Shut Up and Play the Hits (2012)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Will Lovelace en Dylan Southern
met Chuck Klosterman, James Murphy en Tyler Pope

Een documentaire waarin de frontman van LCD Soundsystem, James Murphy, tijdens een periode van 48 uur wordt gevolgd na zijn bewuste keuze om een van de meest beroemde en invloedrijke bands te verlaten. We zien James vanaf zijn laatste uitverkochte concert op Madison Square Garden tot de ochtend erna.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
M.m.v. Spike Jonze & Matthew Libatique.

Vanavond premiere Sundance. Zeer benieuwd naar deze docu.

avatar van campodellarana
Anders ik wel. De trailer ziet er goed uit. Voor mij was dit toch wel DE band van het afgelopen decennium.

avatar van ArnoldusK
'een van de meest beroemde en invloedrijkste bands' ftw?

LCD for the win inderdaad!

avatar van Koen87
Niet zozeer een documentaire, meer een concert met wat achtergrondinformatie. Desondanks, wel mooi om te zien. Het is zeker niet 'een van de meest beroemde en invloedrijkste bands', in de VS waren ze aanzienlijk groter dan in Europa, maar vooral bekend als festivalband en niet echt bij het grote publiek.

Fantastische band, weinig documentaire maar meer live footage. Ik kende hun muzien vooral van studio brussel en de remixen van soulwax, als live band met live beelden kende ik ze niet zo maar ben aardig verrast door de klanken van LCD Soundsytem live! Fijne documentaire!

avatar van ArnoldusK
Mooie, gevoelige concertregistratie waar de nummers genoeg aandacht krijgen en prachtig worden uitgevoerd. Er is wijsheid en humor die zowel in de songteksten doordrenkt als in de persoon Murhpy. De New Yorkse-cultuur (als die er is) meen ik gevoeld te hebben in de docu, al valt datgeen lastig te beschrijven wellicht. Mooie beelden die ook mooi inzicht geven in deze subcultuur van hoogwaardige elektronische producties en de dancefeesten die er bij horen. Als je dat kent, voel je dit ook. Gestructureerder dan A Part of the Weekend Never Dies, luidruchtiger dan Berlin Calling. Dikke 4*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudende kapstok.

Magistraal mag de muziek van LCD Soundsystem bij tijd en wijle best genoemd worden. Misschien niet voor de grote massa bedoelt, maar prettig voor een ieder die zijn oren wenst te gebruiken. Deze docu over het opheffen van de band is wellicht te verhullend en focust zich enkel op de frontman, het biedt evengoed een onderhoudende kapstok aan de geweldige concertbeelden.

Zeer goed.

Hele vette concert registratie van een evenzo vette band. Wat een feestje moet t geweest zijn in Madison Square Garden. Op de dvd zou t hele concert staan, even opsnorkelen op Amazon. Bol heeft m niet

Awesome, they are putting the band back together!

avatar van missl
Live footage en te weinig achtergrond informatie. De muziek word ik erg nerveus van, de zanger oogt wel sympathiek.