Dumb and Dumber To (2014)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Jeff Daniels en Laurie Holden

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry's dochter niet zoals gepland.

Het was weer ouderwets genieten, uiteindelijk wist je wel wie de vader zou zijn, maar goed geniaal haha

Deze slapstick film was een herhaling van zetten (van twintig jaar geleden), met een flinterdun en vlak verhaaltje en een boel onzin, onderbroekenlol, poephumor en andere zogenaamde walgelijkheden, waarbij het eerste deel nog het meest te pruimen was. Tussen Jim Carrey en Jeff Daniels was zonneklaar sprake van chemie.

Moet flink op gang komen deze film maar is dan wel goed voor een goede lach hier en daar. Vooral Carrey vond ik er oud uitzien in vergelijking tot de eerste film. Verder hier en daar de aanstekelijke chemie tussen de beiden (stinkvinger scène) en een grappige dubbelrol voor Rob Riggle.

Vond het zelf een vreselijke film, bijna niet gelachen

Spaar jezelf het geld en kijk deze film NIET.... Vreselijk verhaal, zeer voorspelbaar en slechte acteerprestaties. Na 'Dumb And Dumber' hadden ze het verhaal beter laten rusten, of vroeger een remake moeten maken...

Vandaag gaan kijken. Geweldig Jim Carrey blijft gewoon geweldig. Hij doet altijd zo geweldig en op laatste dat ze toen ze beseften hoe seks eigenlijk werkt gewoon geweldig hun reactie en daarmee maakt dat zo geweldige film dat die zo dom kunnen zijn

avatar van ambrosini
Goed comeback..
Een deel 2 gaat zelden goed, maar hier hebben ferrellys goed werk van gemaakt. Ik kreeg zelfs meer het gevoel dat ze nog "dommer" waren geworden.

Maar moet wel toegeven dat ik het niet zo goed vond als deel 1, maar zeker geen saai film..

avatar van Lurtz
De film heeft leuke momenten. Echter leunt het wat mij betreft iets teveel op het succes van deel 1. Veel geforceerde knipogen naar het eerdere deel en soms komen dezelfde grappen in een net andere vorm terug, zoals bijvoorbeeld de scene in de auto, waar de man zich dood ergert aan het stel en hun idiote gedrag.

avatar van WB
WB
Haalt helaas nergens het niveau van het eerste deel, maar dat ligt niet aan de acteurs. Heerlijk en fantastisch duo, met een mooie chemie tussen beide heren! Het flinterdunne verhaal en enkele acteurs en actrices om beide heren heen halen de film omlaag. De grappen zijn daarentegen bijna een kopie van het eerste deel, wat we dus eigenlijk al kennen, maar waar ik overigens toch stiekem wel om moest (glim)lachen. Gewoon een leuke film. Niets meer, niets minder.

avatar van HALVE TAMME.
''Harry Dunne: Whoa, Lloyd. Check out the hotties at 12 o'clock.

Lloyd Christmas: That's three hours away. Why can't I check 'em out now?''.
WB schreef:
Dit is voor mij de juiste recensie voor Dumb and Dumber

To (2014), dus een toevoeging van mijn kant is niet nodig.

avatar van jpbosch
Dit komt helaas te laat, ik ben er inmiddels te oud voor denk ik. Tevens zijn het dezelfde grappen. Die ik dus al ken. De keren dat ik echt moest lachen zijn op 2 vingers te tellen. juist.

Een 2,5 voor Jeff and Jim

Als ik terug denk aan het eerste deel, waren mijn verwacchtingen heel hoog.
Ik vond het eigenlijk niet zo goed... kan zijn dat ik een saaie vent ben geworden 20 jaar later, maar erg gelachen heb ik niet... De grappen waren niet verassend meer, en het verhaal was ook niets zeggend. Ik heb de film uitgezeten maar kon er aan het einde van het verhaal niet meer voor geven dan een magere 2

Hoewel dit 20 jaar latere vervolg eigenlijk weinig voorstelt en ook behoorlijk flauw is, heb ik me er toch nog enigszins mee vermaakt. En dan met name het gedeelte als ze onderweg zijn met de lijkenwagen samen met Rob Riggle (in de rol van Travis). Om dat gedeelte heb ik nog het meest gelachen en vooral om de grap met het vuurwerk.

