Dumb and Dumber To (2014)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Jeff Daniels en Laurie Holden

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry's dochter niet zoals gepland.

JacoBaco schreef:
Dat is toch ook onzin tattoobob. Deel 1 staat zeker in mijn top 10 van beste komedies ooit. Verder vind ik veel films van Mel Brooks ook fantastisch. Daarnaast heb ik de twee Ace Ventura films ook heel hoog staan. Zelfs Scary Movie 1 vind ik zeer leuk! De Naked Gun films. Buitengewoon grappig! En zo zijn er nog vele!

Maar de trailer van D&D 2 doet mij opvallend weinig. Dus ik ben het eens met merijn82

Dit is dus de reden waarom ik NORMAAL gesproken geen trailers kijk...het verpest vaak een hele hoop.Het beste is het vind ik als je er gewoon lekker blanco in gaat.

Maar zowiezo is het vet dat Jim Carrey eindelijk weer een van zijn lijpe rollen speelt(waardoor hij bekend is geworden)en waar de meeste fans hem graag in zien.

Ik ben er blij mee en met mij denk ik vele....een nieuw deel van Ace Ventura had ik overigens ook geweldig gevonden.

avatar van JacoBaco
Ok, ik kijk over het algemeen trailers wanneer ik twijfel of ik een film wil zien. Ze zijn grotendeels zeer misleidend, dat klopt. Vaak is de trailer beter dan de film. In dit geval staat de trailer mij niet aan, dus geen hoge verwachtingen wat de film uiteindelijk weer ten goede kan komen. Dus alles heeft z'n voordelen. Uiteindelijk zijn we met of zonder trailer allemaal een tikkeltje bevooroordeeld. Dus ja, eerst zien dan geloven.

omg dit gaat zo rulen

avatar van Nicholas
Dumb & Dumber - YouTube

Geloof niet dat ze dit niveau gaan halen.

avatar van jumpstylemovie
Haha, Jim Carrey poste dit net. Gebaseerd op de poster van Lucy als ik me niet vergis

avatar van Seam
Dit kan alleen maar gaan tegenvallen.

avatar van FilmFanboy
En ook de tv-spot is uitgebracht met wederom weer wat nieuwe footage!

avatar van Flat Eric
Stiekem toch wel heel veel zin in.

avatar van tattoobob
Volgende week bezichtigen in de bios....kep er zin an.

avatar van FilmFanboy
Tot nu toe scoort de film relatief hoog op IMDb met een 8,3, verdeeld over 360 gebruikers.

OMG, zóóó geen zin in. Deze films zijn zo niet grappig. Debiele onderbroekenlol op peuterniveau. En dat moet dan een kind verwekt hebben?

@Jacobaco.
Ace Ventura , Naked Gun, etc zijn toch echt nog wel van een ander kaliber dan de D&D bagger.Zelfs Mel Brooks kan ik nog wel waarderen omdat de humor vaak niet zo zeer dom maar meer absurd is (Yoda, what are you doing here.... MERCHANDISING!!! ).

Tuckson schreef:

Het is Yogurt niet Yoda. Spaceballs te vaak gezien. Ik mis de films van Mel Brooks.

D&D zijn in principe ook twee peuters en ik vind de onderbroekenlol erg meevallen. Maar als jij dat anders ervaart, okay....

avatar van Al DeNiro
Idioot grappig en zelfs beter dan eerste deel . Verder vind ik het heel knap van Jeff Daniels, omdat hij in The Newsroom een totaal andere rol heeft.

avatar van möök
Als een film door acteurs van het kaliber Carrey en Daniels gedragen wordt is er niks mis met onderbroekenlol. Minder dan de eerste maar liep toch ook bij deze met pisvlekken in mijn onderbroek van het lachen de zaal uit.

