Dumb and Dumber To (2014)

2,73

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Jeff Daniels en Laurie Holden

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry's dochter niet zoals gepland.

163 BERICHTEN 38 MENINGEN

jeffur
Ik vond het een leuk verhaal hebben, maar het was af en toe een beetje saai. Laatste stukje vond ik wel geweldig. 3,5 ster.

avatar van Elineloves
Ik heb moeite met deze film. De humor spreekt me niet zo aan. Makkelijk scoren, flauw en plat. Voeten likken, pindakaas en hond scène, dat soort onzin. Ik vind het niet grappig. Ik ben ook heb fan van dat soort typetjes. Te overdreven allemaal, werkelijk geen enkel personage spreekt enigszins aan of is grappig.

Herinner me de eerste film totaal niet, maar na het zien van deze film weet ik niet of ik zijn heb in een herziening.

avatar van Proeneke
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beetje slappe hap. Carrey was af en toe nog wel leuk om naar te kijken, maar dien anderen was echt helemaal nooit grappig.
Als je t op een gegeven moment moet hebben van grappen over in een ongeluk gestorven zoon, tegen zijn ouders, dan ben je redelijk hopeloos naar mijn idee.

Het leukste vond ik nog Penny en die camouflagegrappen van die 'special ops' man.

Voor de rest mag de film van mij de vergeetput in.

avatar van Daan258
Na 20 jaar weer een nieuwe Dumb And Dumber en dan ook weer met Jim Carrey en Jeff Daniels.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik me hier uitstekend mee heb vermaakt. Niet zo goed als het 1e deel, maar zeker erg leuk. Net als het 1e deel een verhaal van niks , maar de vreselijk flauwe humor is weer heerlijk om naar te kijken.

avatar van moviemafketel
Vorige week eens bekeken en ik vind het best wel knap eigenlijk dat hoewel er erg veel overeenkomende grapjes zijn in vergelijking met het origineel, ik mijn lach soms toch niet kon onderdrukken. Het begin is meesterlijk bedacht en zorgt ervoor dat je meteen weer in het sfeertje van D&D wordt meegetrokken. Acteerwerk is nog steeds goed te noemen en de timing ook. Door de nostalgie geef ik misschien een halve ster te veel, maar ik heb me gewoon vermaakt.

avatar van K. V.
Het origineel lang geleden gezien en deze lag in de bib, dus toch maar eens meegebracht.
Niet zo'n hoogstaand verhaal, maar dit was wel te verwachten. De cast was wel goed op dreef.
De film was qua humor wat wisselend. Soms nogal flauw, maar soms kon 'k er toch ook wel mee lachen.
Al bij al wel een leuke film en heb me er eigenlijk toch wel mee geamuseerd.

avatar van lars-pixar
Dumb and Dumber To, ze zijn terug en ja zoals iedereen al vermeld heeft, Jim Carrey en Jeff Daniels zijn weer geweldig als Harry en Lloyd.
Buiten de twee hoofdrolspelers zijn ook de twee regisseurs weer terug om van hun eerste succes een vervolg te maken en vanaf dat punt gaat het naar mijn idee volledig mis!

In het verhaal draait het om de situaties, de grappen en de personages en dat is erg belangrijk!
Maar op deze drie elementen gaat het helemaal mis, waar het in het begin nog erg goed ging!
De film start leuk op en komt lekker snel op gang waar je als kijker er meteen vermakelijk in zit.

In het begin kwamen de meeste grappen bij mij nog wel leuk over wat een brede glimlach creëerde op mijn gezicht. Later in de film zakte de humor erg in en werd het allemaal wel erg flauw, gelukkig is het vanaf dat moment nog wel vermakelijk om er naar te kijken.

Helaas, voor mij zakte alles later (een paar minuten na het uur) hellemaal in en zat ik alleen nog maar te hopen dat er nog wat leuks zou komen, maar vanaf dat punt ging het helemaal mis.
Alles rondom Carrey en Daniels werd saai en lijkt de overhand te willen nemen op de hoofdrolspelers, de rest van de cast (Rob Riggle, Laurie Holden) kwam bij mij vervelend over en zo eindigde het erg saai.

