog had voor mij weggelaten mogen worden.

Ansel Elgort is een wat saaie verschijning, maar misschien ook wel geschikt voor deze rol. De tics en gimmicks die hij meekrijgt kunnen me evenwel gestolen worden.
Veel leuker is de verzamelde cast in bijrollen. Jon Hamm en Jamie Foxx zijn uiterst vermakelijke slechteriken evenals de gortdroge Kevin Spacey. Met Lily James als fris en onschuldig tegengewicht is de film op vlak van casting perfect in evenwicht.

Edgar Wright zorgt voor een rotvaart. De speelduur lijkt zo om. Hoewel de autoscènes mij niet kunnen overtuigen - die zijn mij bijna altijd te ongeïnspireerd en lawaaierig - heeft hij dat wel kunnen doen met de shootouts - waar ik zowaar even een Heat-gevoel bij kreeg. Zijn kleurengebruik is bovendien uitstekend in elkaar gestoken en de balans tussen komedie en actie is perfect in evenwicht. De soundtrack had mij gezien zijn ondersteunende rol wat meer mogen verrassen. De keuzes hierin zijn uiteindelijk vrij braaf, al ben ik blij dat het geen Fast & Furious hoppy poppy toestanden zijn geworden.

Tegenvaller.

En Edgar Wright was de laatste tijd zo goed bezig. Als regisseur redelijk matig begonnen, maar zijn films vertoonden een opvallend stijgende lijn. Wat mij betreft is Baby Driver volledig terug naar af, hopelijk gewoon nog iets wat Wright uit z'n systeem moest krijgen alvorens vrolijk verder te gaan op de weg die hij hiervoor was ingeslagen.

Het is een film die mij vooral erg oud en belegen aanvoelde. Ik kreeg er af en toe een Pulp Fiction gevoel bij, een 20 jaar oude film die toen ook al teruggreep naar het verleden. Zowel qua concept, uitvoering als afwerking vond ik het redelijk saai en belegen, maar Wright gaat dan ook duidelijk voor een andere cool als de mijne.

Als ik een film met een choreograaf wil zet ik Sparrow van To nog wel een keertje op, die had een soortgelijke opzet, maar wist die met véél meer zwier en elegantie neer te zetten. Wright kiest voor classic rock en heist cinema, twee genres die mij sowieso al niet zo liggen. Hier en daar kwam de editing wel positief naar voren (zoals de gunshots op maat van de melodie), maar over het algemeen is het effect veel te lauw en onzuiver, zéker voor een film die daarop speelt. Het mag strakker, meer op de miliseconde.

De car chase scenes vond ik ook niet echt indrukwekkend. Ook daar laat de editing het sterk afweten, waardoor het nooit lijkt alsof je naar één achtervolging zit te kijken, maar eerder naar een random opeenvolging van highlights. Ofwel moet Wright minder cutten (wat de stunts zelf wel een stuk complexer maken), ofwel moet de editing ervoor zorgen dat je naar één vloeiende scene uit meerdere standpunten zit te kijken. Allicht kan hij eens wat 90's HK martial arts films opzetten om inspiratie op te doen.

Voor het verhaal of de geweldige romance hoef je deze ook niet te kijken, enkel de humor kon mij af en toe wel bekoren (Michael Myers maskers ). Jammer genoeg is dat maar een beperkt onderdeel van de film. De rest deed denken aan een filmpje dat je in de 90s uit de videotheek meezeulde omdat je al de rest al een keer eerder gezien had. Vond Nolan deze film zo goed? Het verbaast me niks eerlijk gezegd.

avatar van Fisico
Ik ben hoegenaamd geen fan van The fast and the furious toestanden, maar deze Baby driver bekoorde me wel. Baby driver heeft uiteraard wel wat meer te bieden dan louter die autoscènes. Die openingsscène brengt je van in het begin in de goede mood en prikkelt je verder gedurende de rest van de film.

