Dumb and Dumber To (2014)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Jeff Daniels en Laurie Holden

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry's dochter niet zoals gepland.

avatar van Bond,TeBond
Ach, gewoon lekker met je kids achterover leunen, zak chips erbij en genieten van de droge humor. En natuurlijk is het af en toe hetzelfde...als je dezelfde idioten hebt;-) Welcome back dumb & dumber!

Het was natuurlijk leuk om een vervolg te maken op Dumb and Dumber, in mijn ogen een van de betere komedies die er gemaakt zijn, maar helemaal geslaagd vond ik het niet.

De acteurs zijn geweldig, maar het verhaal sloeg nergens op. Het verhaal was misschien 20 jaar geleden leuk geweest, maar nu springt het er zeker niet uit.

Ik had de trailer gezien, en ik wist zeker dat ik hem moest zien. In de bios kwam ik er echter achter dat alle leuke grappen al in de trailer zaten, en ik heb dus weinig gelachen.

Kortom, het idee was leuk om een vervolg te maken, maar de uitvoering is teleurstellend... Misschien had ik ook te hoge verwachtingen....

avatar van Left4Dead
Deze zo'n twee weken terug gezien maar had geen zin om er iets over te zeggen hier. Tja er is namelijk ook echt weinig over de film te vertellen. De humor werkt gewoon niet zoals in het eerste deel, ook al is het beter dan deel 2 (kon gewoon ook niet anders) het is puur matig te noemen.
Carrey was ik al klaar mee ook al kan hij echt bekken trekken, Daniels doet het nog wel redelijk.

avatar van Esteban
Jim Carrey en Jeff Daniels kunnen het nog, daarover geen twijfel. Daniels speelt Harry met zo'n gemak dat het lijkt alsof hij nooit iets anders gedaan heeft. En voor de fysieke inzet van Carrey neem ik mijn hoedje af, de man is tenslotte al in de vijftig en geeft veel jongere komieken nog steeds het nakijken wanneer het aankomt op het laten tot leven komen van komische personages of het opleuken van scenes. Jammer dus van het warrige script en het materiaal waarmee de heren aan de slag moesten. Waar het origineel uiterst memorabele moment voortbracht, want op dat vlak goed geschreven, blijft het dit keer steken bij gniffels. Er waren weinig kansen voor de acteurs om voluit te gaan in een echt komische situatie. En anderzijds moest het in deze sequel voornamelijk van hen komen, moeilijke opdracht met zo'n scenario.

avatar van DjFrankie
Vermakelijk op een zondagavond. Maar minder als deel 1

avatar van BlueJudaskiss
Afschuwelijk - het type films waardoor ik er elke keer weer achterkom waarom ik Britse humor zo veel beter vind. Ik ben gek op het eerste deel maar dit was... echt heel erg saai. Duurde veel te lang ook, en ik heb nauwelijks gelachen. 1,0*

avatar van dvdcrusher
Ik ben niet zo'n Carrey en Dumb fan maar deze film bevatte toch enkele grappige momenten naast de talrijke mislukte of stereotiepe grappen. Al bij al heb ik mij toch wel vermaakt met deze film vooral de scenes in de Conventie waren af en toe hilarisch. Ook een leuke soundtrack. Maar het is nu wel duidelijk dat Carrey geen Sellers is. En wat een puinhoop is Kathleen Turner geworden zeg. 3 sterren

avatar van housemoviewatch
Haha je moet er van houden. Mijn vriendin vond het niks maar ik heb me werkelijk kapot gelachen. Vooral die scène dat ze de bank ombouwen tot een hut geweldig

avatar van ballie69
Heb deze film niet eens afgekeken zo slecht vond ik m,had hier wel meer van verwacht.Acteurs zijn wel goed op elkaar ingespeeld,vandaar dat ik er nog 1 ster voor geef.

avatar van queenie
Lekkere flauwe humor, leuke film!