avatar van Flat Eric
Het weerzien met Lloyd en Harry was weer melig. Het evenaart natuurlijk niet deel 1 van jaren terug maar het is echt wel een aardig vervolg.
Het verhaaltje zelf heeft niet veel om het lijf en de badguys waren in deel 1 toch ook wel wat leuker.
Maar Jim Carrey blijft geniaal met zijn elastieke gezicht en Jeff Daniels doet ook weer prima mee met zijn dommige gezichtsuitdrukkingen. Die combinatie is en blijft leuk.

avatar van tattoobob
Na zooooveel jaar was het dan eindelijk tijd voor het nieuwe deel..en tuurlijk alle cliche's zijn waar....het eerste deel is net als hier vaak het beste,maar wat een chemie hebben de bijde heren nog zeg..geweldig.
Niet elke grap komt zo lekker aan maar er zijn er genoeg dus er valt zeker wat te lachen.Ik denk dat een tweede deel voor mij(en mensen uit diezelfde generatie)zowiezo al meerwaarde heeft omdat je hun uberhaubt weer samen ziet schitteren.Deel een was toch een van de beste comedy's uit de jaren negentig en heeft toch een soort van uberstatus voor vele mensen....en ja ook voor mij .

Kort samengevat...een tof vervolg maar door de iets flauwere grappen een minder deel..maar desondanks zeker leuk omdat het gewoon geweldig is om deze twee heren weer samen op het scherm te zien...en alleen daarom kom ik al hoger in mijn stem uit als dat dat niet het geval zou zijn.

avatar van John Lee Hooker
Aan het begin kon ik nog wel genieten van die droge Jim Carrey met zijn scala aan gelaatsexpressies. Ik vond alleen zijn compagnon niet genoeg tegenwicht bieden; hij staat er steeds maar duf bij en reageert op een zelfde soort manier als Lloyd, maar dan met wat minder intensiteit. Ik vond het concept met het doosje dat afgelevert moest worden en het onzekere ouderschap ook niet erg interessant. Er zitten genoeg leuke situaties in (zoals die scheetgrap in de auto, het getal onder de 3 en als ze even later worden teruggepakt met die trechters) maar overall bleef het me iets te bescheiden. Ze zouden eigenlijk eens Rowan Atkinson en Cerrey bij elkaar moeten zetten; benieuwd hoe dat zich zou ontplooien.

avatar van kidDYNAMITE
Wel leuk, maar komt lang niet in de buurt van de eerste deel.
En een geniale einde, lol.

avatar van Shinobi
"Do you mean you have been faking for 20 years?"

Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik Dumb & Dumber (1994) heb gezien en het meest verrassende is dat ze 20 jaar(!) hebben gewacht met een vervolg.

Qua verhaal is het eigenlijk een herhaling van zetten; Harry & Lloyd mogen weer een road trip maken om een pakketje af te leveren. Alleen in dit deel komt er een dochter bij kijken. Het heeft allemaal weinig om het lijf en is uiteraard bedoeld als kapstok voor de dingen die komen gaan.

Wat ik me het meest afvroeg aan 'Dumb and Dumber To' is hoe Jim Carrey en Jeff Daniels na al die tijd hun rollen van weleer zouden vertolken. Ik moet zeggen dat het ze vrijwel vlekkeloos afgaat. Carrey trekt wederom gekke bekken als vanouds en Daniels is gewoon Harry. Het is alsof ze nooit anders hebben gedaan.

Het resulteert zich in een hoop gestoorde - puberale - situaties en slimme woordgrappen. Hoewel niet alles even geslaagd is, zorgt de hoge grapdichtheid ervoor dat je als kijker nooit lang hoeft te wachten voor de volgende grap zich aandient. Jammer genoeg zakt het tegen het einde wel in, waardoor de film enigszins begint te slepen.

