Dumb and Dumber To (2014)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Jeff Daniels en Laurie Holden

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry's dochter niet zoals gepland.

avatar van Flat Eric
Het weerzien met Lloyd en Harry was weer melig. Het evenaart natuurlijk niet deel 1 van jaren terug maar het is echt wel een aardig vervolg.
Het verhaaltje zelf heeft niet veel om het lijf en de badguys waren in deel 1 toch ook wel wat leuker.
Maar Jim Carrey blijft geniaal met zijn elastieke gezicht en Jeff Daniels doet ook weer prima mee met zijn dommige gezichtsuitdrukkingen. Die combinatie is en blijft leuk.

avatar van tattoobob
Na zooooveel jaar was het dan eindelijk tijd voor het nieuwe deel..en tuurlijk alle cliche's zijn waar....het eerste deel is net als hier vaak het beste,maar wat een chemie hebben de bijde heren nog zeg..geweldig.
Niet elke grap komt zo lekker aan maar er zijn er genoeg dus er valt zeker wat te lachen.Ik denk dat een tweede deel voor mij(en mensen uit diezelfde generatie)zowiezo al meerwaarde heeft omdat je hun uberhaubt weer samen ziet schitteren.Deel een was toch een van de beste comedy's uit de jaren negentig en heeft toch een soort van uberstatus voor vele mensen....en ja ook voor mij .

Kort samengevat...een tof vervolg maar door de iets flauwere grappen een minder deel..maar desondanks zeker leuk omdat het gewoon geweldig is om deze twee heren weer samen op het scherm te zien...en alleen daarom kom ik al hoger in mijn stem uit als dat dat niet het geval zou zijn.

avatar van John Lee Hooker
Aan het begin kon ik nog wel genieten van die droge Jim Carrey met zijn scala aan gelaatsexpressies. Ik vond alleen zijn compagnon niet genoeg tegenwicht bieden; hij staat er steeds maar duf bij en reageert op een zelfde soort manier als Lloyd, maar dan met wat minder intensiteit. Ik vond het concept met het doosje dat afgelevert moest worden en het onzekere ouderschap ook niet erg interessant. Er zitten genoeg leuke situaties in (zoals die scheetgrap in de auto, het getal onder de 3 en als ze even later worden teruggepakt met die trechters) maar overall bleef het me iets te bescheiden. Ze zouden eigenlijk eens Rowan Atkinson en Cerrey bij elkaar moeten zetten; benieuwd hoe dat zich zou ontplooien.

avatar van Shinobi
"Do you mean you have been faking for 20 years?"

Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik Dumb & Dumber (1994) heb gezien en het meest verrassende is dat ze 20 jaar(!) hebben gewacht met een vervolg.

Qua verhaal is het eigenlijk een herhaling van zetten; Harry & Lloyd mogen weer een road trip maken om een pakketje af te leveren. Alleen in dit deel komt er een dochter bij kijken. Het heeft allemaal weinig om het lijf en is uiteraard bedoeld als kapstok voor de dingen die komen gaan.

Wat ik me het meest afvroeg aan 'Dumb and Dumber To' is hoe Jim Carrey en Jeff Daniels na al die tijd hun rollen van weleer zouden vertolken. Ik moet zeggen dat het ze vrijwel vlekkeloos afgaat. Carrey trekt wederom gekke bekken als vanouds en Daniels is gewoon Harry. Het is alsof ze nooit anders hebben gedaan.

Het resulteert zich in een hoop gestoorde - puberale - situaties en slimme woordgrappen. Hoewel niet alles even geslaagd is, zorgt de hoge grapdichtheid ervoor dat je als kijker nooit lang hoeft te wachten voor de volgende grap zich aandient. Jammer genoeg zakt het tegen het einde wel in, waardoor de film enigszins begint te slepen.

