- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Maak van een regisseur jouw toplijst #2
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Vandaag iemand met een zeer overzichtelijk oeuvre als regisseur: Charlie Kaufman
1. I'm thinking of ending things - 4*
2. Synecdoche, New York - 3,5*
3. Anomalisa - 3*
Als je z'n scenario's erbij pakt, wordt het al wat ingewikkelder:
1. I'm thinking of ending things - 4*
2. Synecdoche, New York - 3,5*
3. Eternal sunshine of the spotless mind - 3,5*
4. Adaptation. - 3,5*
5. Anomalisa - 3*
6. Being John Malkovich - 2,5*
Adaptation. en Synecdoche zou ik best eens willen herzien.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Ik heb alleen de scenaroio's lang geleden gezien
1 Beng John Malkovich 4.0*
2 Adaptation 3,5*
3. Eternal sunshine of The Spotless MInd 3.0*
Synecdoche, New York ligt hier al tijden op dvd.
Flavio
-
- 4478 berichten
- 4740 stemmen
1. Adaptation. 4*
2. Anomalisa 4*
3. I'm thinking of ending things 3.5*
4. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 3.5*
5. Confessions of a Dangerous Mind 3.5*
6. Synecdoche, New York 3.5*
7. Being John Malkovich 3.5*
Fisico (moderator films)
-
- 8357 berichten
- 4698 stemmen
CHARLIE KAUFMAN
1. I'm thinking of ending things - 4,0*
2. Anomalisa - 3,5*
Synecdoche, New York ligt hier al maanden op de stapel, als het al geen jaar is...
Ik wist nog niet goed wat ik vanavond ging zien, misschien moet ik er gewoon voor gaan
Als scenarist komt dit erbij:
1. Being John Malkovich - 3,5*
2. Confessions of a Dangerous Mind - 3,5*
3. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - 3,0*
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Dat is hier heel erg kort, dan heb ik hem snel gekeken. Langste op dit moment ligt hier gok ik een jaar of elf.
Fisico (moderator films)
-
- 8357 berichten
- 4698 stemmen
Dat is hier heel erg kort, dan heb ik hem snel gekeken. Langste op dit moment ligt hier gok ik een jaar of elf.
Laten we bij deze samen afspreken er binnen de week werk van te maken?
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Kaufman als regisseur:
1. Anomalisa - 2,5*
2. Synecdoche, New York 1,5*
Als scenarist:
1. Being John Malkovich 3,5*
2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 3,5*
3. Confessions of a Dangerous Mind 1,5*
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
1. The Maltese Falcon 5,0*
2. The Treasure of the Sierra Madre 4,5*
3. The Misfits 4,0*
4. The Night of the Iguana
5. The Asphalt Jungle 3,5*
6. Key Largo
7. Moby Dick
8. Annie
9. Wise Blood
10. In This Our Life 3,0*
11. Moulin Rouge
12. The African Queen
13. Beat the Devil
14. Casino Royale 2,5*
15. Prizzi's Honor
16. Under the Volcano 2,0*
17. The Unforgiven
Zeer uitgebreide filmografie met als hoogtepunten zijn misdaad- en avonturenfilms in zwart-wit.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Eén van mijn favorieten (top 30 beste regisseurs). Goede acteur ook, al is dat vooral vanwege zijn markante kop en persoonlijkheid.
1, Key Largo 4*
2, Under the Volcano
3, The Maltese Falcon
4, The Red Badge of Courage
5. Wise Blood
6. Moulin Rouge
7. The Dead
8. Prizzi's Honor 3,5*
9. Moby Dick
10. The Treasure of the Sierra Madre 3*
11. The Man Who Would be King
12. The African Queen
13. The Misfits
14. The Night of the Iguana
15. The MacKintosh Man
16. The Asphalt Jungle
17. Annie
18. Victory
19. The Unforgiven 2*
20. Casino Royale
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Leuke keuze!
Niet zoveel gezien wel zeer geïnteresseerd in bijna de hele rest, nummer 1 is Hollyood-melodrama (met Bette Davis) van het fraaiste soort en behoorlijk ondergewaardeerd.
1. In This Our Life 4.0*
2. The Maltese Falcon 4.0*
3. The Treasure of the Sierra Madre 4.0*
4. Key Largo 3.5*
5. The Night of Iguana 3.5*
6. Annie 3.0*
7. The Kremlin Letter 2.5*
Ik heb The Dead, The Mackintosh Man en Wise Blood nog op de stapel.
