L'Amant Double (2017)

Frankrijk / België
Drama / Thriller

geregisseerd door François Ozon
met Marine Vacth, Jérémie Renier en Jacqueline Bisset

Chloé is een fragiele, jonge vrouw die kampt met een depressie. Ze besluit om psychotherapie te volgen en wordt vervolgens verliefd op haar psychiater, Paul. Een paar maanden later besluiten de twee samen te gaan wonen, maar Chloé ontdekt echter dat haar geliefde een deel van zijn leven voor haar verborgen heeft gehouden.

Op een handvol na (vooral uit zijn beginperiode) heb ik inmiddels alle films van François Ozon gezien. Naar mijn mening zijn die films doorgaans onderhoudend, maar een paar titels daargelaten niet echt top. Deze film vormt daarop naar mijn gevoel geen uitzondering door het nogal zwabberende verhaal, zoals wel vaker bij Ozon gelardeerd met een paar erotische scènes. Die zijn allicht goed voor de box office, maar de film wordt daar niet per se beter van. Op het acteerwerk valt overigens weinig aan te merken.

avatar van Mevlut Karatas
eRCee schreef:

Je verhaal zou sterker zijn als je dit soort opzichtige pogingen om een andere smaak dan de jouwe in diskrediet te brengen achterwege zou laten.

Man, get a life.

avatar van eRCee
Thank you for your suggestion, I will take it into consideration.

avatar van Noodless
François Ozon, dan kun je weer iets raars verwachten en jawel dit werkje staat vol bizarre en vage ontwikkelingen getint met een erotisch sausje. De vraagtekens worden wel min of meer naar het einde duidelijk, maar bevredigend is iets anders. De vele hallucinaties en hersenkronkels van Chloé leiden tot een complex puzzelstuk die de kijker daardoor gemakkelijk op het verkeerde been zet. Uiteindelijk stelt het geheel toch een beetje teleur en mist wat spanningskracht. Goed acteerwerk van beide hoofdrolspelers. 6/10