Het verhaal en de uitvoering zijn helaas povertjes en echt veel te lachen valt er eigenlijk niet. In het eerste deel waren Jim Carrey en Jeff Daniels geweldig opdreef, maar in dit vervolg vond ik ze eerlijk gezegd vaak irritant (met name Jim Carrey) en ook niet echt grappig. Het was wel leuk om Kathleen Turner weer eens terug te zien in een film. Maar mijn god, wat ziet er ze er tegenwoordig slecht uit. De jaren 80 Kathleen Turner was best een aardige verschijning, maar daar is tegenwoordig helemaal niets meer van overgebleven (gekrompen, gezet en vreselijke stem). Wat dat betreft doet Laurie Holden (in de rol van Adele) het beter, want ik vond haar er best fraai uitzien. Ze is uiteraard ook een stuk jonger dan Kathleen Turner.

Dit flauwe vervolg is helaas niet meer dan leuk om eens gezien te hebben, maar kan absoluut niet tippen aan het geweldige eerste deel. Dus als vervolg eigenlijk best onwaardig.

avatar van Kondoro0614
Dumb and Dumber To

Na meer dan 20 jaar een vervolg op de best wel grappige Dumb and Dumber film. Misschien te lang geduurd? Dat zou ik niet durven te zeggen. Je kunt wel merken dat die koppen van de twee echt verouderd is, maar goed dat houd je ook niet tegen eh, in 20 jaar LOL... Al moet ik zeggen dat ik deel 1 wel wat geslaagde vond dan dit deel. Maar, ik vond hem alsnog grappig. Weer een Carrey film die ik wel redelijk vond.

Zoals ik al zei vond ik Jim Carrey redelijk leuk acteren, wat ik normaal niet bij hem heb. Ik denk dat ik het waarschijnlijk minder erg vond dankzij Jeff Daniels. Normaal vind ik Jim een beetje te overdreven acteren en irriteert hij me op vele momenten. Het lukt hem soms ook bijna bij deze film, maar dan komt Jeff erbij en dan vind ik het weer leuk,.. Laurie Holden, pfieuw.. Knappe vrouw en de enige echte The Walking Dead lady! Deed haar rol in deze film ook leuk! De rest ook!

Het verhaal van Dumb and Dumber To was matig, ik vond de vorige leuker. Al hoewel, heeft deze soms ook wel wat. Maar, ik vond een paar 'grapjes' te ver gaan. Zoals de ene scene over het Kanker verwijderen.Ik vind dat een beetje te hoog gegrepen en, ik vind dat ze daar eigenlijk niet echt een dolletje omheen moeten gaan maken... Het concept is prima. Al om al een prima en leuke film, en zeker het kijken waard na deel 1!

avatar van Leland Palmer
Fantastisch om Harry en Lloyd weer terug te zien na 'Dumb and Dumber', in een nieuw avontuur van de twee klunzen. Het 20 jaar later gevoel en de aanwezigheid van de twee zorgen ervoor dat dit vervolg constant blijft vermaken. De film kent een paar erg leuke scenes waar ik hartelijk om heb kunnen lachen - echter stelt het qua geheel erg weinig voor en draven de Farrelly's gewoon te ver door met hun flauwe onzin en het totaal onzinnige plot. Het goedkope kopieerwerk uit het 1e deel valt ook erg op in heel veel scenes. Aan de ene kant een paar keer goed gelachen, aan de andere kant flauwe, domme meuk.

avatar van VforVictor
Heb af en toe wel moeten lachen maar deze haalt het bij lange na niet bij deel 1. 2,5 ster.

Fonzzz002
Dumb and Dumber is één van de meest iconische onderbroekenlol, no-brain westerse komedies. De grappen draaien om viezigheid, gemeenheid en bovenal de stommiteit van de personages & het verhaal. Als je daar niet van houd is Dumb and Dumber iets om te ontwijken. Persoonlijk: als ik in de juiste bui ben kan ik hard lachen om deze onderbroekenlol. Jim Carrey en Jef Daniels gaan helemaal los in hun rol en spelen leuk op elkaar af. Op een gekke manier kon ik me verplaatsen in de logica van de twee hoofdpersonen en ik kon genieten van hun interactie met elkaar en de wereld.