Fisico (moderator films)
-
- 8357 berichten
- 4698 stemmen
Hier nogal zwakjes, slechts eentje...
The Maltese Falcon: 3,5*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
01. 2.5* - Let There Be Light
02. 2.0* - Report from the Aleutians
03. 1.5* - The African Queen
04. 1.5* - The Asphalt Jungle
05. 1.5* - The Maltese Falcon
06. 1.0* - Tunisian Victory
07. 1.0* - The Dead
08. 1.0* - Annie
09. 0.5* - San Pietro
10. 0.5* - The Treasure of the Sierra Madre
Flavio
-
- 4478 berichten
- 4740 stemmen
1. The Asphalt Jungle 4*
2. The Night of the Iguana 4*
3. The Treasure of the Sierra Madre 4*
4. The Misfits 4*
5. The Man who would be King 4*
6. The Maltese Falcon 3.5*
7. Wise Blood 3.5*
8. Fat City 3.5*
9. Key Largo 3.5*
10. The Red Badge of Courage 3.5*
11. Under the Volcano 3.5*
12. The Dead 3.5*
13. Beat the Devil 3*
14. Moby Dick 3*
15. San Pietro 3*
16. Prizzi's Honor 3*
17. Let there be Light 2.5*
18. The African Queen 2.5*
Van wat ik heb gezien vind ik alleen The African Queen nogal een miskleun. Denk dat ik de bovenste 2 nu wel met 4,5 ster zou belonen.
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
The African Queen (1951) - 4*
Fat City (1972) - 4*
Moby Dick (1956) - 3*
Victory (1981) - 3*
Wise Blood (1979) - 2.5*
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
JOHN HUSTON:
01. 4.0* - 1941 - The Maltese Falcon
02. 4.0* - 1948 - The Treasure of the Sierra Madre
03. 4.0* - 1948 - Key Largo
04. 4.0* - 1942 - In This Our Life
05. 3.5* - 1950 - The Asphalt Jungle
06. 3.5* - 1951 - The African Queen
07. 3.5* - 1967 - Reflections in a Golden Eye
08. 3.5* - 1964 - The Night of the Iguana
09. 3.5* - 1987 - The Dead
10. 3.5* - 1961 - The Misfits
11. 3.5* - 1960 - The Unforgiven
12. 3.5* - 1962 - Freud
13. 3.5* - 1984 - Under the Volcano
14. 3.5* - 1985 - Prizzi's Honor
15. 3.0* - 1956 - Moby Dick
16. 3.0* - 1942 - Across the Pacific
17. 3.0* - 1953 - Beat the Devil
18. 3.0* - 1949 - We Were Strangers
19. 3.0* - 1973 - The Mackintosh Man
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Bij deze wil ik nog eens graag een lans breken voor Reflections in a Golden Eye (1967) - MovieMeter.nl
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
En terecht! Staat bij mij ook op de 2e plaats
4,5* The Night of the Iguana (1964)
4,0* Reflections in a Golden Eye (1967)
4,0* The Asphalt Jungle (1950)
4,0* Key Largo (1948)
3,5* The Misfits (1961)
3,5* Victory (1981)
3,5* The Maltese Falcon (1941)
3,0* Freud (1962)
3,0* Casino Royale (1967)
2,5* Moulin Rouge (1952)
Flavio
-
- 4478 berichten
- 4740 stemmen
De volgende: Atom Egoyan. Was vooral een "grote naam" in de 90s maar laatst zag ik nog een vrij recente film van hem (Remember) en die viel me niet tegen. Wel beetje jammer dat hij zijn eega Arsinée Khanjian in elke film een (bij)rol geeft want ik vind haar niet zo'n goede actrice.
1. Exotica 4.0*
2. The Sweet Hereafter 4.0*
3. Remember 3.5*
4. Family Viewing 3.5*
5. Felicia's Journey 3.0*
6. Ararat 2.5*
Ben vooral nog benieuwd naar Speaking Parts en Where the Truth Lies.
Fisico (moderator films)
-
- 8357 berichten
- 4698 stemmen
EGOYAN
1. Remember - 4,0*
2. Adoration - 2,5*
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Heb hier nog de oude A-film box liggen, bijna helemaal ongezien, ook The Captive ligt nog op de stapel. Is een beetje uit de mode geraakt , zijn films halen niet meer altijd de filmhuizen, dat was 20 jaar terug zowat ondenkbaar.