Al met al een aardig vervolg, maar de speelduur is te lang om je geboeid te houden. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van Chainsaw
Terwijl Daniels onlangs nog een Emmy won, staan Carrey en de gebroeders Farrelly al een tijd droog wat betreft een grote hit. Beide hadden hun hoogtijdagen duidelijk in de jaren 90. Dus op zich logisch dat men weer op een oud succes wil gaan leunen. Zoiets gaat meestal niet goed, maar de terugkeer van Carrey en Daniels zou op zijn minst toch iets geinigs moeten opleveren. Het is allemaal erg als vanouds. Heb me stiekem nog best goed vermaakt.

Erg leuk vervolg.! De 2 zijn nog net zo stom en dat zorgt weer voor heel wat geslaagde grappen. Ik heb lang niet meer zon leuke film gezien. En dan ook weer een geniaal leuk einde Nu graag geen 20 jaar voor een nieuw deel

avatar van DutchTakeshiro
Eindelijk mogen de fans dan weer genieten van het duo Jim Carrey en Jeff Daniels. Het heeft maar liefst twintig jaar geduurd. De film bouwt weer volledig op de bekende formule van scheet grappen en dergelijke. De heren zijn in goede vorm en je zou bijna niet zeggen dat ze twintig jaar geleden voor het eerst bij elkaar kwamen. Carrey en Daniels hebben een chemie die erg leuk is en ondanks het feit dat dit deel wat minder leuk is dan het eerste deel, doet dit geen afbreuk aan de sfeer en nostalgie. Ik vind het het een hele prestatie om na twintig jaar nog zo'n leuke film af te leveren. De Farrelly broers doen wederom goede zaken en doen waar ze goed in zijn.

Jim Carrey is goed op dreef en dat is heel fijn om te zien. Ik ben een fan van Carrey maar ik moest constateren dat het na films als Me, Myself and Irene en Ace Ventura: Pet Detective achteruit ging met de beste man. Hij was simpelweg niet meer zo grappig en hij deed weinig met zijn elastische hoofd. De man die we in Dumb and Dumber To is de Carrey zoals we die kennen. Knettergek met een geweldige mimiek. Jeff Daniels haalt niet het niveau van Carrey maar is op een andere manier heel leuk. Hij moet het meer van de trage reacties hebben. Hij zorgt voor een fijne balans: niemand kan twee Carrey's verduren. Erg fijn dat Daniels de sprong heeft gewaagd om in deze film te spelen, we kennen hem nu toch voornamelijk van serieuze rollen.

Het was een heerlijke ervaring om dit duo te aanschouwen. De grappen zijn van hetzelfde niveau en er wordt weinig origineels gedaan, maar wat maakt dat uit als het originele concept zo geweldig maf is? Dumb and Dumber To is een verstand op nul film die je loont voor je lage hersenactiviteit. Ja, ik kwam heel blij de bioscoop uit, wetende dat ik een bijzonder duo heb mogen aanschouwen.

avatar van Angelo2
Een film die het zeker niet haalt bij deel 1 maar toch wel erg vermakelijk is. Jim Carrey is weer lekker op dreef met zijn gekke bekken en absurde grappen. In de film zitten vele verwijzingen naar deel 1 alleen is de grapdichtheid in deel 1 wat hoger. Tegen elke niet leuke grap staat er weer een leuke tegenover. Gelukkig is het voor de nostalgische fans van deel 1 is het toch weer volop lachen geblazen. De film deed het ook erg goed in de bioscoop. Er werd veel gelachen met als hoogtepunt dat ze na een lange autorit weer uit kwamen op het zelfde adres van waar ze vertrokken.Eindelijk weer is een leuke komedie. Een 7,5

avatar van Tommy De Vito
Zo lang naar uitgekeken en gister eindelijk in de bioscoop dit tweede deel van Dumb and Dumber gezien.

Helaas is mij deze film tegengevallen. Dit deel komt niet in de buurt van zijn voorganger. Op alle fronten niet. Het verhaal uit het eerste deel was ook niet bijster, maar werd helemaal goed gemaakt door Carrey en Daniels. Daarnaast werd de ene grap na de andere afgevuurd en deze grappen waren ook erg geslaagd! Het was een regelrechte kaskraker op het gebied van comedy!