De verzamelde cast stond er wel. Zeker in eerste instantie bad guy Jamie Fox die erg overtuigend speelt. Kevin Spacey is nooit te versmaden en is steeds erg degelijk. En ook Jon Hamm was meer dan ok. Baby krijgt de nodige diepgang mee waarbij wordt uitgelegd waarom hij in godsnaam dergelijk zootje ongeregeld gezelschap houdt. Deed me ook wat denken aan Road to perdition of The departed: once you're in, you'll never get out. Baby, een personage waaraan vele jongeren zich wel willen aan spiegelen: jong, hip, fris en cool. De zonnebril, muziek en looks maken het helemaal af!

Het einde is, zoals wel vaker gebeurt bij dergelijke prenten, net weeral beetje over the top. Mijn humeur daalde dan ook zienderogen. De afrekening met Buddy was langdradig, voorspelbaar en gewoon overdreven. Waarom verliezen vele films zich daarin?
Baby driver heeft alles om een prima actieprent te zijn: goede actiescènes, fijn camerawerk en montage. Meer dan behoorlijke acteerprestaties én de nodige dosis goede (droge) humor. Combineer hierbij de leuke deuntjes uit de Ipod van Baby en je bent vertrokken voor een kleine twee uur kijkplezier. Ook de romance is mooi verwerkt in de film.

Een sterke 3,5*, net geen 4,0*.

avatar van Alathir
Net als Nolan's nieuwste, faalt ook Baby Driver. Ook hier weinig echte karakterontwikkeling. Eerder de gewoonlijke typetjes. Wat mij betreft dus een overgewaardeerde heist film. De muziek is niet meer dan matig te noemen, het verhaaltje weinig interessant. Het lijkt allemaal op een dertien in een dozijn actiefilm want ook de humor is grotendeels afwezig. Ik heb volgens mij geen enkele keer moeten lachen, nu heb ik wel wat hoofdpijn maar dan nog. Het is te zwak voor een Edgar Wright film.

De acteur die Baby speelt heeft ook net niet genoeg "cool" om dit te doen zonder arrogant over te komen, hoewel hij diep vanbinnen goedhartig is en iedereen hem uiteindelijk ook zit te verdedigen.. De romance is iets dat al duizend keer eerder is gedaan. Qua achtergrond ook heel standaard: gewoon een jonge kerel die op het verkeerde pad is geraakt doordat zijn ouders zichzelf hebben doodgereden. Niks nieuws onder de horizon dus, buiten een extra touch dat hij belachelijk slecht muziek mixt met gesprekken die hij opneemt en dat hij constant met oortjes in loopt om de pieptoon in zijn oren weg te filteren.

avatar van Pazmaster
Gezien de hoge cijfers had ik hier meer van verwacht, helaas valt het toch wat tegen. Het verhaal is gewoon niet al te bijzonder en bevat aardig wat clichés. En komedie? Ik heb geen humor kunnen ontdekken, niets waar ik om heb kunnen lachen in ieder geval. Wel een leuke cast en de muziek heeft ook zo z'n charmes maar dat maakt het wat mij betreft nog geen goede film. De actie is wel vermakelijk.

avatar van xgogax
Raar filmpje .

Aardige film, met mijn smaak muziek dus was het goed te doen. Ook leuk van de 2 Nederlandse hits die er inzaten, achter elkaar.

avatar van hoffhaan
Lekkere misdaad actie, waarmee ik me vermaakt heb. De muziek is een fijne bijdrage aan de film. 3.5

avatar van max cady
Aardig maar niet meer dan dat. Zaten een paar leuke momenten in maar waar ze nou precies naartoe willen met het verhaal, geen idee. Ook het genre is lastig te bepalen. Er gebeurd op elk vlak eigenlijk verassend weinig. Tegenvaller!

Leuke film met vooral ook leuke muziek, begon super goed maar zakte daarna toch wel weg. Heb me goed vermaakt maar ik heb toch het idee dat er meer in had gezeten. Iedere cliché ook weer voorbij zien komen maar dat vond ik op zich niet zo erg.

Ook een niet overtuigende Kevin Spacey, niet echt een rol voor hem dit.

Vermakelijk dus maar zwaar overrated op IMDB.

avatar van john mcclane 2
Alles wat dead film beweerd the zijn ,is het ook.
Fris , cool , origineel , in combi met de idem dito soundtrack
Heerlijk.