• 8.611.881 stemmen

Releasedatum: 5 april 2007

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hot Fuzz

"Big cops. Small town. Moderate violence."

De Londense top-agent Nicholas Angel wordt door omstandigheden overgeplaatst naar het slaperige plaatsje Sandford. Er valt helemaal niets te beleven in tegenstelling tot de actie in Londen en Angel vindt het moeilijk zich aan te passen. Dan wordt hij ook nog gekoppeld aan de jonge en nogal onhandige agent Danny Butterman. Net als hij er de brui aan wil geven, zorgen een aantal mysterieuze voorvallen dat Angel opeens in actie moet komen en hij ontdekt al snel dat Sandford helemaal niet zo'n slaperig stadje is als hij dacht...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van Noah Di Reda

Noah Di Reda

Malse filmpies schreef:

Wat een blamage. Na het verschrikkelijk Scott Pilgrim vs. the World (2010) had ik uiteindelijk de moed verzameld om Wright een nieuwe kans te geven.

Ik moet eerlijk toegeven dat er af een toe een leuk grapje voorbij kwam. Deze zijn dan ook allemaal samengevat in de trailer. Verder speelde Frost een leuk personage. De overige 100 minuten zit je naar dat lullige hoofd van Pegg te kijken en hoop je (tevergeefs) dat hij ergens nog een sympathiek persoon wordt. Het verhaal trekt werkelijk op niets en in het laatste halfuur vliegt het met hoge snelheid uit de bocht. De film bevat om de een of andere reden ook vreemde geluidseffectjes die ontzettend veel irritatie opwekken.

Alles voelde bijzonder traag en 2 uur is daarmee ook véél te lang voor een films als deze.

je had ook gewoon kunnen zeggen dat je geen humor hebt, was veel korter geweest

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Noah Di Reda schreef:

je had ook gewoon kunnen zeggen dat je geen humor hebt, was veel korter geweest

Lucht het nou op om dat gezegd te hebben?

avatar van Noah Di Reda

Noah Di Reda

Malse filmpies schreef:

Lucht het nou op om dat gezegd te hebben?

ja best wel

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Noah Di Reda schreef:

ja best wel

Daar ben ik blij om. Wellicht een idee om hier met een professional over te praten. Je haalt er blijkbaar veel voldoening uit om over je frustraties te praten.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige film waarin de komische noot soms iets te ver door gedrukt wordt. Wat dat betreft gaat het dan soms richting een simpelheid die niet (volgens ons) in een Britse film thuishoort.

Maar misschien zijn we te verwend? Over het algemeen een aardige film en een gemakkelijk verhaal.

Toch een 7!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Er was een tijd dat ik Hot Fuzz de minste van de Cornetto trilogie vond, maar dat is inmiddels volledig omgedraaid. Niet dat Shaun of the Dead en The World’s End in mijn achting zijn gedaald, integendeel. Maar ik ben na elke herziening van Hot Fuzz steeds meer verliefd geworden op de film. Hoe vaak ik de film ook zie, telkens zie ik weer nieuwe dingen. Dat komt vooral omdat de film zó sterk en strak is tot in de kleinste detail. Elk zinnetje dialoog, elke cut, elke figurant; alles wordt tot in de puntjes bestuurd door de meester. Onwijs knap hoe Wright voor elk moment in de film een passende punchline heeft. Ik moet denken aan van die komedies waarin een maker zijn acteurs maar laat improviseren en dat vaak veel te lange, niet grappige scènes tot gevolg heeft. Hier niets van dat, elke seconde telt.

Naast dat we hier een grootmeester aan het werk zien achter de camera, de film is ook perfect gecast. Frost doet waar hij goed in is, terwijl Simon Pegg in de trilogie zijn diversiteit als acteur vooral mag demonstreren; want hij is het tegenovergestelde van zijn personages uit Shaun en The World’s End. Het is ook prachtig om te zien hoe ze de - vaak vermoeiende - love interest uit het script hebben gehaald, maar de dialogen aan het personage van Nick Frost hebben gegeven. Een briljante vondst. Verder zijn er een reeks heerlijke bijrollen te vinden, van Broadbent tot Bill Nighy, van Bill Bailey tot Kevin Eldon. En ik kan elke keer weer zo genieten van de onverstaanbare David Bradley en de eveneens onverstaanbare tolk Karl Johnson. Maar van al die fantastische bijrollen gaat de hoofdprijs toch naar Timothy Dalton met zijn overheerlijke grijns en hilarische opmerkingen. 'I'm a slasher! I must be stopped!'