Maar in dit deel gaat er naar mijn mening veel mis. Het verhaal is totaal niet goed doordacht en slap. Oke, als de grappen goed zijn, wordt er al veel gered. Maar de 'echte' Farrelly grappen blijven uit. Vaak voorspelbaar, veel grappen waren te geforceerd en gewoonweg niet 'grappig'. Hoogtepunt was dat de twee doof worden als het vuurwerk in de auto wordt afgestoken, waarna de trein de hele auto meeneemt. Dat was echt een hilarische scene! Carrey vond ik in het eerste deel veel grappiger.

Maar goed, Harry en Lloyd zijn terug! Aan de andere kant is het wel een vermakelijk film, die lekker wegkijkt en natuurlijk zitten er ook lachmomenten bij. Maar ik blijf er wel bij, dat het allemaal stukken beter kon! 3*

avatar van clubsport
dezelfde melige humor , wel leuk maar haalt het toch niet tov deel 1

Ze zijn gewoon te oud, vooral jim is erg vervelend om naar te kijken. Het acteer werk is gewoon slechter ook nog is.

De grappen zijn ook erg achterhaalt, en het verhaal heeft alle elementen van het eerste deel nogmaals op een andere manier uitgevoerd waardoor alles gewoon saai begint te worden.

De film haalt het lange na niet bij het eerste deel. Jammer.

avatar van JacoBaco
Erg matig... Ik ben een behoorlijke fan van het eerste deel, maar hier ontbreekt overduidelijk de magie. En werkelijk geen ene grap of situatie overtreft de vorige. Deel 1 heeft een hele fijne bijpassende soundtrack/score en deze niet. Ik geef een halve ster extra omdat het soms wel weer even vertrouwd aanvoelde, maar als we die andere twee even vergeten en dit zou de eerste zijn, dan is het gewoon geen leuke film!

Zoals ik al zei voelde het soms wel weer even vertrouwd aan en Jim Carrey pikt de rol van Lloyd weer goed op. Jeff Daniels is ook wel weer redelijk in zijn element, maar het enthousiasme is er niet echt.
Jammer!!

avatar van Esteban
Mij valt vooral de extremen in de reacties op. Bij de ene is het Daniels die niet goed in z'n rol zit, bij de andere is het Carrey die de toon maar niet te pakken krijgt ... Een ander verhaal is dat beide heren hét hoogtepunt van de film zijn en het lijkt alsof ze nooit een andere rol gespeeld hebben. Heeft m'n het hier over een uitstekende hedendaagse versie met meer van hetzelfde, een perfecte ode aan het origineel en precies wat iedereen zocht .... Heeft m'n het elders over een absoluut wanproduct dat nooit de sfeer van het origineel oproept en wat humor betreft een heel andere kant uitgaat. De ene stelt dat het jaren geleden is dat een zaal in die mate plat lag van het lachen, de ene lachsalvo na de andere ... De andere stelt dat het pijnlijk was om aan te zien hoe elke poging tot een grap gevolgd werd door stilte.

Nog een kleine (maar veel te lange) drie weken alvorens ik 't zelf kan ontdekken.

avatar van voskat
Nee helaaaas, dit is 'm niet.
Gewoon te weinig leuke momenten. Het duurde ook maar liefst 12 minuten voordat er een beetje gelachen werd in de zaal (en nee, trailers en reclame tel ik niet mee).

Jammer, want ze hebben zo veel tijd gehad om met een waardig vervolg op de proppen te komen.
Ik denk dat de Farrelly's eens aan pensioen moeten gaan denken.

Malick
Nee, ik wil niet wachten tot 2034 voor Dumb and Dumber Three. Ronduit briljante reeks.