Al met al een aardig vervolg, maar de speelduur is te lang om je geboeid te houden. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van DutchTakeshiro
Eindelijk mogen de fans dan weer genieten van het duo Jim Carrey en Jeff Daniels. Het heeft maar liefst twintig jaar geduurd. De film bouwt weer volledig op de bekende formule van scheet grappen en dergelijke. De heren zijn in goede vorm en je zou bijna niet zeggen dat ze twintig jaar geleden voor het eerst bij elkaar kwamen. Carrey en Daniels hebben een chemie die erg leuk is en ondanks het feit dat dit deel wat minder leuk is dan het eerste deel, doet dit geen afbreuk aan de sfeer en nostalgie. Ik vind het het een hele prestatie om na twintig jaar nog zo'n leuke film af te leveren. De Farrelly broers doen wederom goede zaken en doen waar ze goed in zijn.

Jim Carrey is goed op dreef en dat is heel fijn om te zien. Ik ben een fan van Carrey maar ik moest constateren dat het na films als Me, Myself and Irene en Ace Ventura: Pet Detective achteruit ging met de beste man. Hij was simpelweg niet meer zo grappig en hij deed weinig met zijn elastische hoofd. De man die we in Dumb and Dumber To is de Carrey zoals we die kennen. Knettergek met een geweldige mimiek. Jeff Daniels haalt niet het niveau van Carrey maar is op een andere manier heel leuk. Hij moet het meer van de trage reacties hebben. Hij zorgt voor een fijne balans: niemand kan twee Carrey's verduren. Erg fijn dat Daniels de sprong heeft gewaagd om in deze film te spelen, we kennen hem nu toch voornamelijk van serieuze rollen.

Het was een heerlijke ervaring om dit duo te aanschouwen. De grappen zijn van hetzelfde niveau en er wordt weinig origineels gedaan, maar wat maakt dat uit als het originele concept zo geweldig maf is? Dumb and Dumber To is een verstand op nul film die je loont voor je lage hersenactiviteit. Ja, ik kwam heel blij de bioscoop uit, wetende dat ik een bijzonder duo heb mogen aanschouwen.

avatar van Tommy De Vito
Zo lang naar uitgekeken en gister eindelijk in de bioscoop dit tweede deel van Dumb and Dumber gezien.

Helaas is mij deze film tegengevallen. Dit deel komt niet in de buurt van zijn voorganger. Op alle fronten niet. Het verhaal uit het eerste deel was ook niet bijster, maar werd helemaal goed gemaakt door Carrey en Daniels. Daarnaast werd de ene grap na de andere afgevuurd en deze grappen waren ook erg geslaagd! Het was een regelrechte kaskraker op het gebied van comedy!

Maar in dit deel gaat er naar mijn mening veel mis. Het verhaal is totaal niet goed doordacht en slap. Oke, als de grappen goed zijn, wordt er al veel gered. Maar de 'echte' Farrelly grappen blijven uit. Vaak voorspelbaar, veel grappen waren te geforceerd en gewoonweg niet 'grappig'. Hoogtepunt was dat de twee doof worden als het vuurwerk in de auto wordt afgestoken, waarna de trein de hele auto meeneemt. Dat was echt een hilarische scene! Carrey vond ik in het eerste deel veel grappiger.

Maar goed, Harry en Lloyd zijn terug! Aan de andere kant is het wel een vermakelijk film, die lekker wegkijkt en natuurlijk zitten er ook lachmomenten bij. Maar ik blijf er wel bij, dat het allemaal stukken beter kon! 3*

avatar van voskat
Nee helaaaas, dit is 'm niet.
Gewoon te weinig leuke momenten. Het duurde ook maar liefst 12 minuten voordat er een beetje gelachen werd in de zaal (en nee, trailers en reclame tel ik niet mee).

Jammer, want ze hebben zo veel tijd gehad om met een waardig vervolg op de proppen te komen.
Ik denk dat de Farrelly's eens aan pensioen moeten gaan denken.

avatar van Filmpie1
20 jaar geleden kon ik om iedere scene wel lachen, maar nu is het allemaal wat te flauw.
Toch waren er wel momenten dat ik oprecht kon lachen.
Die waren helaas wel schaars.