avatar van Rodger
Echt wel weer grappig...
Minder dan deel 1, maar de humor is prima..
3.0 **

avatar van Noodless
Soms grappig, soms irritant en vooral gewoon belachelijk vermaak. Weet je deze humor en de overdreven irritante rol van Carrey te smaken, dan kan deze film wel slagen. Voor mij althans niet. 4/10

avatar van 1311811
Geslaagd(e humor) - vulgaire grappen = 7

avatar van Iron Maiden
Na alle kritiek op deze film, heeft hij mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
De humor is nog net zo idioot als in het origineel en het was voor mij genieten om het duo weer samen bezig te zien. Als je in de stemming bent voor wat hersenloos vermaak, is dit een aanrader.

avatar van martijn011
Ik had nooit kunnen denken dat het tweede deel zo leuk zou zijn. Gelukkig zijn de Farrelly broers verder gegaan waar ze 20 jaar geleden zijn gestopt. Dezelfde hoofdrolspelers, dezelfde domme humor en ook een soort roadtrip voor een absurd doel. Het origineel overtreffen is een utopie, maar deze film mag er zeker zijn.

Jim Carrey en Jeff Daniels verdienen alle credits. Dat ze na zo'n lange tijd weer zo'n topprestatie kunnen leveren om de absurde personages weer op te pakken die ze zoveel lof heeft gebracht in de jaren `90.
De humor moet je wel liggen. Ik kan geen genoeg krijgen van humor als deze, maar ik begrijp het als je er geen klap aan vindt.
Wel minder dan het eerste deel, maar ben je fan van het origineel dan gaat dit vervolg je ongetwijfeld vermaken!

Ik kijk hem nu .. vind er geen reet aan... de humor is zegmaar totaal niet grappig... terwijl ik me soms om bijv southpark oid dood kan lachen dus aan mij ligt het niet

te oude acteurs lijkt wel

De film begint sloom, zonder grappen en de acteurs lijken de karakters ontgroeit te zijn. Dat blijft eigenlijk de hele film wel zo, al komen er wel een paar aardige grappen in voor. Het verhaaltje is zoals je in de jaren 80 nog vaak in komedies zag, met een soort thriller verhaal erdoor verweven. Nooit overtuigend, maar het draait natuurlijk om de grappen. Helaas schiet de film daar ook tekort.

avatar van Barry83
Deel 1 is nog altijd een van mijn favorieten, maar helaas is het vervolg heel erg slecht. Totaal geen humor, saai en langdradig.

avatar van playah26
Jim & Jeff doen hun best.
Deel 1 was destijds geweldig en zeer amusant.
20 jaar later werken dezelfde soort grappen een stuk minder.
Qua verhaal/plot doet het me wel veel denken aan deel 1, alleen dan stukken minder leuk.
Her en der heb ik best een glimlach op mn gezicht gekregen maar t voelt toch allemaal vrij uitgekauwd aan helaas.

Opzich best een vermakelijke film maar haalt echt nergens het niveau van deel 1

avatar van TheLionKingFan
Vreemd dat ik Dumb & Dumberer uit 2003 leuker vind dan dit ''echte'' vervolg. De 2003 versie had ten minste nog leuke grappen en leuke medespelers, terwijl deze film het moet hebben van het herhalen van oude grappen, en er nog wat poep en piesgrappen ingooien.

avatar van FillumGek
Ik ben het geweldige origineel nu alleen maar meer gaan waarderen na het zien van deze sequel. Dit is op alle vlakken gewoon veel minder. Qua grappen, leuke scenes, muziek...

Nu zijn er natuurlijk enkele grappen bij die wel echt leuk waren, maar heel veel wordt hergebruikt terwijl ze in het origineel beter zijn uitgevoerd. Beste voorbeeld is het meest irritante geluid. De niet-leuke grappen, en dat zijn er ook heel wat, volgen elkaar in te rap tempo op. Die gekke bekken van Carrey slaan gewoon niet meer aan, terwijl ik nog steeds kan genieten van een Ace Ventura. Hij lijkt het een beetje te zijn ontgroeid.