Het leek wel of Carrey en Daniels hier zich niks van aantrokken, zij bleven zo goed in hun rol en de andere personages en de rest van de situaties stelde voor mij gewoon niet zo veel meer voor.
Gelukkig lees ik hier op de site vele positieve reacties die ik graag met iedereen had mee willen delen, maar bij mijn viel dit tweede deel gewoon erg tegen.

avatar van Chelsea94
Zelden zo een ververvelende film gezien. Jim Carrey is echt een vreselijk irritant figuur.

avatar van Antonev
Komt natuurlijk geen moment in de buurt van het eerste deel en het poep-en-plas-niveau ligt erg hoog...Toch was het redelijk vermakelijk als je je verstand op 0 zet. Het had zo links en rechts ook wel zijn momentjes.

Deze film over 20 jaar later bracht me toch wel een beetje terug de tijd in. De films worden zo helaas niet echt meer gemaakt. Ik heb me aardig goed vermaakt alleen de scene met de ouders van de overleden zoon vind ik zo respectloos.. daar kan je gewoon geen grappen over maken. Die kop van jim carry heeft me altijd al aan het lachen gemaakt. De film is niet geheel super geweldig, grootste deel ben ik al vergeten 4 dagen geleden gezien te hebben. Na 1 keer zien heb je het wel gehad

avatar van MizKriz
tommykonijn schreef:

Ja, dat is Brady Bluhm. Ik heb het ook achteraf opgezocht, omdat ik het me afvroeg. Maar het is dus inderdaad dezelfde Billy

bedankt

avatar van Timothyvdmeer
Zo slecht dat het weer leuk werd.

avatar van El ralpho
Back to the good old days?

In 1994 kwam Dumb & Dumber uit, inmiddels een klassieker binnen het genre van de komedie. Een vervolg (in de vorm van een prequel) kon niet uitblijven, en deze kwam er een kleine 10 jaar later dan ook. Deze werd allesbehalve een succes en het leek er dan ook op dat de reeks een stille dood gestorven was..tot dat er in 2014 nog een vervolg uitkwam, dit keer met de twee originele hoofdrolspelers. Hoewel ik in 2003 de prequel links heb laten liggen, was ik wel benieuwd naar dit vervolg op het origineel.

Ik moet bekennen dat ik niet weet of ik het origineel nu nog steeds leuk zou vinden, aangezien het omstreeks 15 jaar geleden is dat ik deze gezien heb, maar wat me nog wel bijgebleven was, is dat ik het origineel in ieder geval stukken leuker vond dan dat ik dit slappe aftreksel nu vind. Dit zal misschien voor een heel stuk met beleving te maken hebben, maar ik voel me na dit vervolg niet bepaald uitgenodigd om het eerste deel binnen afzienbare tijd weer eens te gaan herzien.

De reden hiervan is dat dit vervolg het grootste gedeelte van de tijd gewoon niet leuk is. Bij het begin heeft het nog wel een bepaalde charme. Het is dan nog leuk om de twee hoofdrolspelers na 20 jaar hun rollen weer te zien oppakken. De kinderachtige en inspiratieloze stroom grappen die elkaar in een rap tempo bleven opvolgen zorgden er uiteindelijk echter voor dat ik er genoeg van had. Tussen de vele grapjes kon dan regelmatig wel iets leuks zitten, maar de grapdichtheid ligt hier zo hoog, dat dit er in de praktijk op neerkomt dat dit om één leuke grap per 10 grappen gaat. Dat de bijrollen vervolgens ook allemaal ingevuld worden door acteurs die stuk voor stuk vergeetbare en oninteressante rollen neerzetten, maakt het geheel er niet bepaald beter op.

Met een dik gedraaide joint of heel veel bier zou je deze film weleens in een heel ander licht kunnen gaan zien, maar op een reguliere zaterdag waarop ik hier met 3 andere vrienden naar keek, viel er maar bar weinig écht te lachen.