Geinig.

Het is al iets te lang geleden dat ik het origineel gezien heb. Uiteindelijk komt de score van dit tweede deel iets hoger te liggen, maar sinds de eerste keer dat ik D&D gezien heb ben ik Amerikaanse comedies toch iets milder gaan waarderen. Dus het kan zo maar zijn dat als ik D&D ooit opnieuw zie, de rollen omgekeerd zijn.

Vond het in ieder geval wel geinig. Tegenwoordig zie je toch niet veel straight-up comedies meer, alleen daarom al leuk dat de Farrelly broertjes met dit vervolg op de proppen zijn gekomen. Carrey en Daniels hebben in ieder geval geen enkel probleem hun rollen weer op te pakken.

Niet elke grap is raak, maar toch geregeld wat grappige dingen voorbij zien komen. Plotje is wat overbodig en 110 minuten is toch wel erg lang voor een comedy als dit, maar het gaat nergens slepen of vervelen. Toch voelt het een beetje alsof de broertjes hun beste tijd achter zich hebben liggen.

Best leuk om dit vervolg te zien, maar het behoort niet tot het beste wat de Farrellies gedaan hebben.

avatar van Richard_Voorhees
De magie van het eerste deel is hier een beetje weg. Men heeft geprobeerd een soort ode aan het origineel te maken en dat lukt gedeeltelijk. Zo zijn Carrey en Daniels weer prima in hun rollen en lijkt het wat dat betreft net of er geen 20 jaar tussen gezeten heeft.
De grappen zijn veelal gehaald uit de eerste film en de prequel, dus echt origineel word het nergens. Niet alle grappen zijn geslaagd, maar hier en daar kon ik er toch wel om (glim)lachen.
Door de wat langere speelduur heeft men wat onnodige extra personages toegevoegd. Zo vond ik de toevoegende waarde van Travis/Captain Lippincott (gespeeld door Rob Riggle) nou niet zo geweldig. Rachel Melvin was dan wel weer erg aandoenlijk als de vermeende dochter van Harry.
De film kijkt wel aardig weg, maar echt bijzonder word het nergens.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dumb and Dumber 2 verschijnt pas 20 jaar na het origineel en dat is best laat te noemen, zeker gezien het succes van de eerste film. Maar verschijnt de film ook te laat? Nee. Ik heb deel 1 deze week ook maar eens opgezet als opwarmer van dit vervolg en om het te kunnen vergelijken. En dan is deel 2 niet van soortgelijk niveau, maar dat had ik ook niet verwacht. Het is wel meer van hetzelfde. Dat wil zeggen, Carrey en Daniels zijn nog steeds 2 enorme idioten die tijdens hun roadtrip weer de meest lompe dingen doen. Ik vind het nog steeds vermakelijk en bij vlagen echt wel grappig. De scènes met het vuurwerk in de hotelkamer en de trein die de auto sloopt terwijl zij niks kunnen horen springen er bij mij wel uit. Carrey gaat wel richting het randje van vervelend en irritant, zoals in veel van zijn films na de jaren 90, maar het is te doen. Daniels is nog altijd lekker droog. Ook leuk (al had ik niet anders verwacht) zijn de vele kleine en grote verwijzingen naar de vorige film. Toch leuk uit nostalgisch oogpunt. 1 van de leukere komedies van het jaar, al is dat niet zo heel lastig aangezien er nog weinig uitkomen die echt leuk zijn.

avatar van tommykonijn
Dumb and Dumber.. Daar begon het voor mij allemaal mee. Na Bruce Almighty, Ace Ventura 1 en 2 en The Mask was het origineel uit 1994 de vijfde film die ik van Jim Carrey zag. Voor een jongetje van 10 waren dit allemaal memorabele films (en dat vind ik eerlijk gezegd nog steeds wel; zij het in iets mindere mate als in der tijd). Door Carrey kwam ik aanraking met MovieMeter en zodoende weer met andere acteurs en andere films. Ik zal de man dus altijd in zijn toekomstige projecten blijven volgen.