'Minder' is het antwoord op deze film. De roadtrip is minder spectaculair, de personages die ze tegenkomen zijn minder grappig en de droomsequenties zijn minder sterk. Een vervolg hoeft echt niet meer.

Matige film waarin de twee gestoorde vrienden erachter komen dat één van hen een dochter heeft. Een wel erg laat (en daardoor ook minder relevant) vervolg dat uiteindelijk toch meer van hetzelfde is. De humor is opnieuw behoorlijk flauw, maar toch moet je er hier en daar wel om lachen. Er gebeurd genoeg, maar wel wat aan de lange kant.

avatar van Glennekeeeee
toch een positieve verrassing want las voornamelijk dat het een flauw aftreksel was van de eerste film. Nu zal ik waarschijnlijk de enige zijn in dit universum maar ik vond deze beter dan de eerste. misschien komt het omdat ik de originele film nog niet zooo lang geleden gezien heb en die film de tand des tijds niet helemaal doorstaan had. maar deze film vond ik echt een verfrissing die wel voornamelijk op het nostalgische terugkeert van de personages op zich. toch vond ik de film zeer geslaagd. ten eerste zie je dat de hele cast en voornamelijk onze 2 simpele zielen er ontzettend veel plezier in hebben om in hun oude typetje te kruipen. dat vertaald zich ook in verscheidene grappen die door hun fun die ze uitstralen nog slagen. het verhaaltje op zich is niet zo origineel maar weet je, door die 2 kan je alle kanten uit want zij reageren totaal anders dan 'normale' mensen en dat hebben ze ook goed uitgebuit in de film. op een vervolg ziet ik nu ook niet echt te wachten tenzij ze over 25 jaar nog een film maken, dan wil ik nog wel eens weten hoe het met hun gaat.

kort:
Een zeer amusant vervolg op de klassieker. dankzij het plezier van de 2 hoofdpersonages is DAD2 een geslaagde sequel die lekker nostalgisch werkt op je lachspieren

avatar van MizKriz
Zoals bij vele films, was de eerste film veel beter.
Hoewel, hierin meer humor zat dan actie..
Ook heb ik enkele grappig van in de eerste film hierin ook herkend.. Beetje flauw.
Maar ik heb toch goed gelachen. Verhaal zat een beetje raar in elkaar, maar Jim Carrey en Jeff Daniels hebben hun rol als Floyd en Harry weer succesvol vertoond!
Ik vraag me af, of de Billy van 4C ook de echte Billy was van toen in de eerste film?! Zoja, bijzonder goed geacteerd!
Ik heb toch wel wat genoten van de film!
Maar de eerste was toch net iets beter

avatar van Mr. Chiel
Je moet er voor in de stemming zijn en van deze humor houden. Snap dat mensen het helemaal niks vinden. Moest er zelf vaak om lachen, aantal grappen sloegen hier ook totaal niet aan, maar prima en leuk vermaak. Precies wat ik bij deze film had verwacht.

avatar van tommykonijn
MizKriz schreef:

Ja, dat is Brady Bluhm. Ik heb het ook achteraf opgezocht, omdat ik het me afvroeg. Maar het is dus inderdaad dezelfde Billy

avatar van JTV-kijker
Vooral gekeken uit nostalgie en ik kreeg exact wat ik ervan verwachtte. Geen topfilm met afwisselend geslaagde en minder geslaagde grappen. Uitstekend vermaak voor de liefhebbers.

avatar van comely
Ik vond hem wel grappig. Tussen vele lompe komedie films is het zelfs een meesterwerk.

avatar van Rancid
Deel 1 reken ik tot de drie grappigste films ooit gemaakt. Dit vervolg, dat zeker potentie had, is helaas door regie en scenario flink om zeep geholpen. Ik heb nauwelijks een keer moeten glimlachen, de humor werkte totaal niet. Jammer!