1. The Sweet Hereafter 4.0
2. Adoration 3.0*
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Atom Egoyan
1. Speaking Parts 3*
2. The Sweet Hereafter 3*
3. Chloe 2*
david bohm
-
- 2929 berichten
- 3205 stemmen
Atom Egoyan
1. Chloe 2.5
2. Adoration 2.5
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Egoyan
1. Exotica 3,5*
2. Where the Truth Lies 3,0*
3. Chacun son cinéma
4. The Sweet Hereafter 2,5*
5. Chloe
6. Devil's Knot
7. The Adjuster
8. Calendar 2,0*
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
ATOM EGOYAN:
01. 3.5* - 2015 - Remember
02. 3.5* - 1997 - The Sweet Hereafter
03. 3.5* - 1999 - Felicia's Journey
04. 3.5* - 2009 - Chloe
05. 3.0* - 1991 - The Adjuster
06. 3.0* - 1987 - Family Viewing
07. 3.0* - 1989 - Speaking Parts
08. 3.0* - 2005 - Where the Truth Lies
09. 2.5* - 1994 - Exotica
10. 2.5* - 2013 - Devil's Knot
11. 2.5* - 2014 - The Captive
12. 2.0* - 2008 - Adoration
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
01. 3.0* - Chacun Son Cinéma
02. 2.5* - The Sweet Hereafter
03. 1.0* - Venice 70: Future Reloaded
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Is in deze rubriek door de jaren heen William Wyler al eens aan bod geweest?
WILLIAM WYLER:
01. 4.5* - 1946 - The Best Years of Our Lives
02. 4.5* - 1951 - Detective Story
03. 4.5* - 1959 - Ben-Hur
04. 4.0* - 1942 - Mrs. Miniver
05. 4.0* - 1949 - The Heiress
06. 4.0* - 1955 - The Desperate Hours
07. 4.0* - 1940 - The Letter
08. 4.0* - 1939 - Wuthering Heights
09. 4.0* - 1941 - The Little Foxes
10. 4.0* - 1938 - Jezebel
11. 4.0* - 1958 - The Big Country
12. 4.0* - 1953 - Roman Holiday
13. 3.5* - 1936 - Dodsworth
14. 3.5* - 1961 - The Children's Hour
15. 3.5* - 1952 - Carrie
16. 3.5* - 1965 - The Collector
17. 3.5* - 1956 - Friendly Persuasion
18. 3.5* - 1968 - Funny Girl
19. 3.5* - 1936 - Come and Get It
20. 3.0* - 1940 - The Westerner
21. 3.0* - 1937 - Dead End
22. 3.0* - 1966 - How to Steal a Million
gemiddelde waardering: 3.77*
Fisico (moderator films)
-
- 8357 berichten
- 4698 stemmen
Ik ben jammer genoeg minder thuis in die oude films.
Een aantal staan op het lijstje.
Voorlopig slechts ééntje van WYLER
1, Ben-Hur: 5,0*
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Een erg degelijke regisseur waarvan het me eigenlijk nog niet was opgevallen dat ik hem zo goed vind..
4.0* The Children's Hour (1961)
4.0* Roman Holiday (1953)
4.0* The Letter (1940)
4.0* Ben-Hur (1959)
4.0* The Desperate Hours (1955)
3.5* Jezebel (1938)
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
De betrouwbare studioregisseur die zowel grootschalige als bescheidener projecten aankon. Zoals veel tijdgenoten een Europese immigrant. Nam later in zijn carrière wat meer risco's, al was hij zo niet van nature. AL gaf hij wel een hele sloot beginnende acteurs kansen.
1. The Best Years of Our Lives 4.0* (De Amerikaanse troostfilm over de gevolgen van WO 2, de film die het land toen nodig had. Veruit zijn belangrijkste film m.i.)
2. The Children's Hour 3.5 (nogal verouderd maar voor die tijd een gewaagde film over homoseksualiteit)
3 .Roman Holiday 3.5* (een van de actrices die bij hem een kans kregen was Audrey Hepburn in deze film)
4. The Collector 3.0
5. Mrs Miniver 3.0* (schattige wo2 propaganda voor de mensen)
6. Ben -Hur 3.0 (heeft me nooit zo gelegen, mede door Charton Heston, wat ik niet zo'n goed acteur vind)