Het origineel groeide uit tot één van mijn favoriete komedies. Ik ben niet direct groot liefhebber van poep- en pieshumor, maar het zijn vooral de twee hoofdfiguren die er in dit geval voor zorgen dat het erg gemakkelijk aanslaat. Carrey en Daniels vormden een unieke combinatie. Toen ik hoorde dat er een vervolg kwam was ik erg enthousiast. Met name doordat dezelfde regisseurs en acteurs uit deel 1 eraan meewerkten, had ik er wel zin in. Tegelijkertijd had ik niet de meest hoge verwachtingen. Het origineel is immers alweer 20 jaar geleden, de Farrelly broertjes hebben wat mij betreft na 2000 geen films meer gemaakt van het niveau van daarvoor en de prequel uit 2003 beschouw ik nog steeds als één van de slechtste films die ik gezien heb.

Na afloop van deze film kon ik een constante grijns niet onderdrukken. Ik heb me hier namelijk heel goed mee vermaakt. Voornaamste was dat zowel Carrey als Jeff Daniels hun rollen heel goed oppakken. De personages komen na 20 jaar zonder problemen weer tot leven. Het verhaal verschilt niet heel veel van dat van deel 1, maar is wel origineel genoeg om het geen herhalingsoefening te noemen. Ook zitten er enkele subtiele en minder subtiele verwijzingen in naar het eerste deel en dat is fijn om te zien. De film kent echter ook genoeg nieuwe grappen en het gros daarvan werkt. Dit terwijl ik verwacht had dat de film het vooral moest hebben van de referenties naar diens voorganger. De bananenschil in de doodskist, het 'telefoongesprek' en vrijwel alle momenten waarin het duo het personage van Rob Riggle voor gek zet, zijn slechts enkele voorbeelden van momenten die behoorlijk op de lachspieren wisten te werken.

Haalt de film het bij deel 1? Nee. De film is eigenlijk in elk opzicht minder. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dit een slechte film is. Zeker op het gebied van komedies kan ik me eigenlijk geen enkele sequel herinneren die de voorganger wist te overtreffen. Al helemaal bij een film met een cultstatus als Dumb & Dumber is het een ongelofelijk zware opgave een dergelijke film te overtreffen. Wat dat betreft komt Dumb and Dumber To nog een heel eind. Wat vond ik dan minder aan de film? Niets specifieks eigenlijk. Het heeft gewoon niet de klasse die Dumb & Dumber wel had, maar ik was verder op elk vlak wel tevreden.

De film kent een leuke opbouw. Onvoorspelbaar ook. Ik dacht al vanaf het moment dat Lloyd verliefd werd op Penny, dat Penny zijn dochter zou zijn. Ook de 'gag' van Harry met zijn nier zag ik, hoe dik het er achteraf ook bovenop lag, niet aankomen. Het einde is zo goed als perfect; sluit prima aan bij het einde van het origineel. Het is een leuke film geworden die dezelfde ontspannen sfeer uitademt als deel 1. Of de twee nou een gehoorapparaat willen stelen, de deurbel gebruiken of worden aangezien voor intelligente uitvinders: de film verveelt geen moment. De Farrelly broertjes zijn er imo dan ook in geslaagd een bovengemiddeld leuke komedie te realiseren. De alom bekende klassieker heeft (eindelijk!) de opvolger gekregen die hij verdient.

avatar van thunderball
Deze ook in mijn vakantie gaan zien.

Erg leuke film met Carrey en Daniels, die eigenlijk gewoon de draad op pakken waar ze twintig jaar geleden waren gebleven en als komisch duo nog steeds uiterst goed op elkaar blijken in gespeeld te zijn (wat des te knapper is van Daniels, daar dit uiteraard van naturen geen komiek is).

