The World's End (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Japan
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Edgar Wright
met Simon Pegg, Nick Frost en Rosamund Pike

Na twintig jaar houden vijf jeugdvrienden een reünie. De 40-jarige Gary sleept zijn vrienden mee naar hun geboorteplaats en is vastbesloten om de kroegentocht naar de lokale pub, 'The World's End', opnieuw uit te voeren. Terwijl ze proberen het verleden te doen herleven, beseffen ze dat de echte uitdaging in de toekomst ligt. En niet enkel voor hen, maar voor de gehele mensheid. Het blijkt dat 'The World's End' bereiken wel het laatste is waar ze zich zorgen over hoeven te maken.

Niet veel beter of slechter dan de eerdere samenwerkingen tussen regisseur Wright en het komisch duo Pegg/Frost. Net als Shaun of the Dead en Hot Fuzz aandoenlijk overdreven kolder, die best goed werkt. Ik heb me geamuseerd bij deze prent die echter de originaliteitsprijs nooit zal winnen, omdat het eigenlijk slechtst een lichte variatie is op de eerder genoemde films. Werkt ook niet mee dat het hoofdpersonage Gary een vrij irritante en vermoeiende nietsnut is, die niet al te subtiel wordt neergezet door de meestal toch betrouwbare Pegg. Gelukkig krijgt hij in de bijrollen sterk tegenspel van de ervaren cast, die daarmee zorgen dat dit lekker absurd verhaal nog enigszins menselijk blijft ook. Gewoon leuk zonder heel hoog te vliegen.

avatar van maxcomthrilla
Fijn!

Gewoon een hoop onzin verpakt als actiekomedie. Pegg vind ik altijd wel leuk en neemt ook hier het voortouw als melancholische veertiger die maar weinig doelen in het leven heeft, behalve dan het eindelijk voltooien van een gedoemde kroegentocht die in zijn jeugd is stukgelopen. Tijden veranderen en dat wordt in deze film op een grappige manier weergegeven. Het omslagpunt in deze film is gelijk het hoogtepunt, dat was gewoon even een waar WTF moment. Daarna wordt het allemaal wat minder. Echter zeker vermakelijk! Mijn favoriet van Wright blijft Hot Fuzz. 3,5*

avatar van Paco Delavega
Mooiste moment het inzetten van het nummer 20 seconds to comply van Silver Bullet. Had nooit gedacht dat nummer ooit in een film tegen te komen. Verder vond ik het een vermakelijke film, geen hoogvlieger als Shaun of the Dead, maar vermakelijker dan Hot Fuzz. 3*

avatar van Timothyvdmeer
This Is the End (2013) - MovieMeter.nl

is dit de Britse versie oid?? Verhaal doet mij er enorm aan denken.

avatar van Shadowed
Timothyvdmeer schreef:
This Is the End (2013) - MovieMeter.nl

is dit de Britse versie oid?? Verhaal doet mij er enorm aan denken.

Nee, deze 2 hebben verschillende verhalen. Allebei draaien ze wel rondom een soort apocalypse. De een aliens, en ander demonen en engels. Daarnaast is This Is The End meer een overlevingsverhaaltje, terwijl The World's End eigenlijk al gelijk een doel heeft.

avatar van Roger Thornhill
Als groot liefhebber van Shaun of the dead, Hot fuzz (allebei 5*) en Simon Pegg (vrij recent nog gezien in het geweldige Man up) zat ik er helemaal klaar voor om dit derde deel van de officieuze trilogie even leuk als z'n twee voorgangers te vinden, en de eerste helft stelde me ook niet teleur, met vijf perfecte acteurs, diverse geslaagde grappen en een scherpe montage. Maar na de twist volgen er teveel vechtscènes die gewoon niet zo boeiend zijn, en de manier waarop de plot wordt afgewikkeld en de aliens verjaagd worden is extreem statisch en bijzonder lam. Daardoor vind ik dit toch de minste van de drie, nog altijd bovengemiddeld leuk en grappig dankzij de eerste helft, maar als geheel toch niet van het niveau waarop ik hoopte en dat ik eigenlijk ook wel verwachtte van deze hernieuwde samenwerking tussen de regisseur en zijn twee voornaamste hoofdrolspelers.
        Overigens, Paco Delavega's favoriete soundtrack-moment is 20 seconds to comply van Silver Bullet, maar zelf kreeg ik kippenvel toen opeens het briljante So young van Suede te horen was.

avatar van clubsport
Het vermakelijkste moment was ongetwijfeld het moment op de wc als Simon erachter komt dat iedereen
vervangen is door robots .
Daarna volgen er nog wat aardige momenten maar word het allemaal wel erg bizar .
Wel een aardige wegkijker maar niet meer dan dat .

avatar van panax
maffe film
simon pegg is weer geweldig!
samen met de rest van de cast
leuke rol van rosamund pike
variatie op shaun of the dead met blauw bloed
maffe ontknoping !!!