Het tweede deel is precies wat je ervan verwacht. Soortgelijke no-brain onderbroekenlol waar Jim Carrey en Jef Daniel wederom losgaan in hun rol. Ik heb, van begin tot eind, veel gelachen bij deze film en me zeker vermaakt.

Wat een slechte komedie het werd gewoon gênant.

avatar van Miszmi
Leuke film. Zelf vind ik hem net wat meer hebben dan deel 1, al ben ik daar wel als 1 van de enige in. De humor is hetzelfde gehalte als in het eerste deel. Wat ik persoonlijk erg leuk vond was dat Billy door dezelfde acteur werd gespeeld. Aangezien het kind in deel 1 een jaar of 10 was, had ik eigenlijk verwacht dat ze hier wel een andere acteur voor in zouden zetten. De rol van Billy is natuurlijk maar nihil en al was het een andere acteur geweest had ik hem zeker niet herkend, maar toch kan ik dat soort dingen wel erg waarderen als er een tweede deel komt na zo'n lange tijd. Aantal leuke plot twists, daar waar ik in deel 1 het voorspelbare veel meer had.

avatar van brabusRUS
Lang niet zo goed als de eerste (die was geniaal), maar heb mij er zeker mee vermaakt. Hij mist gewoon het avontuur en enkele goede grappen die je in deel 1 wel had. Desondanks toch 3 sterren, omdat ik mij geen een keer heb geïrriteerd en toch af en toe aan het lachen was.

avatar van vlerk00
Zo slecht dat ik er keihard om heb moeten lachen!

Wat vreselijk triest is dit. Wie heeft ooit gedacht dat dit een goed idee was...

Totaal niet mijn ding inderdaad erg triest..

kos schreef:

Tja... Gezien de opbrengsten/bezoekersaantallen van de film heeft degene die dat ooit gedacht heeft wel gelijk gekregen. En dat deze goed zou gaan scoren leek me ook wel in de lijn der verwachting liggen.

Als ik agent van deze toch redelijk gearriveerde acteurs was geweest had ik dit toch echt afgeraden.

avatar van EVIL '84
Tja wat verwacht je bij een nieuwe dumb & dumber film?
Lekker flauwe humor en gekke bekken trekkende Jim Carrey (blijft leuk)
Zeker niet zo goed als deel 1 maar wel een waardige opvolger. Verhaal stelt weinig voor, maar kon een paar keer goed lachen om de flauwe humor en de domme situaties. Die manier om aan gratis drank te komen op de converentie, en daarna lekker eten en gewoon je stinkvingers erbij aflikken... haha
Godzijdank beter dan ''dumb and dumberer when harry met lloyd'' maar das niet zo moeilijk.

kos schreef:

alsik had gekeken naar de gage en recettes niet.Kassa voor Carey en Co

avatar van limelight73
neh... kon me niet boeien. Echt te flauw en veel te "gespeeld". In de eerste kwam het allemaal veel natuurlijker over. Je kunt hem gerust overslaan of op een lauwe zondag met je scharrel.

avatar van filmkul
Vermakelijke komedie die wel iets te land duurt. Door de herhaling van grappen had 90 minuten prima geweest. Het verhaal is simpel en daardoor passend bij de film. Carrey en Daniels zijn nog steeds goed op elkaar ingespeeld. De film bevat een aantal aardig gevonden grappen. De soundtrack sluit verder goed aan op de film. 3.0

avatar van tudeleruudje
Het orgineel vond ik toendertijd hilarisch, ik had verwacht dat deze sequel het niveau van het orgineel niet zou halen, maar hopelijk wel zou benaderen.
Helaas, dat Is mijns inziens bij lange na niet gelukt, wat een aanfluiting. Een enkele scène had ik nog wel een glimlach, maar meer niet.
Het verhaal Is wat je ervan kunt verwachten, gewoon een reden om zo veel mogelijk grappen op je los te laten. De vertolkingen vond ik zeer matig zowel Daniels als Carry, bijrollen zeer matig maar bovenal de grappen niet leuk leuk.
Principieel de film afgekeken, maar met heel veel moeite