Tuurlijk voor iedere geslaagde grap staat ook minstens een mindere en een aantal grappen was duidelijk gebaseerd op een grap uit het origineel, maar ik heb toch een paar keer de tranen in mijn ogen gekregen van het lachen. Meer kan ik niet verwachten van een comedy.

Beste scene was voor mij (op de openingsscène na, maar die was al ...tig maal op TV vertoond) die, waar ze weer op het zelfde punt, waar ze begonnen waren, terug blijken te zijn, omdat ze het adres van de afzender hebben gezocht. Hahahaha!!!

Verder was het ook leuk om Kathleen Turner weer eens in een film te zien. Ik had even geen idee dat zij het was, tot dat het kwartje bij me viel, maar wat een geweldig wijf is dat nog steeds!

Erg genoten en zeker een film om aan te schaffen.

O ja, wel blijven zitten: op het eind van de aftiteling komt er nog wat!

Een dikke acht, ofwel vier sterren!

avatar van DonOswaldo
Verrast, in goede zin. Ondanks de verstreken twintig jaar on par met zijn voorganger, grotendeels waarschijnlijk doordat de cast en regie niet is veranderd. Weet dezelfde toon weer op te pakken, lekker overdreven en flauw, maar wel zo dat het grappig is. Ook veel leuke verwijzingen naar het eerste deel.

avatar van Brabants
Dit sequel is net zo succesvol als het eerste deel, maar dan twintig jaar na dato. De chemie tussen de heren werkt als een tierelier en maakt het tot een groot succes. De humor is verre van cliché en is scherpzinnig en pure eigentijdse zwans. De heren weten zelfs twintig jaar later authentiek te blijven en dat maakt het zeker zo succesvol. Dit geeft nog ruimte voor een derde deel waar een ieder liefhebber met veel genoegen naar uit zal zien.

Deze slapstick film was een herhaling van zetten (van twintig jaar geleden), met een flinterdun en vlak verhaaltje en een boel onzin, onderbroekenlol, poephumor en andere zogenaamde walgelijkheden, waarbij het eerste deel nog het meest te pruimen was. Tussen Jim Carrey en Jeff Daniels was zonneklaar sprake van chemie.

avatar van WB
WB
Haalt helaas nergens het niveau van het eerste deel, maar dat ligt niet aan de acteurs. Heerlijk en fantastisch duo, met een mooie chemie tussen beide heren! Het flinterdunne verhaal en enkele acteurs en actrices om beide heren heen halen de film omlaag. De grappen zijn daarentegen bijna een kopie van het eerste deel, wat we dus eigenlijk al kennen, maar waar ik overigens toch stiekem wel om moest (glim)lachen. Gewoon een leuke film. Niets meer, niets minder.

Hoewel dit 20 jaar latere vervolg eigenlijk weinig voorstelt en ook behoorlijk flauw is, heb ik me er toch nog enigszins mee vermaakt. En dan met name het gedeelte als ze onderweg zijn met de lijkenwagen samen met Rob Riggle (in de rol van Travis). Om dat gedeelte heb ik nog het meest gelachen en vooral om de grap met het vuurwerk.

Het verhaal en de uitvoering zijn helaas povertjes en echt veel te lachen valt er eigenlijk niet. In het eerste deel waren Jim Carrey en Jeff Daniels geweldig opdreef, maar in dit vervolg vond ik ze eerlijk gezegd vaak irritant (met name Jim Carrey) en ook niet echt grappig. Het was wel leuk om Kathleen Turner weer eens terug te zien in een film. Maar mijn god, wat ziet er ze er tegenwoordig slecht uit. De jaren 80 Kathleen Turner was best een aardige verschijning, maar daar is tegenwoordig helemaal niets meer van overgebleven (gekrompen, gezet en vreselijke stem). Wat dat betreft doet Laurie Holden (in de rol van Adele) het beter, want ik vond haar er best fraai uitzien. Ze is uiteraard ook een stuk jonger dan Kathleen Turner.