Hot Fuzz, niets minder dan een groot, groot, gróót meesterwerk.

5 sterren.

avatar van lpjdamen

lpjdamen

Gisteren deze film opnieuw bekeken. Er was me niet veel meer bijgebleven van de vorige kijkbeurt. Uitgaande van mijn herinnering kon deze film mij bij de eerste kijkbeurt enorm bekoren. Hoewel de film de tweede kijkbeurt nog steeds lekker wegkeek, vond ik de humor een stuk minder sterk dan de vorige keer. Uiteraard zijn de talloze verwijzingen naar het politie- en actiegenre sterk aanwezig. De actiescènes zijn dan ook sterk uitgewerkt. Simon Pegg speelt een prima rol, niets hoogstaands, maar gewoon redelijk. Voor Nick Frost geldt hetzelfde. Dan hoeft een acteur naar m.i. niet heel veel van zichzelf te vragen in een film als deze.

Prima film, met vooral strak montagewerk.

*3,5

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Hot Fuzz zojuist voor de zoveelste keer gekeken en het blijft een prachtige film. Die Engelse humor vind ik echt te gek. Dit is wel de beste van Simon Pegg en Nick Frost. Ik ga morgen denk ik The Cottage ook weer eens kijken, dat is wel niet met dezelfde acteurs, maar wel ook een komische Engelse film in de zelfde stijl. Als je van Hot Fuzz en Shaun Of The Dead houd, dan moet je beslist The Cottage kijken

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

What else you got, Crockett and Tubby?

Wat had ik destijds een trek in deze film, het duo van het kostelijke Shaun of the Dead weer bij elkaar voor een actie comedy, en wat viel de film me tegen de eerste keer. De comedy lukte in mijn ogen maar matig en de actie liet lang op zich wachten. Matig in vergelijking met Shaun of the Dead. Toch kan ik anno 2021 de film beter verteren.

Wat ten eerste opvalt is de balans tussen het duo, waar ze beide in SotD twee onbenullen spelen, is nu de chemie heel anders met Pegg die veel serieuzer is. Ook iets waar ik aan moest wennen. Toch is dit wel een humoristische wisselwerking. Een veel te fanatieke smeris, weggepromoveerd naar een slaapstadje om daar te midden van incompetentie en luie agenten een groots complot te ontrafelen. Hoewel dom gehouden lijkt de rest van de Salfordse politie macht vooral ook niet moe te willen worden en lijkt PC Angel volgens hun geesten te zien.

Kostelijk is de achtervolgingscene op de winkel dief waarbij Frost als een olifant door een aantal hekken heen banjert. Tevens is dat het geval met de heggenknipper, zijn dialect en diens wapenverzameling. Daarnaast is de spot richting het Hollywood politie beeld wel erg gevat en sowieso het gezochte contrast tussen de veel te serieuze wout tussen de ingedutte collega's, te midden van een al net zo bijzonder complot de net zo contrasterende is met zijn inwoners en uitvoerders. De tegenstellingen kunnen niet groter. Grappig als laatste de western achtige apotheose met een behoorlijke geweldsuitbarsting.

Zoveel jaar later, 13 zo'n beetje, bevalt Hot Fuzz toch meer dan vroeger met de gezochte tegenstellingen waar ik nu meer oog voor heb. Vooral nog erg aardig om te benoemen is de rol van Timothy Dalton. Het maakt Hot Fuzz tot een behoorlijke film hoewel het geheel Shaun of the Dead toch zeker niet benaderd.

avatar van Rouge

Rouge

Wat een heerlijke film! Van begin ‘how’s your hand’ tot het eind everything’s gonna be okay’ genoten!

Geen moeilijke plotten of intellectuele dialogen, maar gewoon lachen met een geweldige cast… Dalton, geweldig!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1958 stemmen

Gisteren herzien en het blijft wel een pareltje hoor. Ondanks dat er bij de actiescènes geen doden vallen en het allemaal niet zo serieus is.

Wat me nu, 14 jaar later, vooral opvalt is het grote aantal bekende acteurs wat hierin meedoet, die ten tijde van deze film nog helemaal niet zo bekend waren. Denk aan Olivia Colman of Rory Mccann uit Game of Thrones.

Of de cameo's van het politie trio Freeman / Nighy /Coogan.

Stem verhoogd naar 4 sterren