Dit flauwe vervolg is helaas niet meer dan leuk om eens gezien te hebben, maar kan absoluut niet tippen aan het geweldige eerste deel. Dus als vervolg eigenlijk best onwaardig.

avatar van Kondoro0614
Dumb and Dumber To

Na meer dan 20 jaar een vervolg op de best wel grappige Dumb and Dumber film. Misschien te lang geduurd? Dat zou ik niet durven te zeggen. Je kunt wel merken dat die koppen van de twee echt verouderd is, maar goed dat houd je ook niet tegen eh, in 20 jaar LOL... Al moet ik zeggen dat ik deel 1 wel wat geslaagde vond dan dit deel. Maar, ik vond hem alsnog grappig. Weer een Carrey film die ik wel redelijk vond.

Zoals ik al zei vond ik Jim Carrey redelijk leuk acteren, wat ik normaal niet bij hem heb. Ik denk dat ik het waarschijnlijk minder erg vond dankzij Jeff Daniels. Normaal vind ik Jim een beetje te overdreven acteren en irriteert hij me op vele momenten. Het lukt hem soms ook bijna bij deze film, maar dan komt Jeff erbij en dan vind ik het weer leuk,.. Laurie Holden, pfieuw.. Knappe vrouw en de enige echte The Walking Dead lady! Deed haar rol in deze film ook leuk! De rest ook!

Het verhaal van Dumb and Dumber To was matig, ik vond de vorige leuker. Al hoewel, heeft deze soms ook wel wat. Maar, ik vond een paar 'grapjes' te ver gaan. Zoals de ene scene over het Kanker verwijderen.Ik vind dat een beetje te hoog gegrepen en, ik vind dat ze daar eigenlijk niet echt een dolletje omheen moeten gaan maken... Het concept is prima. Al om al een prima en leuke film, en zeker het kijken waard na deel 1!

avatar van Leland Palmer
Fantastisch om Harry en Lloyd weer terug te zien na 'Dumb and Dumber', in een nieuw avontuur van de twee klunzen. Het 20 jaar later gevoel en de aanwezigheid van de twee zorgen ervoor dat dit vervolg constant blijft vermaken. De film kent een paar erg leuke scenes waar ik hartelijk om heb kunnen lachen - echter stelt het qua geheel erg weinig voor en draven de Farrelly's gewoon te ver door met hun flauwe onzin en het totaal onzinnige plot. Het goedkope kopieerwerk uit het 1e deel valt ook erg op in heel veel scenes. Aan de ene kant een paar keer goed gelachen, aan de andere kant flauwe, domme meuk.

avatar van Miszmi
Leuke film. Zelf vind ik hem net wat meer hebben dan deel 1, al ben ik daar wel als 1 van de enige in. De humor is hetzelfde gehalte als in het eerste deel. Wat ik persoonlijk erg leuk vond was dat Billy door dezelfde acteur werd gespeeld. Aangezien het kind in deel 1 een jaar of 10 was, had ik eigenlijk verwacht dat ze hier wel een andere acteur voor in zouden zetten. De rol van Billy is natuurlijk maar nihil en al was het een andere acteur geweest had ik hem zeker niet herkend, maar toch kan ik dat soort dingen wel erg waarderen als er een tweede deel komt na zo'n lange tijd. Aantal leuke plot twists, daar waar ik in deel 1 het voorspelbare veel meer had.

avatar van brabusRUS
Lang niet zo goed als de eerste (die was geniaal), maar heb mij er zeker mee vermaakt. Hij mist gewoon het avontuur en enkele goede grappen die je in deel 1 wel had. Desondanks toch 3 sterren, omdat ik mij geen een keer heb geïrriteerd en toch af en toe aan het lachen was.

avatar van limelight73
neh... kon me niet boeien. Echt te flauw en veel te "gespeeld". In de eerste kwam het allemaal veel natuurlijker over. Je kunt hem gerust overslaan of op een lauwe zondag met je scharrel.

avatar van filmkul
Vermakelijke komedie die wel iets te land duurt. Door de herhaling van grappen had 90 minuten prima geweest. Het verhaal is simpel en daardoor passend bij de film. Carrey en Daniels zijn nog steeds goed op elkaar ingespeeld. De film bevat een aantal aardig gevonden grappen. De soundtrack sluit verder goed aan op de film. 3.0

avatar van Left4Dead
Deze zo'n twee weken terug gezien maar had geen zin om er iets over te zeggen hier. Tja er is namelijk ook echt weinig over de film te vertellen. De humor werkt gewoon niet zoals in het eerste deel, ook al is het beter dan deel 2 (kon gewoon ook niet anders) het is puur matig te noemen.
Carrey was ik al klaar mee ook al kan hij echt bekken trekken, Daniels doet het nog wel redelijk.

avatar van dvdcrusher
Ik ben niet zo'n Carrey en Dumb fan maar deze film bevatte toch enkele grappige momenten naast de talrijke mislukte of stereotiepe grappen. Al bij al heb ik mij toch wel vermaakt met deze film vooral de scenes in de Conventie waren af en toe hilarisch. Ook een leuke soundtrack. Maar het is nu wel duidelijk dat Carrey geen Sellers is. En wat een puinhoop is Kathleen Turner geworden zeg. 3 sterren

avatar van martijn011
Ik had nooit kunnen denken dat het tweede deel zo leuk zou zijn. Gelukkig zijn de Farrelly broers verder gegaan waar ze 20 jaar geleden zijn gestopt. Dezelfde hoofdrolspelers, dezelfde domme humor en ook een soort roadtrip voor een absurd doel. Het origineel overtreffen is een utopie, maar deze film mag er zeker zijn.

Jim Carrey en Jeff Daniels verdienen alle credits. Dat ze na zo'n lange tijd weer zo'n topprestatie kunnen leveren om de absurde personages weer op te pakken die ze zoveel lof heeft gebracht in de jaren `90.
De humor moet je wel liggen. Ik kan geen genoeg krijgen van humor als deze, maar ik begrijp het als je er geen klap aan vindt.
Wel minder dan het eerste deel, maar ben je fan van het origineel dan gaat dit vervolg je ongetwijfeld vermaken!

De film begint sloom, zonder grappen en de acteurs lijken de karakters ontgroeit te zijn. Dat blijft eigenlijk de hele film wel zo, al komen er wel een paar aardige grappen in voor. Het verhaaltje is zoals je in de jaren 80 nog vaak in komedies zag, met een soort thriller verhaal erdoor verweven. Nooit overtuigend, maar het draait natuurlijk om de grappen. Helaas schiet de film daar ook tekort.

avatar van FillumGek
Ik ben het geweldige origineel nu alleen maar meer gaan waarderen na het zien van deze sequel. Dit is op alle vlakken gewoon veel minder. Qua grappen, leuke scenes, muziek...

Nu zijn er natuurlijk enkele grappen bij die wel echt leuk waren, maar heel veel wordt hergebruikt terwijl ze in het origineel beter zijn uitgevoerd. Beste voorbeeld is het meest irritante geluid. De niet-leuke grappen, en dat zijn er ook heel wat, volgen elkaar in te rap tempo op. Die gekke bekken van Carrey slaan gewoon niet meer aan, terwijl ik nog steeds kan genieten van een Ace Ventura. Hij lijkt het een beetje te zijn ontgroeid.

'Minder' is het antwoord op deze film. De roadtrip is minder spectaculair, de personages die ze tegenkomen zijn minder grappig en de droomsequenties zijn minder sterk. Een vervolg hoeft echt niet meer.

Matige film waarin de twee gestoorde vrienden erachter komen dat één van hen een dochter heeft. Een wel erg laat (en daardoor ook minder relevant) vervolg dat uiteindelijk toch meer van hetzelfde is. De humor is opnieuw behoorlijk flauw, maar toch moet je er hier en daar wel om lachen. Er gebeurd genoeg, maar wel wat aan de lange kant.